PDA

Bekijk de volledige versie : One Flew over the Cuckoo's Nest [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
17-10-2008, 14:26
One Flew over the Cuckoo's Nest

Klassieker van Milos Forman die nog niks aan kracht heeft ingeboet.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3597)

McMurphy
17-10-2008, 15:24
Wat een prachtfilm, imo absoluut één van de beste films allertijden (y)

Trouwens de US versie is regiovrij en heeft een speciale verpakking met artwork voor minder dan € 20,-.

hstadman
17-10-2008, 15:45
Echte klassieker! Jammer dat het beeld niet echt super is, 3 sterretjes voor beeld op een blu-ray is toch middelmatig?! Ze passen dus de oude dvd-tactieken ook toe op blu-ray...eerst een matig product en later michien eentje met opgepoetst beeld en geluid...

Over de film hoeven we verder geen woord vuil te maken, die moet je echt in je collectie hebben.

Hombre
19-10-2008, 10:03
[quote=hstadman;1467125]Echte klassieker! Jammer dat het beeld niet echt super is, 3 sterretjes voor beeld op een blu-ray is toch middelmatig?! Ze passen dus de oude dvd-tactieken ook toe op blu-ray...eerst een matig product en later michien eentje met opgepoetst beeld en geluid...
quote]

Dit is niet waar! Dit is juist de opgepoetste versie.

De kwaliteit van deze BD heeft namelijk te maken met de beperking en limiet van het originele bronmateriaal.

In dat oogpunt is het een prima uitgave, en daar had de recencist rekening mee moeten houden...

Lex v/d Moolen
19-10-2008, 10:51
Voor een film met een dergelijke leeftijd een prima transfer, maar ik heb betere gezien.

Marcel den Haan
19-10-2008, 13:22
Met de leeftijd van de film wordt wel degelijk rekening gehouden, maar er zijn wel oudere films op BD uitgekomen en die zien er nog beter uit.

Xander Rühl
20-10-2008, 10:28
De aanwezigheid van lichte grain is niet iets negatiefs. Het maakt onlosmakelijk deel uit van het materiaal waarop de film destijds is geschoten en de verwijdering ervan zou de film er alleen nog maar softer uit laten zien. Een abominabel voorbeeld van een ontgrainde film is Patton, die er heel clean en op een vreemde manier detailloos uitziet met hoofdpersonen die er uitzien als wassen beelden, omdat alle normale kenmerken van een huid (met name porieën) door de ontgraining zijn weggepoetst. Oude films hebben nu eenmaal grain, en dat zal ook duidelijk gaan worden bij de release op Blu-ray van de Godfather trilogie waar Francis Ford Coppola er persoonlijk op heeft toegezien dat de rijkelijk aanwezige grain in die films NIET werd verwijderd.

Om kort te gaan, er is doorgaans iets mis als oude films op Blu-ray géén grain bevatten.

homernt
20-10-2008, 12:28
Ik heb deze een paar weken gelden gekocht en deze is idd een stuk beter dan mijn 1 disc dvd die ik had. Maar als het beeld stil zet dan zie pas dat dit een mindere Blu-Ray is.

Ik heb het afgelopen weekend de eerste twee delen van de Matrix zitten kijken als je het daarmee vergelijkt dan kun je One Flew over the Cuckoo's Nest ook één bolletje geven.

Lex v/d Moolen
20-10-2008, 12:35
Die twee kan je dan ook niet met elkaar vergelijken.

BrianB
20-10-2008, 17:14
Ik kan het niet beoordelen op de bewegende beelden zelf (ik heb de Blu-Ray immers niet) maar als ik op screenshots afga, ziet deze uitgave er prachtig uit. Zoals een film eruit hoort te zien.
Bovendien ziet elke film er anders uit, dus vergelijkingen tussen twee films gaan zelden op. Helemaal als er vijfentwintig jaar tussen zit.