PDA

Bekijk de volledige versie : Film1 HD - Misleiding?



rrjobse
20-10-2008, 06:46
Ik ben nu een 2 maanden lid van Film1 en kijk niet heel veel, maar heb het voornamelijk omdat ik een hdtv heb en daarvan wil genieten. Nu is me al een paar keer opgevallen dat op de website van Film1 alsook op de EPG (ik zit bij CAIW) er echt staat dat een film in HD uitgezonden zal worden, maar dat dat er op het beloofde moment helemaal geen uitzending is op het HD kanaal van Film1. Ik heb Film1 en CAIW inmiddels hierover geïnformeerd met de vraag hoe dit kan, maar ik ben benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft. Ik voel me in elk geval aardig misleid...

Brian2
20-10-2008, 10:24
Klopt, de EPG van Film1 HD klopt niet altijd helemaal. Het gebeurt ook geregeld dat er staat dat er tijdelijk geen uitzending is, maar dat er toch een film wordt uitgezonden.

rrjobse
20-10-2008, 11:49
Dat de EPG wellicht niet altijd klopt kan ik me iets bij voorstellen, maar van hun website mag je toch wel aannemen dat dat actueel is. Tot nu toe is het me alleen opgevallen dat de beloofde HD uitzending niet plaatsvindt, nog niet dat er volgens hun programmagids iets niet in HD uitgezonden zou worden en dat ze dat toch wel in HD doen.

Ik vind het in elk geval heel irritant; zit ik me te verheugen op een leuke film in HD, zenden ze 'm niet uit in HD. En dan toch iedere 5 minuten zappen of ie misschien toch ook op het HD kanaal uitgezonden wordt. Zeker de film die op primetime (20:30 uur) wordt uitgezonden en in HD beloofd wordt zouden ze na moeten komen. Ik verwacht ook minstens een update op hun website dat het helaas niet mogelijk is om film x op tijdstip y in HD uit te zenden wegens reden z.

tony_clifton
20-10-2008, 16:39
Koop gewoon een blu-ray speler als je wilt genieten van je hd tv.
Ben je ook niet afhankelijk van det film1.
Kwalitatief ook niet te vergelijken met blu-ray

rrjobse
21-10-2008, 06:32
Ik heb ook een PS3 . Maar dit deel van het forum gaat over HDTV uitzendingen. De videotheek om de hoek heeft helaas nog niet zoveel blu-rays. Aangezien ik een film zelden/nooit 2x (of meer) kijk is het voor mij aantrekkelijker om Film1 te hebben en af en toe een blu-ray te huren i.p.v. die dingen te kopen. Voordat we hier een discussie over beginnen, wederom: dit deel van het forum gaat over HDTV uitzendingen en hier specifiek over het feit dat Film1 niet waarmaakt wat ze belooft.

Overigens nog geen reactie van CAIW en Film1 gekregen.

-Jaap-
21-10-2008, 15:05
Wat heb je liever?
Een low-bitrate 720 signaaltje met 2.0 geluid, of een goed geupscalede DVD met 5.1 geluid?

Harrie van Geleuken
21-10-2008, 19:13
Wat heb je liever?
Een low-bitrate 720 signaaltje met 2.0 geluid, of een goed geupscalede DVD met 5.1 geluid?

En....voor 14,95 per maand ? Toc:sad: h veel geld nietwaar ?

rrjobse
21-10-2008, 19:55
Zou uiteraard liever hebben dat er 1080p doorgegeven wordt, maar helaas. Zou nog liever quad HD kwaliteit en Tru-HD etc. ontvangen, maar helaas. Film1 bij CAIW kost slechts 9,95 en dat is m.i. niet veel voor de hoeveelheid films en kanalen die ze bieden. Had in mijn studentenverleden Canal+ met slechts 2 kanalen voor het dubbele.

Nogmaals, het issue betreft dat Film1 niet waarmaakt wat ze belooft en daar gaan jullie niet op in...

tony_clifton
22-10-2008, 17:18
Tja wat moet je daar nou op zeggen film1 sucked gewoon op alle fronten beeldkwliteit aanbod en ook nog eens onjuiste info zeg toch gewoon je abo op.:wink:

barend
29-10-2008, 11:06
Wat heb je liever?
Een low-bitrate 720 signaaltje met 2.0 geluid, of een goed geupscalede DVD met 5.1 geluid?

