PDA

Bekijk de volledige versie : In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
29-09-2008, 23:06
In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale

Ondermaatse HD release van een tegenvallende fantasyverfilming.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3566)

Hakker
30-09-2008, 16:59
Ach de film is ondermaats maar de transfer helemaal. De prutsers van Dutch Filmworks blijven maar aan het kloten aan de beelverhouding. Vraag me af of er wel gechecked is naar de PAL speedup want dat hebben ze al eens eerder gedaan. Kan men niet eens van jullie kan eens duidelijk gemaakt worden dat ze gewoon niet aan dat soort dingen moeten gaan zitten klieren?

Pieter Kleine
30-09-2008, 18:24
Op zich vond ik het best een leuk verhaal, maar wel met wat gaten in het plot. In de USA is inmiddels een DC aangekondigd met een speelduur van 162 minuten! Ben daar wel benieuwd naar.

Vogeltje29
30-09-2008, 19:31
Ondanks weer tegenvallende blu-ray schijfje van DFW,is deze film toch wel leuk om ernaar te kijken.Ik wacht liever tot er betere re-release komt.

SuperDre
30-09-2008, 20:13
Ik ga wel voor de amerikaanse DC want aan deze prutversie van DFW ga ik niet mijn geld verspillen (en dat terwijl DFW had belooft dat ze geen prutversies meer zouden uitbrengen)..

Vogeltje29
30-09-2008, 20:27
Ik ga wel voor de amerikaanse DC want aan deze prutversie van DFW ga ik niet mijn geld verspillen (en dat terwijl DFW had belooft dat ze geen prutversies meer zouden uitbrengen)..

DFW is vaak te doof voor de klachten van consumenten.

Pieter Kleine
30-09-2008, 20:36
Ik ga wel voor de amerikaanse DC want aan deze prutversie van DFW ga ik niet mijn geld verspillen (en dat terwijl DFW had belooft dat ze geen prutversies meer zouden uitbrengen)..


Ik dacht dat de DC in de USA door FOX wordt uitgegeven, doet die wel regiovrije blu-ray's?

Patrick van den Hul
30-09-2008, 20:53
Ik dacht dat de DC in de USA door FOX wordt uitgegeven, doet die wel regiovrije blu-ray's?

Fox heeft vrijwel alles regio locked.

mikerdam
30-09-2008, 20:57
[quote=Arnold van Oostrum;1456693]In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale

Ondermaatse HD release van een tegenvallende fantasyverfilming.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3566)[/

valt niks aan toe te voegen erg slecht lord of the ring wannabe

Werner
01-10-2008, 21:56
De selectie aan extra’s is overgenomen van de 2-DVD Special Edition, waarbij het audiocommentaar nu mist.
Aangezien het feit dat we het hier over Uwe Boll hebben is dit eerder een deugd dan een gebrek.
"Aai vill hiet zhat stoopid fokking Michael Beey in his stoopid focking fees..."

Arnold van Oostrum
03-10-2008, 14:13
DFW is vaak te doof voor de klachten van consumenten.
Dit is niet waar!


Ik ga wel voor de amerikaanse DC want aan deze prutversie van DFW ga ik niet mijn geld verspillen (en dat terwijl DFW had belooft dat ze geen prutversies meer zouden uitbrengen)..


Ach de film is ondermaats maar de transfer helemaal. De prutsers van Dutch Filmworks blijven maar aan het kloten aan de beelverhouding. Vraag me af of er wel gechecked is naar de PAL speedup want dat hebben ze al eens eerder gedaan. Kan men niet eens van jullie kan eens duidelijk gemaakt worden dat ze gewoon niet aan dat soort dingen moeten gaan zitten klieren?

DFW doet zijn best om binnen hun beschikbare budgetten nette DVD/BD releases te brengen. Het is weliswaar vroeger niet altijd best geweest, maar tegenwoordig zijn hun releases netjes en goed geprijst.

Er is hier een groot verschil tussen de grote maatschappijen als Warner, Paramount en Universal die alles aangeleverd krijgen vanuit Amerika en de kleinere in Nederland gevestigde onafhankelijke maatschappijen als RCV, DFW, Living Colour, etc. Deze kleine maatschappijen verkrijgen op een heel andere wijze hun materiaal en moeten overal voor betalen (ook bv. voor menuschermen). Dat moet natuurlijk ook weer terugverdiend worden. Omdat ze alleen op de Nederlands(talig)e markt werken is hun afzetgebied veel kleiner en is het dus ook veel moeilijker om het weer terug te verdienen. Dus wordt door gezamenlijk inkopen weleens een consessie gedaan. Alhoewel ik het niet altijd eens ben met keuzen die zij soms hierin maken, heb ik er wel begrip voor dat uiteindelijke allemaal business is.

