PDA

Bekijk de volledige versie : Total Recall [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
07-10-2008, 13:35
Total Recall

De Blu-ray Disc uitgave laat deze filmklassieker nog mooier tot zijn recht komen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3582)

Lex v/d Moolen
07-10-2008, 14:02
Total Recall is één van Paul Verhoeven’s succesvolle Amerikaanse meesterwerken.Is de term meesterwerk niet lichtelijk overdreven? :D
Wel een vermakelijk actiespektakel.

Roy de Jong
07-10-2008, 14:20
Wordt zeker een aanschaf, al weet ik niet of dat er in de toekomst alsnog een SE van uitkomt met de bijbehorende extra's.

Martin van Tuijl
07-10-2008, 15:29
Niet dat het een ramp is, en het is te omzeilen, maar toch raar dat de ondertiteling niet uit te schakelen is. Je vraagt af hoe ze ooit de eerste man op de maan hebben gezet...

Mathieu Ghekiere
07-10-2008, 15:36
Daar doen ze het weer, de filmmaatschappijen.
Net nu ze iedereen al geld afgetroggeld hebben met 4 dvd edities van dezelfde films, brengen ze Blu-Ray uitgaves ook opnieuw terug uit zonder extra's.

Ikzelf vind dit echt niet kunnen. Ze staan constant reclame te maken met de immense opslagcapaciteit van hun schijfjes, de extra's ZIJN er, kijkende naar de dvd uitgaves die je al vanaf 7 euro kan krijgen, maar ze vertikken het gewoon om ze erop te plaatsen.
Met zo'n onrespectvolle houding tegenover de consument die al tientallen euro's heeft gegeven aan dezelfde films (in sommige gevallen), verdienen ze volgens mij het geld niet.
Bij DVD kan ik het nog aannemen: er is een gewone editie en een speciale editie, en meestal bestaat de speciale editie uit 2 discs. Maar bij Blu-Ray zijn de extra's in vele gevallen al geproduceerd, en is er al plaats om op hetzelfde schijfje de extra's te plaatsen.

Dat gezegd zijnde: de plaatjes zien er ERG scherp en mooi uit voor een toch al wat oudere film. En wat is Screenshot 5 toch zo aantrekkelijk, net voor het avondmaal...

Vogeltje29
07-10-2008, 19:44
Ondertiteling kan je uitzetten of in engels zetten.
Ik heb deze film op HD-DVD dus ziet er erg goed uit.

hstadman
07-10-2008, 23:58
Is de term meesterwerk niet lichtelijk overdreven? :D
Wel een vermakelijk actiespektakel. Mischien in de zin van paul verhoeven's werk. Zeker geen slechte sci-fi actie film. Ook een van de betere films van schwarzenegger.

hstadman
08-10-2008, 00:01
Daar doen ze het weer, de filmmaatschappijen.
Net nu ze iedereen al geld afgetroggeld hebben met 4 dvd edities van dezelfde films, brengen ze Blu-Ray uitgaves ook opnieuw terug uit zonder extra's.

Ikzelf vind dit echt niet kunnen. Ze staan constant reclame te maken met de immense opslagcapaciteit van hun schijfjes, de extra's ZIJN er, kijkende naar de dvd uitgaves die je al vanaf 7 euro kan krijgen, maar ze vertikken het gewoon om ze erop te plaatsen.
Met zo'n onrespectvolle houding tegenover de consument die al tientallen euro's heeft gegeven aan dezelfde films (in sommige gevallen), verdienen ze volgens mij het geld niet.
Bij DVD kan ik het nog aannemen: er is een gewone editie en een speciale editie, en meestal bestaat de speciale editie uit 2 discs. Maar bij Blu-Ray zijn de extra's in vele gevallen al geproduceerd, en is er al plaats om op hetzelfde schijfje de extra's te plaatsen.

Dat gezegd zijnde: de plaatjes zien er ERG scherp en mooi uit voor een toch al wat oudere film. En wat is Screenshot 5 toch zo aantrekkelijk, net voor het avondmaal...

Zolang ze de ruimte maar benutten om de film, waar het immers om gaat, in de best mogelijke kwaliteit erop te zetten.

Voor wat betreft screenshot 5: "open your mind" (om maar even bij de film te blijven).

Roy Langeveld
08-10-2008, 09:13
Ik vind dit ook een redelijk geniale sf-film, maar net geen meesterwerk. Daar is het IMO net weer wat te karikaturaal voor. In dat geval nomineer ik Starship Troopers graag voor de meesterwerk-status. Campy-er en karikaturaler dan die film kan haast niet, maar die is dan ook zo doorweekt van een satirisch tongue-in-cheek toontje en een opgestoken middelvinger naar de US, dat het alleen maar goed erbij past. En de Amerikanen hadden dat eerst niet eens door, dat is nog het mooiste.

