PDA

Bekijk de volledige versie : Xelos en welke audio past erbij?



Gladiool
08-09-2001, 17:38
Zijn er hier die een Xelos tv hebben in combinatie met een Cyberhome DVD speler?
Ik zou graag informatie willen over audiosets en de mogelijkheden van de Xelos (71cm).
In de winkel konden ze me niet veel vertellen over de tv, behalve dat tie prijzig is.
Maar het beeld was haarscherp, beter dan een Sony KV 28FX 65.
Ik ben nieuw op deze site en kan wel wat hulp gebruiken voor het maken van een verantwoorde keuze voor e.e.a
alvast bedankt voor jullie reactie(s),
Gladiool.

Alex van den Berg
11-09-2001, 05:17
Excuse me... Ik zie je berichtje een beetje laat staan... :)
Maar goed... Ik heb dus een Loewe Xelos 71 cm

Ik kan alleen maar zeggen dat ik nog nooit zo tevreden over een TV ben geweest. Zelfs toen ik nog gewoon TV en VHS'jes keek was ik al verbaasd van de beeldkwaliteit, maar toen ik er eenmaal een DVD-speler aanhing viel mijn mond letterlijk open van verbazing! Een waanzinnig scherp EN rustig beeld waarvan ik dacht dat dat alleen bij pro-monitoren mogelijk was.

Op het moment dat ik hem kocht vond ik het enige nadeel dat het toestel een nogal middelmatige geluidskwaliteit had, maar dat maakte me niet uit omdat ik daarvoor zowiezo mijn speakers gebruik. Sindsdien hangt de Xelos dus aan de video-ingang van mijn versterker.
Naast deze audio-uitgang zijn er in totaal drie externe video aansluitingen:
Een S-Video ingang aan de zijkant van de voet, en 2 scarts op de achterzijde welke beide als in- EN uitgang gebruikt kunnen worden.
De twee scarts bevatten aansluitingen voor een composiet signaal en een S-Video signaal... Scart 1 bevat tevens een RGB-ingang.
En daar kom ik dus op het enige minpunt... Deze RGB aansluiting schijnt bij veel Loewe toestellen, net als bij de mijne, regelmatig storingen te geven... daarnaast is een pluspunt dat ik me niet kan voorstellen dat het beeld NOG scherper kan zijn dan ik nu via de S-Video verbinding kan waarnemen... :)

Naar mijn mening horen de Loewe toestellen... in ieder geval de Xelos... bij de topmodellen van de hedendaagse markt.

Even een prijsindicatie... Ruim een jaar geleden stond hij voor fl 3100,= in de winkel, maar na een beetje babbelen (ik ben nou eenmaal ondernemer :) ) kon ik 'm voor fl 2750,= meenemen...

O ja.... Ik ging naar de winkel met het plan om een Sony te kopen (was mijn vorige ook...), maar die keus veranderde dus toen ik die Xelos zag... :eek:

Veel mensen denken uit een soort automatisme dat Sony 1 van de beste merken is... maar helaas...
10 jaar geleden was dat zeker zo, maar de laatste jaren zijn ze wat teruggezakt naar de 'betere middenmoot'.

Martin van Tuijl
11-09-2001, 07:35
Excuse me... Ik zie je berichtje een beetje laat staan... :)


Ik dacht al, waar blijft onze Loewe expert nou! :)

Marty vanluit
11-09-2001, 11:50
Open mind:

Als ik zo van je replies lees, kom ik tot de ontdekking dat je toch wel een hele leuke set thuis moet hebben staan. Kun je daar misschien wat specifieker over zijn? Ik vergelijk graag mijn spulletjes en ervaringen met die van anderen....

Thanx in advance...

Marty

Alex van den Berg
11-09-2001, 14:56
ontdekking dat je toch wel een hele leuke set thuis moet hebben staan

Hmmm... dat valt wel mee hoor :)

TV: Loewe Xelos
DVD: Sony DVP-CX860
Receiver: NAD 705, "gewoon" stereo.
Speakers: MB-Quart 600
Hoofdtelefoon: Sony DP-IF5100 DD/DTS Processor met extra hoofdtelefoon MDR-F1

Gladiool
11-09-2001, 18:44
:) Bedankt voor je uitgebreide reactie Open Mind,
ik ben nog op zoek geweest naar een prijzenlijst en dealeradressen, maar kan niet veel vinden en wat ik vind is niet van deze tijd.
Ik woon in de buurt van Rotterdam en heb me laten vertellen dat Correct de Xelos ook schijnt te verkopen.
Die hebben helaas geen site waar ik ff kan snuffelen.
Verder begreep ik dat sommige Loewe-modellen zijn voorbereid op computertoepassingen, waaronder ook internet.
Kan het zijn dat er ook Dolby Pro Logic kaarten te koop zijn die je in zo'n tv kunt stoppen?
Weet jij daar toevallig iets meer van? Het lijkt me wel wat zo'n tv met een dolbyversterkertje erin.
Ik zal binnenkort eens bij Correct langsgaan om verder te informeren. Indien gewenst houd ik je op de hoogte.
Overigens lijkt de opbouw van deze site verdacht veel op die van
Tweakers. net.
griets,
Gladiool

Alex van den Berg
12-09-2001, 02:07
Zover ik weet kunnen er in de TV geen extra surround mogelijkheden ingebouwd worden.
Wel is het mogelijk om een subwoofer aan te sluiten en een extra satteliettuner in te bouwen.

