PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Software HD DVR UPC v 3.7.1.109



Claudio Santulli
08-10-2008, 01:36
Update 14-10-2008 ( zie aanpassing laatste deel bericht)



Eindelijk nieuwe update voor de HD DVR box van UPC.
Versie 3.7.1.109
Wel nog alleen voor regio Amsterdam en Gelderland.:idea:


Nieuwe features.

Simultaan opnemen?
Disk space managment.
Ondertiteling voor slechthorenden!
Geen bugfix list vermeld.

Moet overigens wel een forced update uitvoeren.
Traject duurt ongeveer 10 minuten.
Eerste keer opstarten, zappen en de box klapt eruit.
Tweede keer opstarten, ok!

* Menu bevestigd nieuwe versie.
* Menu lijkt tevens veel sneller.
* Weergave nog steeds 576p bij sd.
* Guide start ook zeer snel!
* Test Kuro probleem:

Positief :grin:

* Nieuw: rood HD Ready logo indicator brand onder het display bij hd zenders. (wist niet eens dat die daar zat)
* DVR toets werkt helaas nog niet , maar het menu is veel sneller, dus jammer, maar het is nu wel sneller te bereiken.
* Simultane opname werkt en loopt momenteel.
* Terwijl ik 2 maal opneem kan ik gewoon zappen, maar dat zou denk ik met maar 2 tuners niet moeten kunnen.
- Opnames zijn nog niet getest door middel van afspelen. (Update volgt)
* Opnames spoelen nu door tot het einde.
* Nieuwe optie automatische schijfbeheer aan of uit ( weet nog niet precies wat dat doet, staat standaard uit *)
* Optie om opnames te beschermen.
* Bij de voorkeurinstellingen staat de nieuwe optie "ondertiteling voor slechthorende"standaard uit
* TV-Instellingen zijn onverandert, inclusief de optie Scherm( Plat)
* HDCP **en A.B. problemen kan ik niet testen, daar ik deze problemen niet ( /meer) ondervond

Dit is vluchtig wat ik kon testen en bevestigen.:bier:



Laatste Toevoegingen



*
Disc managment: Dit houdt in dat je DVR automatisch de oudste opname verwijdert
zodra de volledige capaciteit van de HD is bereikt.
Hiermee voorkom je dus dat een opname wordt onderbroken omdat de HD vol is.
Belangrijke opnamen kun je hier overigens tegen beveiligen in de lijst met opnamen.

**
Panasonic en HDCP problemen opgelost. A.B. problemen nog geen reacties.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Update 14-10-2008





Ervaringen na wat langer gebruik!!

Nu blijkt dat het apparaat altijd al 3 tuners heeft gehad en dus nu pas operationeel zijn.
Je kan dus 2 zenders opnemen, en een derde kijken, timeshiften of ondemand gebruiken. ( Dus eigenlijk 3x opnemen)
Dit is natuurlijk vrij uniek, zelfs in de sat.wereld.
En dat is echt een luxe!

Verder:

Het valt me op dat geplande herhaalde opnames nu in een keer allemaal in de lijst worden gezet.
T/m december zelfs.
Wordt wel een beetje onoverzichtelijk zo!
Maar op het moment dat je een timer wil weggooien, krijg je de keuze om alleen deze timerdatum te verwijderen, of alle verder geplande datums.

Wel mis ik nog wel het gemak dat ik via de epg een herhaalde opname kan plannen.
Bij de sat kan ik elke volledige ingevulde timerplanning achteraf bewerken en wijzigen inclusief naam en soort.
Nu kan ik hem alleen aanmaken maar niet meer wijzigen.
Je moet het dan weer opnieuw doen.

Tja en die zenderlijstvolgorde he!! blijf dat jammer vinden, maar je went eraan.
Hmmm...., een sorteer functie zal net zo snel komen als een "rumble"functie in PES http://www.chelloo.com/upc/Smileys/chelloo/grin.gif
Enne.., nog steeds twee knoppen die het niet doen! (DVR en Radio)


Helaas is er een "nieuw" hdmi probleem aanwezig.:nono:

Indien ik niet in een specifieke opstart volgorde alles aanzet,
heb ik soms geen beeld, terwijl hij wel 576p aangeeft, en zelfs schakelt naar 1080i/720p.
Als mijn tv niet als eerste aanstaat gaat er iets mis met de handshake.
Heb ik eenmaal beeld dan gaat het ook niet meer fout.
Dat is toch wel een kleine bug.

Inmiddels zijn er toch meer gevallen bekend met hdmi problemen.
Sommige heel hardnekkig, en sommige wat minder!
Meestal voldoet het heen en weer schakelen naar een andere bron.
Of simpelweg de juiste opstart volgorde hanteren.

