PDA

Bekijk de volledige versie : Tour de France 2002



kaptein Pikaard
19-06-2002, 10:24
he mensen het voetbal is nog in volle gang maar het wielrennen staat alweer voor de deur.
Ik heb er dit jaar weer zin ook al weet ik dat armstrong hem wint

Wie denken jullie wie hem wint of hem een beetje tegen gas kan geven?
En wat word het voor toure de france?

greetz jeroen kp:cool:

Steven Maas
19-06-2002, 10:30
Pantani, vast en zeker:D :D

Matt D
19-06-2002, 10:34
ludo dircksens ;-)

Robert Gerards
19-06-2002, 10:42
Ik kies voor de makkelijke, maar de meest voor de hand liggende winnaar: Lance Armstrong

Steven Maas
19-06-2002, 10:43
Pantani, vast en zeker:D :D
Slappe smoes trouwens mbt de insuline spuit:
" I was holding it for somebody else, really "

Louis Bouduin
19-06-2002, 10:50
Lance. En het weze hem gegund. Toch vrees ik een beetje dat het dit jaar echt zal zijn bij gebrek aan beter.

Art
19-06-2002, 11:00
Lance Armstrong :o En een beetje tegengas zal ie krijgen van Kivilev, Beloki, Mancebo en Botero :o

Jeroen Groot
19-06-2002, 12:23
Lance Armstrong zal voor de vierde keer gaan winnen, denk ik. En daar ben ik alleen maar blij om, want ik ben een enorme Armstrong-fan. Dat winnen bij gebrek aan beter, daar kan hij ook niets aan doen. En daarbij, vorig jaar was de concurrentie er wel, maar toen reed ie ook iedereen vierkant naar huis. Of zijn we vergeten dat hij in 6 rechtstreekse confrontaties met Jan Ullrich 6 maal als winnaar uit de bus kwam? (proloog, ploegentijdrit, bergetappe, bergtijdrit, bergetappe, tijdrit)

Matt D
19-06-2002, 12:49
t is trouwens tour de france in plaats van toure de france

als we ons vervelen beginnen we te kommaneuken :-)


ik zou wel graag een sterke tegenstander zien voor lance maar ik vrees dat hij met relatief gemak (en dus met weinig spanning ) de tour wint

Louis Bouduin
19-06-2002, 13:32
ik zou wel graag een sterke tegenstander zien voor lance maar ik vrees dat hij met relatief gemak (en dus met weinig spanning ) de tour wint

Dat bedoelde ik dus. :) Ik vind het helemaal niet erg als hij hem de 4 -de keer wint, en verleden jaar heeft hij inderdaad de tegenstand op een hoopje gereden.
Maar de vraag is of er dit jaar tegenstand gaat zijn.

Lex v/d Moolen
19-06-2002, 16:54
Lance Armstrong :o En een beetje tegengas zal ie krijgen van Kivilev, Beloki, Mancebo en Botero :o Ik denk ook dat het Lance zal worden, ik verwacht ook veel van die jongen die vorig jaar de witte trui won, was dat nou Botero ? Of heette die anders ?

Art
19-06-2002, 16:59
Ik denk ook dat het Lance zal worden, ik verwacht ook veel van die jongen die vorig jaar de witte trui won, was dat nou Botero ? Of heette die anders ?
Dat was Oscar Sevilla en Botero had de Bolletjes-trui meen ik :)

Lex v/d Moolen
19-06-2002, 17:00
Dat was Oscar Sevilla en Botero had de Bolletjes-trui meen ik :) Ja, Sevilla bedoelde ik. Die vond ik goede dingen doen op zo'n jonge leeftijd. Overigens is Hamilton ook wel een kanshebber. Maar die zal wel niet nogen winnen.

R. Schaap
19-06-2002, 17:02
Armstrong zal winnen, net als volgend jaar en het jaar daarna. En dan heeft hij het record van 6 eind overwinningen en dat is hem gegund!!!!! TOPPER!!!!!

Art
19-06-2002, 17:02
Ja, Sevilla bedoelde ik. Die vond ik goede dingen doen op zo'n jonge leeftijd. Overigens is Hamilton ook wel een kanshebber. Maar die zal wel niet nogen winnen.
Hoezo niet? :confused: Hij rijdt niet meer voor Armstrong maar tegen hem :)

Lex v/d Moolen
19-06-2002, 17:08
Hoezo niet? :confused: Hij rijdt niet meer voor Armstrong maar tegen hem :) Is dat zo? Ik dacht dat hij nog bij US postal zat. Idd geval heeft Lance een concurrent

Art
19-06-2002, 17:10
Is dat zo? Ik dacht dat hij nog bij US postal zat. Idd geval heeft Lance een concurrent
Ik verwacht ook veel van Kivilev :) Verleden jaar had ik hem in mijn Tour-Poule en was ie eigenlijk nog een nobody. Maar hij werd verleden jaar geloof ik 4e of 5e. Stond zeker hoog in de Top10. Dus van deze man kunnen we meer verwachten :)

Lex v/d Moolen
19-06-2002, 17:14
Ik verwacht ook veel van Kivilev :) Verleden jaar had ik hem in mijn Tour-Poule en was ie eigenlijk nog een nobody. Maar hij werd verleden jaar geloof ik 4e of 5e. Stond zeker hoog in de Top10. Dus van deze man kunnen we meer verwachten :) Tja, Russen. Als je ze favoriet gaat noemen, zakken ze door het ijs. Ik denk aan Tonkov en hoet heet die met die blonde manen ?

Art
19-06-2002, 17:16
Tja, Russen. Als je ze favoriet gaat noemen, zakken ze door het ijs. Ik denk aan Tonkov en hoet heet die met die blonde manen ?
Kivilev komt uit Kazachstan :o :D Welke blonde bedoel je? :o :)

Lex v/d Moolen
19-06-2002, 17:20
Kivilev komt uit Kazachstan :o :D Welke blonde bedoel je? :o :) Ok voormalig Sovjet Unie. Die blonde was een favoriet een aantal jaar geleden. Heeft wel de Giro gewonnen volgens mij.

Art
19-06-2002, 17:21
Ok voormalig Sovjet Unie. Die blonde was een favoriet een aantal jaar geleden. Heeft wel de Giro gewonnen volgens mij.
Berzin bedoel je :o Of niet? :)

Lex v/d Moolen
19-06-2002, 17:25
Berzin bedoel je :o Of niet? :) Dat was hem. Goede tijdrijder maar een irritant baasje was het

Art
19-06-2002, 17:26
Dat was hem. Goede tijdrijder maar een irritant baasje was het
Klopt. Hij had een goede Tour en een dag of wat de Gele Trui maar daarna niks meer vernomen van deze goede rijder :o :)

Lex v/d Moolen
19-06-2002, 17:27
Klopt. Hij had een goede Tour en een dag of wat de Gele Trui maar daarna niks meer vernomen van deze goede rijder :o :) Het grote geld van een Italiaanse ploeg is de reden denk ik

Jelger
20-06-2002, 13:51
Misschien kan US-postal wel 1 en 2 worden, met Armstrong en Heras.

Matt D
20-06-2002, 14:43
berzin en tonkov zijn wel redelijk afgegaan in de meeste tours. ik vond het eigenlijk leuker om volgen paar jaar geleden, ten tijde van indurain, rominger, olano, riis en er nog voor met lemond, delgado, kelly en die gedopeerde nederlander lol...

Lex v/d Moolen
20-06-2002, 16:48
berzin en tonkov zijn wel redelijk afgegaan in de meeste tours. ik vond het eigenlijk leuker om volgen paar jaar geleden, ten tijde van indurain, rominger, olano, riis en er nog voor met lemond, delgado, kelly en die gedopeerde nederlander lol... GJ Theunisse. En altijd maar beweren dat het zijn natuurlijk testotorongehalte was. Riis z'n prestaties waren volgens mij ook geen zuivere koffie.

Jeroen Groot
20-06-2002, 16:52
GJ Theunisse. En altijd maar beweren dat het zijn natuurlijk testotorongehalte was. Riis z'n prestaties waren volgens mij ook geen zuivere koffie.
Dat jaar dat Riis won, klopte ook voor geen meter. Je zag Jan Ullrich gewoon elke rit inhouden, omdat ie anders zijn kopman (Riis dus) eraf zou rijden (oftewel, de Ferrari-strategie)

Lex v/d Moolen
20-06-2002, 17:15
Dat jaar dat Riis won, klopte ook voor geen meter. Je zag Jan Ullrich gewoon elke rit inhouden, omdat ie anders zijn kopman (Riis dus) eraf zou rijden (oftewel, de Ferrari-strategie) Die hele Telekom-ploeg deugde gewoon niet.