Total Recall komt echter een heel eind, zeker qua scenario bevat de film de nodige dubbele bodems en verrassingen, de special effects zijn (gecorrigeerd voor de tijd) erg goed, en de muziek van Jerry Goldsmith mag er ook nog steeds zijn. Schwarzenegger is zeker geen groot acteur, maar zolang er van hem geen heftig emotionele scenes verwacht worden, kan ik hem altijd wel waarderen. Zijn optreden heeft dan meestal iets relativerends, en daar kan ik me nooit aan ergeren. Hij heeft iig stukken meer charisma dan bv. een van Damme of een Lundgren. En hij verkoopt de harde grappen met stijl ('Consider this a divorce!').

8.0/10.0

Jurriaan Wittenberg
08-10-2008, 10:05
Ik beschik al over een goede DVD en een prima HD-DVD versie ... en sla deze kale BluRay versie voorlopig dus even over. Of tot hij in de 10euro bakken ligt OF tot er een fatsoenlijke versie met flink wat extra's enzo komt. Voor mij geldt namelijk: op een gegeven moment heb je de film wel gezien en kijk je 'm hoogstens 1 of 2x per jaar. Een leuke commentary of iets anders kan dan nog wat toevoegen aan de kennis over deze prachtfilm. Het zou bijvoorbeeld niet misstaan om eens wat dieper in te gaan op Philip K. Dick die al deze verhalen neergepent heeft of echt eens uit te leggen hoe bepaalde FX shots tot stand zijn gekomen. Noem maar op, er is zoveel te vertellen over deze megaproductie.

Albert Kostwinder
08-10-2008, 10:08
Blijft het een leuke film vinden (Toen was Stone nog echt strak (y) )vooral de scene als de reactor in werking wordt gesteld blijft waanzinnig en klinkt en ziet er nu echt top uit...:razz:

Zaltman
08-10-2008, 20:32
Daar doen ze het weer, de filmmaatschappijen.
Net nu ze iedereen al geld afgetroggeld hebben met 4 dvd edities van dezelfde films, brengen ze Blu-Ray uitgaves ook opnieuw terug uit zonder extra's.

Ikzelf vind dit echt niet kunnen. Ze staan constant reclame te maken met de immense opslagcapaciteit van hun schijfjes, de extra's ZIJN er, kijkende naar de dvd uitgaves die je al vanaf 7 euro kan krijgen, maar ze vertikken het gewoon om ze erop te plaatsen.
Met zo'n onrespectvolle houding tegenover de consument die al tientallen euro's heeft gegeven aan dezelfde films (in sommige gevallen), verdienen ze volgens mij het geld niet.
Bij DVD kan ik het nog aannemen: er is een gewone editie en een speciale editie, en meestal bestaat de speciale editie uit 2 discs. Maar bij Blu-Ray zijn de extra's in vele gevallen al geproduceerd, en is er al plaats om op hetzelfde schijfje de extra's te plaatsen.

Dat gezegd zijnde: de plaatjes zien er ERG scherp en mooi uit voor een toch al wat oudere film. En wat is Screenshot 5 toch zo aantrekkelijk, net voor het avondmaal...


Kijk jij echt naar de extra's? Toen dvd net uit was kocht ik ze vaak alleen om de extras. maar nu kijk ik echt niet meer naar de extras.

Werner
09-10-2008, 12:50
Daar doen ze het weer, de filmmaatschappijen.
Net nu ze iedereen al geld afgetroggeld hebben met 4 dvd edities van dezelfde films, brengen ze Blu-Ray uitgaves ook opnieuw terug uit zonder extra's.

Ikzelf vind dit echt niet kunnen. Ze staan constant reclame te maken met de immense opslagcapaciteit van hun schijfjes, de extra's ZIJN er, kijkende naar de dvd uitgaves die je al vanaf 7 euro kan krijgen, maar ze vertikken het gewoon om ze erop te plaatsen.
Met zo'n onrespectvolle houding tegenover de consument die al tientallen euro's heeft gegeven aan dezelfde films (in sommige gevallen), verdienen ze volgens mij het geld niet.
Bij DVD kan ik het nog aannemen: er is een gewone editie en een speciale editie, en meestal bestaat de speciale editie uit 2 discs. Maar bij Blu-Ray zijn de extra's in vele gevallen al geproduceerd, en is er al plaats om op hetzelfde schijfje de extra's te plaatsen.


Ik kan niet anders dan je in deze volledig bijtreden. Terminator 2 is in hetzelfde bedje ziek.

Albert Kostwinder
09-10-2008, 13:31
Ja extra's, leuk!. Maar eeh, als ik ook nog eens tijd had om al die exta's te kunnen zien zou het mij nog kunnen boeien. Toen ik nog dvd's kocht moest het altijd de uber deluxe triple hot edition zijn uit een warm en ver land. Maar nee, nu vind ik het wel prima sinds bd en heb dan toch echt liever alleen de film in een zo hoog mogelijke kwaliteit... :)

Mathieu Ghekiere
10-10-2008, 15:00
Kijk jij echt naar de extra's? Toen dvd net uit was kocht ik ze vaak alleen om de extras. maar nu kijk ik echt niet meer naar de extras.