TV types met melding van hdmi/beeld problemen:

Philips Cineos 37pfl 9603,
Philips 32pf 9830,
Pioneer LX 6090,
LG, geen type nummer.
Sony KDL40D3500S( * )

Echter zijn er ook gevallen bekend waar de box gewoon stuk ging na de firmware update. ( Sony uit de lijst)
Een nieuwe box met weer de firmware loste het probleem geheel op!
Advies, zorg dat je in geval van problemen, UPC kan overtuigen om jouw box om te ruilen!

Het zijn uiteindelijk kleine dingen.
Het is hindelijk maar niet onoverkoombaar.
Wel jammer, maar de algehele sfeer is nog steeds zeer postief!

Martin van Tuijl
08-10-2008, 02:11
Dat klink goed! Ga het gelijk testen! 8)

Martin van Tuijl
08-10-2008, 02:52
Werkt prima allemaal 8) Het zal het late uur en/of verbeelding zijn, maar heb het idee dat de beeldkwaliteit ook iets beter is geworden over het algemeen gezien...

Jurriaan Wittenberg
08-10-2008, 10:26
Nou .. kom maar op met de roll-out in de rest van het land dan.. of durfen ze dat niet meer na die KURO Actie in augustus ;)

Wat mij betreft zijn na de OS de meest problemen toch wel redelijk gestabiliseerd. Mijn voornaamste probleem hier in regio Rotterdam was de continue storingen die we een tijdje geleden hadden. Dat lijkt nu in ieder geval een stuk stabieler.

Van mij mogen ze zich bij UPC wat meer gaan richten op nieuwe/interessante HD zender toevoegingen want zo na de zomer vind ik het aanbod maar een beetje beperkt hoor!

Claudio Santulli
08-10-2008, 12:49
Kuro probleem was niet de reden van het terugdraaien van de update voor de gewone HDTV box in regio rotterdam.
Dat had meer met een nieuw HDCP en Panasonic probleem te maken die ook in de update zat.

Ik ben echt zeer tevreden met deze mooie update.
Na veel klaagzang van o.a. mijn kant op de chelloo forums (http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=61.0), nu eindelijk lof voor UPC.

Nu inderdaad nog meer zenders zoals BBC HD en Eurosport HD?
maar vanaf ergens 2009 de Publieke omroepen in HD.
Weliswaar soms geupscaled zoals bij het EK en OS.
Maar uiteraard steeds meer echt HD.

(BBC HD wordt nu ook doorgegeven in Scandinavie, dus het argument dat men niet buiten de UK mag broadcasten, gaat nu niet meer op)

Martin van Tuijl
09-10-2008, 14:58
Ben nu ook 2 dagen verder en voorlopig niets dan lof. 2 kanalen tegelijk opnemen en 1 timeshiften, het werkt prima (y) Menu's reageren een stuk vlotter en storingen bij on demand diensten als Video/Film1 /Uitzending Gemist heb ik nog niet gehad. De boel is een stuk stabieler. Pluim voor UPC!

Roy de Jong
10-10-2008, 18:18
Mischien wel eens stomme vraag, maar....
Hoe voer je een forced-update uit?

Martin van Tuijl
10-10-2008, 18:21
Mischien wel eens stomme vraag, maar....
Hoe voer je een forced-update uit?Stekker eruit, 10 seconden wachten, stekker erin, en dan een paar minuten geduld hebben voor de update die uitgevoerd wordt..

Roy de Jong
10-10-2008, 18:26
Thanx! Zal het vanavond even proberen ;)

Claudio Santulli
10-10-2008, 23:52
en dan een paar minuten geduld hebben voor de update die uitgevoerd wordt..

Stekker eruit, 10 seconden wachten, stekker erin terwijl je de << knop achter het klepje ingedrukt houdt.

Forced firmware Update begint direct. :bier:

Nieuwe firmware testen buiten regio Amsterdam en Gelderland.

Zet je de box eerst op een andere regio, in dit geval 105 of 130.
Hij haalt door de bovenstaande forced update de desbetreffende firmware op.
Zet je hem daarna weer terug op je eigen regio
Zo gauw de box in standby gaat, haalt hij vanzelf weer de originele software op!
Tenzij je hem aan laat staan.

Je kun dan in ieder geval al proeven aan deze update.
Want hij is de moeite waard!

arjan_ufo
14-10-2008, 10:08
Is dat ook ergens te vinden wanneer er zulke updates zijn?
ik heb dan niet de HD box, maar de gewone box met hard disc, maar af en toe zo'n update zou ook wel is lekker zijn. Hoop dat dat simultaan opnemen ook bij de gewone box komt. zou ideaal zijn

Claudio Santulli
14-10-2008, 10:17
Hou deze (http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=collapse;c=10;sa=expand#10) website in de gaten voor meer informatie.(y)

Claudio Santulli
14-10-2008, 21:40
Er heeft een update plaats gevonden van de originele post (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1461608&postcount=1).
Met nieuwe bevindingen en een kleine bug.