De mooiste Tour die ik echt gevolgd heb is trouwens die tussen Lemond en Fignon. Niet alleen de afsluitende tijdrit, maar ook de bergetappes.

Olivier Laemont
21-06-2002, 21:30
1. Armstrong

2. Beloki

3. Sevilla

4. Kivilev

5. Moreau

Beste Belg: Tom Boonen (wat een klasserenner!)

Beste Nederlander: Michael Boogerd (het moet er toch een keer van komen)

Lex v/d Moolen
06-07-2002, 18:30
Amstrong al weer in geel door het winnen van de proloog met 2 seconden op Jalabert. Botero en Beloki er niet ver achter. Sevilla en Moreau moeten veel inleveren. Zal hij nu die trui tot Parijs aan toe verdedigen ?

Lex v/d Moolen
07-07-2002, 16:38
En de eerste etappe verassend gewonnen vlak voor een aanstormend peloton :Bertogliati uit Zwitserland, een onvervalste Tchmil-overwinning;)

Danielle Gerards
07-07-2002, 23:37
Wielrennen=hard fietsen?:rolleyes:

Danielle Gerards
07-07-2002, 23:38
Wielrennen=hard fietsen?:rolleyes:

plus doping?

marije van der mark
07-07-2002, 23:40
t is trouwens tour de france in plaats van toure de france
als we ons vervelen beginnen we te kommaneuken :-)
ik zou wel graag een sterke tegenstander zien voor lance maar ik vrees dat hij met relatief gemak (en dus met weinig spanning ) de tour wint
Waar jij zegt kommaneuken, zeggen wij miereneuken :D

Danielle Gerards
07-07-2002, 23:41
Waar jij zegt kommaneuken, zeggen wij miereneuken :D

Mag de n-woord wel gepost worden??? :D

Lex v/d Moolen
07-07-2002, 23:41
plus doping? doe nou niet of je overal verstand van heb, ga eerst maar eens een plaatje zoeken:D

marije van der mark
07-07-2002, 23:51
Mag de n-woord wel gepost worden??? :D Ik denk wel als t een combi is.
Om toch maar ff wat on-topic te zeggen: uiteraard denk ik dat Lance Armstrong wint. Een etappe-zege voor de Nederlanders zie ik nog niet zo snel gebeuren, ik geef de Belgen meer kans.

Danielle Gerards
07-07-2002, 23:52
doe nou niet of je overal verstand van heb, ga eerst maar eens een plaatje zoeken:D

Lex; ik heb allang een plaatje gepost;) look and see

Art
08-07-2002, 00:56
En de eerste etappe verassend gewonnen vlak voor een aanstormend peloton :Bertogliati uit Zwitserland, een onvervalste Tchmil-overwinning;)
Een hele mooie etappe met een winnaar waar Stduio Sport even de naam niet van wist :D Het wordt een mooie Tour :)

Danielle Gerards
08-07-2002, 00:58
Wat is er zo leuk aan wielrennen? kan me iemand het uitleggen?

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 16:47
Een hele mooie etappe met een winnaar waar Stduio Sport even de naam niet van wist :D Het wordt een mooie Tour :) Nee, ze zaten er helemaal naast. Ik vond het knap. Vandaag wel een massasprint met als winnaar wereldkampioen Freire

Art
08-07-2002, 16:48
Nee, ze zaten er helemaal naast. Ik vond het knap. Vandaag wel een massasprint met als winnaar wereldkampioen Freire
Heel mooi :) Zabel redt het weer net niet :o Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze Tour :) Maar hij duurt nog lang :D

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 17:27
Heel mooi :) Zabel redt het weer net niet :o Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze Tour :) Maar hij duurt nog lang :D Hehe, ik ben ook geen Zabel-fan. Heeft al etappes genoeg gewonnen. Jammer dat Blijlevens niet meer mee peddelt, ik kon me wel vermaken met dat driftige opdondertje:D

Art
08-07-2002, 17:52
Hehe, ik ben ook geen Zabel-fan. Heeft al etappes genoeg gewonnen. Jammer dat Blijlevens niet meer mee peddelt, ik kon me wel vermaken met dat driftige opdondertje:D
Zabel heeft al genoeg gewonnen maar blijft een aardige en vriendelijke renner :) Ik vond inderdaad Blijlevens in zijn beste dagen een genot om te kijken. Maar Jerommeke is niet meer in de vorm die hij ooit had :(

starbuck
08-07-2002, 18:25
kan iemand Erik Dekker even een groter zadel geven, hij valt er namelijk steeds vanaf.....:)

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 18:26
kan iemand Erik Dekker even een groter zadel geven, hij valt er namelijk steeds vanaf.....:) :D LOL:D
Het is niet normaal meer nee, hoe vaak die gozer in een valpartij zit. Bij de eerste zware bergetappe is hij weg denk ik

Louis Bouduin
08-07-2002, 18:33
:D LOL:D
Het is niet normaal meer nee, hoe vaak die gozer in een valpartij zit. Bij de eerste zware bergetappe is hij weg denk ik

Vooruit of achterop?

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 18:34
Vooruit of achterop? Bezemwagen;) Als hij in dit soort etappes al met 10 minuten achterstand binnenkomt

Art
08-07-2002, 18:37
Bezemwagen;) Als hij in dit soort etappes al met 10 minuten achterstand binnenkomt
Dekker die gaat er na de ploegentijdrit denk ik uit :o

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 18:39
Dekker die gaat er na de ploegentijdrit denk ik uit :o
Rabobank kon een goede Dekker best gebruiken, altijd een best goede tijdrijder.
Is daar ook een tijdslimiet eigenlijk ?

Art
08-07-2002, 18:40
Rabobank kon een goede Dekker best gebruiken, altijd een best goede tijdrijder.
Is daar ook een tijdslimiet eigenlijk ?
Weet het haast wel zeker :) Als Dekker vol in die ploegentijdrit moet gaan dan kun je hem afschrijven :(

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 18:46
Weet het haast wel zeker :) Als Dekker vol in die ploegentijdrit moet gaan dan kun je hem afschrijven :( Inderdaad, want Leipheimer en Boogerd gaan echt niet wchten, en alleen rijden tegen een groep staat gelijk aan marteling

Louis Bouduin
08-07-2002, 18:47
Dekker die gaat er na de ploegentijdrit denk ik uit :o

Als je gekwetst ben dan zou je in zo'n ploegentijdrit bij iemand achterop mogen zitten, vind ik.

Art
08-07-2002, 18:54
Als je gekwetst ben dan zou je in zo'n ploegentijdrit bij iemand achterop mogen zitten, vind ik.
Of vast mogen houden aan de ploegleiderswagen :D

Louis Bouduin
08-07-2002, 18:59
Of vast mogen houden aan de ploegleiderswagen :D

Daar moet je toch net iets stabieler en handiger voor moeten zijn dan meneer Dekker, vrees ik. :D
Misschien lukt het hem als ie in de wagen mag zitten en zijn fiets aan een lijntje houden...

starbuck
09-07-2002, 12:50
mij zal je horen juichen voor O'grady, naast de nederlanders natuurlijk.

Ik hoop echt dat hij de groene trui van Zabel af gaat pakken.

Matt D
09-07-2002, 14:08
dit zeg ik nu nt om te lachen met de nederlanders of zo (ik neem geen risico's lol) maar dekker vind ik één van de irritantste coureurs van het peleton, is een echte wieltjeszuiger, als nederlandse coureurs vind ik dekker, van bon en nog wel een paar andere veel sympathieker

begrijp met nt verkeerd, ik ben overtuigd van de klasse van dekker maar het lijkt me een profiteur

Lex v/d Moolen
09-07-2002, 16:19
dit zeg ik nu nt om te lachen met de nederlanders of zo (ik neem geen risico's lol) maar dekker vind ik één van de irritantste coureurs van het peleton, is een echte wieltjeszuiger, als nederlandse coureurs vind ik dekker, van bon en nog wel een paar andere veel sympathieker

begrijp met nt verkeerd, ik ben overtuigd van de klasse van dekker maar het lijkt me een profiteur onzin, Dekker is een van de betere tijdrijders, eindigt altijd redelijk hoog. welk wieltje moet hij dan plakken ?

Danielle Gerards
10-07-2002, 09:22
Waar is Olifantje Pantani? in prison? of mag hij simpelweg niet meer fietsen?

starbuck
10-07-2002, 10:40
Waar is Olifantje Pantani? in prison? of mag hij simpelweg niet meer fietsen?

