PDA

Bekijk de volledige versie : Handelaren - vraag en antwoord thread



Pagina's : [1] 2

R. Schaap
19-06-2002, 23:45
Heb je commentaar op de samenvattingen cq opmerkingen in de thread 'Handelaren, lijst en info'?

Post dat dan aub hier, dan wordt het daar geen zooitje!!

Dank

Britte
20-06-2002, 14:55
Rein, ik denk dat het best is dat iedereen gewoon ff meldt of hij/zij een ruil/koop hebben gedaan, de naam geeft en een + of - erachter.

Jij houdt dan gewoon de thread in't oog en verhoogt het cijfer achter de genoemde namen...
Het is te gek dat jij eerst die twee threads gaat zitten uitpluizen...

Ik geef jou nu een + omdat we ooit iets geruild hebben maar hoe weet ik dat die + al niet in de zes zit die achter je naam staat? (If you know what I mean)

R. Schaap
20-06-2002, 19:10
ja inderdaad, dat werkt beter. Dus mensen, in de Handelaren thread zelf na een ruil of verkoop een samenvatting geven en een plus of min voor de ander. Ik wil van beide een post zodat ik weet dat het klopt.

Ik verander daarna de grote namenlijst.

En Britte, ik had hem er al bijstaan.....toch bedankt.

Britte
20-06-2002, 19:49
Tja, een lerares moet een beetje praktisch ingesteld zijn hé...anders lukt het nooit.
In ieder geval: goed initiatief Rein!

R. Schaap
20-06-2002, 21:22
zodra iemand een plusje aan een ander geeft krijgt hij er zelf ook 1 bij (een ruil heeft altijd 2 kanten).
Die is onder voorbehoud, want als de ander toch commentaar blijkt te hebben en misschien zelfs een gegrond minnetje geeft gaat hij er weer af.

Zijn jullie het daar mee eens?

ohja nog iets...Ik ga me binnenkort buigen over een goed puntensysteem, dat jullie bijvoorbeeld cijfers kunnen geven en dat ik de gemiddelden bijhoudt, zoiets.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Ernest Hamstra
20-06-2002, 22:53
zodra iemand een plusje aan een ander geeft krijgt hij er zelf ook 1 bij (een ruil heeft altijd 2 kanten).

Zijn jullie het daar mee eens?

Mee eens!

Jaded
22-06-2002, 22:44
Volgens mij heb ik meer verkoop/ruil handelingen verricht dan ...

Dat geldt ook voor mij .. ik kan zo al op 5 komen.

Maar ze waren ook allemaal positief, dus veel maakt het niet uit.

R. Schaap
23-06-2002, 12:36
Dat geldt ook voor mij .. ik kan zo al op 5 komen.

Maar ze waren ook allemaal positief, dus veel maakt het niet uit.
vermeld ze gewoon ff in de andere thread, dan voeg ik ze toe. Ik heb namelijk lang niet alles doorgezocht, dat kost drie jaar ofzo.

John, jij ook! Gewoon ff rijtje opnoemen in de anderen met je ervaringen erbij. Dan voeg ik het gewoon toe, geen probleem

Jaded
23-06-2002, 12:44
vermeld ze gewoon ff in de andere thread, dan voeg ik ze toe. Ik heb namelijk lang niet alles doorgezocht, dat kost drie jaar ofzo.

Dat zal moeilijk gaan ... ik herinner me nog wel welke dvd's ik heb gekocht/verkocht, maar niet meer met wie. :)

R. Schaap
23-06-2002, 12:46
Dat zal moeilijk gaan ... ik herinner me nog wel welke dvd's ik heb gekocht/verkocht, maar niet meer met wie. :)

ok dan wordt het lastig. Ik heb mijn eigen handelacties allemaal bijgehouden in excel, dus dat is makkie.

Heb je enig idee hoeveel ik er dan bij jou moet toevoegen en ongeveer met wie? Dan komen we al een heel eind, en tenslotte is het preciese aantal niet zo belangrijk in den beginne.

Jaded
23-06-2002, 13:06
Heb je enig idee hoeveel ik er dan bij jou moet toevoegen en ongeveer met wie?
Fast and the Furious
Die Hard 1 & 2 - jokey
The Perfect Storm
Hellraiser 2 - martin de goeij
Predator - Paul Hauer
Evolution - Paul Hauer
The Grinch - Luther Hartog denk ik
Cecil B DeMented - Luther Hartog denk ik
Memento
Silence of the lambs
The Sixth Sense - obiman denk ik
The Abyss - Luther Hartog
Baise Moi

En dan zijn er nog dvd's die Nederlanders voor mij hebben gekocht en opgestuurd ... dat verdient ook wel een pluim vind ik, het waren ook geldige transacties.

Pet Detective - Dunky
Usual Suspects - Rochan
American Beauty - Paul Hauer

R. Schaap
23-06-2002, 13:43
staat erbij!!

Luther Hartog
24-06-2002, 10:30
The Grinch - Luther Hartog denk ik
Cecil B DeMented - Luther Hartog denk ik
The Abyss - Luther Hartog
Klopt allemaal

R. Schaap
14-07-2002, 08:18
vraagje?
Kijken jullie nu al in de lijst voordat je met iemand ruilt?

Of is dat nog lang geen gewoonte?

Jaded
14-07-2002, 09:34
Als ik iemand niet ken, ga ik zeker in de lijst eens zien.

Kan je misschien iedereen indelen zoals hieronder?
Ik vind zoals het nu is een klein beetje onoverzichtelijk.

-A-
Abracadabra
Abrikozenconfituur
Algemeen
Alkasalsar
Arie de Clown

-B-
Ballistiek
Berenbeschuit
Boerenbedrog
Boogie
Byro

Het is ook misschien een idee om stilletjesaan "status" gaan in te voeren?
VB: Iemand die 15 (of meer) plusjes heeft en minder dan 10 % negatieve stemmen, krijgt een GOLD status.
En zo verder ...

Lijkt dat wat?

R. Schaap
14-07-2002, 09:35
Jaded, dat zijn goede ideen daar van je, ik zal eens gaan uitwerken hoe het te doen met de statussen en zo.

R. Schaap
14-07-2002, 09:41
lijkt het zo beter Jaded?

Jaded
14-07-2002, 09:51
Ziet er al goed uit.
Maar ik dacht meer aan iets zoals hieronder.
Het is natuurlijk wel wat meer werk.
Als je wil kan ik me daar eens mee bezighouden, je zegt het maar. Dan mail ik je de code.
Wat denk je?

-C-
Chello 1

-D-
darth tyranus 1
DaLexus 1
drazic 3
Dunky 1
DVDFreak 2
DVDFreak15 -1

-E-
Edwin v/d Zwaard 2
emperor at the gates 1
Ernest Hamstra 8
EVO 4
evilgoblin66 1

-F-
Florus 2
Franklin 2

R. Schaap
14-07-2002, 09:52
oh zo, ja dat is ook goed hoor. Die code is niet zo erg, gewoon kwestie van knippen en plakken. Ik ga me er over een half uurtje goed mee bezig houden ok.

R. Schaap
15-07-2002, 09:44
Jaded, ik heb zojuist de lijst optimaal gemaakt. Wat vind je er nu van?

Dat vraag ik natuurlijk ook aan andere leden.

enne Eric, hartstikke bedankt! Het is nu voor iedereen veel makkelijker te vinden en dus te gebruiken.

Jaded
15-07-2002, 09:54
Ziet er veel beter uit.

Ook de nieuwe onderverdeling van dvd.nl is ook duidelijker en krachtiger.

Je kan misschien ook vragen aan de crew dat ze als iemand aan hun een naamsverandering vraagt ... ze deze ook in een PM doorsturen aan u? Dan blijven de namen ook actueel.


EDIT: En proficiat met je nieuwe status als Advanced Member! :)

R. Schaap
15-07-2002, 10:17
Ja handig idd, Advanced Member. Eric pmd me net dat hij het zo gedaan heeft als in die aankondiging. Toevallig ben ik nog online om ff te reageren, ik stond al bijna onder de douche.

maargoed, 'off I go then' (warcraft 3, sorry)

Matt D
15-07-2002, 16:18
makkelijkst is nog altijd systeem van dvdforum

dus topic om te quotering te plaatsen :

sdfkqsfqsfk + 2
fjsqkdfjlqs dj+ 3

topic met lijst met namen die om de zoveel dagen moet ge-update worden

jfmjsdjfqsjjfklsj (+15, - 3)
jfmksjqkfjlsdqjf (+ 2)
fkljisuioiuio (+5)


....

Edwin vd Zwaard
15-07-2002, 21:38
makkelijkst is nog altijd systeem van dvdforum

dus topic om te quotering te plaatsen :

sdfkqsfqsfk + 2
fjsqkdfjlqs dj+ 3

topic met lijst met namen die om de zoveel dagen moet ge-update worden

jfmjsdjfqsjjfklsj (+15, - 3)
jfmksjqkfjlsdqjf (+ 2)
fkljisuioiuio (+5)


....

Indeed !!

Matt D
16-07-2002, 08:20
had graag wel eens geweten wat rein nu van plan is, hoe het zal aangepakt worden

R. Schaap
16-07-2002, 09:34
Ik weet niet precies hoe het bij dvdforum.nl zit, want daar ben ik nog nooit geweest. Maar volgens mij als ik het zo lees doe ik precies hetzelfde. Ik heb ook een thread met die lange lijst erin, en daaronder steeds van iemand de mededeling van een plusje voor die en een minnetje voor die.

Kijk hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8408) maar eens.

Evilgoblin66, wat vind je ervan?

Matt D
16-07-2002, 10:33
ziet er goed uit, ik hoop wel dat je zowel de + als - vermeldt en nt gaat optellen en aftrekken dus vb

jsdkfjld (+5 , - 1)

en dat dat dan nt bij update wordt +4


voor de rest, nice work

ps : je bent nog nooit op dvdforum geweest, is nt zo heel erg eng hoor lol, give it a try one day

R. Schaap
16-07-2002, 11:27
haha is goed, ik zal daar ook eens heen gaan, maar ik zit nu al op 3 forums. Vind ik eigenlijk ook wel genoeg.

Maargoed, de lijst:
Ik tel inderdaad niet op, want anders zie je niet meer goed hoe het precies is bij desbetreffende persoon.
plussen en minnen worden dus apart vermeld.

Matt D
18-07-2002, 09:50
een vraag : ik doe geregeld met grote tevredenheid 'business' lol met chris howitt en jaylunar, ik doe dit soms met msn, soms via forum, kan ik de positieve ervaringen (+ punten hier geven) als de deal nt op forum stond, als hij met andere woorden werd afgesproken per mail of msn?

R. Schaap
18-07-2002, 16:42
hmmm daar zeg je wat. Heb ik eigenlijk zo direct geen antwoord op. Ik zal eens overleggen met Eric hoe hij dat ziet. En dan jouw laten weten (en de rest) of dat mag of niet.

Mijn mening is dat zolang de ander hier ook lid is het mij wel degelijk relevante informatie lijkt.

Je hoort nog van me.....

Matt D
18-07-2002, 21:09
k wacht vol spanning op antwoord, mij lijkt het in ieder geval erg logisch ;-)

Matt D
19-07-2002, 13:32
t is wel een heel moeilijk probleem blijkbaar ;-)

R. Schaap
19-07-2002, 16:47
Tsja, dat was tot diep in de nacht vergaderen....;) ;)

nee hoor, ik heb gewoon nog niet gepost dat het prima is als je leden van dvd.nl een plus of min wilt geven omdat je buiten het forum om geruild/gekocht hebt!

Dat lijkt me een antwoord naar tevredenheid, of niet soms!!!

Matt D
19-07-2002, 22:02
zeer goed ;-)

Glenn Smits
06-08-2002, 22:04
Nah de MM was lomp vandaag. Op de plaat waar altijd vele nieuwe dvd's staan voor een lage prijs bij dat plasma scherm. Daar stonden vandaag alleen maar lege LOTR hoezen met erop. RESERVEER Nu. Dat schoot niet op. Al die schappen daar stonden dus een paar van die lompe hoezen, meer niet.

lieshout84
09-08-2002, 11:58
Ik weet niet of dit de goede thread is maarja.....Kent iemand de naam Mario Buter, ik wil daar een dvd van kopen maar is hij te vertrouwen?

