PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung of Philips



neo123
20-10-2008, 10:51
Hallo iedereen !

Graag wilde ik wat advies ik ben er inmiddels uit (na flink wat zoekwerk) dat ik een televisie van Philips of Samsung ga kopen. Budget is maximaal 1200 euro.
Er wordt vaak beweerd dat Philips betere kwaliteit levert mbt het beeld maar dit komt in de vele reviews niet echt naar voren. Daarnaast vind ik Philips wel erg duur een 37 inch is vaker nog duurder dan de 40 inch van Samsung.
Het gaat nu tussen het de LE40A656 of 756 van Samsung of een Philips model van dezelfde grootte. Wat is de betere keuze ? Tweede vraag is het grote prijsverschil van de verschillende webwinkels. Ben voor de Samsung uitgekomen op deze site http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=128&cat2=999&cat3=0&&tgid=1337&tn=ENTERTAINMENT&l1=TV+%26+Video&l2=TV-Schermen&
Ik krijg alleen wat twijfels omdat op de site de 37 inch duurder is dan de 40 inch (?)
Daarnaast wordt er op andere sites vermeldt dat de tv 100 hz heeft en daar vermeld deze site weer niks over. Is het kopen bij een dergelijke winkel dan wel slim ?.
Aan de andere kant vind ik een prijsverschil van 400 euro wel weer de moeite waard

Arnold van Oostrum
20-10-2008, 12:08
Samsung maakt erg mooie schermen. Die nieuwe Philipsen zijn ook zeer goed.
Kwalitatief maakt het niet zoveel uit. De Samsung heeft als pluspunt dat deze veel instelmogelijkheden heeft. Veel mensen kiezen voor Philips omdat ze de ambilight mooi vinden. Dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk zou ik niet kopen bij een webwinkel. Een goede (lokale) dealer geeft je de gelegenheid verschillende modellen in de winkel te bekijken en eventueel zelf uit te proberen. Dat is ook wat waard. En het prijsverschil hoeft niet zo groot te zijn.
Met de meeste lokale dealers kun je prima komen tot goede prijsafspraken als je met hem in gesprek bent over de aankoop van een scherm.
Vaak is de service, de voorlichting en de aflevering met installatie bij een lokale dealer beter. Er zijn ook wel een paar webwinkels die deze service verlenen. Bij webwinkels moet je goed opletten dat ze geen buitenlandse modellen leveren.

neo123
21-10-2008, 13:36
Samsung maakt erg mooie schermen. Die nieuwe Philipsen zijn ook zeer goed.
Kwalitatief maakt het niet zoveel uit. De Samsung heeft als pluspunt dat deze veel instelmogelijkheden heeft. Veel mensen kiezen voor Philips omdat ze de ambilight mooi vinden. Dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk zou ik niet kopen bij een webwinkel. Een goede (lokale) dealer geeft je de gelegenheid verschillende modellen in de winkel te bekijken en eventueel zelf uit te proberen. Dat is ook wat waard. En het prijsverschil hoeft niet zo groot te zijn.
Met de meeste lokale dealers kun je prima komen tot goede prijsafspraken als je met hem in gesprek bent over de aankoop van een scherm.
Vaak is de service, de voorlichting en de aflevering met installatie bij een lokale dealer beter. Er zijn ook wel een paar webwinkels die deze service verlenen. Bij webwinkels moet je goed opletten dat ze geen buitenlandse modellen leveren.

Maar wat is nu eigenlijk een probleem met buitenlandse modellen ? want volgens mij doen de meeste webwinkels dat gewoon dat verklaart ook vaak het prijs verschil.
De Philips tv die ik op het oog heb is nu bij Mediamarkt 1111 euro maar omdat ik absoluut geen tv koop bij media markt ben ik even om mee heen aan het kijken bij andere winkels. Als er namelijk wat mis is met de tv is dan is media markt een slecht bedrijf weet ik uit andere ervaringen.

memento
21-10-2008, 14:04
ik twijvel ook enorm tussen de samsungs (maar dan de 5 serie) of de philips die jij bedoeld. is trouwens een 42 PFL 7603 met ambilight die je bedoeld. Persoonlijk vind ik dat voor 1111,- heel veel tv hebt. deze tv is overal veel duurder.

neo123
21-10-2008, 22:53
ik twijvel ook enorm tussen de samsungs (maar dan de 5 serie) of de philips die jij bedoeld. is trouwens een 42 PFL 7603 met ambilight die je bedoeld. Persoonlijk vind ik dat voor 1111,- heel veel tv hebt. deze tv is overal veel duurder.