Als lid van de klale mannenclub voelt hij zich, net als Pim, gedemoniseerd.;)

Art
10-07-2002, 10:43
Ploegentijdrit vandaag. Ik gok op Once of CSC :)

Danielle Gerards
10-07-2002, 10:50
Als lid van de klale mannenclub voelt hij zich, net als Pim, gedemoniseerd.;)

LOL:D da's een goeie moet in de moppen/grappen thread:D

Lex v/d Moolen
10-07-2002, 16:50
Ploegentijdrit vandaag. Ik gok op Once of CSC :) Goed gegokt:D Once wint, maar niet veel van US Postal. CSC ietwat teleurstellend 3e. Zo jammer voor Sevilla (Kelme), veel verloren

Lex v/d Moolen
13-07-2002, 18:19
Jammer voor van Bon en zijn vluchtmakkers, net voor het einde gepakt door het peloton, wat ook nog een valpartij kende. Wel leuk voor die Australier McGee, het was een vreemde finale

Art
13-07-2002, 18:24
Jammer voor van Bon en zijn vluchtmakkers, net voor het einde gepakt door het peloton, wat ook nog een valpartij kende. Wel leuk voor die Australier McGee, het was een vreemde finale
Armstrong heeft ook weer wat tijd verloren :o Het was een zeer boeiende finale met een mooie winnaar :) McEwen loopt weer wat in op Zabel :) Het blijft spannend en zeker met de tijdrit voor de boeg (maandag) ben ik benieuwd met hoeveel voorsprong of achterstand, Armstrong de bergen ingaat :o

Lex v/d Moolen
13-07-2002, 18:27
Armstrong heeft ook weer wat tijd verloren :o Het was een zeer boeiende finale met een mooie winnaar :) McEwen loopt weer wat in op Zabel :) Het blijft spannend en zeker met de tijdrit voor de boeg (maandag) ben ik benieuwd met hoeveel voorsprong of achterstand, Armstrong de bergen ingaat :o Dat is e vraag. Ik denk dat hij op de Spanjaarden tijd moet winnen, in de bergen wordt dat moeilijker denk ik, maar als Armstrong super is, rijdt hij van iedereen weg op dat kleine blaadje:)

Art
13-07-2002, 18:29
Dat is e vraag. Ik denk dat hij op de Spanjaarden tijd moet winnen, in de bergen wordt dat moeilijker denk ik, maar als Armstrong super is, rijdt hij van iedereen weg op dat kleine blaadje:)
Ik ben benieuwd :) Maar grote verschillen worden ook zeker in de bergen gemaakt hoor :)

Lex v/d Moolen
13-07-2002, 18:36
Ik ben benieuwd :) Maar grote verschillen worden ook zeker in de bergen gemaakt hoor :) Absoluut. En er zijn nog al wat aankomsten bergop volgens mij.

starbuck
14-07-2002, 15:11
Een kopgroep met drie nederlanders ( dekker, knaven en kroon )


zou dan de nationale feestdag in frankrijk een Hollands tintje krijgen??

Art
14-07-2002, 15:13
Een kopgroep met drie nederlanders ( dekker, knaven en kroon )


zou dan de nationale feestdag in frankrijk een Hollands tintje krijgen??
Er zitten ook drie Fransen bij ;) En onderschat die Let niet :) Maar ik hoop op een zege van Dekker :) Kroon of Knaven mag ook :D

Lex v/d Moolen
14-07-2002, 15:28
Er zitten ook drie Fransen bij ;) En onderschat die Let niet :) Maar ik hoop op een zege van Dekker :) Kroon of Knaven mag ook :D Aarrgh, wat is het spannend!

Lex v/d Moolen
14-07-2002, 15:39
Yess! Kroontje wint, dankzij Dekkertje. Heerlijk

starbuck
14-07-2002, 15:39
Dankzij een fantastische Dekker wint Kroon....heel mooi:D

Art
14-07-2002, 15:43
Een, twee en drie :D Wat mooi voor Kroon zeg :)

Lex v/d Moolen
14-07-2002, 15:49
Een, twee en drie :D Wat mooi voor Kroon zeg :) In zijn eerste tour, zeker

Art
14-07-2002, 15:52
En McEwen nadert Zabel :o Ook spannend :D

Luther Hartog
14-07-2002, 17:10
Een, twee en drie :D Wat mooi voor Kroon zeg :) ere aan Dekker, wat een teamplayer zeg

Art
14-07-2002, 17:11
ere aan Dekker, wat een teamplayer zeg
Zeker :) En wat krachtig van hem om telkens weer terug te komen :)

kaptein Pikaard
14-07-2002, 18:43
ja dekker toont karakter en team geest en dat siert de man enorm maar vind het jammer van oscar freie

Britte
14-07-2002, 19:12
Ik ben wel blij dat Knaven niet gewonnen heeft...
Tijdens die laatste kms heeft hij nooit een gat dichtgereden, nooit overgenomen,...
Eigenlijk had ik het Dekker wel gegund... die heeft toch een knap stukje gereden.

Lex v/d Moolen
14-07-2002, 19:14
Ik ben wel blij dat Knaven niet gewonnen heeft...
Tijdens die laatste kms heeft hij nooit een gat dichtgereden, nooit overgenomen,...
Eigenlijk had ik het Dekker wel gegund... die heeft toch een knap stukje gereden. helemaal mee eens. Maar hij was als een kind zo blij voor Kroon. Echt mooi om te zien na afloop, de emoties. Een groot sportman, Erik Dekker.

Olivier Laemont
14-07-2002, 19:52
Proficiat aan onze Nederlandse vrienden. Puike prestatie van Dekker, Kroon en ook Knaven. Morgen zal met de tijdrit de Tour wel bijna afgelopen zijn, zeker? Hopen van niet. de Galdeano kan toch ook een beetje tijdrijden!

Lex v/d Moolen
14-07-2002, 19:54
Proficiat aan onze Nederlandse vrienden. Puike prestatie van Dekker, Kroon en ook Knaven. Morgen zal met de tijdrit de Tour wel bijna afgelopen zijn, zeker? Hopen van niet. de Galdeano kan toch ook een beetje tijdrijden! Dat kan ie zeker, maar Amstrong ook. En volgende week een horde zware bergetappes, met aankomst bovenop. Het is nog lang niet voorbij

Matt D
14-07-2002, 20:59
uhm ligt het aan mij of hebben we nu een redelijk saaie eerste tour week achter de rug?

Lex v/d Moolen
15-07-2002, 17:05
uhm ligt het aan mij of hebben we nu een redelijk saaie eerste tour week achter de rug? Ach, een standaard eerste week, veel massasprints en af en toe een finale met een groepje. De dag gisteren maakt voor mij alles goed.

Vandaag de tijdrit verrassend gewonnen door Botero, ik wist niet dat hij op het vlakke zo hard kon rijden. Maar het is nog lang niet voorbij, het wordt een leuke week met bergetappes

Art
15-07-2002, 17:10
Ach, een standaard eerste week, veel massasprints en af en toe een finale met een groepje. De dag gisteren maakt voor mij alles goed.

Vandaag de tijdrit verrassend gewonnen door Botero, ik wist niet dat hij op het vlakke zo hard kon rijden. Maar het is nog lang niet voorbij, het wordt een leuke week met bergetappes
Botero is totaal geen verrassing hoor :) Hij gaf eerder dit jaar Armstrong al klop in tijdritten :o Armstrong is niet meer de Superman van afgelopen jaren. Hij kan ook verliezen en dat maakt dit een mooie Tour :) En wat betreft de eerste week, teveel vlakke etappe's maar toch vermakelijk genoeg in de finales :)

Lex v/d Moolen
15-07-2002, 17:15
Botero is totaal geen verrassing hoor :) Hij gaf eerder dit jaar Armstrong al klop in tijdritten :o Armstrong is niet meer de Superman van afgelopen jaren. Hij kan ook verliezen en dat maakt dit een mooie Tour :) En wat betreft de eerste week, teveel vlakke etappe's maar toch vermakelijk genoeg in de finales :) Ik heb het wielrennen in het voorseizoen niet zo goed gevolgd, maar dit is inderdaad leuk voor het klassement. Nog meerdere kanshebbers. Ik vraag me af hoeveel de ONCE mannen voor elkaar gaan rijden