Het is zo gemakkelijk om een maatschappij maar negatief af te kraken, maar het is gewoon commercieel niet mogelijk om elke titel een goud randje mee te geven. Neemt niet weg dat we natuurlijk kritisch blijven op alle releases en ons waar nodig ook kritisch daarover uitlaten. Maar dat is geen reden om dan meteen maar weer een generaliserend negatief statement over een maatschappij te uiten. Het is prima om kritiek te hebben en te uiten, maar wel graag op een correcte wijze. En laten we wel zijn, je hoeft de release die je niet aanstaat niet te kopen. Dankzij onze recensie weet je in ieder geval wat voor release het is. Daarna maak je zelf een keuze of je de release koopt in NL of buitenland of helemaal niet.

Deze release heeft inderdaad een ander beeldformaat, wat erg jammer is. Hierover heb ik al contact met DFW.

Pieter Kleine
03-10-2008, 16:17
Deze release heeft inderdaad een ander beeldformaat, wat erg jammer is. Hierover heb ik al contact met DFW


Kun je dan ook navragen of zij in Nederland ook met de Director's Cut gaan komen.

Pieter

SuperDre
03-10-2008, 21:18
Deze release heeft inderdaad een ander beeldformaat, wat erg jammer is. Hierover heb ik al contact met DFW.

En dat is nou precies waar IK over val, ze hadden belooft dat vanaf toen alles in orgineel beeldformaat en goeie kwaliteit zou verschijnen, en dat is dus nu weer niet zo...
Mij persoonlijk maken extra's niet uit, en op dvd heb ik liever dat ze die ruimte opvullen met beter geluid/beeld dan met onzin, want de film daar gaat het MIJ om.. 'Goudenrandjes' zijn dus IMHO uitgebreide menu's en extra's, en daar geef ik ze gelijk in als ze daar op besparen, maar op de transfer van de film zelf is geen excuus mogelijk IMHO..
sowieso vindt ik de uitgaves van DFW wanneer ze in orgineel beeldformaat zijn meestal goed tot zeergoed (en ik heb er heeeel veel dus ik weet wel waar ik over praat), maar soms is wel bij prijspakkers ofzo het beeld net iets teveel gecomprimeerd, en in die gevallen zou ik zeggen, comprimeer de trailers maar wat erger en indien er een 5.1/dts/2.0 track op staat, de 2.0 track in iedergeval weg..
Ik ben sowieso blij dat DFW bluray's uitbrengt, want dat betekend toch wel dat de prijs redelijk snel zal gaan dalen, en DAT vindt ik het meest belangrijke..
Maar het lijkt er dus toch weer op dat ze gewoon weer de oude gang van zaken oppakken en toch weer op 1.78:1 uit gaan brengen terwijl het orgineel 2.35:1 is..

Arnold van Oostrum
03-10-2008, 23:42
Maar het lijkt er dus toch weer op dat ze gewoon weer de oude gang van zaken oppakken en toch weer op 1.78:1 uit gaan brengen terwijl het orgineel 2.35:1 is..
Geloof me, dat is geen bewuste keuze in dit geval. Uitgangspunt bij DFW is uitbrengen in originele beeldformaat (indien master beschikbaar). Waarom het hier fout gegaan is, weet ik niet en zoekt DFW intern uit. Ik heb ondertussen wel een Engelse recensie gevonden van de uitgave in de UK, die ook het bijgesneden beeldformaat heeft.
http://www.dvdactive.com/reviews/dvd/in-the-name-of-the-king-a-dungeon-siege-tale.html
En omdat op de IMDB, wat voor menigeen als naslagwerk wordt gebruikt, bij deze film een beeldformaat van 1.85:1 staat, kan ik mij voorstellen dat ergens in de vele schakels iets fout gegaan is.

Met enkele dagen komt onze BD recensie van The Hunting Party, ook van DFW, online. Die uitgave heeft een supermooi beeld. Binnenkort te lezen... nog even geduld.