R. Schaap
09-08-2002, 14:54
het zegt me niets en zijn naam komt niet voor als lid.....

Raymond Vonk
04-09-2002, 12:19
Mark van Lieshout is die te vertwouwen is nog maar member, ben een beetje huiverig gewordden na het lezen van die x-files box drama

Jaded
14-09-2002, 16:11
Niet echt een opmerking op die andere thread .... maar here goes:

Misschien een idee om "Info over handelaren" een beetje op te ruimen? En daar bedoel ik mee om al die threads waar de mensen iemand een plus of min in geven gewoon te deleten?

R. Schaap
15-09-2002, 10:47
Niet echt een opmerking op die andere thread .... maar here goes:

Misschien een idee om "Info over handelaren" een beetje op te ruimen? En daar bedoel ik mee om al die threads waar de mensen iemand een plus of min in geven gewoon te deleten?

Ik heb er maar snel gevolg aan gegeven want het was inderdaad een rommel met alle plusjes threads die slingerden....

bedankt!

Ernest Hamstra
15-09-2002, 10:51
Ik heb er maar snel gevolg aan gegeven want het was inderdaad een rommel met alle plusjes threads die slingerden....

bedankt!

Nou.... ik denk dat er meer bedoeld wordt dat de posts die onder de ranglijst hangen wel gedelete kunnen worden. Dat zou de overzichtelijkheid ten goede komen... of de ranglijst in een aparte thread zetten, waar verder niemand kan posten?

R. Schaap
15-09-2002, 11:13
Nou.... ik denk dat er meer bedoeld wordt dat de posts die onder de ranglijst hangen wel gedelete kunnen worden. Dat zou de overzichtelijkheid ten goede komen... of de ranglijst in een aparte thread zetten, waar verder niemand kan posten?

Ze bedoelt wel degelijk het subforum zelf, want ze heeft het over de THEADS die verwijderd dienen te worden, en niet over de REPLIES.

Dus dan lijkt me dat ze dat bedoelt....

lieshout84
03-10-2002, 09:39
Kweet niet of ik die hier moet posten maar ik doe het toch maar.
kennen jullie deevedee@hotmail.com
dat is een gast die dvd's uit thailand ofzo meebrengt.
die heeft dus nou al dvd's die ik wel zou willen maar mijn vraag is heeft iemand met hem ervaring? is ie te vertrouwen?

Edwin vd Zwaard
03-10-2002, 10:58
Kweet niet of ik die hier moet posten maar ik doe het toch maar.
kennen jullie deevedee@hotmail.com
dat is een gast die dvd's uit thailand ofzo meebrengt.
die heeft dus nou al dvd's die ik wel zou willen maar mijn vraag is heeft iemand met hem ervaring? is ie te vertrouwen?

Dvd's uit thailand zijn vrijwel altijd die silvers van een paar dollar per stuk.. Illegaal, en vaak bogus kwaliteit..

Mijn advies: Oppassen, als je echt silvers wilt hebben, moet je van een goede site bestellen, die info geeft over hoe de dvd is gemaakt (vcd transfer, vhs transfer, dvd transfer, etc)..
Maar beter is nog om er niet aan te beginnen..

lieshout84
03-10-2002, 11:00
Dvd's uit thailand zijn vrijwel altijd die silvers van een paar dollar per stuk.. Illegaal, en vaak bogus kwaliteit..

Mijn advies: Oppassen, als je echt silvers wilt hebben, moet je van een goede site bestellen, die info geeft over hoe de dvd is gemaakt (vcd transfer, vhs transfer, dvd transfer, etc)..
Maar beter is nog om er niet aan te beginnen..

ok thnx

Bas B
22-10-2002, 11:41
Vraagje Ik ben ook wel elrond op dit forum alleen ben mijn pass kwijt geraakt en ik heb iets fout gedaan in het email adres . Dus mijn vraag is kan ik dat punt dat elrond heeft ( ik kan het bewijzen trouwens ) ook naar mijn naam gezet worden? alvast bedankt

appie1985
25-10-2002, 18:23
Ik zie dat je suave al een paar plusjes erbij heb gezet maar mij nog niet, mischien vergeten. http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8408&perpage=25&highlight=handelaren&pagenumber=34

R. Schaap
26-10-2002, 15:15
Vraagje Ik ben ook wel elrond op dit forum alleen ben mijn pass kwijt geraakt en ik heb iets fout gedaan in het email adres . Dus mijn vraag is kan ik dat punt dat elrond heeft ( ik kan het bewijzen trouwens ) ook naar mijn naam gezet worden? alvast bedankt

Ja, ik zal het plusje aan jou toevoegenen elrond eruit knikkeren. Is goed!

R. Schaap
26-10-2002, 15:19
Ik zie dat je suave al een paar plusjes erbij heb gezet maar mij nog niet, mischien vergeten. http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8408&perpage=25&highlight=handelaren&pagenumber=34

Hoi,

Dat komt omdat iemand anders jou met een plus moet waarderen. het is niet zo dat als jij een plus uitdeelt (aan Suave in dit geval) dat jij dan automatisch ook een plus erbij krijgt. Daarvoor moet hij dus jou waarderen met een plus. Je zult hem er even op moeten aanspreken dat hij dat nog niet gedaan heeft.

Snapje?

groet Rein

appie1985
26-10-2002, 22:26
Hoi,

Dat komt omdat iemand anders jou met een plus moet waarderen. het is niet zo dat als jij een plus uitdeelt (aan Suave in dit geval) dat jij dan automatisch ook een plus erbij krijgt. Daarvoor moet hij dus jou waarderen met een plus. Je zult hem er even op moeten aanspreken dat hij dat nog niet gedaan heeft.

Snapje?

groet Rein

Oke, bij deze Suave mag ik een plusje?:D

Sander Haarmans
30-10-2002, 16:32
Ik heb geloof ik toch al een paar keer gelezen dat Rein Schaap de plussen en de minnen niet in deze tread geplaatst wil hebben maar in de tread die daarvoor bedoeld is, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om dat dan ook te doen.
Ik denk dat Rein al genoeg tijd nodig heeft om alles netjes bij te houden, dus voor de volgende keer "hou er rekening mee".

R. Schaap
31-10-2002, 13:25
Bedankt voor de hulp Sander.

Hij heeft inderdaad gelijk mensen, dus aub post je plussen in de daarvoor bestemde thread!

Luchtgordijn Bogey
28-11-2002, 17:52
Hoi Rein,

Ik weet niet helemaal of ik het goed doorheb, maar volgens mij heb ik recht op een extra punt.:confused:

Er staat momenteel in de lijst bij mijn naam 1 punt, terwijl rveldhuizen in zijn post van 27-11-2002 18:22 in +/- thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8408&perpage=100&highlight=handelaren&pagenumber=14) mij terecht 2 plussen gaf voor 2 geslaagde transacties.

Dat toevallig 1 persoon tegelijkertijd 2 veilingen 'won' zou toch niet uit moeten maken?

Thx :p

R. Schaap
28-11-2002, 17:57
whoops, ik heb me gewoon vergist. Het gaat hier duidelijk om 2 verschillende handelacties. Je hebt gelijk, ik zal het meteen aanpassen!

exm
30-11-2002, 11:52
Hi Luitjes,

Ik ben als mod verantwoordelijk bij dvdforum.nl voor de Trader List aldaar. Wellicht is het een idee om negatieve handelaren (zoals dvdfreak 15 of kappiesjon) op beide sites weer te geven?

Ofwel: een negatieve handelaar die nog niet op één site (bijv. dvd.nl) staat maar wel bekend is op dvdforum.nl direkt plaatsen op (in dit geval) dvd.nl? Just an idea...

R. Schaap
30-11-2002, 12:07
Hoi,

Het lijkt mij een goed plan om dergelijke informatie snel uit te wisselen. Samenwerking is alleen maar goed!

Hoe zullen we dat aanpakken? Via email....en dan pleurt de ander het direct op 'zijn' forum.

Of gewoon ergens posten....Zeg maar wat je het handigst vind. Ik vind email handiger want ik zit nooit op dvdforum.nl dus voordat ik daar iets post.....

exm
30-11-2002, 15:18
Mail lijkt me prima. Laten we nu even de 'negatieve' traders naast elkaar houden en bij elke toevoeging elkaar mailen.

Groeten,
Mark

PS. je bent van harte welkom om eens te kijken op dvdforum.nl! We zijn concullega's nietwaar?

R. Schaap
01-12-2002, 20:52
ok, je krijgt je mail zo.

Enne ik ben er wel lid hoor, maar kom er gewoon nooit.

Jaded
10-12-2002, 17:13
Misschien een idee om wanneer iemand én safetrader én meer dan 100 succesvolle verkopen/ruils heeft, deze een andere naam te geven. Ik dacht zo aan Solid Trader.

Klinkt het niet, dan botst het ...

R. Schaap
10-12-2002, 23:08
Misschien een idee om wanneer iemand én safetrader én meer dan 100 succesvolle verkopen/ruils heeft, deze een andere naam te geven. Ik dacht zo aan Solid Trader.

Klinkt het niet, dan botst het ...
ik zal er eens over nadenken.

Enne Ronald. Ik zal de thread eens opschonen en dan de gegevens bewaren in 1 of ander archief (als bewijs voor de plussen). Ik doe het komend weekend, doordeweeks geen tijd voor eerlijk gezegd.

erik liebregts
27-12-2002, 02:54
even een paar vragen/opmerkingen van mijn kant;

-als eerste wil ik even zeggen dat ik dit een prima initiatief vind!! keep up the good work, zal ik maar zeggen!!

-wat is de standaard voor het geven van plussen of minnen? ik heb laatst 2 dvd's tegelijk gerolen. geldt dit als 1 plus voor de ander of moeten dat er 2 zijn omdat het twee dvd's waren??

-ik ben tevreden met mijn verzameling, daarom zal ik niet zo vaak ruilen als iemand anders. is het daarom misschien niet beter om een gemiddelde bij te houden. ik denk nl niet dat ik ooit de 50 plussen ga halen.. (en dan een status van safetrader enz. verlenen als iemand na een minimaal aantal (bv. 10) transacties een hoog genoeg gemiddelde heeft) of is dit teveel werk? je hebt het er vast al druk genoeg mee..

R. Schaap
27-12-2002, 14:20
tsja, een gemiddelde zeg je. Ik zit me dan direct af te vragen waar je dan een gemiddelde op wilt baseren. Want als je dus 10 plussen hebt in 2 weken is dat hartstikke veel en dus een hoog gemiddelde. Maarja, daarna verhandel je dus een jaar lang niets en daalt je gemiddelde drastisch. Volgens mij maakt het dus niet uit hoe je dat bijhoudt.

En om op je eerste vraag antwoord te geven: Als je 2 dvd's in 1x ruilt/koopt dan kun je de ander daar 1 plus voor geven. Want je hebt namelijk 1x een goede transactie met hem of haar gehad. Daar waardeer jij hem dus voor (als je tevreden was natuurlijk) en dat doe je met 1x een plus. Snap je

Groet Rein

ps. Bedankt voor het compliment!

erik liebregts
28-12-2002, 01:15
rein,

ik bedoelde eigenlijk een gemiddelde over het aantal koop/ruil-acties, en niet over een bepaalde tijd. maar ik denk dat dat wel lastig gaat worden. dan moet je nl punten gaan geven ipv plussen en minnen. misschien is het wel handig om in de lijst aan te geven hoeveel acties iemand al heeft gemaakt. dan weet je namenlijk dat de kans dat iemand met 5 plussen en 5 acties, net zo goed te vertrouwen is als iemand met 50 plussen en 50 acties..
hoewel, acties die niet beoordeeld zijn worden dan weer niet meegerekend natuurlijk..:confused: en het aantal negatieve beoordelingen wordt ook al appart vermeld..:rolleyes:

hmm, als ik mezelf zo hoor praten, geloof ik dat ik weer eens oplossingen zoek voor problemen die niet bestaan.. naja, het maakt geloof ik idd niet zoveel uit hoe je het bijhoudt..
tja, ga zo door zal ik maar zeggen dan;) (y)

julio
31-12-2002, 13:03
post aub de +jes in de andere thread. Deze thread is alleen bedoeld voor commentaar.


GOED ZO QIQUE!!!:D :o

Lex v/d Moolen
03-01-2003, 12:58
post aub de +jes in de andere thread. Deze thread is alleen bedoeld voor commentaar.

Luther Hartog
03-01-2003, 23:56
Misschien is de titel van de thread te misleidend....ideetje hoor:)

R. Schaap
04-01-2003, 00:14
Misschien is de titel van de thread te misleidend....ideetje hoor:)


kan inderdaad helpen die te veranderen. Ik zal het zo doen, bedankt voor de tip.