Art
15-07-2002, 17:52
Ik heb het wielrennen in het voorseizoen niet zo goed gevolgd, maar dit is inderdaad leuk voor het klassement. Nog meerdere kanshebbers. Ik vraag me af hoeveel de ONCE mannen voor elkaar gaan rijden
Ik vind op dit moment Gonzalez de Galdeano de betere man maar wie weet wat Beloki ons laat zien in de bergen. Armstrong zal nu voor de aanval moeten kiezen en de twee kopmannen van ONCE zullen allebei denk ik een vrije rol krijgen. Sainz, de ploegleider, zal wel moeten kiezen voor dit concept want deze twee zijn grote favorieten. In de Pyreneeen zul je dit wel te zien krijgen maar ik denk toch dat in de Alpen voor één kopman wordt gekozen om de Amerikaan van de zege af te houden. Het wordt weer eens een leuke Tour met kleine verschillen maar zullen die ook zo blijven na de bergetappes? Wie weet. Ik hoop van wel :)

Lex v/d Moolen
15-07-2002, 17:54
Ja, ze zullen eerst proberen US Postal kapot te rijden, en daarna tegen elkaar. Ik ben benieuwd

Art
15-07-2002, 17:59
Ja, ze zullen eerst proberen US Postal kapot te rijden, en daarna tegen elkaar. Ik ben benieuwd
Ik denk dus dat ze eerst een vrije rol krijgen om te kijken wie kopman moet zijn. En dat die "nieuwe" kopman alle steun krijgt in de veel zwaardere Alpenritten. Dat is mijn idee :)

Lex v/d Moolen
15-07-2002, 18:07
Ik denk dus dat ze eerst een vrije rol krijgen om te kijken wie kopman moet zijn. En dat die "nieuwe" kopman alle steun krijgt in de veel zwaardere Alpenritten. Dat is mijn idee :) Tja, die luxe heeft ONCE nou weer. Ieder nadeel heeft zijn voordeel:D en andersom:D

kaptein Pikaard
16-07-2002, 19:27
ik vind sommmige rijders zoals virenque en oscar sevilla iets tegen vallen.
Ze staan nu al 4/5 minuten achter had ik niet verwacht.

Lex v/d Moolen
16-07-2002, 19:50
ik vind sommmige rijders zoals virenque en oscar sevilla iets tegen vallen.
Ze staan nu al 4/5 minuten achter had ik niet verwacht. Tja, Kelme heeft niet zo'n beste ploegentijdrit gereden, en daar is Sevilla de dupe van. Virenque gaat toch niet voor het klassement

kaptein Pikaard
16-07-2002, 20:10
ik vind zo'n ploegen tijdrit maar niks , het moet gaan om de renners individueel er hoort ook een berg tijdrit in maar die is er ook niet

Lex v/d Moolen
16-07-2002, 23:19
ik vind zo'n ploegen tijdrit maar niks , het moet gaan om de renners individueel er hoort ook een berg tijdrit in maar die is er ook niet Ben ik niet met je eens. Een ploegentijdrit hoort er gewoon bij. Een renner kan echt niet in zijn eentje de Tour de France winnen. Waarom denk je dat Armstrong Heras heeft ingehuurd ?

Art
16-07-2002, 23:42
ik vind sommmige rijders zoals virenque en oscar sevilla iets tegen vallen.
Ze staan nu al 4/5 minuten achter had ik niet verwacht.
Virenque is op zijn retour en is nooit een sterk tijdrijder geweest meer een aanvallende klimmer :) Sevilla is een talent die in de bergen zijn achterstand gaat goed maken. Kelme is een klimploeg. En 4/5 minuten zegt niks in de bergen :)

Art
16-07-2002, 23:44
ik vind zo'n ploegen tijdrit maar niks , het moet gaan om de renners individueel er hoort ook een berg tijdrit in maar die is er ook niet
Een bergtijdrit is er niet omdat het parcours al veel bergop gaat. En de renner kunnen tot een individuele topprestatie komen door een sterk ploegenspel :o

Art
17-07-2002, 18:27
Het is zover McEwen in het Groen en Halgand wint de etappe :)

Lex v/d Moolen
17-07-2002, 18:28
Het is zover McEwen in het Groen en Halgand wint de etappe :) Die was er mooi vandoor. Leuk voor de Aussie

Louis Bouduin
17-07-2002, 18:39
Hoe dan ook, morgen wordt het genieten geblazen. Ben benieuwd of iemand Lance het vuur aan de schenen wil/kan/durft leggen?

Art
17-07-2002, 18:41
Hoe dan ook, morgen wordt het genieten geblazen. Ben benieuwd of iemand Lance het vuur aan de schenen wil/kan/durft leggen?
Lance moet nu zelf aanvallen :) Dus het zal heel boeiend worden. De Spaanse Furie zal Lance laten zweten van de hitte van het Spaans vuurwerk dat morgen gaat losbarsten. De Spanjaarden zullen het Kryptonite van Superman Lance zijn :)

Louis Bouduin
17-07-2002, 18:50
Lance moet nu zelf aanvallen :) Dus het zal heel boeiend worden. De Spaanse Furie zal Lance laten zweten van de hitte van het Spaans vuurwerk dat morgen gaat losbarsten. De Spanjaarden zullen het Kryptonite van Superman Lance zijn :)

Toch denk ik dat hij er redelijk vertrouwen in mag hebben. Ik heb zo de indruk dat die Texaan heel goed weet waar hij mee bezig is.
Maar voor de koers is het natuurlijkk te hopen dat die spanjaarden voor behoorlijk wat weerwerk zorgen.

Art
17-07-2002, 18:53
Toch denk ik dat hij er redelijk vertrouwen in mag hebben. Ik heb zo de indruk dat die Texaan heel goed weet waar hij mee bezig is.
Maar voor de koers is het natuurlijkk te hopen dat die spanjaarden voor behoorlijk wat weerwerk zorgen.
Maar Armstrong is niet meer de Superman van afgelopen jaren. Dat voorspelt een spannende Tour. Ik ga er morgen iig goed voor zitten :cool:

Britte
17-07-2002, 19:36
Ik vind de Ludo toch echt wel de geweldigste renner: hij is er vaak bij hè maar nooit echt genoeg...

Hopelijk lukt hem toch en moet hij zijn zege later niet afgeven omdat hij weer een hoestmiddeltje of neusdruppeltjes ofzo heeft ingenomen.

Art
18-07-2002, 15:50
Armstrong wint de eerste bergetappe en laat zien dat ie degelijk nog wel erg sterk is. Hij pakt tevens het Geel. Het beloofd wat deze Tour :) Verschillen zijn niet zo groot dus dat is altijd leuk :)

Britte
18-07-2002, 15:52
en Beloki tweede....goed want ze staan uiteraard allebei in mijn megabike ploeg.

Lex v/d Moolen
18-07-2002, 16:25
Armstrong wint de eerste bergetappe en laat zien dat ie degelijk nog wel erg sterk is. Hij pakt tevens het Geel. Het beloofd wat deze Tour :) Verschillen zijn niet zo groot dus dat is altijd leuk :) Als het moet, kan hij het toch weer. Was het een beetje leuke etappe ?

Art
18-07-2002, 16:26
Als het moet, kan hij het toch weer. Was het een beetje leuke etappe ?
Zeker weten. Met een sterke en opvallende Rumsas. Die blijft deze Tour mij verbazen. Vandaag werd ie vijfde. Ben benieuwd hoelang deze Rumsas in de top van het klassement kan blijven :)

Lex v/d Moolen
18-07-2002, 16:31
Zeker weten. Met een sterke en opvallende Rumsas. Die blijft deze Tour mij verbazen. Vandaag werd ie vijfde. Ben benieuwd hoelang deze Rumsas in de top van het klassement kan blijven :) Tja, nog niet echt ervaren he. Maar ik ben ook benieuwd. Ga vanavond wel even kijken naar de samenvatting

Art
18-07-2002, 16:32
Tja, nog niet echt ervaren he. Maar ik ben ook benieuwd. Ga vanavond wel even kijken naar de samenvatting
Ik vond het altijd een renner in het kaliber van Boogerd. Maar ben beniuwd of hij inderdaad met de beste mee kan net als Boogie in zijn beste dagen :)

Lex v/d Moolen
18-07-2002, 16:35
Ik vond het altijd een renner in het kaliber van Boogerd. Maar ben beniuwd of hij inderdaad met de beste mee kan net als Boogie in zijn beste dagen :) Boogerd zat erg ver van de top vandaag volgens mij ? Niet eens de beste Nederlander?

Art
18-07-2002, 16:36
Boogerd zat erg ver van de top vandaag volgens mij ? Niet eens de beste Nederlander?
Nee, hij kon meekomen in het begin maar toen was de max bereikt. Addy Engels was de beste Nederlander en is ook Boogerd voorbij in het klassement :)

Lex v/d Moolen
18-07-2002, 16:39
Nee, hij kon meekomen in het begin maar toen was de max bereikt. Addy Engels was de beste Nederlander en is ook Boogerd voorbij in het klassement :) Hij is dus echt klassementrenner af. Misschien nog een kans tussen de Pyreneen en Alpen ?