Inderdaad, vooral het geluid blijft sterk achter bij BD.
Maar het beeld KAN bijna even goed zijn- ik kijk via Can.Digitaal en de Olympics waren zo-zo, maar Arte HD (niet alles daar is HD) is soms verbluffend goed, evenals Nat.Geographic HD en Discovery HD, waarbij het opvalt dat 720p vaak minstens zo goed is als 1080 zenders.
Ergens logisch: er hoeft niet gedeinterlaced te worden.
Bij C.D. hangt het sterk af hoeveel ze comprimeren, dus free to air zenders als BBCHD en Arte zijn hier in het voordeel (als hun bitrate OK is).
De NL zenders worden sterk gecomprimeerd (vooral de commerciëlen zijn vaak knudde- SBS6 vooral).
Heb trouwens hier een 720p BD (Storm Warning geloof ik) en ik kan via m'n scaler geen verschil in beeldkwaliteit waarnemen met de 1080 schijfjes.
Mijn conclusie: het hangt sterk van de bitrate af.
Ik heb trouwens op dat punt niet veel fiducie in Film1HD (what about 1.2 en 1.3?) via CDig.

rrjobse
24-11-2008, 06:08
Inmiddels reactie van Film1 ontvangen:

Onze excuses voor de late reactie. Helaas hebben wij voor de maand oktober titels van filmdistributeur 20th Century Fox terug moeten trekken uit het HD-aanbod.

Deze wijziging is na de druk van de oktober gids doorgevoerd waardoor er nog wel een HD-vermelding in het programma overzicht stond bij de filmtitels van deze maatschappij. Dit was de reden dat het 16 oktober misging. Echter in de maand november is deze vermelding in de gids wel weer geheel correct. Ik hoor daarom graag van u waar u heeft gezien dat dit wel een HD uitzending was, ik zal hierop vervolgens dan weer wel snel reageren.

Helaas was het in november weer min. 1x (ik kijk ca. 1 of 2 keer per week) het geval, waarvan Film1 op de hoogte is.

CAIW kwam met de vraag of ik wel een HD-decoder heb. Ik had deze kabelmaatschappij hoger ingeschat...

wrcveen
24-11-2008, 06:29
Zijn de films eigenlijk echt HD of zijn ze geupscaled?

Harrie van Geleuken
25-11-2008, 01:31
Zijn de films eigenlijk echt HD of zijn ze geupscaled?

Ik denk het laatste....?Kijk naar bijv. RTL 7 en het beeld is indentiek !..wel SD !

rrjobse
25-11-2008, 07:22
Zijn de films eigenlijk echt HD of zijn ze geupscaled?

Ik heb geen idee, decoder geeft (vrijwel?) altijd 720p aan. Recentelijk zouden ze Medicine Man (begin jaren '90) op het HD kanaal uitzenden, lijkt me dat dat geupscaled is. Soms zie ik echt/bijna geen verschil tussen het SD Film1 kanaal en het HD kanaal, maar vaak is het HD kanaal wel een stuk beter.

kees
12-07-2010, 13:21
sinds een paar maanden hebben wij een nieuwe decoder+abonnement bij canal+en kunnen we fims in HD kijken. Erg mooi als het werkt. Op film1 kan heel vaak niet gekeken worden. Er staat dan te lezen dat u kijkt naar fim1 in HD-kwaliteit maar er is geen fims te zien. Wel op kanaal 120 (analoog). Vervolgens staat de decoder vast op zender 46 (NBC) en gaat het apparaat niet meer voor of achteruit. Stekker er uit en erin. Zenders worden gezocht. Met een beetje geluk kunnen we 10 minuten later kijken, maar dan is de film al lang bezig. Decoder loopt vaak vast. Kortom ,een waardeloos ding! Canaldigitaal telefonisch moeilijk bereikbaar. Ze leveren niet waar ik voor betaal.

Davidshadow13
12-07-2010, 13:30
Wat heb je liever?
Een low-bitrate 720 signaaltje met 2.0 geluid, of een goed geupscalede DVD met 5.1 geluid?

Dit vind ik een beetje TE kort door de bocht. Film 1 HD word uitgezonden in 1080i, met een bitrate van tussen de 12 en 16 mbps (is ook afhankelijk van kabelaar/provider) in een MPEG-4 codec.

DVD is altijd MPEG2 en maximaal 8 mbps. Dus zelfs als je een crap deintelacer hebt en als je nou net de laagste bitrate hebt van 12 mb ziet het er altijd nog beter uit dan die dvd.

Ontopic: Ik heb er eigenlijk nooit zoveel last van dat er iets niet in HD word uitgezonden, ik kijk gewoon altijd in die papieren gids en dan word het meestal ook wel uitgezonden. Heel af en toe een keer niet. Misschien dat ze per ongeluk bij een aantal films ten onrechte een HD logo hebben geplaatst in gids/internet.