Lex v/d Moolen
04-01-2003, 00:35
kan inderdaad helpen die te veranderen. Ik zal het zo doen, bedankt voor de tip. Nu kan het haast niet meer fout gaan, beter zo Rein (y)

R. Schaap
04-01-2003, 00:36
mooi, ik vind de verbeteringen ook wel geslaagd. Luther, nogmaals bedankt. Ik heb idd sinds de opening niet meer op de namen gelet en ze waren krom.

Lex v/d Moolen
04-01-2003, 08:59
Nu kan het haast niet meer fout gaan, beter zo Rein (y) Blijkbaar kan het dus nog steeds fout gaan.:o

Ronald Stiebolt
04-01-2003, 10:51
+ voor mdg71172

Gelieve hier te doen: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8408&highlight=handelaren

Luther Hartog
04-01-2003, 10:57
mooi, ik vind de verbeteringen ook wel geslaagd. Luther, nogmaals bedankt. Ik heb idd sinds de opening niet meer op de namen gelet en ze waren krom. Graag gedaan hoor, maar omdat er blijkbaar nog steeds van die idioten zijn die het doen, is het misschien verstandig om de posts waarin vermeld staat dat een handelaar plusjes krijgt, om die allemaal weg te halen.

R. Schaap
04-01-2003, 12:19
ik zal het gaan doen......diepe zucht

Buscemi
07-01-2003, 21:05
Graag gedaan hoor, maar omdat er blijkbaar nog steeds van die idioten zijn die het doen, is het misschien verstandig om de posts waarin vermeld staat dat een handelaar plusjes krijgt, om die allemaal weg te halen.
Wie ben jij eigenlijk om iemand een idioot te noemen:mad:

Lex v/d Moolen
07-01-2003, 21:07
Wie ben jij eigenlijk om iemand een idioot te noemen:mad: :confused:

René Groen
07-01-2003, 21:21
Wie ben jij eigenlijk om iemand een idioot te noemen:mad:

Je moet toegeven dat het wel een beetje idioterig is ... :)

Buscemi
07-01-2003, 21:23
Ja oké René, maar zoals jij het stelt klinkt het al heel wat vriendelijker...;)

René Groen
07-01-2003, 22:40
Ja oké René, maar zoals jij het stelt klinkt het al heel wat vriendelijker...;)

Ik snapte je reply ook wel hoor, idioot was ook wat 'zwaar' gebracht :)

Luther Hartog
08-01-2003, 09:38
Wie ben jij eigenlijk om iemand een idioot te noemen:mad: Ik probeer alleen maar te helpen hoor, Rein waardeerd dat wel, anders had ik wel van hem vernomen dat mijn hulp niet op prijs wordt gesteld.

Buscemi
08-01-2003, 12:22
Ik begrijp wel dat je dit alleen doet om te helpen Luther.
Je moet me hier ook niet verkeerd begrijpen. Ik wil je niet aanvallen hiermee, maar er alleen op wijzen dat je woordkeuze soms wat aan de grove kant is. Laatst had je een opmerking geplaats in een thread van Ronald Stiebolt en toen vielen ook al enkele forummers over je heen.
Denk soms even na voor je een post plaatst, verder niets dan lof over al jouw posts want vaak moet ik ook hartelijk lachen om al die opmerkingen van jou;) ... of vind ik het gewoon interessant om ze te lezen.

julio
08-01-2003, 12:30
Kom, kom, niet zo kleinzerig! :o

Buscemi
08-01-2003, 12:38
Kom, kom, niet zo kleinzerig! :o
Heb je ook gelijk in... laat het maar rusten zo:p

Luther Hartog
08-01-2003, 16:28
Ik begrijp wel dat je dit alleen doet om te helpen Luther.
Je moet me hier ook niet verkeerd begrijpen. Ik wil je niet aanvallen hiermee, maar er alleen op wijzen dat je woordkeuze soms wat aan de grove kant is. Laatst had je een opmerking geplaats in een thread van Ronald Stiebolt en toen vielen ook al enkele forummers over je heen.
Denk soms even na voor je een post plaatst, verder niets dan lof over al jouw posts want vaak moet ik ook hartelijk lachen om al die opmerkingen van jou;) ... of vind ik het gewoon interessant om om te lezen. Ik zal mijn posts voortaan nog een keer overlezen:)

Jaap22
11-01-2003, 10:28
Rein, misschien is het een goed idee om te vermelden waarom iemand een - heeft gekregen. Er is natuurlijk een verschil tussen een dvd die niet in goede staat verkeerde en iemand die gewoon niet betaald...

Lex v/d Moolen
11-01-2003, 11:17
Om het voor Rein overzichtelijker te houden zouden mensen ook kunnen proberen om +jes weg tegeven in 1 bericht, ipv drie of vier in korte tijd achter elkaar.

R. Schaap
11-01-2003, 12:16
Jaap, dat is inderdaad wel beter, maar waar zou ik dan die info moeten neerzetten? Ik kan moeilijk in de lijst bij elk minnetje (ok, het zijn er maar een paar, maar toch) een tekst neerzetten waarom het minnetje gegeven is. En om nou steeds links te maken is ook niet heel handig.
ik zal eens nadenken hoe ik dit kan oplossen, misschien maak ik wel een aparte lijst/thread om minnen uit te delen en bij te houden. Dan heb je ze allemaal op een rijtje.

Enne wat Lex zegt is inderdaad waar. Thanks!!

Subzer0
11-01-2003, 15:20
He Rein, waarom staat mijn naam nog niet in de groote lijst. Ik heb goede zaken gedaan met jokey en Luther?

Jaap22
11-01-2003, 15:45
Ja, je hebt gelijk, Rein. Ik dacht niet zo ver na.

Tita
11-01-2003, 21:22
zit ik hier voor Jan *** te roepen wie er een + moet krijgen enzo?

Op pagina 78 heeft Leon Bolweg op mij gestemd en andersom, maar zijn alle 2 nog niet verwerkt :(

*snif*

René Groen
11-01-2003, 22:45
zit ik hier voor Jan *** te roepen wie er een + moet krijgen enzo?

Op pagina 78 heeft Leon Bolweg op mij gestemd en andersom, maar zijn alle 2 nog niet verwerkt :(

*snif*

Ik denk dat Rein wel wat beter te doen heeft dan elk uur de lijst te updaten en als je even kijkt naar de pagina's na je reply dan zie je dat hij sindsdien nog niet geupdate is.
Gewoon nog even wachten dus.

Jaap22
11-01-2003, 22:59
Ik denk dat Rein wel wat beter te doen heeft dan elk uur de lijst te updaten en als je even kijkt naar de pagina's na je reply dan zie je dat hij sindsdien nog niet geupdate is.
Gewoon nog even wachten dus.

Precies, rustig maar.. 't komt goed.

R. Schaap
14-01-2003, 14:07
is het zo goed gekomen??

Tita
14-01-2003, 18:04
dank u, dank u! :D

Buscemi
23-01-2003, 10:08
Rein en Niels: nog twee plusjes te gaan en jullie zijn:

UltraStarTrader
:D

R. Schaap
23-01-2003, 10:18
Rein en Niels: nog twee plusjes te gaan en jullie zijn:

UltraStarTrader
:D

Ja het is een spannende race, alleen gaat Niels winnen, want ik verwacht geen plusjes de komende 3 dagen. En hij lijkt ze elke dag wel te krijgen.

michelvanduivenbode
24-01-2003, 21:35
een dikke + voor dave voor friends beter laat dan nooit van mijn kant dan
groeten michel

Jaded
26-01-2003, 11:47
Even een 'oud zeer' aankaarten, bij wijze van spreken.

Soms zie je in TK of TR thread enkel berichten staan in de stijl van 'Je hebt een PM/PM onderweg'.

Voor de zender en de ontvanger ervan is dat allemaal goed en wel, maar de rest heeft daar dus totaal geen verhaal aan.
Zij weten niet waarover het gaat.
Niemand weet wat er nu al weg is en wie nu waar interesse in heeft ...

Ik ben hier dus niet niet zo'n voorstander van.
Als je het liever via een PM regelt, dan is daar niets op tegen, maar zeg er dan wel bij waarover het gaat.
Dat de rest tenminste toch al weet wie voor welke titel voor hen komt.

Een opneming in de forumregels zie ik wel zitten.
Maar dit is enkel mijn visie .... en hoe zit die van jullie?

Jaded
27-01-2003, 22:24
Ben blijkbaar de enige die het wat kan schelen. :)

Niels Simons
27-01-2003, 22:30
ik zie hier zeker wel heil in.anders 'vechten' we allemaal om tzelfde dvdtje...

oh ja,ik heb je een pm gestuurd jaded!:D


mazzel,niels

René Groen
27-01-2003, 22:44
Ben blijkbaar de enige die het wat kan schelen. :)

Ik zie het verhaal nu pas en ben het zeker met je eens.

Wat me ook irriteert: "Ik post geen prijzen. Ik weet wel dat het moet, maar ik zag (...) het ook niet doen en dus vind ik het ook niet nodig"

Staat toch duidelijk in de regels dat dit moet!

julio
29-01-2003, 22:57
Hier moeten, vind ik, inderdaad regels voor komen Jaded en René

Jaded
02-02-2003, 13:35
Nog even een bedenking:

Misschien kan de lijst wat groter gemaakt worden?
In plaats van 25 threads per pagina, een stuk of 40?
Dat zou de frustratie van het uppen voor een deel verminderen denk ik.

Want geef eerlijk toe .... wie gaat er nu nog kijken naar threads op de derde, vierde pagina? Of zelfs de tweede ...

Het lijkt me een win-win situatie voor iedereen.

R. Schaap
02-02-2003, 17:48
Dat ben ik met je eens. Eric, is het mogelijk om zoiets te doen?

Dennis van wechem
03-02-2003, 19:42
Vorige week T2 gekocht van Marcel Berghuis, uitstekend gegaan, Echt top geregeld.

++++

Gr, Dennis

KAY
06-02-2003, 09:07
lol

Jaap22
06-02-2003, 09:11
Kay en Dennis, dit is niet de + en - thread hoor :)

Harry B.
14-02-2003, 17:45
Euh, deze thread was toch eerst de 'commentaar op handelaren'-thread'? Enfin, ik plaats het gewoon.
Het volgende:

Met Misternoname heb ik twee deals gehad. Hij had een aantal veilingen gewonnen en ik heb de dvd's gelijk daarna op de bus gedaan. Het heeft lang geduurt voordat ik eindelijk mijn geld had, maar goed beter laat dan nooit. Zo aardig als ik ben heb ik hem 2 +en gegeven. Maar ik heb geen +en van hem gehad en reageren op z'n PM doet ie ook niet meer. BEETJE JAMMER VIND IK DAT.

En dan nog BLACKENED. Twee weken geleden had ook hij een veiling gewonnen, ik gelijk de dvd op de bus gedaan (die hij dus allang zou moeten hebben) maar ik heb nog steeds geen geld van hem ontvangen. Ook hij reageert niet op mijn PM's. DUS LAAT WAT VAN JE HOREN; ANDERS WORDt HET EEN MINNETJE!!!!

Jaded
01-03-2003, 20:14
Hoeveel negatieve stemmen kan/moet een persoon krijgen eer zijn safetrader status afgenomen wordt?

Een safetrader moet in mijn ogen een onberispelijke staat hebben, anders vervalt het imago van het statuut ook in het niets vind ik.

Graag respons.

EVO
01-03-2003, 22:28
Graag respons.

mee eens...

R. Schaap
03-03-2003, 12:58
Jaded, natuurlijk moet een SafeTrader een onberispelijke staat van dienst hebben. Het kan niet zo zijn dat een SafeTrader iemand oplicht.
Maar ik denk ook niet dat zoiets aan de orde zal zijn toch? (of mis ik iets?)

Mark de Jong
03-03-2003, 13:01
Ik kan me nog herinneren dat er een SafeTrader was die een min kreeg een tijdje geleden... Dus het komt voor...

BLACKENED
03-03-2003, 18:49
En dan nog BLACKENED. Twee weken geleden had ook hij een veiling gewonnen, ik gelijk de dvd op de bus gedaan (die hij dus allang zou moeten hebben) maar ik heb nog steeds geen geld van hem ontvangen. Ook hij reageert niet op mijn PM's. DUS LAAT WAT VAN JE HOREN; ANDERS WORDt HET EEN MINNETJE!!!!



Hoi, lees eerst je PM even....

Sorry dat ik hier nu pas op reageer, maar normaal lees ik hier nooit... (dit is eigenlijk de 1e keer..)

Ik geef eerlijk toe (lees PM) dat ik gewoon ECHT ben vergeten om het geld naar je over te maken.... dit gebeurt me echt nooit..(meer)...
Daarvoor sorry...