Art
18-07-2002, 16:41
Hij is dus echt klassementrenner af. Misschien nog een kans tussen de Pyreneen en Alpen ?
Wie weet :) Ik hoop van wel natuurlijk :D

Art
18-07-2002, 16:42
Halgand reed ook goed en rijdt zelfs in de Bolletjestrui :)

Lex v/d Moolen
18-07-2002, 16:45
Halgand reed ook goed en rijdt zelfs in de Bolletjestrui :) Ik hoop toch dat ie om de schouders van een Spanjaard komt

Louis Bouduin
18-07-2002, 16:49
Verschillen zijn niet zo groot dus dat is altijd leuk :)

Sorry hoor, Art, maar ik denk dat de verschillen wel degelijk heel groot zijn. Misschien nog niet zo zeer in tijd uitgedrukt. Maar vandaag, in een etappetje van 158 km, toont Armstrong zich al oppermachtig. Ik vrees dat wanneer hij morgen een paar keer recht op de trappers gaat staan, de rest mag beginnen te peddelen om de tweede plaats, het groen, de bolletjes en nog wat meer van die leuke maar volstrekt ondergeschikte nevenklassementjes.
En toch blijft die tour een prachtige sportevenement. :)

Art
18-07-2002, 16:51
Sorry hoor, Art, maar ik denk dat de verschillen wel degelijk heel groot zijn. Misschien nog niet zo zeer in tijd uitgedrukt. Maar vandaag, in een etappetje van 158 km, toont Armstrong zich al oppermachtig. Ik vrees dat wanneer hij morgen een paar keer recht op de trappers gaat staan, de rest mag beginnen te peddelen om de tweede plaats, het groen, de bolletjes en nog wat meer van die leuke maar volstrekt ondergeschikte neven klassementjes.
En toch blijft die tour een prachtige sportevenement. :)
Ik bedoelde de tijdsverschillen inderdaad. Kijk op papier is alles nog mogelijk maar wat Superman Lance vandaag liet zien maakt wel degelijk verschil met de rest. Zo wilde ik het eigenlijk zeggen :)

Louis Bouduin
18-07-2002, 17:00
Ik bedoelde de tijdsverschillen inderdaad. Kijk op papier is alles nog mogelijk maar wat Superman Lance vandaag liet zien maakt wel degelijk verschil met de rest. Zo wilde ik het eigenlijk zeggen :)

Gesnopen. :) En het papier mag inderdaad nog zo gewillig zijn, ik zie geen directe konkurenten meer. We moeten al hopen dat Decker hem omver rijdt :D, maar daar zijn we veel te sportief voor natuurlijk.

Art
18-07-2002, 17:15
Gesnopen. :) En het papier mag inderdaad nog zo gewillig zijn, ik zie geen directe konkurenten meer. We moeten al hopen dat Decker hem omver rijdt :D, maar daar zijn we veel te sportief voor natuurlijk.
Als Lance blijft fietsen zonder valpartijen dan is hij wederom de sterkste van allemaal :)

Art
19-07-2002, 16:03
En vandaag laat Lance Armstrong maar weer eens duidelijk zien wie er de sterkste is :o En wederom Rumsas goed vooraan :)

Louis Bouduin
19-07-2002, 16:19
En vandaag laat Lance Armstrong maar weer eens duidelijk zien wie er de sterkste is :o En wederom Rumsas goed vooraan :)

De teerling is geworpen. (Was eigenlijk al zo.) Maar best dat we Jalabert hebben, zo'n ouwe vechtersbaas, die dan ook terecht de bolletjestrui heeft.

Lex v/d Moolen
19-07-2002, 17:14
En vandaag laat Lance Armstrong maar weer eens duidelijk zien wie er de sterkste is :o En wederom Rumsas goed vooraan :) Superman heeft tegenwoordig een gele trui ipv een blauwe cape;) Armstrong is dus wel degelijk van een andere planeet

Maarten Schelling
19-07-2002, 17:36
Superman heeft tegenwoordig een gele trui ipv een blauwe cape;) Armstrong is dus wel degelijk van een andere planeet

Zeker. Ik vindt het alleen echt jammer dat Heras de concurrentie met Armstrong niet heeft aangedurft en voor Armstrong is gaan knechten. Hij had één van de weinige concurrenten kunnen zijn.

Beloki krijgt mijn simpatie. Hij is de enige die nog mee kan komen. Echt klasse gereden ook weer vandaag. Hij liet Heras niet zomaar 2e worden.

Lex v/d Moolen
19-07-2002, 17:43
Zeker. Ik vindt het alleen echt jammer dat Heras de concurrentie met Armstrong niet heeft aangedurft en voor Armstrong is gaan knechten. Hij had één van de weinige concurrenten kunnen zijn.

Beloki krijgt mijn simpatie. Hij is de enige die nog mee kan komen. Echt klasse gereden ook weer vandaag. Hij liet Heras niet zomaar 2e worden. Tja Heras heeft een mooi contract getekend bij US postal en heeft zich maar te houden aan de ploegentactiek.

Beloki doet het zeker goed, en Botero zat ook niet ver. Die had gisteren wel pech

Maarten Schelling
19-07-2002, 17:47
Tja Heras heeft een mooi contract getekend bij US postal en heeft zich maar te houden aan de ploegentactiek.

Dat kan ik nu juist niet uitstaan. Heras had kopman kunnen worden van een andere ploeg en dan de concurrentie aan kunnen gaan. Maar nee hij kiest voor het geld en gaat knechten voor Armstrong. :mad:

kaptein Pikaard
19-07-2002, 17:58
Heras kan zelf ook veel maar armstrong is voor iedereen een maatje tegroot en zal dat ook de komende 2 jaar blijven hij gaat voor 6 tour zeges en dat zal hij wel halen en daar zal een ulrich en een beloki en zelf heras mocht hij besluiten naar een andere ploeg te gaan niets aan veranderen.

Ik vind die leipheimer wel aardig rijden vandaag niet on aardig.

Lex v/d Moolen
19-07-2002, 18:06
Dat kan ik nu juist niet uitstaan. Heras had kopman kunnen worden van een andere ploeg en dan de concurrentie aan kunnen gaan. Maar nee hij kiest voor het geld en gaat knechten voor Armstrong. :mad: Mja, maar Heras had Armstrong toch niet kunnen kloppen denk ik. Tyler Hamilton dacht er ook zo over, maar valt toch een beetje tegen. Maar het is idd interessant om te zien als de meesterknecht beter is dan de kopman. Ik denk aan Ulrich=Riss, Indurain=Delgado, Lemond=Hinault en dan vergeet ik er nog wel een paar.

kaptein Pikaard
19-07-2002, 18:13
Maar het is idd interessant om te zien als de meesterknecht beter is dan de kopman. Ik denk aan Ulrich=Riss, Indurain=Delgado, Lemond=Hinault en dan vergeet ik er nog wel een paar.

klopt helemaal lex ik vond het zo vreemd dat ullrich beter was dan riss,er kwam ook een discusie binnen die ploeg wie ze nou moesten volgen .ben er trouwens wel van overtuigt dat ulrich hem toen ook al kon winnen.

Lex v/d Moolen
19-07-2002, 18:17
klopt helemaal lex ik vond het zo vreemd dat ullrich beter was dan riss,er kwam ook een discusie binnen die ploeg wie ze nou moesten volgen .ben er trouwens wel van overtuigt dat ulrich hem toen ook al kon winnen. Absoluut, ik herinner me nog een etappe waar Riis (ik had verkeerd gespeld) met moeite het tempo van Der Jan kon bijhouden en constant liep te schreeuwen dat ie in moest houden.

Louis Bouduin
19-07-2002, 19:42
Superman heeft tegenwoordig een gele trui ipv een blauwe cape;) Armstrong is dus wel degelijk van een andere planeet

Toch effe meegeven dat de concurentie ook niet fameus is. Als je ziet dat die ouwe Jalabert de koers moet kruiden. :( De enige die eventueel voor wat weerwerk had kunnen zorgen, Roberto Heras rijdt voor US postel.

Lex v/d Moolen
19-07-2002, 20:02
Toch effe meegeven dat de concurentie ook niet fameus is. Als je ziet dat die ouwe Jalabert de koers moet kruiden. :( De enige die eventueel voor wat weerwerk had kunnen zorgen, Roberto Heras rijdt voor US postel. Maar zo heeft Armstrong al eerdere edities ook gereden, tegen Ullrich, Pantani. En die reed hij ook weg.