Xelos Info (http://www.bosesugar.co.uk/lo5270.html)

Er schijnt inderdaad ook nog een Xelos@media te zijn, met aansluiting voor het internet...
Kijk ook eens op loewe.be (http://www.loewe.be/xelos/xelos@media.htm)

O ja... Daar vind je ook een prima dealerlijst... Klik in het menu op detailhandel... Postcode invoeren, land kiezen en klik... :)



Overigens lijkt de opbouw van deze site verdacht veel op die van Tweakers. net
Verder niet over deze site zeuren... Dat doen wij wel (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=2) :D

bmateijsen
12-09-2001, 09:46
De Loewe Ergo en Aconda hebben wel de mogelijkheid om pro-logic in te laten bouwen in de tv. Verder hebben zij ook de mogelijkheid om een sateliet-tuner in te laten bouwen.

Persoonlijk zou ik zelf altijd kiezen voor een aparte pro-logic versterker,i.p.v. een inbouw in de tv. Je hebt verschillende schitterende mini-sets tegenwoordig die dolby digital en DTS weergeven, en waar de dvd-speler bij is ingebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de merken NAD, Denon en Onkyo.... ook pioneer heeft zo'n mini-set, kijk even op www.homecinemachoice.com indien je geinteresseerd bent voor de recensie...

Groet Bjorn

Ronin
12-09-2001, 10:17
Ik heb de Loewe Aconda en ben daar ZEER tevreden over.

Ik zou ook aanraden om de pro-logic niet in te bouwen maar een apparte versterker te nemen... (meer mogelijkheden !!)
en dan heb je ook een grotere keuze van toestellen ( naargelang het te besteden bedrag natuurlijk) :D

Gladiool
13-09-2001, 18:33
Het is zover, die Xelos komt eraan.
Overigens zijn er wachtlijsten voor dit apparaat want ze vliegen als warme broodjes over de toonbank en Loewe kan de vraag nauwelijks aan.
Daarnaast bestaan er prijsafspraken met de dealers: zij mogen niet onder de prijs verkopen, want daarmee riskeren ze het verlies van dealerschap.
Nu nog de audio...
Ik denk nu aan een DTS versterker van Kenwood, de V5050 D of S(silver), maar heb geen idee van de prijs. Hiervoor viel mijn oog op een Yamaha uit de RV serie (799,-)5x 95Watt
Correct heeft allerlei Infinity boxen in de aanbieding, ik heb ook Missions gehoord en vind die ook wel goed klinken.
Ik ben eens benieuwd te vernemen hoe de Hometheater-audiofielen hierover te melden hebben.
Alsnog bedankt voor jullie eerder geposte reacties.
Griets,
Gladiool.

Alex van den Berg
13-09-2001, 18:58
Daarnaast bestaan er prijsafspraken met de dealers

Net als Sony dus...
Zoiets vermoedde ik al... vandaar dat ik mijn leverancier maar niet genoemd heb... :)

Gladiool
23-09-2001, 16:41
Hallo Alex,

ik wilde je ff laten weten dat ik een audiosetje heb aangeschaft
bestaande uit een Harman Kardon AVR 85 (5x85Watt) receiver en
Magnat 3-weg zuilen met bass reflex, type classic 6, 4-ohmig, freq. 29-30.000 hrz en 170 Watt.
Alhoewel verouderde modellen kon ik ze uit een restantverkoop meenemen.
De tv komt volgende week.
Ik zal je op de hoogte houden.

Gr.
Gladiool.

Gladiool
30-09-2001, 22:30
Nou Alex:
Het apparaat staat!
Wat een mooi ding, retestrak beeld en zeer gebruiksvriendelijk.
Met een dvd en mijn nieuwe audiosetje echt een genot voor oor en oog.
Aangezien ik eerder overwoog een dts reveiver aan te schaffen, zou ik bijna iets hebben gekocht waar ik niks mee aan zou kunnen, mijn 212 heeft immers geen dts decoder ingebouwd.
De AC3 van mijn versterker doet het prima met een coaxbekabeling.
Voor versterker en boxen was ik 1450,- kwijt.

Ik las met veel plezier nog een thread over "geluid" van je.
Zal je berichtjes in de gaten blijven houden,

gr.
Gladiool

Alex van den Berg
01-10-2001, 00:01
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinsten! :)