Precies dat is hem ben ik met je eens het is echt niet duur voor een goede televisie alleen is Media Markt niks ik koop er alleen dvd's enzo maar weet uit ervaring dat als je er iets duurs koopt en het gaat stuk je een probleem hebt.
Samsung is zeker niet slecht maar kwalitatief denk ik dat de Philips net iets beter is daarnaast krijg je er nog 2 inch extra voor. Maar misschien is 42 inch net iets teveel van het goede op een kijkafstand van 3 a 3,5 meter.

johnsmeets
21-10-2008, 23:05
Maar misschien is 42 inch net iets teveel van het goede op een kijkafstand van 3 a 3,5 meter.
Echt niet:nono: :-P

memento
22-10-2008, 08:55
Iemand die kan helpen bij bovenstaande??? gaat dus tussen de Philips 42 7603 en de samsungs van de 5 en 6 serie in het voormaat 40. Please Help!!!!

le-nnart
22-10-2008, 10:34
Samsung maakt erg mooie schermen. Die nieuwe Philipsen zijn ook zeer goed.
Kwalitatief maakt het niet zoveel uit. De Samsung heeft als pluspunt dat deze veel instelmogelijkheden heeft. Veel mensen kiezen voor Philips omdat ze de ambilight mooi vinden. Dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk zou ik niet kopen bij een webwinkel. Een goede (lokale) dealer geeft je de gelegenheid verschillende modellen in de winkel te bekijken en eventueel zelf uit te proberen. Dat is ook wat waard. En het prijsverschil hoeft niet zo groot te zijn.
Met de meeste lokale dealers kun je prima komen tot goede prijsafspraken als je met hem in gesprek bent over de aankoop van een scherm.
Vaak is de service, de voorlichting en de aflevering met installatie bij een lokale dealer beter. Er zijn ook wel een paar webwinkels die deze service verlenen. Bij webwinkels moet je goed opletten dat ze geen buitenlandse modellen leveren.



ik weet niet in wat voor droomwereld jij woont, maar als ik bij de Hifi boeren kom zoals bcc/MM/It's etc. etc dan werken daar alleen maar 16 jarige puistenkoppen die alleen maar dromen van een mooie tv. verstand van zaken hebben ze absoluut niet, en adviseren standaard de duurste vanwege de provisie.

Het enige voordeel van zo'n zaak is dat de je tv kan bekijken om hem vervolgens op internet voor 400 euro goedkoper te kunnen kopen.



Om antwoord te geven op de TS.

zelf zou ik nooit een samsung kopen aangezien ik die kwaliteit waardeloos vindt. Ik ken wel wat mensen die samsung hebben en vindt het beeld echt dramatisch slecht. Phililps is mooi alleen betaal je vaak wel erg veel geld extra voor die 2 discolampen.

Buitenlans model is vaak af te raden omdat je dan in de knoei kan komen met garantie zaken.

memento
22-10-2008, 11:51
Beste LeNNart,

Probeer niet gelijk uw mening voor de waarheid aan te zien en met termen als "droomwereld" te komen.
Het begrip droomwereld is misschien eerder op u van toepassing want we praten over Samsungs van de 5 en 6 serie die op sites als kieskeurig gemiddeld met een 9 of hoger worden beoordeeld en tevens bekend staan door hun geweldige beeldkwaliteit
Om die vervolgens af te doen als "waardeloos" en "dramatisch slecht" gaat wel wat ver en valt mij ook tegen van een senior-member.

le-nnart
22-10-2008, 12:10
Memento,

misschien moet je beter lezen waar het begrip droomwereld op van toepassing is.
Deze term is van toepassing op het feit dat bij de hifi boeren absoluut geen kennis van zaken aanwezig is.