Ik wil alleen nog wel even melden dat ik nooit meer een PM/mailtje van je heb ontvangen (en dat zweer ik.....)

Als ik die wel had gehad dan had ik het geld uiteraard meteen overgemaakt... (ik doe heus niet moeilijk over 2,50 €)

Maar het geld is onderweg.....

gr.
Corné

Jaded
03-03-2003, 19:01
Ik kan me nog herinneren dat er een SafeTrader was die een min kreeg een tijdje geleden... Dus het komt voor...
Het komt zeker voor ... ik heb er onlangs eentje een min gegeven.

Het gaat niet om een oplichting in de strengste zin van het woord, maar wel over een erbarmelijke service.

Als je wil, Rein, dan kan ik je alle betreffende mails opsturen, indien je het wenst.

Martijn Beunk
11-03-2003, 13:59
Soulmug krijgt van mij een dikke pluim voor zijn transactie met Frequency. DVD werd in superstaat geleverd en snel.

Top Soulmug!! (y)

BLACKENED
11-03-2003, 17:01
Verkeerde thread

R. Schaap
12-03-2003, 10:40
Ik kan me nog herinneren dat er een SafeTrader was die een min kreeg een tijdje geleden... Dus het komt voor...
Het komt zeker voor ... ik heb er onlangs eentje een min gegeven.

Het gaat niet om een oplichting in de strengste zin van het woord, maar wel over een erbarmelijke service.

Als je wil, Rein, dan kan ik je alle betreffende mails opsturen, indien je het wenst.

Graag Jaded, dan kan ik dat in het weekend eens uitzoeken. Ik heb het niet zo op SafeTraders met een erbarmelijke service en wil daar ook zeker eens wat van zeggen enzo. Dat helpt tenslotte iedereen.

Als je het niet erg vind wil je die mails dan sturen naar srschaap@home.nl ? Bedankt!

Jaded
15-03-2003, 20:06
Ha Rein, ik zie deze reply nu pas!
Ik stuur direct de nodige mails.

Even nog iets anders ook:

Ik zie tegenwoordig dat er nog wat mensen iets te koop of in de veiling gooien met de mededeling dat de prijs inclusief verzenden binnen Nederland is.

Ik vraag me dan elke keer af hoeveel er bij komt als ze het naar het buitenland (meer bepaald België) moeten sturen ...

Vooral in een veiling is dat belangrijk, omdat er een onbekende kost bijkomt als ik een bod plaats.

Ik zou dus veel liever zien dat ze er ook bijzetten hoeveel de kost is voor het verzenden naar België.

R. Schaap
15-03-2003, 20:09
Ja, ik zie je dat idd vragen en begrijp het veilingprobleem ervan.

Ik zal in de regels aanpassen dat ze ook de (eventuele) verzendkosten naar Belgie (dus + 1 euro ongeveer) moeten gaan vermelden. Vind ik wel goed voor de volledigheid.

Het is toch gewoon + 1 euro??

R. Schaap
15-03-2003, 20:13
ik heb de regels aangepast (zie de anouncement boven Veiling)

Zo tevreden? (nu kun je dus ELKE verkoper eraan houden dat hij of zij dat er even bij moet vermelden, daarna is bieden een makkie)

Jaded
15-03-2003, 20:35
Hey Rein

Bedankt.
Ja ik denk dat het gemiddeld een €uro is. Maar in principe kunnen ze eerder wat extra vragen .. daarom dat ik het veiliger vind als ze het op voorhand vermelden.

Ik heb net even de mails bij elkaar gezet en ga ze nu naar je mailen.

EDIT: Hij is weg.

R. Schaap
15-03-2003, 21:40
Je hebt mail terug.

Ash
17-03-2003, 16:22
Hallo,

Ik zit met een klein probleempje,

Ik heb pas een ruil gedaan met Ewoud Plante betreft mijn Blade 2 (2 Disc's) (SEALED) tegen zijn Final Destination en Exit Wounds,
Nu zijn de DVD's die ik van hem zou krijgen vandaag aangekomen,
en wat blijkt nu Exit Wounds is zo'n gekopieerde DVDtje met hoesje (geen snapper wat het eigenlijk wel hoort te zijn).

Ik heb zelfs om de Barcode gevraagd en via DVDprofiler kwam ik uit op de R1 USA en R1 CAN versie van Exit Wounds,
maar als ik de barcode nu zie op het hoesje en probeer te kijken wat voor versie ie aangeeft dan geeft ie helemaal geen gegevens weer.

Ik weet nog dat Ewoud vermeldde dat ie Not Region Coded was,
maar ik dacht dat het hetzelfde verhaal was als met Gremlins: SE (R1) die ook gewoon afspeelbaar is op een Regio 2 DVD speler,
ondanks de R1 vermelding.

Ik weet nu niet precies of ik Ewoud een plus of een min moet geven aangezien,
de deal voor de helft goed is gegaan maar aan de andere kant ook weer niet,
aangezien ik geen behoeftes heb aan copy DVD's in mijn collectie.

Ik zal tevens Ewoud een PM sturen naar dit topic of ie nog enig raad weet of iets dergelijks,

Met vriendelijke groet,

D.G.C Leenart

Isis
17-03-2003, 17:08
oeps.. :oops:

Ash
17-03-2003, 17:09
Heb net van Ewoud Plante een snelle reactie gekregen,
en hij wou het oplossen kwa een geldvergoeding of iets dergelijks,
Maar aangezien hij zo snel reageerde en toch nog geld wou overmaken heb ik besloten om het gewoon hier bij te laten en hem toch die plus te geven en dan heeft hij met deze ruil een beetje zijn voordeel gekregen.

Met vriendelijke groet,

D.G.C Leenart

R. Schaap
17-03-2003, 19:28
Dat is vriendelijk van je Ash.

Ik hoop dat Ewoud hiervan geleerd heeft in het vervolg beter de informatie te verstrekken.!!

Vast wel!!

teigetje
08-04-2003, 13:53
Ik zet te denken dat die +- lijst wel heel erg onoverzichtelijk is...misschien handig om er per maand een nieuw topic over te beginnen? zodat je dingen wat beter kunt terug vinden....

of om bij de trader-lijst de redenen voor de - erbij te zetten (bij mij weegt niet betalen, of niet afleveren toch wel heel wat zwaarder dan een niet goed verpakte dvd oid)

wat denken jullie?

of anders een aparte lijst voor de plussen en voor de minnen...de minnen zijn nl heel wat belangrijker en (hopelijk) ook minder voorkomend, zodat je het overzicht kunt houden...

teigetje
09-04-2003, 07:41
niemand ideetjes over mijn ideetjes :?:

R. Schaap
10-04-2003, 16:36
Hoi,

Wat is er zo onoverzichtelijk aan dan? Ik zie namelijk het probleem niet.

Er is al heel erg vaak aangekaart dat de minnetjes uitgelegd dienen te worden. Maar ik heb nog niet echt iets gevonden om dat op een handige manier te doen.....ik denk zelf om de minnetjes als links te doen naar een thread/post waarin het probleem uitgelegd wordt. Dit is vooralsnog toekomstmuziek, ik ga het zeker nog optimaliseren.

Enne, een aparte thread voor de minnen lijkt mij eigenlijk overdreven, zoals het nu is is het toch ook gewoon te vinden?

teigetje
10-04-2003, 16:43
Hoi,

Wat is er zo onoverzichtelijk aan dan? Ik zie namelijk het probleem niet.

Er is al heel erg vaak aangekaart dat de minnetjes uitgelegd dienen te worden. Maar ik heb nog niet echt iets gevonden om dat op een handige manier te doen.....ik denk zelf om de minnetjes als links te doen naar een thread/post waarin het probleem uitgelegd wordt. Dit is vooralsnog toekomstmuziek, ik ga het zeker nog optimaliseren.

Enne, een aparte thread voor de minnen lijkt mij eigenlijk overdreven, zoals het nu is is het toch ook gewoon te vinden?

als je nu de reden voor een min van iemand wilt vinden moet je +- 70 bladzijden met posts doorwerken....want op zoekfunctie selecteert hij alleen de algemene thread, niet het specifieke bericht.

maar als het te veel werk is...het hoeft niet, was alleen maar een idee...

R. Schaap
10-04-2003, 16:47
precies, ik zou ook graag wel willen dat ik links zou kunnen maken naar specifieke posts, maar dat kan volgens mij niet.

Ik ga er nog eens een nachtje over nadenken!

bedankt voor de tips

Remco87
10-04-2003, 16:53
Jawel dat kan wel. Je moet het nummer van de post weten.
En als je nou met de rechtermuisknop op de knop quote klikt en dan doen snelkoppeling kopieren. Dan moet je het ergens plakken en zie je het nummer.

Dus dit is jou laatste post: http://www.dvd.nl/forum/posting.php?mode=quote&p=450449

Dus is het nummer van je post 450449

En als je dan naar de link http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=237598#237598 gaat kom je bij jou post :D

Remco87
10-04-2003, 18:14
Dus dan lijkt het mij wel een goed idee om erachter de links naar de minnetje te zetten.

Misschien zoiets :?: :

Rein Schaap 145, -3 (1, 2, 3) UltraStarTrader / SafeTrader

En dan zijn die 3 cijfers 3 links naar de betreffende post waarin staat waarvoor de min is.

Misschien een idee :?:
Ik wil eventueel ook wel helpen met het opzoeken van de oude minnen, geen enkel probleem.

Gr. Remco

teigetje
10-04-2003, 19:37
ik wil idd ook wel helpen, geen probleem

en vele handen maken licht werk...

heb alleen dit weekend niet zo heel veel tijd...

R. Schaap
12-04-2003, 12:49
Dat wist ik niet van die link. Zo leer ik nog eens iets...bedankt Remco!

Ik zou het inderdaad zeer vriendelijk van jullie vinden als jullie de minnen zouden willen uitzoeken. Dan maak ik er daarna weer links enzo van. Ik heb echt nul komma nul tijd dit weekend, dus zou ik het volgende week kunnen gaan doen......

zeg het maar? (het is denk ik veel werk....)

pm me maar even met vragen, zodat het hier niet vol raakt.

calex
14-04-2003, 12:19
Hallo,
Even een vraagje, wanneer word je co-star trader,
en wat is het verschil tussen safe trader en co-star trader.

Grtz.Henny :D

teigetje
14-04-2003, 12:24
Hallo,
Even een vraagje, wanneer word je co-star trader,
en wat is het verschil tussen safe trader en co-star trader.

Grtz.Henny :D

Co-star trader e.d. is afhankelijk van het aantal plusjes wat je hebt gekregen van anderen nav geslaagde ruils/koops

startrader is onafhankelijk van het aantal ruils. het houdt in dat al je gegevens bekend zijn bij dvd.nl, zie deze thread: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8735

teigetje
14-04-2003, 12:26
Dat wist ik niet van die link. Zo leer ik nog eens iets...bedankt Remco!

Ik zou het inderdaad zeer vriendelijk van jullie vinden als jullie de minnen zouden willen uitzoeken. Dan maak ik er daarna weer links enzo van. Ik heb echt nul komma nul tijd dit weekend, dus zou ik het volgende week kunnen gaan doen......

zeg het maar? (het is denk ik veel werk....)

pm me maar even met vragen, zodat het hier niet vol raakt.

De lijst van 2003 is nu helemaal uitgezocht....nu 2002 nog

calex
14-04-2003, 12:33
Co-star trader e.d. is afhankelijk van het aantal plusjes wat je hebt gekregen van anderen nav geslaagde ruils/koops

Ja dat weet ik, maar hoeveel +en heb je daar voor nodig ?
bedankt

teigetje
14-04-2003, 12:34
makkelijk te vinden:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8425

Co-StarTrader bij een (positief) saldo van 10 of meer
StarTrader bij een (positief) saldo van 25 of meer
MegaStarTrader bij een (positief) saldo van 50 of meer
UltraStarTrader bij een (positief) saldo van 100 of meer

calex
14-04-2003, 12:39
makkelijk te vinden:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8425

Co-StarTrader bij een (positief) saldo van 10 of meer
StarTrader bij een (positief) saldo van 25 of meer
MegaStarTrader bij een (positief) saldo van 50 of meer
UltraStarTrader bij een (positief) saldo van 100 of meer

Sorry even gemist
Anyway toch bedankt hoor (y)

Grtz.Henny

John
14-04-2003, 18:02
Kolere!