Maar Beloki is echt goed bezig, maar hij en Heras kunnen toch niet tippen aan Armstrong. Al heeft Heras al veel werk gedaan voor zijn kopman. Maar ik ben benieuwd of we nog een zwakke dag gaan zien van de Amerikaan.

Louis Bouduin
19-07-2002, 20:10
Maar zo heeft Armstrong al eerdere edities ook gereden, tegen Ullrich, Pantani. En die reed hij ook weg.

Maar Beloki is echt goed bezig, maar hij en Heras kunnen toch niet tippen aan Armstrong. Al heeft Heras al veel werk gedaan voor zijn kopman. Maar ik ben benieuwd of we nog een zwakke dag gaan zien van de Amerikaan.

Waarschijnlijk pas in de tour van 2004. :) Gisteren had ie een zwakke dag, zei hij zelf. Maar wie moet hem aanvallen? Ach, er zijn misschien wel een paar mensen goed bezig, maar ik zie toch (behalve Lance zelf dan) geen echt grote coureurs in deze tour. Ik bedoel, mensen die ervoor kunnen zorgen dat het een spannende bedoening wordt.
Vandaag heb ik, eerlijk gezegd, evenveel genoten van de prachtige landschappen als van de koers.

Lex v/d Moolen
19-07-2002, 20:22
Waarschijnlijk pas in de tour van 2004. :)Vandaag heb ik, eerlijk gezegd, evenveel genoten van de prachtige landschappen als van de koers. O, dat is zeker. En de Alpen vind ik persoonlijk nog mooier.

R. Schaap
20-07-2002, 16:26
Jammer dat Michael niet heeft kunnen winnen.

David Miller wint de sprint van de kopgroep van 5 man.

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 16:28
En Boogerd red het net niet, wat een spannende finale. Hij reageerde te laat op de demarrage. Maar de Engelsman Millar was de beste sprinter van het groepje van 5 man. +- 10 minuten voorsprong op peloton

Art
20-07-2002, 17:07
En Boogerd red het net niet, wat een spannende finale. Hij reageerde te laat op de demarrage. Maar de Engelsman Millar was de beste sprinter van het groepje van 5 man. +- 10 minuten voorsprong op peloton
De Schot was de enige die zijn krachten niet helemaal had verschoten. Boogerd had weg moeten springen om kans te maken. Maar het blijft inderdaad jammer. Maar het is wel mooi dat Boogerd in het klassement gaat stijgen :)

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 17:12
De Schot was de enige die zijn krachten niet helemaal had verschoten. Boogerd had weg moeten springen om kans te maken. Maar het blijft inderdaad jammer. Maar het is wel mooi dat Boogerd in het klassement gaat stijgen :) O, was het een Schot. Ik hoop dat die dit niet leest:D Ligt een beetje gevoelig. Ik hoorde eens een Schot klagen als hij wint is hij volgens de BBC een Brit en als hij verliest een Schot.

Er waren kansen, bij de laatste km. Heeft hij al eens eerder geflikt, maar goed jammer idd. En nu maar hopen dat Boogerd de Alpen wat beter doorkomt.

Art
20-07-2002, 17:15
O, was het een Schot. Ik hoop dat die dit niet leest:D Ligt een beetje gevoelig. Ik hoorde eens een Schot klagen als hij wint is hij volgens de BBC een Brit en als hij verliest een Schot.

Er waren kansen, bij de laatste km. Heeft hij al eens eerder geflikt, maar goed jammer idd. En nu maar hopen dat Boogerd de Alpen wat beter doorkomt.
Al heeft deze Schot ook nog een Maltese achtergrond :D Ik hoop voor Jalabert op een goede klassering, McEwen in het Groen en Boogerd die goed de Alpen over komt en een Top20-klassering krijgt. En Rumsas op het podium :) Morgen komt de Mont Ventoux aan de beurt, ik ben benieuwd :) :cool:

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 17:17
Morgen komt de Mont Ventoux aan de beurt, ik ben benieuwd :) :cool: Jaa, een killer voor degene die een slechte dag hebben. En dan is het ook nog bloedheet.

Art
20-07-2002, 17:19
Jaa, een killer voor degene die een slechte dag hebben. En dan is het ook nog bloedheet.
Normaal zat ik rond die tijd in Zuid-Frankrijk in mijn favoriete dorpje vlakbij de Mont Ventoux. Als het goed is rijden ze ook doordat dorpje heen. Ik zal kijken of ik mijn ouders zie. Die zijn er wel :D

Art
21-07-2002, 16:35
Virenque wint op de Mont Ventoux. Heel mooi :) Maar Armstrong is gewoon de sterkste. Rumsas klimt naar de derde plek en Leipheimer klimt naar de negende plek. Veel favorieten verliezen veel tijd met als grootste verliezer Botero, die een half uur moet inleveren :o

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 16:39
Virenque wint op de Mont Ventoux. Heel mooi :) Maar Armstrong is gewoon de sterkste. Rumsas klimt naar de derde plek en Leipheimer klimt naar de negende plek. Veel favorieten verliezen veel tijd met als grootste verliezer Botero, die een half uur moet inleveren :o Ik vond het toch knap van Virenque ondanks ik hem ook niet mag, maar als je dit kan volhouden kan je wel wat, ondanks je in een beklimming iets van 7 minuten verliest op Armstrong. Leipheimer zat er lekker dichtbij, maar Rumsas wordt gewoon tweede als hij zo doorgaat, heel knap.

Art
21-07-2002, 16:43
Ik vond het toch knap van Virenque ondanks ik hem ook niet mag, maar als je dit kan volhouden kan je wel wat, ondanks je in een beklimming iets van 7 minuten verliest op Armstrong. Leipheimer zat er lekker dichtbij, maar Rumsas wordt gewoon tweede als hij zo doorgaat, heel knap.
Als Rumsas goed de Alpen overkomt dan is hij een van de betere tijdrijders :) Dus die tweede plek zit er inderdaad wel in :)

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 16:47
Botero gezien? Die reed alsof hij vierkante wielen had, echt sneu voor hem

Louis Bouduin
21-07-2002, 16:48
Als Rumsas goed de Alpen overkomt dan is hij een van de betere tijdrijders :) Dus die tweede plek zit er inderdaad wel in :)

Laten we hopen, ik heb wel een boontje voor Rumsas. En de eerste plaats is voor iedereen al zo ver weg dat Legstrong al dingen moet overkomen die je niemand mag toewensen. Dus deze tour wordt nog best spannend voor plaats 2, 3, 4 & 5.

Art
21-07-2002, 16:49
Botero gezien? Die reed alsof hij vierkante wielen had, echt sneu voor hem
Ik zei het al eerder, een half uur heeft ie moeten inleveren :o Maar het verbaasd mij niet. Ik vond het knap dat ie zo hoog stond na de eerste bergritten. Maar het is sneu om dan in de laatste kilometers zo kapot te gaan :o

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 16:50
Ik zei het al eerder, een half uur heeft ie moeten inleveren :o Maar het verbaasd mij niet. Ik vond het knap dat ie zo hoog stond na de eerste bergritten. Maar het is sneu om dan in de laatste kilometers zo kapot te gaan :o Hij moet toch maar eens leren met een klein verzetje te rijden. Dit snijdt geen hout

Louis Bouduin
21-07-2002, 16:51
Ik vond het toch knap van Virenque ondanks ik hem ook niet mag, maar als je dit kan volhouden kan je wel wat, ondanks je in een beklimming iets van 7 minuten verliest op Armstrong. Leipheimer zat er lekker dichtbij, maar Rumsas wordt gewoon tweede als hij zo doorgaat, heel knap.

Virenque is dan ook zo'n typische fransman. Verleden jaar kon hij nergens meer in Frankrijk onder dak, toen heeft die Belgische ploeg Domo hem onder de hoede genomen. Het schijnt dat hij in het begin een en al bescheidenheid was, maar van zodra hij er weer een beetje bovenop kwam, kreeg hij meteen al capsones.
Nu, vandaag mag hij ze hebben, iemand die zo'n prestatie levert mag voor mijn part even de eerste viool spelen. :)
Na Lance natuurlijk. Dit is toch een ongelooflijke klasbak.

