PDA

Bekijk de volledige versie : grrr problemen met twintuner versus panasonic recorder



marsmellow
07-10-2008, 09:47
Wellicht dat iemand mij kan helpen :-?

Ik heb sinds kort een LCD scherm (samsung LE40A656). Mijn tv is alleen via een HDMI kabel aangesloten op mijn Panasonic DMR-EH58 harddisc recorder. Vanaf de harddisc recorder loopt er vanaf EXT2 een scartkabel naar VCR scart (samsung twintuner)

Alles lijkt te werken.. Ware het niet dat als ik iets wil opnemen, alleen het kanaal wordt opgenomen waar op dat moment mijn decorder op staat. Ik krijg het dus niet voor elkaar om bijv RTL4 op te nemen, terwijl ik SBS6 kijk.

Rara hoe kan dat? Het lijkt, als ik tenminste de diverse handleidingen bekijk, allemaal goed aangesloten.

Ben errug dankbaar als iemand de oplossing weet ;-)

Jurriaan Wittenberg
07-10-2008, 15:44
Moet je niet ook nog met een kabelsignaal naar je VCR zodat je je VCR kan instellen op een opname van een in de VCR ingesteld kanaal?

marsmellow
07-10-2008, 19:46
Ja, dat klopt...
Vanaf mijn decoder loopt er ook nog een antennekabel naar de harddisc recorder toe..
Dat heeft hij kennelijk ook nodig want toen ik de antennekabel eruit haalde, kreeg ik sneeuw te zien..

Heb echt geen flauw idee waarom ik niet van een ander kanaal iets kan opnemen.. Gek word ik er van!!

Jurriaan Wittenberg
08-10-2008, 09:32
Ja, dat klopt...
Vanaf mijn decoder loopt er ook nog een antennekabel naar de harddisc recorder toe..
Dat heeft hij kennelijk ook nodig want toen ik de antennekabel eruit haalde, kreeg ik sneeuw te zien..

Heb echt geen flauw idee waarom ik niet van een ander kanaal iets kan opnemen.. Gek word ik er van!!
Bedoel je nou dat je met je VCR (het achterste apparaat in de keten) niet kan opnemen? Dat is dan inderdaad wel heel raar :confused: . Lullige vraag.. maar zit er wel een tape in? Of is deze ook tapeless...

Verder ... als je met die harddiskrecorder probeert op te nemen. Daar heb ik ook niet zoveel verstand van .. maar wat ik wel weet is dat zo'n ding een 2de tuner nodig heeft eer hij kan opnemen op een andere zender dan die je aan het kijken bent. Helaas zijn er nogal wat types die gewoon maar met 1 tuner zijn uitgerust. Klinkt dit plausibel of kan dit het ook niet zijn?

marsmellow
08-10-2008, 15:22
Ik heb geen VCR haha, die tijd is geweest...
Maar de scartaansluiting op mijn KPN decoder heet VCR scart. Daar is mijn harddisc recorder op aangesloten..

MMM daar zeg je zo wat..
Zou best kunnen dat mijn harddisc recorder maar 1 tuner heeft.. Maar ik dacht dat het juist ging om de decoder van KPN. Dat is immers wel een twintuner...

Effe in het boekje kijken als ik thuiskom..

Jurriaan Wittenberg
09-10-2008, 14:04
Kom zeg ... boekies?? Daar hebben we het internet voor hoor:
:arrow: ff googlen op Panasonic DMR-EH58 + tuner::arrow:

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4382%7C643%7C642%7C601%7C4%7C1

Helaas... 1 tuner volgens de officiële Panasonic specs.
Da's dus balen!:sad:

Succes met het verkopen van je harddisk recorder (y)

DVDProfilersFilmgek
11-10-2008, 11:04
Kom zeg ... boekies?? Daar hebben we het internet voor hoor:
:arrow: ff googlen op Panasonic DMR-EH58 + tuner::arrow:

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4382%7C643%7C642%7C601%7C4%7C1

Helaas... 1 tuner volgens de officiële Panasonic specs.
Da's dus balen!:sad:

Succes met het verkopen van je harddisk recorder (y)

Het is zo simpel.....:mrgreen:

Apparaten hebben gebruiksaanwijzingen, die lees je door en dan weet je hoe je alles moet aansluiten en bedienen....