Ben ik zomaar Megastartrader geworden! :)

Remco87
14-04-2003, 18:04
Balen :cry:


Maar ik ben Co-StarTrader :lol:

John
14-04-2003, 18:07
Balen :cry:




tsja, je kunt niet altijd alles onder controle hebben ... :)

Remco87
14-04-2003, 18:14
Status ruilen :?: :wink:

John
14-04-2003, 18:21
Status ruilen :?: :wink:


Voor een stapel dvdtjes :)

R. Schaap
15-04-2003, 15:04
Kolere!

Ben ik zomaar Megastartrader geworden! :)

En als je er in je signature een link van maakt geloven mensen je ook nog!!!

Top trouwens hoor.

John
15-04-2003, 15:56
Kolere!

Ben ik zomaar Megastartrader geworden! :)

En als je er in je signature een link van maakt geloven mensen je ook nog!!!

Top trouwens hoor.

dat zou ik best willen, alleen is er maar een bepaalde lengte sinjatuur toegestaan. en als ik dan de hyperlinks erin wil hebben, past het niet meer :(

R. Schaap
16-04-2003, 09:17
Kolere!

Ben ik zomaar Megastartrader geworden! :)

En als je er in je signature een link van maakt geloven mensen je ook nog!!!

Top trouwens hoor.

dat zou ik best willen, alleen is er maar een bepaalde lengte sinjatuur toegestaan. en als ik dan de hyperlinks erin wil hebben, past het niet meer :(

ik heb drie links en ook nog met kleuren, het past allemaal hoor!

Patrick van Nassau
16-04-2003, 13:31
Het volgende: twee weken geleden heb ik een veiling gewonnen bij Tom van de Hout. Het ging om Unbreakable.
Ik heb een PM gestuurd en die heeft hij na een aantal dagen beantwoord.
Ik zou eht geld overmaken en heb mijn adres gegeven.
Zodra het geld overgemaakt was zou hij de dvd opsturen.
Het geld is nu 1,5 week geleden overgemaakt en ik heb nog steeds geen dvd ontvangen.
Ik heb hem al een aantal PM's gestuurd, maar tot dusver geen reactie.
Zag wel dat hij maandag en gister gewoon op het forum heeft gepost.
Ik wilde hem mailen via de optie in zijn profiel maar dat werkt niet.
Weet iemand hier zijn emailadres of kan hem op een andere manier contacteren?
Ik zou nu wel graag mijn dvd willen ontvangen.
Aangezien hij al een tiental goede trades heeft gedaan berust het waarschijnlijk op een misverstand. Maar toch...

R. Schaap
16-04-2003, 14:28
Dus dan lijkt het mij wel een goed idee om erachter de links naar de minnetje te zetten.

Misschien zoiets :?: :

Rein Schaap 145, -3 (1, 2, 3) UltraStarTrader / SafeTrader

En dan zijn die 3 cijfers 3 links naar de betreffende post waarin staat waarvoor de min is.

Misschien een idee :?:
Ik wil eventueel ook wel helpen met het opzoeken van de oude minnen, geen enkel probleem.

Gr. Remco

Met dank aan Teigetje en Remco87 is het gelukt om alle minnetjes te voorzien van een link. Je kunt dus vanaf nu op de minnetjes klikken om te lezen waar die voor geweest is en om dan eventueel navraag te kunnen doen. Ik hoop dat jullie er allemaal wat aan hebben.

Vro
16-04-2003, 20:51
[
Met dank aan Teigetje en Remco87 is het gelukt om alle minnetjes te voorzien van een link. Je kunt dus vanaf nu op de minnetjes klikken om te lezen waar die voor geweest is en om dan eventueel navraag te kunnen doen. Ik hoop dat jullie er allemaal wat aan hebben.

(y) (y) (y)


Gr Vro

Patrick van Nassau
17-04-2003, 06:38
Het volgende: twee weken geleden heb ik een veiling gewonnen bij Tom van de Hout. Het ging om Unbreakable.
Ik heb een PM gestuurd en die heeft hij na een aantal dagen beantwoord.
Ik zou eht geld overmaken en heb mijn adres gegeven.
Zodra het geld overgemaakt was zou hij de dvd opsturen.
Het geld is nu 1,5 week geleden overgemaakt en ik heb nog steeds geen dvd ontvangen.
Ik heb hem al een aantal PM's gestuurd, maar tot dusver geen reactie.
Zag wel dat hij maandag en gister gewoon op het forum heeft gepost.
Ik wilde hem mailen via de optie in zijn profiel maar dat werkt niet.
Weet iemand hier zijn emailadres of kan hem op een andere manier contacteren?
Ik zou nu wel graag mijn dvd willen ontvangen.
Aangezien hij al een tiental goede trades heeft gedaan berust het waarschijnlijk op een misverstand. Maar toch...

Hij heeft ge-pmt!
Dvd is onderweg.
(y)

Jaded
30-04-2003, 21:15
Er zijn tegenwoordig twee groepen ivm prijzen.

Enerzijds heb je mensen die een vraagprijs neerzetten waar ze echt niet van willen afwijken en dus geen over en weer gepost wil hebben hierover.

En dan heb je nog mensen die een vraagprijs neerzetten, maar die nog wel willen onderhandelen.

Misschien is het een idee om iedere aanbieder te laten vermelden of de prijs vast is of onderhandelbaar?

Niels Simons
30-04-2003, 21:29
lijkt mij een goed idee jaded.

wel vind ik dat er dan een reden moet staan,waarom dat de prijs vast is.

je zou er bv de prijs bij kunnen zetten die je er zelf voor betaald hebt,of evt andere omstandigheden(douane,benzine,weet ik veel).

groeten,niels

Temptation
30-04-2003, 21:44
wel vind ik dat er dan een reden moet staan,waarom dat de prijs vast is.

Ben ook een voorstander van Jaded's idee. Aan de hand wat men schrijft: "vraagprijs" dan wel "prijs" zou je gemakshalve ook weten of de prijs onderhandelbaar is of niet.

Het vermelden van een reden waarom het een vaste prijs zou moeten zijn vind ik echter niet relevant. Maar dat is mijn mening.

Grtz.

Bordeaux
30-04-2003, 21:50
in principe best een goed idee Jaded,
maar ben je niet bang dat hierdoor iemand die het e.e.a. niet zo nauw neemt of iemand die vrij nieuw is alsnog een lagere prijs post?

Of dit wel/niet gebruikt gaat worden lijkt het me sowieso een goeie tip voor mensen die juist niet willen dat er ‘onderboden’ wordt.

Grt.

Tim

Arvid
30-04-2003, 21:52
ff een kort vraagje: Kun je wanneer je enkel DVD's koopt via deze site(heb in principe nooit ruil of verkoop DVD's omdat ik altijd erg lang nadenk over mijn aanschaffen en bij cadeau's altijd het bonnetje erbij vraag) ook safetrader o.i.d. worden?

Jaded
30-04-2003, 21:58
maar ben je niet bang dat hierdoor iemand die het e.e.a. niet zo nauw neemt of iemand die vrij nieuw is alsnog een lagere prijs post?
Je zou kunnen opnemen in de regels dat als er niets vermeld wordt, dat de koper dan mag onderbieden/onderhandelen.
Zo moet de verkoper het vermelden naast of achter de vraagprijs als hij geen onderhandeling wenst. Zo zal het zeker niet vergeten worden als de koper het nodig acht. En kan de newbie ook direct zien dat hij zeker niet mag onderbieden.

Jaded
30-04-2003, 22:01
ff een kort vraagje: Kun je wanneer je enkel DVD's koopt via deze site(heb in principe nooit ruil of verkoop DVD's omdat ik altijd erg lang nadenk over mijn aanschaffen en bij cadeau's altijd het bonnetje erbij vraag) ook safetrader o.i.d. worden?Safetrader kan je zelfs worden zonder ooit een trade te doen.
Meer info. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8735)

Bordeaux
30-04-2003, 22:06
Jaded..

mijn hersens knagen erover...
ik weet namelijk niet of ik wel/niet met je eens ben..
ergens is het een goed idee, maar aan de andere kant denk ik ook de gemiddelde mens te kennen ;)

we shall see.

grt.

Tim

R. Schaap
01-05-2003, 14:14
Op zich vind ik het idee helemaal niet verkeerd om daar eens iets mee te gaan doen. Maar aan de andere kant bedrijp ik het probleem niet?

Wat geeft het nou dat een koper onderbiedt. De verkoper accepteert het of accepteert het niet. Dat geeft toch niet en is toch niet zo'n probleem dat dat vantevoren al in regels moet worden uitgebannen?
Want vergeet niet: Hoe meer regels, hoe meer er overtreden kunnen worden en hoe meer gedoe er is. Terwijl het de laatste tijd al niet zo vlekkeloos verloopt enzo.

Ik denk dat het verstandiger zal zijn om dus dit niet erbij te zetten omdat het probleem mij eigenlijk superklein lijkt.

Maar niets dan lof over het constant meedenken door jullie. Ik ben er blij mee dat deze thread zo goed gebruikt wordt.

Jaded
01-05-2003, 15:04
Wat geeft het nou dat een koper onderbiedt.
Veel mensen hebben het er moeilijk mee, dat is wel duidelijk uit de vele threads die er nu door ontstaan.

Ik denk dat het verstandiger zal zijn om dus dit niet erbij te zetten omdat het probleem mij eigenlijk superklein lijkt.

Voor velen is er ook geen probleem, maar er zijn er ook die anders willen werken. Niets mis mee, maar om discussies en ergernis (voor beide partijen) te besparen is het misschien handig om dit op te nemen in de regels.

Met mijn voorstel verandert er niets voor de 'normale' handel. Maar zij die willen dat er niet onderhandelt wordt over de prijs, kunnen dit nu opnemen in hun post. Heb je daar dan een regel voor nodig? Nee op zich niet. Maar om dan toch over en weer gepraat te vermijden (als ze dat bij hun prijs zetten) hebben diegenen dat dat willen een 'stok achter de hand' --> het staat zo in de regels dat men dat mag eisen.

R. Schaap
01-05-2003, 15:06
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik zal de regel aan het scala toevoegen.

Dan hoop ik dat iedereen deze posts leest zodat ze weten dat er een nieuw regeltje is.

Maar het is nu in ieder geval iets om op terug te kunnen vallen als verkoper.

bedankt Ellen!

Jaded
01-05-2003, 15:12
Dan hoop ik dat iedereen deze posts leest zodat ze weten dat er een nieuw regeltje is.
Daar zat ik ook aan te denken...
Want ik denk dat er maar weinig mensen de regels lezen eer ze iets aanbieden of op iets bieden, dat is net zoals met het gros van de regels op eender welke site.

Daarom zat ik met het gedacht om nieuwe leden automatisch een PM te sturen, pakweg de tweede of derde dag dat ze zich aanmelden, met daarin de regels. Of een opsomming van de belangrijkste regels.
Meestal is dat dan de eerste PM dat ze krijgen op het nieuwe forum en dat zullen ze zeker wel helemaal lezen, denk ik dan.

Maar is dit eigenlijk wel technisch mogelijk?

R. Schaap
01-05-2003, 15:13
daar heb ik geen idee van. Ik hoop dat Eric van Ballegoie daar een antwoord op heeft?

Ik heb dit zojuist toegevoegd aan de regels van TKA:

- Vermeld daarnaast of het de vaste prijs of de vraagprijs is. Dat voorkomt dat er tegen je wil in wordt ondergeboden. Probeer waar mogelijk aan te geven waarom je liever een vaste prijs hanteert.

Jaded
01-05-2003, 15:16
- Vermeld daarnaast of het de vaste prijs of de vraagprijs is. Dat voorkomt dat er tegen je wil in wordt ondergeboden. Probeer waar mogelijk aan te geven waarom je liever een vaste prijs hanteert.
Dat lijkt me in orde.
Ik zou er misschien nog het volgende aan toevoegen:
"Bij geen (extra) vermelding heeft de eventuele koper het recht om onder te bieden.

Wat denk je?

Jaded
01-05-2003, 15:19
daar heb ik geen idee van. Ik hoop dat Eric van Ballegoie daar een antwoord op heeft?
Of misschien dat ze pas een PM krijgen met de "Koop / Verkoop, Ruil en Veiling" regels vanaf dat ze een post plaatsen in die subfora?
Zo kan je voor elke eerste post in een bepaald onderdeel de gebruiker een gepaste PM sturen met de regels?

Lijkt me mooi ... als dat technisch haalbaar is.