Art
21-07-2002, 16:52
Laten we hopen, ik heb wel een boontje voor Rumsas. En de eerste plaats is voor iedereen al zo ver weg dat Legstrong al dingen moet overkomen die je niemand mag toewensen. Dus deze tour wordt nog best spannend voor plaats 2, 3, 4 & 5.
Rumsas is voor mij een aangename verrassing in deze Tour. Ik heb een zwak voor hem gekregen. En Armstrong lijkt wel patent te hebben op de eerste plek in de Tour. Mancebo stijgt 6 plaatsen en die zie ook zeker als een outsider :)

Louis Bouduin
21-07-2002, 17:06
Rumsas is voor mij een aangename verrassing in deze Tour. Ik heb een zwak voor hem gekregen. En Armstrong lijkt wel patent te hebben op de eerste plek in de Tour. Mancebo stijgt 6 plaatsen en die zie ook zeker als een outsider :)

Ik hoop niet als een outsider voor de pot in Parijs. Het geel, bedoel ik dan. Dat is echt niet te koop meer. Maar voor de ereplaatsen zal hij wellicht nog meedoen. :)

Art
21-07-2002, 17:10
Ik hoop niet als een outsider voor de pot in Parijs. Het geel, bedoel ik dan. Dat is echt niet te koop meer. Maar voor de ereplaatsen zal hij wellicht nog meedoen. :)
Dat bedoelde ik ook ;) Het hoogste treedje van het podium is gereserveerd voor Armstrong. De rest mogen vechten om een plekje te bemachtigen naast de onverslaanbare Texaan :)

Louis Bouduin
21-07-2002, 17:19
Dat bedoelde ik ook ;) Het hoogste treedje van het podium is gereserveerd voor Armstrong. De rest mogen vechten om een plekje te bemachtigen naast de onverslaanbare Texaan :)

Ik weet het niet zeker (daarvoor was ik te verbaasd over de plotse "val" van Miquel Indurain), maar het zou me echt niet verwonderen als Lance Armstrong de man is die het record breekt van Jaques, Eddy, Bernard en Miquel.

Art
21-07-2002, 17:23
Ik weet het niet zeker (daarvoor was ik te verbaasd over de plotse "val" van Miquel Indurain), maar het zou me echt niet verwonderen als Lance Armstrong de man is die het record breekt van Jaques, Eddy, Bernard en Miquel.
Wie kan hem stoppen? Dat is de vraag. Der Jan misschien? Als Armstrong zo doorgaat dan scherpt ie het record eindoverwinningen enorm aan :)

Louis Bouduin
21-07-2002, 17:40
Wie kan hem stoppen? Dat is de vraag. Der Jan misschien? Als Armstrong zo doorgaat dan scherpt ie het record eindoverwinningen enorm aan :)

Dat is precies het verhaal over Indurain. Ik zag op dat moment ook niemand die hem zou kunnen kloppen en ineens leek het op. Over en uit.
Maar dat is gelukkig pas over 2 jaar aan de orde. :)

Art
21-07-2002, 17:44
Dat is precies het verhaal over Indurain. Ik zag op dat moment ook niemand die hem zou kunnen kloppen en ineens leek het op. Over en uit.
Maar dat is gelukkig pas over 2 jaar aan de orde. :)
En dan zijn de jonge Spanjaarden van nu, ervaren genoeg om de trui van de Texaan over te nemen :)

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 18:03
En dan zijn de jonge Spanjaarden van nu, ervaren genoeg om de trui van de Texaan over te nemen :) En ook misschien Rumsas en die witte truidrager Basse ?

Art
21-07-2002, 18:07
En ook misschien Rumsas en die witte truidrager Basse ?
Basso is ook zeker een kandidaat voor de toekomst. En wat dacht je van Landis, Casar, Vogondy, Martinez en ga zo maar door :)

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 18:09
Basso is ook zeker een kandidaat voor de toekomst. En wat dacht je van Landis, Casar, Vogondy, Martinez en ga zo maar door :) Hoe oud is die Leipheimer eigenlijk? Hij ziet er uit als 35

Art
21-07-2002, 18:16
Hoe oud is die Leipheimer eigenlijk? Hij ziet er uit als 35
Hèhè :D Hij is 28 jaar :)

Louis Bouduin
21-07-2002, 18:18
Hoe oud is die Leipheimer eigenlijk? Hij ziet er uit als 35

Levi Leipheimer werd geboren op 24 October, 1973 en is prof sedert 1997. :)
Dus volgend jaar wordt hij 70. :D

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 18:20
Hèhè :D Hij is 28 jaar :) Een laatbloeier dus, Riis de tweede ?:D

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 18:20
Levi Leipheimer werd geboren op 24 October, 1973 en is prof sedert 1997. :)
Dus volgend jaar wordt hij 70. :D Dat is dus een leipe jaartelling;)

Art
21-07-2002, 18:27
Levi Leipheimer werd geboren op 24 October, 1973 en is prof sedert 1997. :)
Dus volgend jaar wordt hij 70. :D
Hij werd in 1998 prof bij de Amerikaanse ploeg Saturn :o Hij is opgegroeid in Butte in Montana. Hij deed voor het wielrennen aan alpineskiën dus met bergen is hij vertrouwd :D Hij reed vorig jaar voor US Postal en nu dus voor Rabobank :o :D

Louis Bouduin
21-07-2002, 18:28
Dat is dus een leipe jaartelling;)

O o, dit is toch op een logische telling gebaseerd. Zoals je zelf al schreef, zag hij vandaag op de top van de Mont Ventoux 35 jaar oud uit.
Nog een keer die klodder keien op, en hij is dus precies 70. ;)

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 18:31
Hij werd in 1998 prof bij de Amerikaanse ploeg Saturn :o Hij is opgegroeid in Butte in Montana.Butte, Montana. Ik ben er nog doorheen gereden als je het wil geloven, echt een hele mooie omgeving

Louis Bouduin
21-07-2002, 18:31
Hij werd in 1998 prof bij de Amerikaanse ploeg Saturn :o Hij is opgegroeid in Butte in Montana. Hij deed voor het wielrennen aan alpineskiën dus met bergen is hij vertrouwd :D Hij reed vorig jaar voor US Postal en nu dus voor Rabobank :o :D

Volgens gegevens van zijn eigen ploeg is hij pro sedert 1997:

Levi LEIPHEIMER
dob: 24 October, 1973
age: 26
nationality: American
residence: Santa Rosa, CA
height: 5'7"/170 cm.
weight: 138 lbs./63 kg.
pro since: 1997

:) :) ;) :p

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 18:34
O o, dit is toch op een logische telling gebaseerd. Zoals je zelf al schreef, zag hij vandaag op de top van de Mont Ventoux 35 jaar oud uit.
Nog een keer die klodder keien op, en hij is dus precies 70. ;) Dus aan het einde van de tour hebben we alleen maar bejaarden op de Champs Ellysee?:D

Art
21-07-2002, 18:35
Volgens gegevens van zijn eigen ploeg is hij pro seder 1997
Wel oude gegevens. Hij is inmiddels 2 jaar ouder en woont nu in Girona in Spanje :o Dat vind ik al slordig :D En ik kijk op Rabobank en zie dat er echt 1998 staat maar waar zeuren we nou over :D ;)

Maarten Schelling
23-07-2002, 14:31
Vandaag de ettappe naar Les Deux Alpes. beetje jammer dat ze niet voor L'Alpe D'Huez hebben gekozen. Daar komen ze nu onderlangs rijden.

Ik heb beide beklimmingen gereden en L'Alpe D'Huez is echt veel zwaarder.

starbuck
23-07-2002, 16:08
fraaie overwinning van Botero, boogerd en leipheimer goed meegekomen.

Lex v/d Moolen
23-07-2002, 16:15
fraaie overwinning van Botero, boogerd en leipheimer goed meegekomen. En Botero klimt weer in het klassement, jammer van zijn off-day.

Jeroen Titulaer
23-07-2002, 20:47
Ben benieuwd wt er morgen allemaal gaat gebeuren in die zware bergrit.

Luther Hartog
24-07-2002, 13:41
Ben benieuwd wt er morgen allemaal gaat gebeuren in die zware bergrit. Nou, als je kijkt...dan zie je dat Boogerd in z'n eentje vooraan rijdt met 7.11 minuut voorsprong op het peleton:eek: :cool: :)

starbuck
24-07-2002, 15:04
Boogerd nog steeds op kop, maar ja, die laatste berg..... duimen duimen duimen.

Art
24-07-2002, 15:06
Boogerd nog steeds op kop, maar ja, die laatste berg..... duimen duimen duimen.
Ik zit met het zweet in mijn handen te kijken :) Het zou toch wat zijn als Boogerd op deze manier de Koninginnerit weet te winnen :)

Lex v/d Moolen
24-07-2002, 15:14
Ik zit met het zweet in mijn handen te kijken :) Het zou toch wat zijn als Boogerd op deze manier de Koninginnerit weet te winnen :) Ruim 3 minuten lees ik op tt. Maar La Plagne is geen colletje

Art
24-07-2002, 15:15
Ruim 3 minuten lees ik op tt. Maar La Plagne is geen colletje
Nee, het is er een in de categorie HC :)

starbuck
24-07-2002, 15:30
ik hoop echt dat hij nog goede benen over heeft, het peleton gaat toch wel ernstig tempo maken.