Ja, ik kijk af en toe nog opnieuw naar extra's.
Ik weet dat ik niet in de meerderheid zal zijn, maar ik neem aan dat er wel véél filmfanaten zijn die mij daarin bijtreden.

intexor
12-10-2008, 14:47
Daar doen ze het weer, de filmmaatschappijen.
Net nu ze iedereen al geld afgetroggeld hebben met 4 dvd edities van dezelfde films, brengen ze Blu-Ray uitgaves ook opnieuw terug uit zonder extra's.

Ikzelf vind dit echt niet kunnen. Ze staan constant reclame te maken met de immense opslagcapaciteit van hun schijfjes, de extra's ZIJN er, kijkende naar de dvd uitgaves die je al vanaf 7 euro kan krijgen, maar ze vertikken het gewoon om ze erop te plaatsen.
Met zo'n onrespectvolle houding tegenover de consument die al tientallen euro's heeft gegeven aan dezelfde films (in sommige gevallen), verdienen ze volgens mij het geld niet.
Bij DVD kan ik het nog aannemen: er is een gewone editie en een speciale editie, en meestal bestaat de speciale editie uit 2 discs. Maar bij Blu-Ray zijn de extra's in vele gevallen al geproduceerd, en is er al plaats om op hetzelfde schijfje de extra's te plaatsen.

Dat gezegd zijnde: de plaatjes zien er ERG scherp en mooi uit voor een toch al wat oudere film. En wat is Screenshot 5 toch zo aantrekkelijk, net voor het avondmaal...

Dan wacht je toch gewoon wat langer met de overstap naar Blu-ray? Des te lager worden de prijzen en des te groter is de kans dat er al betere versies beschikbaar zijn.

Zelf sta ik met veel verbazing te kijken hoe sommigen meteen alle nieuwe Blu-ray uitgaves aanschaffen voor de volle prijs bij lancering, en het dan vaak diezelfde mensen zijn die later klagen als er een betere versie uitkomt. Vind ik persoonlijk dommer als een bedrijf dat probeert de diversifiëren met zijn producten door middel van verschillende uitgaven van dezelfde film. Hebben die mensen dan niks geleerd van DVD? Leer wachten en bespaar jezelf veel frustratie. Maatschapijen troggelen je geen geld af, je maakt vrijwillig de keuze om niet te wachten en al die verschillende versies aan te schaffen.

On topic is Total Recall één van die films die ik mogelijk nog opnieuw koop op Blu-ray disc, maar dat zal dus niet voor meteen zijn.

HUYG
12-10-2008, 23:01
Een mooie commentaar/triviatrack bij deze vermakelijke film had van mij wel gemogen. Heb de vrijwel identieke hd-dvd uitgave al, dus laat ik deze aan mij voorbij gaan.

Roy Langeveld
15-10-2008, 09:00
Een mooie commentaar/triviatrack bij deze vermakelijke film had van mij wel gemogen.
Er gaat idd niks boven een Paul Verhoeven director's commentary. Ik heb die van Basic Instinct, Starship Troopers en Hollow Man ook tot grote hilariteit aangehoord. Hij spreekt na jaren nog altijd Engels met het accent van een brugklasser en is niet altijd even helder, maar hij heeft wel altijd wat interessants te melden en kan soms lekker politiek incorrect uit de hoek komen. Volgens mij is onze Paul er mede de oorzaak van dat de meeste dvds tegenwoordig beginnen met de disclaimer dat "de meningen geuit in interviews en commentaar slechts die van de sprekers zelf zijn, en niet per se de mening van de studio/distributeur vertegenwoordigen". Hilarisch.

Mathieu Ghekiere
08-11-2008, 12:45
Dan wacht je toch gewoon wat langer met de overstap naar Blu-ray? Des te lager worden de prijzen en des te groter is de kans dat er al betere versies beschikbaar zijn.

Zelf sta ik met veel verbazing te kijken hoe sommigen meteen alle nieuwe Blu-ray uitgaves aanschaffen voor de volle prijs bij lancering, en het dan vaak diezelfde mensen zijn die later klagen als er een betere versie uitkomt. Vind ik persoonlijk dommer als een bedrijf dat probeert de diversifiëren met zijn producten door middel van verschillende uitgaven van dezelfde film. Hebben die mensen dan niks geleerd van DVD? Leer wachten en bespaar jezelf veel frustratie. Maatschapijen troggelen je geen geld af, je maakt vrijwillig de keuze om niet te wachten en al die verschillende versies aan te schaffen.

On topic is Total Recall één van die films die ik mogelijk nog opnieuw koop op Blu-ray disc, maar dat zal dus niet voor meteen zijn.

Hey Intexor,

ja inderdaad, ik wacht ook met Blu-Ray. Ik vind het alleen spijtig dat ze de mogelijke overstap ook niet aantrekkelijk maken met dit soort moves.
Ik heb sowieso nu niet het geld om te investeren in een nieuwe televisie, nieuwe speler EN nieuwe schijfjes, maar zelfs mocht dat wel zo zijn, zou ik er op dit moment nog niet aan beginnen.