R. Schaap
01-05-2003, 15:22
- Vermeld daarnaast of het de vaste prijs of de vraagprijs is. Dat voorkomt dat er tegen je wil in wordt ondergeboden. Probeer waar mogelijk aan te geven waarom je liever een vaste prijs hanteert.
Dat lijkt me in orde.
Ik zou er misschien nog het volgende aan toevoegen:
"Bij geen (extra) vermelding heeft de eventuele koper het recht om onder te bieden.

Wat denk je?
Ja is een goede. Ik zal het toevoegen.

En over dat pm verhaal. Ik zal het weekend Eric er een mail over sturen of zoiets haalbaar is. Ik ga nu weer offline, want de studie roept erg hard op het moment. haha

doeg!

Jaded
01-05-2003, 15:24
Ik ga nu weer offline, want de studie roept erg hard op het moment.

Succes!

Remco87
02-05-2003, 13:18
Hallo, ik zit met een probleempje.

Ik heb met Ajax een deal gemaakt voor een ruil: Ali <==> 40 Days And 40 Nights.

Dit is al langer dan een week geleden, ik heb Ali opgestuurd maar 40 Days And 40 Nights nog niet gekregen.

Via PM reageerd hij ook al niet en als die al reageert is het erg vaag :roll:

We hebben de deal op zondag 20 april gemaakt.

Nadat we deal gemaakt en gevraagd had wanneer hij hem zou opsturen kreeg ik deze PM:

ik weet niet of ik em meteen kan opsturen want ik moet nog van die bubbeltjespak(je weet wel) kopen
maar stuur em woensdag wel op

Dus ik had hem ook woensdag opgestuurd.
Op de 24e (donderdag) had ik hem ook een PM gestuurd of die Ali al had ontvangen en dat ik 40 Days And 40 Nights nog niet had ontvangen.

Zo te zien had hij hem donderdag binnen want hij bood hem gelijk aan iemand anders aan.
http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=471817&highlight=ali#471817

Toen had ik hem de dag erna nog steeds niet en vroeg ik wanneer hij hem op de post gedaan had en vroeg ik om een plus, die had die wel gegeven.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=244791&highlight=ali#473689

En nu loop ik hem al een paar dagen te PM'en maar hij reageert gewoon niet :!:

En wat moet ik nu doen :?:


Groeten Remco

Harry B.
02-05-2003, 13:24
En wat moet ik nu doen :?:

Gewoon, hem een - geven :wink: :roll:

René Groen
02-05-2003, 13:25
En wat moet ik nu doen :?:

Gewoon, hem een - geven :wink: :roll:

Idd. Zelfs al zou hij hem nu nog opsturen (wat sterk te betwijfelen is) Dit is geen manier van zaken doen.

Tom van den Hout
02-05-2003, 14:43
BAN :twisted:

of hij moet een overtuigende verklaring hebben ...

Jaded
02-05-2003, 16:04
Vraagje ...

Is de "Nu Kopen"-regel in veilingen nog toegelaten?

teigetje
02-05-2003, 16:05
Vraagje ...

Is de "Nu Kopen"-regel in veilingen nog toegelaten?

ik ken die regel niet eens...

Jaded
02-05-2003, 16:12
ik ken die regel niet eens...
In het begin van het veilinggedeelte zette de veiler wel eens het volgende in zijn post:

Startbedrag: € 12
Opbieden met: € 0,5
Eindtijd: dinsdag 13 januari 13:33
Inclusief verzenden
Nu kopen: € 22

Als iemand dan persé die dvd wou hebben, dan kon hij die direct krijgen voor € 22. Meestal was de nu kopen prijs eigenlijk teveel voor die dvd (maar er zijn zotten die teveel betalen voor een dvd die ze heel graag willen hebben ;)).

R. Schaap
03-05-2003, 12:01
Volgens mij hebben we die regel niet Jaded. Ik zag hem zojuist niet staan toen ik de veilingregels doorlas. Ik las wel snel (door updaten van lijst nu), dus ik kan hem over het hoofd hebben gezien.

Gerben van der Leun
03-05-2003, 13:27
Vraagje ...

Is de "Nu Kopen"-regel in veilingen nog toegelaten?

Het natuurlijk dvd.nl en geen Ebay, maar misschien kijkt Eric mee kan hij het eens overwegen...

Jaded
03-05-2003, 14:25
Volgens mij hebben we die regel niet Jaded. Ik zag hem zojuist niet staan toen ik de veilingregels doorlas. Ik las wel snel (door updaten van lijst nu), dus ik kan hem over het hoofd hebben gezien.
Het was ook niet echt in de regels opgenomen, maar ik kan me herinneren dat er in het begin (is nog niet zolang geleden) een paar veilingen deze optie hadden.

R. Schaap
03-05-2003, 14:28
oh, daar weet ik niets van.

Nou, ik denk niet dat het de bedoeling wordt om die regel in gebruik te nemen. Ik zal eens met Eric overleggen.

Jaded
03-05-2003, 14:32
Dan heb je natuurlijk geen zuivere veiling meer, maar eerder een verkapte veiling/TKA thread in principe.
Maar ik zou de optie wel handig vinden, zeker als je echt die bepaalde dvd wil hebben en als je er dan ook wat meer wil voor betalen (dan eigenlijk goed voor je is).

Voorbeeldje:

Band of brothers tin box
Beginbedrag: € 70
Nu kopen: € 95

Als iemand echt die box direct wil hebben, dan heeft hij er misschien die € 90 voor over, terwijl het onverstandig is omdat hij binnenkort opnieuw te koop is voor € 100 (maar dat is dan voor zijn eigen rekening).

EDIT: Grappig, ik zie net dat er een bijna identieke lopende thread bestaat als mijn voorbeeld .. en dan nog wel van Eric van Ballegoie! :)

Jaded
04-05-2003, 17:55
I'm back! :twisted:

Misschien nog een kleine aanvulling op de regels.

Omdat er meer en meer zijn die zeggen dat het enkel inclusief verzenden binnen Nederland is, moet ik elke keer weer vragen hoeveel ze extra aanrekenen naar het buitenland (België dus).

Is het daarom misschien niet handiger als je in de regels opneemt dat als er zoiets staat de extra kost gelijk is aan het bedrag dat in deze (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=4931) thread vermeld staat (= € 0,8 )?

Ook niets wereldschokkends, maar eerder een beetje de regels 'fool proof' maken zoals ze zeggen.

Ghast
04-05-2003, 18:01
De "NU KOPEN REGEL" geld alleen als er nog NIET geboden is, zodra er een bod is vervalt de NU KOPEN regel, tenminste zo gaat het op EBAY.

Jaded
04-05-2003, 18:03
De "NU KOPEN REGEL" geld alleen als er nog NIET geboden is, zodra er een bod is vervalt de NU KOPEN regel, tenminste zo gaat het op EBAY.
Lijkt me wel een leuke aanvulling op de huidige veiling.

Ik kom zelf nooit op ebay.

Jaded
29-05-2003, 16:01
Update?

R. Schaap
29-05-2003, 17:58
Jaded, je hebt volkomen gelijk dat je mij wijst op het feit dat er al anderhalve week geen update is geweest.

Het spijt me echt. Maar ik heb deze week gewoon echt geen tijd voor internet of dergelijke zaken, laat staan een update doen die paar uur duurt. Ik heb het zeer druk met enkele tentamens die ik hoop zeer goed af te ronden.

Ik verwacht dat ik zondag of begin volgende week weer een update kan doen.

Nogmaals excuses dat het te lang duurt.

Rein

Jaded
29-05-2003, 18:28
KNIP

Hey Rein

Het was helemaal geen 'beklag' over het updaten van de traders list. :)
Ik weet dat je het druk hebt ivm examens and stuff, begrijp ik volkomen.
Het ging me eerder om de hierboven genoemde punten, vooral gericht aan de andere van de crew.

:)

R. Schaap
29-05-2003, 18:52
Ok!! Ik ben weer gerustgesteld.

Ik hoop uiteraard dat een crewmember hier nog reageert......

René Groen
08-06-2003, 18:39
Dit is niets ten nadele van Rein, want studie gaat uiteraard voor, maar is er dan niemand anders binnen de crew die het eens kan doen? Gaat nu wel erg lang duren.

(nogmaals, niets ten nadele van Rein, vindt het top dat hij de hele lijst steeds afloopt en ik ken de tentamendrukte)

Jaded
08-06-2003, 19:26
Een helpende hand is nooit ver weg... ;)

René Groen
09-06-2003, 09:57
Ik vindt het op zich prima om te helpen, maar weet niet of dat wel mag (ivm extra +'je hier en daar ;))
Dus voordat ik een hele lijst naloop om erachter te komen dat er niets mee gedaan wordt doe ik maar niets :)

R. Schaap
10-06-2003, 10:29
Ik beloof iedereen dat vrijdagavond de lijst is geupdate.

René Groen
10-06-2003, 10:39
Perfect Rein, nog succes met je tentamens ;)

Roberto G
03-07-2003, 01:42
Wat kun je het beste doen , als je opgelicht bent op het forum ?"
Ik zeg nog niet door wie , want misschien krijg ik de dvd die ik heb besteld bij de betreffende persoon wel ineens toe gestuurd, zou een beetje raar zijn :roll:
Ik heb de dvd betaald via een overschrijvings kaart, het geld is al ruim 5 dagen van mijn rekening gehaald maar heb de bestelde dvd nog steeds niet van de persoon ontvangen :cry:
heb hem ook al een aantal mailtjes gestuurd met vragen over het verloop van de transactie , maar blijkbaar wil hij hier niet op reageren , terwijl de persoon voordat ik het geld had gestort wel gretig emails terug stuurde.
Wat kan ik het beste doen, als ik dan echt opgelicht ben ?????? :?: :?:

Swanski
03-07-2003, 18:40
Wat kun je het beste doen , als je opgelicht bent op het forum ?"
Ik zeg nog niet door wie , want misschien krijg ik de dvd die ik heb besteld bij de betreffende persoon wel ineens toe gestuurd, zou een beetje raar zijn :roll:
Ik heb de dvd betaald via een overschrijvings kaart, het geld is al ruim 5 dagen van mijn rekening gehaald maar heb de bestelde dvd nog steeds niet van de persoon ontvangen :cry:
heb hem ook al een aantal mailtjes gestuurd met vragen over het verloop van de transactie , maar blijkbaar wil hij hier niet op reageren , terwijl de persoon voordat ik het geld had gestort wel gretig emails terug stuurde.
Wat kan ik het beste doen, als ik dan echt opgelicht ben ?????? :?: :?:

als het een echte oplichter is, wil je dan zijn naam z.s.m. posten, weten wij dat ook allemaal!!!

Harry B.
03-07-2003, 20:07
Wat kun je het beste doen , als je opgelicht bent op het forum ?"
Ik zeg nog niet door wie , want misschien krijg ik de dvd die ik heb besteld bij de betreffende persoon wel ineens toe gestuurd, zou een beetje raar zijn :roll:
Ik heb de dvd betaald via een overschrijvings kaart, het geld is al ruim 5 dagen van mijn rekening gehaald maar heb de bestelde dvd nog steeds niet van de persoon ontvangen :cry:
heb hem ook al een aantal mailtjes gestuurd met vragen over het verloop van de transactie , maar blijkbaar wil hij hier niet op reageren , terwijl de persoon voordat ik het geld had gestort wel gretig emails terug stuurde.
Wat kan ik het beste doen, als ik dan echt opgelicht ben ?????? :?: :?:
Om 5 dagen na afschrijving gelijk van oplichting te spreken is wel erg snel dunkt me. Dat de verkoper niet reageert is niet netjes, maar je weet niet wat de oorzaak is. Ik heb ook weleens een deal gehad met iemand op dit forum die 10 dagen niet reageerde. Achteraf bleek dat zijn computer gecrasht was en is de dvd alsnog netjes verzonden. Geduld is een schone zaak, als je over een paar weken nog niks gehoord hebt kun je eigenlijk maar 1 ding doen: een - geven voor de handelaren-lijst.

Roberto G
03-07-2003, 21:39
Ok , ik zal ze zijn naam bekend maken als ik de dvd over een week nog niet heb ontvangen , en ook nog geen reactie van de persoon heb ontvangen .
Sorry Swanki ik wil de naam wel bekend maken , maar stel dat ik de dvd binnekort wel gewoon ontvang dan sta wel errug voor paal :roll:
Maar in ieder geval Het is een Junior member.
Ok een minnetje is dat alles wat er tegen te doen is :cry: , ken de betreffende persoon niet geblocked worden ofzo , want ik weet zeker dat als je een keer zoiets flikt het de volgende keer weer gewoon doet , maar in ieder geval jullie horen er nog van .