Als je Samsung Digitenne Twin tuner(die overigens niet meer verkocht wordt) op de juiste wijze aansluit, 1 scart naar je TV en 1 scart naar je recorder, dan kun je van de TV scart zappen en kijken op je TV. Van de VCR scart naar je recorder kun je opnemen, je dient dan wel de twin tuner en je recorder op de juiste wijze te bedienen.

Ook hier nog even hoe dat moet voor wat betreft de twin tuner van Samsung:

http://www.kpn.com/tv/digitenne/gebruiksaanwijzingen-en-handleidingen-/Samsung-ST.htm


Lezen en lezen en lezen, dan de grijze massa in beweging trappen....moet toch lukken, is een appeltje eitje verhaal.:bier:

BTW, je hebt toch wel de antenne op de achterzijde van de Samsung doorgelust???

DVDProfilersFilmgek
11-10-2008, 11:11
Met een beetje zoeken op het forum.....

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57676

interneth
13-12-2008, 22:45
Omdat deze draad gaat over single dan wel twintuner en over de Panasonic MDR EH-58 die ikmbinnenkort zou gaan aanschaffen, haak ik even aan in de hoop dat men reageert.
Ik heb een oude analoge TV (wordt ook binnen niet te lange tijd wel vervangen, als FullHD nog iets goedkoper is), waarvan de tuner kapot is. Geen probleem, daarom zijn we overgestapt op UPC digitaal, geen centje pijn, we nemen nog analoog op met de VCR en kijken gelijktijd digitaal naar een andere zender. Volgens mijn 'berekening' moet dat ook lukken met die digitale UPC-ontvangstmodule en de DVD recorder die we op het oog hebben: immers beide hebben een eigen tuner - het moet dan toch mogelijk zijn naar één kanaal te kijken terwijl er van een ander kanaal wordt opgenomen?
Er zijn DVD-recorders met twin-tuners, moet je daarvoor diep in de buidel tasten? Welke typen zijn dat bijvoorbeeld?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Mr_Parker
14-12-2008, 09:19
Persoonlijk heb ik er nog nooit opgelet of een hdd/dvd-recorder een of twee tuners heeft. Het nut ontgaat mij daar doorgaans ook van daar je tv normaal al een tuner heeft. In jouw geval zou dit inderdaad het probleem van je huidige tv verhelpen, maar of je daar nu specifiek op zou moeten gaan letten gezien de actie die je hebt ondernomen met UPC digitaal.

Houdt er in ieder geval rekening mee dat je, net als nu, straks met de hdd/dvd-recorder ook maar een zender digitaal tegelijkertijd hebt. Je kunt ook dan dus niet zender A van de decoder opnemen en zender B van de decoder kijken. Daar verandert een eventuele twintuner hdd/dvd-recorder niks aan. Alleen een twin-tuner decoder zal hier iets aan veranderen.

interneth
14-12-2008, 22:13
Bedankt, mr Parker,
Het kwartje (dat al enige tijd lag te wiebelen) is gevallen! Zolang ik geen nieuwe TV heb (met een tuner die analoog van signaal voorzien wordt), kan ik digitaal opnemen op een DVD-recorder, maar als ik tegelijkertijd TV wil kijken kan dat het beste via de VCR. Het beeld viel me vanavond eigenlijk best nog mee.
Misschien weet je ook of de recorders die UPC zelf verhuurd wel twintuner decorder hebben?
Vriendelijke groet,
PAM

Mr_Parker
15-12-2008, 07:13
De PVR's (zo heten de decoders die ook kunnen opnemen) van UPC kunnen bij mijn weten zender A opnemen en zender B tegelijkertijd tonen.
Pin me hier echter niet po vast want ik woon in een Ziggo gebied en heb dus geen hads-on ervaring met de UPC boxen. Behalve de standaard box dan, daar heb ik een klein beetje ervaring mee doordat een broer van me toevallig wel in een UPC gebied woont.