Tevens kan kieskeurig deze samsung televisie's met een 20 beoordelen, ik ben geen fan van samsung en vindt de beeld kwaliteit dan ook dramatisch.

en als je goed leest zie je duidelijk dat ik mijn mening geef, daar gebruik in de dikgedrukte woorden voor :

" aangezien ik die kwaliteit waardeloos vindt."

en jou bijdehante gedrag verbaast mij dan ook niet voor een junior Member.

Arnold van Oostrum
22-10-2008, 12:16
Mensen, niemand is er bij gebaat als we naar elkaar persoonlijke waarde oordelen gaan uitspreken, die niet zo positief zijn. Graag hier verder naar elkaar niet op reageren, aangezien dit al gauw tot een onbedoelde escalatie leidt.
Houdt het op de feiten ten aanzien van de apparatuur en de persoonlijke ervaringen met die apparaten en winkels.

neo123
22-10-2008, 18:15
Vanmiddag de 7603 gezien van Philips bij Media Markt maar ik denk dat ik toch een ander type in mijn hoofd heb gehad. Het is echter zeker geen lelijke tv probleem is eigenlijk dat alle tv's wel mooi ogen. Er zijn teveel types en merken om uit te kiezen.
Maar als je een dvd'tje gaat kijken zijn ze eigenlijk allemaal wel mooi genoeg. Gewoon tv kijken vind ik bij veel televisies niet echt mooi. Samsung (6 serie) komt er overal goed vanaf alleen het slechte geluid is een grote klacht. Philips Ambilight is inderdaad een prijzig tv'tje vraag me af of het die extra prijs wel waard is.

memento
23-10-2008, 09:02
Heb de knoop doorgehakt en gistermiddag de Samsung LE40A656 gekocht.Na een avondje met de instellingen bezig te zijn geweest kan ik alleen maarzeggen: geweldig. dikke aanrader!!!

STaf
23-10-2008, 09:12
Proficiat met je aankoop, ik heb zelf de LE37A616, en ook daar ben ik behoorlijk tevreden van na een aantal aanpassingen.

le-nnart
23-10-2008, 09:28
Heb de knoop doorgehakt en gistermiddag de Samsung LE40A656 gekocht.Na een avondje met de instellingen bezig te zijn geweest kan ik alleen maarzeggen: geweldig. dikke aanrader!!!


wat heb je er nu voor betaald als ik vragen mag

neo123
23-10-2008, 19:52
En vooral is het geluid echt niet zo beroerd als ze zeggen ? ik heb hem onlangs voor 945 euro gezien wat erg weinig is vind ik voor een dergelijke televisie......

le-nnart
23-10-2008, 21:34
ach, zo bijzonder is die prijs ook weer niet...en het blijft een samsung..

memento
24-10-2008, 08:05
ik heb 1000,- euro voor de 40"versie betaald

pretorian22
24-10-2008, 08:39
ach, zo bijzonder is die prijs ook weer niet...en het blijft een samsung..


het feit dat het een samsung is dat is voor mij eerder een voordeel als een nadeel aangezien samsung al jaren computerschermen en televisies maakt. computerschermen maak bijna nooit mee dat die kapot gaan en zit in de it met klanten door heel nederland dus kom er genoeg tegen.

Dus waar dat verhaal vandaan komt?

verder hebben een paar vrienden van mij Samsung plasma's en die geven prima beeld en doen het ook prima.

Ik ga zelf ook binnenkort een samsung plasma kopen omdat ik die gewoon zeer mooi beeld vind geven. geluid vind ik niet van belang ivm receiver.

Joris Springer
24-10-2008, 10:28
Het mooie van de Samsung is ook dat hij op alle poorten 1080P accepteert. De Philips heeft dat geloof ik niet. In ieder geval gefeliciteerd met je keuze.