Harry B.
03-07-2003, 22:18
Ik denk dat blocken niet veel meer zin heeft dan een min geven. Iedereen op dit forum weet onderhand wel wie te vertrouwens is en wie niet, daarvoor is juist de handelaren-lijst in het leven geroepen. Eventueel kan Rein er een waarschuwing bij zetten, zoals in het verleden ook bij een oplichter is gebeurd. Maar nogmaals, de 'verdachte' heeft zich nog niet kunnen verdedigen dus laten we niet op de feiten vooruit lopen.

Roberto G
04-07-2003, 00:21
Ok , ik begrijp het , ik wacht nog even rustig af, en als ik hem echt niet ontvang geef ik een - en zal ik aan rein vragen om de waarschuwing .
Het was ook een gok van me om van een Junior member die nog geen 1 trade of buy had vericht een dvd te kopen, zal ik vanaf nu nooit meer doen , ik koop alleen nog maar bij mensen die plussen achter der naam hebben staan, of erg bekend zijn op het forum , wel jammer nu is mijn vertrouwen in nieuwkomers kwa verkoop en ruil echt heel erg gezakt . :cry:

Swanski
04-07-2003, 21:42
Ok , ik zal ze zijn naam bekend maken als ik de dvd over een week nog niet heb ontvangen , en ook nog geen reactie van de persoon heb ontvangen .
Sorry Swanki ik wil de naam wel bekend maken , maar stel dat ik de dvd binnekort wel gewoon ontvang dan sta wel errug voor paal :roll:
Maar in ieder geval Het is een Junior member.
Ok een minnetje is dat alles wat er tegen te doen is :cry: , ken de betreffende persoon niet geblocked worden ofzo , want ik weet zeker dat als je een keer zoiets flikt het de volgende keer weer gewoon doet , maar in ieder geval jullie horen er nog van .


Natuurlijk!!! daar heb je helemaal gelijk in, vind ook dat je wel ff moet wachten, maar aangezien hij nog helemaal geen + had, betwijfel ik het wel, maar goed wellicht dat hij/ zij er niX aan kan doen....en dan is het best wel lullig jaa....

Roberto G
05-07-2003, 02:51
idd , kreeg vandaag een reactie van hem :oops: , zegt dat ie maandag de dvd op de post doet , afwachten dan maar :?
Als alles goed komt heb ik uiteraard niks gezegd :P :P :P

Roberto G
08-07-2003, 18:47
nou volgens mij gaat het toch helemaal goed komen, met mijn koop .
Ik neem nu uiteraard terug wat ik in eerdere berichten heb gezegd :P .
Maarja het duurde allemaal ook wel een beetje lang , en tja als je dan inneens niets meer van ieand hoort dan krijg je toch de neiging om te gaan beschuldigen :twisted:
Maarja het is nog niet voorbij natuurlijk hehehe

Jaded
28-09-2003, 10:57
Ik zie de laatste tijd meer en meer mensen die een veel te hoge prijs neerzetten om zo het bieden in de hand te werken en dan meestal nog via PM.

Dit is heel frustrerend voor eventuele geïnteresseerden.
Is hier reglementair iets aan te doen? Volgens mij zijn dit gewoon veilingen die in een TKA thread staan...

Is het misschien ook een idee om dit subfora wat op te schonen door threads te verbannen naar de eeuwige jachtvelden (of naar de afgehandelde transacties)?

madelon
28-09-2003, 14:15
Gewoon even een opmerking....
ik begin het behoorlijk zat te worden dat je steeds maar mensen achter hun broek aan moet zitten om terug te plussen en dat regelmatig niet gebeurt. Hierdoor loop ik veel plussen min (gelukkig heb ik al behoorlijk wat opgebouwd maar toch). Kan een gegeven plus teruggetrokken worden als de ander na een aantal PM's nog niet heeft teruggeplust?

-=MV=-
28-09-2003, 14:24
Gewoon even een opmerking....
ik begin het behoorlijk zat te worden dat je steeds maar mensen achter hun broek aan moet zitten om terug te plussen en dat regelmatig niet gebeurt. Hierdoor loop ik veel plussen min (gelukkig heb ik al behoorlijk wat opgebouwd maar toch). Kan een gegeven plus teruggetrokken worden als de ander na een aantal PM's nog niet heeft teruggeplust?

Mja niet iedereen die ik een plus heb gegeven ,heeft mij er 1 teruggegeven(de meeste gelukkig wel:P) maar dit werd toch automatisch gedaan bij de telling?

In de zin als jij iemand een plus geeft krijg je er zelf ook 1?(tot deze een min word gemaakt door de tegenpartij)

Kevin Baeckelandt
28-09-2003, 14:40
I'm back! :twisted:

Misschien nog een kleine aanvulling op de regels.

Omdat er meer en meer zijn die zeggen dat het enkel inclusief verzenden binnen Nederland is, moet ik elke keer weer vragen hoeveel ze extra aanrekenen naar het buitenland (België dus).

Is het daarom misschien niet handiger als je in de regels opneemt dat als er zoiets staat de extra kost gelijk is aan het bedrag dat in deze (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=4931) thread vermeld staat (= € 0,8 )?

Ook niets wereldschokkends, maar eerder een beetje de regels 'fool proof' maken zoals ze zeggen.

Inderdaad dat zou handig zijn.

René Groen
28-09-2003, 14:55
Gewoon even een opmerking....
ik begin het behoorlijk zat te worden dat je steeds maar mensen achter hun broek aan moet zitten om terug te plussen en dat regelmatig niet gebeurt. Hierdoor loop ik veel plussen min (gelukkig heb ik al behoorlijk wat opgebouwd maar toch). Kan een gegeven plus teruggetrokken worden als de ander na een aantal PM's nog niet heeft teruggeplust?

Mja niet iedereen die ik een plus heb gegeven ,heeft mij er 1 teruggegeven(de meeste gelukkig wel:P) maar dit werd toch automatisch gedaan bij de telling?

In de zin als jij iemand een plus geeft krijg je er zelf ook 1?(tot deze een min word gemaakt door de tegenpartij)

Helaas niet :cry:

madelon
28-09-2003, 16:21
Gewoon even een opmerking....
ik begin het behoorlijk zat te worden dat je steeds maar mensen achter hun broek aan moet zitten om terug te plussen en dat regelmatig niet gebeurt. Hierdoor loop ik veel plussen min (gelukkig heb ik al behoorlijk wat opgebouwd maar toch). Kan een gegeven plus teruggetrokken worden als de ander na een aantal PM's nog niet heeft teruggeplust?

Mja niet iedereen die ik een plus heb gegeven ,heeft mij er 1 teruggegeven(de meeste gelukkig wel:P) maar dit werd toch automatisch gedaan bij de telling?

In de zin als jij iemand een plus geeft krijg je er zelf ook 1?(tot deze een min word gemaakt door de tegenpartij)

nee in de zin van als ik direct betaal, en ik ontvang iets, ik plus iemand, ik vraag he vergeet je mij niet, ik vraag het nog een keer want ik vind het maar raar dat iets eenzijdig werkt en dat iemand dan nog gewoon geen plus teruggeeft ik spijt krijg dat ik mij wel aan de afspraak hou. Het lijkt mij ook niet meer dan normaal om terug te plussen zou wat worden anders!!!!!!

-=MV=-
28-09-2003, 16:26
Das idd vervelend..:(

metrakitt
29-09-2003, 00:11
lijst met plussen en minnen is geupdate maar waar je de vernieuwde plussen minnen dan gaan kijken

als je kijkt op die handelaren zie je gewoon de ouwer lijst

vraagjeeeeeeeeeee

Jaded
29-09-2003, 00:13
Uit het bericht in de plussen/minnen thread:

Rein Schaap, Ronald Stiebolt en ikzelf zijn vandaag druk bezig geweest om de lijst te updaten.
Als het goed is, is alles tot nu toe geteld. Rein zal waarschijnlijk maandag a.s. de grote handelaren lijst hebben bijgewerkt.

Namens het DVD.NL team,

Ronald Dassen
Eh voila. :)
Gewoon nog even geduld hebben tot morgen.

metrakitt
29-09-2003, 00:14
aha

dat staat beter

hahaha

Herjan
30-09-2003, 12:52
't Is nu dinsdag, en volgens mij is hij nog niet geupdate. Althans, er staat achter mijn naam nog steeds 7, terwijl ik toch behoorlijk wat titels heb overgenomen de laatste tijd... :oops:

jdeij
30-09-2003, 15:32
Hopelijk wordt het binnenkort eindelijk bijgewerkt.
Ik hoop voor de toekomst dat de lijst vaker geupdate wordt, anders heeft zo'n lijst niet zo veel zin en dan met name voor de newbies!
Als Rein er geen of te weinig tijd voor heeft dan is volgens mij slimmer om dit te laten doen door iemand die dat wel heeft.

R. Schaap
30-09-2003, 21:21
Rustig heren. Ik heb er inderdaad de afgelopen weken nul tijd voor gehad. Morgen voor 16.00 uur is de update een feit. Ik regel het persoonlijk!

Vanaf dat moment doe ik het samen met Ronald Dassen, Ronald Stiebolt en Sander Haarmans. Dat heeft als resultaat dat de lijst altijd elke week geupdate zal worden. Ik heb tevens een mooie verrassing voor alle leden voor het lange wachten, dat verzeker ik jullie. Ik weet heel goed dat het mijn schuld is.

Welterusten!

R. Schaap
01-10-2003, 12:27
En de update is eindelijk een feit!!!!!!

-Phoenix-
01-10-2003, 15:49
even een vraag/opmerking:

mijn forumnaam is zoals <-hiernaast te zien is -Phoenix- ,maar ik sta in de lijst als phoenix
zonder de streepjes (-) dus, mijn vraag is dan ook of dit even kan worden aangepast.

alvast bedankt

Tom L.
01-10-2003, 16:09
Beste Rein,
in de Grote +/- lijst staat
Tom Lempers 1
tlempers 4
Ik ben dus Tom Lempers maar heb als gebruikersnaam tlempers, mijn vraag is dus of het veranderd kan worden in:
tlempers 5
Alvast bedankt!

-=MV=-
01-10-2003, 16:58
-=MV=- 14 Co-StarTrader

Ik tel er 17... ;)

*Ik zie dat er voor mv1891 "toevallig" 3 staan en er zijn een paar plussen gegeven aan mij (met als nick mv zonder de -= =-)

Misschien dat daar de fout in zit???

*Weet niet of die 1981 anders ook plussen heeft gehad...?!

Mijn plussen beginnen iig vanaf pag. 213... :)

pavko
01-10-2003, 23:13
Dat heeft als resultaat dat de lijst altijd elke week geupdate zal worden. Ik heb tevens een mooie verrassing voor alle leden voor het lange wachten, dat verzeker ik jullie. Ik weet heel goed dat het mijn schuld is.



Dat is mooi om te horen! Elke week, wat een luxe!
Ik zat al te balen dat er de afgelopen week 2 mensen waren die het niet nodig vonden om ondanks de goed verlopen deal mij te voorzien van een +, evanals dat er 2 andere mensen waren die nu net pas vandaag (1-10) de plussen geplaatst hebben. Ik zag alweer 1,5 maand lang die vermaledijde "23" achter mijn naam staan. Maar dat komt nu gelukkig snel goed.

enne.....die "mooie verrassing "? Ik ben benieuwd 8)

madelon
02-10-2003, 18:07
Spannend Rein!!

Ronald Dassen
02-10-2003, 18:10
Beste Rein,
in de Grote +/- lijst staat
Tom Lempers 1
tlempers 4
Ik ben dus Tom Lempers maar heb als gebruikersnaam tlempers, mijn vraag is dus of het veranderd kan worden in:
tlempers 5
Alvast bedankt!

Is nu aangepast. De naam Tom Lempers heb ik echter uit de lijst verwijdert :wink:

Tom L.
02-10-2003, 18:16
Dankjewel!

Ronald Dassen
02-10-2003, 18:22
-=MV=- 14 Co-StarTrader

Ik tel er 17... ;)

*Ik zie dat er voor mv1891 "toevallig" 3 staan en er zijn een paar plussen gegeven aan mij (met als nick mv zonder de -= =-)

Misschien dat daar de fout in zit???

*Weet niet of die 1981 anders ook plussen heeft gehad...?!

Mijn plussen beginnen iig vanaf pag. 213... :)

De laatste update is uitgevoerd t/m pagina 217, waar Ronald Stiebolt een postje met "test" neer heeft gezet. Kan dit misschien de reden zijn?