Lex v/d Moolen
24-07-2002, 16:35
YES ! OH YES! Wat mooi!

Dit is nog net geen Alpe d'Huez, maar komt er wel dichtbij. De Koninginnerit in de Tour.

BOOGERDJE echt heel knap, jongetje:D :cool:

Shit, wat zat ik te zweten de laatste 10 km:o

Art
24-07-2002, 16:56
Ik ben weer een beetje bij zinnen :o Wat is dit een historische rit zeg. Wat een overwinning voor Boogie. Na 30 km wegspringen en dan een indrukwekkende solo van zo'n 150 km. Wat mooi :)

Donovan
24-07-2002, 17:00
gvd helemaal vergeten te kijken maar wel klasse :eek:

Lex v/d Moolen
24-07-2002, 17:01
Ik ben weer een beetje bij zinnen :o Wat is dit een historische rit zeg. Wat een overwinning voor Boogie. Na 30 km wegspringen en dan een indrukwekkende solo van zo'n 150 km. Wat mooi :) Ik had echt niet verwacht dat hij het kon, maar wat kwam die Sastre nog snel dichterbij. Ik heb alleen de slotklim op de TV kunnen bekijken, ik ben zsm naar huis gefietst.:)

Art
24-07-2002, 17:06
Ik had echt niet verwacht dat hij het kon, maar wat kwam die Sastre nog snel dichterbij. Ik heb alleen de slotklim op de TV kunnen bekijken, ik ben zsm naar huis gefietst.:)
Ik heb de hele rit gezien en ik ben zo blij als een kind :D Dit is voor mij een van de sportmomenten van de laatste tijd :)

Lex v/d Moolen
24-07-2002, 17:14
Ik heb de hele rit gezien en ik ben zo blij als een kind :D Dit is voor mij een van de sportmomenten van de laatste tijd :) Absoluut, dit soort overwinningen maken we niet vaak meer mee, zeker niet de laatste tijd op wielergebied. En hij heeft het grotendeels alleen gedaan, dat maakt het zo mooi.

Art
24-07-2002, 17:18
Absoluut, dit soort overwinningen maken we niet vaak meer mee, zeker niet de laatste tijd op wielergebied. En hij heeft het grotendeels alleen gedaan, dat maakt het zo mooi.
Inderdaad helemaal op eigen kracht :) Theunisse deed het zo'n 13 jaar geleden ook en dat was ook mooi. Maar dit is zo super. Dit had het Nederlandse wielrennen nodig. Zo'n soort overwinning :)

starbuck
24-07-2002, 17:37
Geweldig, onwaarschijnlijk fantastisch...



Ik heb gelijk € 10 op mijn rabobank rekening gestort;)

Martin van Tuijl
24-07-2002, 18:28
Geweldig, onwaarschijnlijk fantastisch...
Ik heb gelijk € 10 op mijn rabobank rekening gestort;) Had je dat niet op die van mij kunnen doen? :D

Maar zonder gekheid, had nog niet veel gekeken dit jaar maar toen ik op de radio over Boogerd hoorde ben ik er maar ff voor gaan zitten. Die slotklim pfff :eek: Vooral toen Amstrong nog even ging sprinten hield ik mijn hart vast....
Grote klasse!
Ben benieuwd welk tandpasta-merk de finish wil kopen voor een reklamespotje :D <---------

kaptein Pikaard
25-07-2002, 09:54
Vind de concurentie voor armstrong dit jaar wel erg zielig beloki doet haast niks alleen die paar spelden prikjes,Ulrich ging tot de bot en tergde armstrong wel eens maar beloki is gewoon even goed als die andere 8 die de top 10 complementeren.

Louis Bouduin
25-07-2002, 10:54
Geweldig, onwaarschijnlijk fantastisch...

Dit was echt een grandioze prestatie, zo een van een zeldzaam soort edelmetaal, waardoor je weer eens beseft dat wielrennen een fantastische sport is. Als sportliefhebber vergeet je gewoon even nationaliteit, rang, stand en kleur en wordt supporter van de man die het lef, de wil en het doorzettingsvermogen heeft om een dergelijk huzarenstukje tot een goed einde te brengen.
Chapeau Michael! Groots!
(Mogen er ook veel jongeren hebben gekeken, die er nu alvast van beginnen dromen om later eenzelfde bravoure stukje op te voeren. Dan heeft wielrennen nog altijd een mooie toekomst.)

Lex v/d Moolen
27-07-2002, 16:31
Een zeer acceptabele tijdrit van Michael Boogerd dit keer. Die bergrit heeft hem waarschijnlijk vertrouwen gegeven. Zal de Tour op de 12e plaats eindigen.

Armstrong rijdt op Rumsas na iedereen naar huis, knap van die Let hoor. Daar gaan we nog veel van horen, misschien de opvolger van Lance?

Louis Bouduin
27-07-2002, 17:48
Armstrong rijdt op Rumsas na iedereen naar huis, knap van die Let hoor. Daar gaan we nog veel van horen, misschien de opvolger van Lance?

Let's hope, maar de Amerikaan was vandaag weer een maatje te groot. :) Iedereen die gedacht had dat hij verzwakt was, niet meer zo sterk, weet ik veel wat, heeft vandaag nog maar eens een duidelijk antwoord van de Texaan gekregen.

Lex v/d Moolen
27-07-2002, 17:56
Iedereen die gedacht had dat hij verzwakt was, niet meer zo sterk, weet ik veel watJa, die ijdele hoop verhaaltjes duiken altijd op bij iemand die een paar keer achter elkaar heeft gewonnen.:)

Gelukkig is Lance niet aan zich zelf gaan twijfelen, sterker nog ik denk dat hij de kranten niet eens leest

starbuck
27-07-2002, 19:57
Naast de complimentjes voor michael vind ik de prestatie van Leipheimer ook niet onaardig.

Wel teleurstellend in zijn specialisme de tijdritten, maar in de bergen goed gepresteerd.

en in je eerste Tour op de 8 ste plaats eindigen is natuurlijk niet echt slecht.


Mc Ewen morgen de groene trui en mijn tour is geslaagd.

Lex v/d Moolen
28-07-2002, 15:43
Mc Ewen morgen de groene trui en mijn tour is geslaagd. Zal nog heel spannend worden.
Rumsas deed net nog een poging om de 2e plaats te veroveren, helaas niet gelukt. Misschien nog een Dekker-stuntje zal mooi zijn.

Lex v/d Moolen
28-07-2002, 16:38
Mc Ewan verdedigt met verve zijn groene trui door de etappe te winnen! Heel mooi.

Armstrong uiteraard winnaar van het eindklassement. Hoeveel komen er nog achterna?

Boogerd 12e, beter dan verwacht denk ik. Met een betere eerste helft zat er zelfs wel wat meer in.

starbuck
28-07-2002, 18:19
Toch een geslaagde tour, alhoewel Armstrong natuurlijk niet echt in gevaar is geweest waren er toch spannende ritten vanwege andere truien.

Armstrong doet het nog 1 jaartje denk ik, maar je weet nooit.

Jammer dat we smeets volgend jaar moeten missen, bij studio sport ben ik niet zo'n fan van hem , maar de Tour doet hij toch zeer vakkundig.

Lex v/d Moolen
28-07-2002, 19:22
Armstrong doet het nog 1 jaartje denk ik, maar je weet nooit.Ja, nog eentje zou hem op gelijke hoogte brengen met Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain. Dat zou wel een mooie mijlplaan zijn. Maar eentje meer dan deze groten is natuurlijk nog mooier. Ik denk dat we dan wel rekening moeten houden met bv Rumsas.

kaptein Pikaard
28-07-2002, 22:28
Ik vond het een leuke tour zeker weten eindelijk eens geen zabel en het feit dat armstrong zovaak wint stoort me niet ik hoop zelfs dat ie er nog 2 bij wint want het is een geweldige sportman en persoonlijkheid .

kaptein Pikaard
28-07-2002, 22:31
verder nog wil ik iedereen bedanken die hier heeft gepost en de tour net zo intensief bekeken heeft als ik.

Mijne heren,
op naar de tour 2003:D .

Lex v/d Moolen
28-07-2002, 22:52
verder nog wil ik iedereen bedanken die hier heeft gepost en de tour net zo intensief bekeken heeft als ik. Graag gedaan:)