-Phoenix-
03-10-2003, 13:05
even een vraag/opmerking:

mijn forumnaam is zoals <-hiernaast te zien is -Phoenix- ,maar ik sta in de lijst als phoenix
zonder de streepjes (-) dus, mijn vraag is dan ook of dit even kan worden aangepast.

alvast bedankt

nogmaals de vraag of m'n naam in de traderslist gewijzigd kan worden van Phoenix in -Phoenix- (met de streepjes dus).

R. Schaap
03-10-2003, 14:10
geregeld

-Phoenix-
03-10-2003, 14:11
geregeld

ok, bedankt

Jaap22
05-10-2003, 07:49
Ik heb een vraag:

Wanneer is iets een aparte deal (lees meerdere plussen voor dezelfde persoon)?

Ik heb b.v. Reservoir Dogs aan iemand verkocht. Twee dagen later wil hij ook nog A Bronx Tale. Dit staat dus los van elkaar, maar waarschijnlijk betaalt hij ze wel allebei in 1 keer. Is dit een aparte deal of staat dit voor 1 plus?
Als iemand b.v. meerdere veilingen wint, dan zijn het dus aparte deals, maar hij kan wel voor die veilingen op hetzelfde moment betalen, dus het bedrag in 1 keer overmaken.

Iemand een antwoord?
Alvast bedankt.

Gr. Jaap

R. Schaap
05-10-2003, 08:40
Ja hoor. Ikzelf.

Ik heb het altijd zo uitgelegd:
Met een plus waardeer jij iemand ergens voor. Dat kan zijn voor het opsturen van een dvd (of meerdere dvd's tegelijk) of voor het overmaken/opsturen van geld. Meer mogelijkheden zijn er niet vaak.......
Als jij hem twee dvd's APART verstuurt waardeert hij dat twee keer van je, dus met 2 plussen voor 2 aparte deals.
Als hij dan vervolgens 1x het geld overmaakt, krijg jij dus 1x geld van iemand anders. Een simpele rekensom vertelt me dan dat jij hem daar 1x voor waardeert met 1 plus.
Dat lijkt dan misschien sneu omdat jij er twee krijgt. Maar andersom heeft hij wel weer eens mazzel.

Mvg,

Rein Schaap

Jaap22
06-10-2003, 21:48
Ja hoor. Ikzelf.

Ik heb het altijd zo uitgelegd:
Met een plus waardeer jij iemand ergens voor. Dat kan zijn voor het opsturen van een dvd (of meerdere dvd's tegelijk) of voor het overmaken/opsturen van geld. Meer mogelijkheden zijn er niet vaak.......
Als jij hem twee dvd's APART verstuurt waardeert hij dat twee keer van je, dus met 2 plussen voor 2 aparte deals.
Als hij dan vervolgens 1x het geld overmaakt, krijg jij dus 1x geld van iemand anders. Een simpele rekensom vertelt me dan dat jij hem daar 1x voor waardeert met 1 plus.
Dat lijkt dan misschien sneu omdat jij er twee krijgt. Maar andersom heeft hij wel weer eens mazzel.

Mvg,

Rein Schaap

Bedankt voor de reactie, daar heb ik wel wat aan in de toekomst. De persoon betaalde nu in 2 keer, dus dat is dan duidelijk. :wink:

R. Schaap
07-10-2003, 14:56
graag gedaan uiteraard!

Jaap22
14-10-2003, 14:04
Rein, ik zie Jaap Bos tussen de lijst staan, en dan ben ik. Of er moet iemand zijn die hier ook zo heet? Ik denk dat dat plusje voor mij is bedoeld.

R. Schaap
14-10-2003, 14:40
ik zal het even nagaan

Jaap22
14-10-2003, 16:58
ik zal het even nagaan

thx.. zoeken op auteur met jaap bos levert in ieder geval geen resultaten op en ik kan het bericht in de plussen thread niet vinden, dus ik weet ook niet of het een deal met mij betreft.

-=MV=-
15-10-2003, 21:28
! update !

Let op: de plussenlijst klopte niet met het excell bestand dat ik gekregen heb. Bij sommigen is de telling aangepast. Ben je het met jouw telling eventueel niet eens, stuur me even een PM.
(nu niet gelijk allemaal reageren, want het waren maar een paar personen ;-))

Hebben we het over de uptdate t/m pag. 217 of recenter?

:)

Ronald Dassen
15-10-2003, 21:58
! update !

Let op: de plussenlijst klopte niet met het excell bestand dat ik gekregen heb. Bij sommigen is de telling aangepast. Ben je het met jouw telling eventueel niet eens, stuur me even een PM.
(nu niet gelijk allemaal reageren, want het waren maar een paar personen ;-))

Hebben we het over de uptdate t/m pag. 217 of recenter?

:)

Als het goed is recenter. Sander Haarmans heeft vóór mij de laatste update gedaan. Als je tussen die van hem en van mij verschil ziet dat niet klopt, moet je me dat even melden.

-=MV=-
15-10-2003, 22:49
! update !

Let op: de plussenlijst klopte niet met het excell bestand dat ik gekregen heb. Bij sommigen is de telling aangepast. Ben je het met jouw telling eventueel niet eens, stuur me even een PM.
(nu niet gelijk allemaal reageren, want het waren maar een paar personen ;-))

Hebben we het over de uptdate t/m pag. 217 of recenter?

:)

Als het goed is recenter. Sander Haarmans heeft vóór mij de laatste update gedaan. Als je tussen die van hem en van mij verschil ziet dat niet klopt, moet je me dat even melden.

Tot de grote update had ik 15 plussen..

Vanaf pag 218:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7595 (Mark van voorthuizen 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7595 (Horny Devil 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7595 (Mokka 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7630 (John Sital 5x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7630 (Mark de Jong 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7630 (Bobo 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7770 (Jokey 1x)

Update Sander Haarmans (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7980)

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php? t=8408&postdays=0&postorder=asc&start=8015 (jdeij 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=8015 (John Sital 2x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=8050 (Mark de Jong 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=8050 (Robert F. 1x)

Update Ronald Dassen (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=8085)


Oude plussen:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7525 (Mokka 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7490 (Peefie 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7490 (John Sital 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7420 (Anakin 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7420 (-Phoenix- 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7420 (detulp050 1x)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368&postdays=0&postorder=asc&start=7420 (fikszo 1x)

Verder terug dan 200 ben ik niet gegaan...(was ook niets meer dacht ik..)

Totaal = 23 plussen

Volgens de lijst = -=MV=- 16 Co-StarTrader

Dat zijn er dus 7 te weinig...;)

Ronald Dassen
16-10-2003, 16:59
MV,

Jouw probleem is bij deze opgelost en aangepast ;-)

-=MV=-
16-10-2003, 17:41
MV,

Jouw probleem is bij deze opgelost en aangepast ;-)

Thank u verry mutch..;)

8)

Remco87
18-10-2003, 13:26
zit ik in het goede topic?

kan er wat gedaan worden aan mensen die voor elke dvd in het te koop forum een nieuw topic opent :roll:

op de begin pagina staan nu ook een stuk of 12 topics van een zelfde persoon
het is toch veel handiger overzichtelijker om alles in 1 topic te zetten

wat vind de crew hiervan?

Remco

Jaap22
18-10-2003, 14:18
zit ik in het goede topic?

kan er wat gedaan worden aan mensen die voor elke dvd in het te koop forum een nieuw topic opent :roll:

op de begin pagina staan nu ook een stuk of 12 topics van een zelfde persoon
het is toch veel handiger overzichtelijker om alles in 1 topic te zetten

wat vind de crew hiervan?

Remco

Ik heb het een keer aan Rein gevraagd en hij zei dat het een ieder zijn keus is en dat het dus mag om van elke dvd een aparte topic te openen.

R. Schaap
18-10-2003, 15:53
Precies. Dat is het probleem.
Ik vind het persoonlijk ook mooier (en overzichtelijker) als men het allemaal in 1 topic stopt. Maar ieder mag dat voor zichzelf bepalen uiteraard en dat geeft dus veel losse topics.

Ik weet niet hoe de andere HandelCrewleden erover denken. Misschien dat die daarover wat kwijt willen?

Ronald Dassen
18-10-2003, 22:36
Tja, ik kan me voorstellen, dat als iemand veel titels te koop aanbiedt, en daar voor elke titel een aparte thread voor opent, het voor de andere handelaren vervelend wordt, omdat hun thread ineens een stuk naar beneden zakt.

Maar ik weet niet of er een regel moet worden ingeroepen dat dit niet meer zou mogen. Misschien zouden we vriendelijk kunnen vragen of mensen die meerdere titels tegelijk willen verkopen om hier één thread van te maken, maar een verbod lijkt me voorlopig nog niet echt noodzakelijk....wil hier eerst nog even over nadenken.

Dirk Visser
22-11-2003, 07:29
Hoi,

Ik erger me nog steeds aan mensen die plussen per dvd uitdelen. Laats zag ik een veiling, waar 5 dvd's in 1 pakket werder verkocht. De koper gaf naderhand de verkoper 5 plussen en andersom 1 (en het gebeurt heel vaak!) Hier is niks aan te doen, maar eerlijkheid begint bij jezelf..
(Of de koper moet alles los verstuurd hebben, wat bijna nooit gebeurt. een veiling is echt maar 1 transactie, lijkt mij.

Straks heeft een plus geen toegevoegde waarde meer. Voorbeeld:
verkoop je 10 dvd's bij je eerste transactie en je krijgt gelijk 10 plussen.

Zo weet je ook niet meer wie je kan vertrouwen.


Hoe het zo moeten is bijv.

Ik heb nu 60 plussen over deze maand.
Binnen die 60 plussen zijn zeker 100+ dvd's in de omloop gegaan!


gr,

Dirk

R. Schaap
22-11-2003, 12:43
Dick,

We letten hier uiteraard veel op, maar soms is het lastig beoordelen hoe het zit. Indien er niet duidelijk bij staat dat het om verschillende transacties gaat dan krijgen ze altijd maar 1 plus. Al staan er honderd.

In de thread lijken het er dus 5, maar wij noteren er maar 1. Dus in de praktijk valt het mee.

Dirk Visser
22-11-2003, 16:13
Dirk,

Indien er niet duidelijk bij staat dat het om verschillende transacties gaat dan krijgen ze altijd maar 1 plus.

Rein,

Dwz. dat mijn plussen straks niet allemaal verwerkt gaan worden? Gezien Dit toch duidelijk 2 aparte transacties zijn.

voorbeeld:


-=MV=- post: Geplaatst: 10-11-2003 17:28 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Een + voor Dirk Visser (Das boot)

Een + voor Dirk Visser (Gone in 60 seconds)


of bedoel je dat, als er staat

4 plussen voor Dirk Visser dan wordt het als 1 gezien?

R. Schaap
25-11-2003, 22:41
Ja,

Zelfs die daar boven wordt als 1 gezien. Tenslotte staat er niet bij of je ze beide apart hebt opgestuurd ofzo.....

Ik kan het er in ieder geval niet uit opmaken.

Ik wil ook niet zeggen dat we altijd 1 doen, meestal weet in aan de hand van de plusser aan zijn stijl wel te zien om hoeveel daadwerkelijke enveloppen/transacties het gaat.

Het is voor ons altijd moeilijk in te schatten. Maar als iedereen gewoon de regels gebruikt kan er nooit iets misgaan. Daarin staat duidelijk dat je het erbij moet vermelden als het om afzonderlijke transacties gaat.

Dirk Visser
26-11-2003, 10:15
dan moet ik dus zeker 60 posts gaan editen?

gezien ik eigenlijk altijd alles 1 voor 1 opstuur

per deal doe ik het zo

+ voor ...... (betaling 111)
+ voor zelfde persoon andere dvd

of + voor zelfde persoon voor meerder dvd's

dus lijkt mij simpel hoeveel transacties het zijn, ik ga niet 2 keer iemand ze naam noemen als het maar 1 deal is. (en alles editen heeft ook geen zin)

gr.

Dirk

R. Schaap
03-12-2003, 14:50
Er staat duidelijk in de regels vermeld dat je het erbij moet zetten als het om meerdere transacties gaat. Het dan enkel 2x noemen van een naam heeft in onze ogen daar niets mee te maken. Vaak doen mensen dat namelijk ook omdat het om 2 dvd's gaat die in 1 pakketje verstuurt zijn (1 transactie dus!).

Vandaar dat we er duidelijk bij vermeld willen hebben hoeveel transacties (lees: geld overmaken of aantal enveloppen) het zijn.

Dirk Visser
03-12-2003, 15:03
Dan zal ik dit voortaan doen. hopen dat de rest volgt. (ookal lijkt het mij wel duidelijk zoals ik het doe.)

gr,

Dirk