PDA

Bekijk de volledige versie : Sleeping Beauty / Doornroosje [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
22-10-2008, 00:15
Sleeping Beauty / Doornroosje

Het Disney sprookje in magische High Defintion beeld- en geluidskwaliteit.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3603)

Bettina
22-10-2008, 08:00
Sleeping Beauty / Doornroosje

Het Disney sprookje in magische High Defintion beeld- en geluidskwaliteit.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3603)

Ik ga deze vandaag aanschaffen. De extra's zien er goed uit.
De foto van doornroosje in het bos is wel heel erg mooi, kan niet wachten tot ik het op groot scherm kan zien!

*TIMMIE*
22-10-2008, 08:38
Was de bron niet 70mm in plaats van 35mm?

Arnold van Oostrum
22-10-2008, 09:58
Was de bron niet 70mm in plaats van 35mm?


Quote IMDB:

Shot on a 35mm Tecnirama double-frame negative (the frame is as big as two regular Academy frames joined together) running horizontally through the stop motion camera, with each frame photographed three times (once with a red filter, once with a blue filter, and once with a green filter). This negative was then printed to both CinemaScope-compatible anamorphic film and Super Technirama 70mm film.

navarone
22-10-2008, 10:17
Een mooie uitgaven, met een perfecte blu-ray kwaliteit.
Alleen wat hopeloos is dat als je iets aan het bekijken bent en op
stop drukt om later verder te kijken, de disc weer van voor af aan gaat beginnen.
Andere blu-ray disc kan ik gewoon op stop zetten de speler uitschakelen en later
weer kijken waar ik was gebleven. Geen idee waarom dit bij disney dvd's zo moet zijn.
Ik vindt het erg irritant.

Werner
22-10-2008, 11:21
Een mooie uitgaven, met een perfecte blu-ray kwaliteit.
Alleen wat hopeloos is dat als je iets aan het bekijken bent en op
stop drukt om later verder te kijken, de disc weer van voor af aan gaat beginnen.
Andere blu-ray disc kan ik gewoon op stop zetten de speler uitschakelen en later
weer kijken waar ik was gebleven. Geen idee waarom dit bij disney dvd's zo moet zijn.
Ik vindt het erg irritant.

Daar hebben wel meer blu-rays last van, ihb. van Disney (bijv. de Pirates Of The Caribbean-films). Ligt volgens mij aan het schijfje, niet aan de speler.

Pulse
22-10-2008, 16:42
(y) Super uitgave!

le-nnart
23-10-2008, 09:54
Een mooie uitgaven, met een perfecte blu-ray kwaliteit.
Alleen wat hopeloos is dat als je iets aan het bekijken bent en op
stop drukt om later verder te kijken, de disc weer van voor af aan gaat beginnen.
Andere blu-ray disc kan ik gewoon op stop zetten de speler uitschakelen en later
weer kijken waar ik was gebleven. Geen idee waarom dit bij disney dvd's zo moet zijn.
Ik vindt het erg irritant.


net zoals dat de je voorfimpjes moet doorzappen en niet direct naar t menu kan.

Sanderdg
23-10-2008, 10:11
net zoals dat de je voorfimpjes moet doorzappen en niet direct naar t menu kan.

Daar verbaas ik me ook over. Ik vind deze uitgave uitstekend, maar dit is wel irritatie nummer 1. Altijd bij Disney. Ja je kan het doorzappen, maar waarom nou niet gewoon toestaan dat je *direct* naar het menu kan! :nono:

Disney zou eens goed moeten kijken naar Warner ;-)

Pieter D
23-10-2008, 11:52
Disney zou eens goed moeten kijken naar Warner ;-)

Dan mag Warner hun Comedy Collection zeker niet als voorbeeld nemen (7 onskipbare voorfilmpjes)... ;-)

Pieter Kleine
23-10-2008, 14:40
Daar verbaas ik me ook over. Ik vind deze uitgave uitstekend, maar dit is wel irritatie nummer 1. Altijd bij Disney. Ja je kan het doorzappen, maar waarom nou niet gewoon toestaan dat je *direct* naar het menu kan! :nono:

Disney zou eens goed moeten kijken naar Warner ;-)


Hoort dit niet tot de specs van blu-ray? Voor hd-dvd gold namelijk hetzelfde. Maar het is wel leuk als deze spec het niet doet. Laten ze dat maar gauw standaard maken.

Pieter Kleine
23-10-2008, 14:45
Ik heb de blu-ray 9 van de 10 punten gegeven. Er is een strafpunt, want ik begrijp van de recensie van dvd-home.nl dat niet alle liedjes zijn voorzien van ondertiteling. Foei Disney.

Vogeltje29
23-10-2008, 15:19
Ik heb de blu-ray 9 van de 10 punten gegeven. Er is een strafpunt, want ik begrijp van de recensie van dvd-home.nl dat niet alle liedjes zijn voorzien van ondertiteling. Foei Disney.

Dat is niet erg hoor want bijna iedereen horen graag in het engels zingen

Jordy van Buel
23-10-2008, 15:26
Dat is niet erg hoor want bijna iedereen horen graag in het engels zingen

Ja maar voor kinderen (en tevens voor volwassenen) is het wel fijn als ze ook kunnen lezen wat er gezongen wordt.

le-nnart
23-10-2008, 15:38
Daar verbaas ik me ook over. Ik vind deze uitgave uitstekend, maar dit is wel irritatie nummer 1. Altijd bij Disney. Ja je kan het doorzappen, maar waarom nou niet gewoon toestaan dat je *direct* naar het menu kan! :nono:

Disney zou eens goed moeten kijken naar Warner ;-)


dit is geloof ik ook op dvd's zo... het is een klein iets maar zóóóó irritant.

scheur
24-10-2008, 13:43
Persoonlijk vind ik dit een van de minste Disney Classics, maar die beeldkwaliteit is wel verbluffend(y)
Dit belooft veel goed voor komende releases!!!!

Werner
24-10-2008, 17:20
Ja maar voor kinderen (en tevens voor volwassenen) is het wel fijn als ze ook kunnen lezen wat er gezongen wordt.

Klein mannen moeten met hun poten van mijn blu-rayspeler afblijven!!! (y)

catfish
24-10-2008, 20:36
mijn eerste Blu Ray :-P
nu nog een speler kopen ...
de verpakking ziet er toch al mooi uit (y)

Richard B.
24-10-2008, 20:43
Dit zou vanwege de beperkte duur van de verkrijgbaarheid wel eens m'n eerste Blu-ray kunnen gaan worden. Ik heb hem al 2x op DVD dus het zou zonde zijn om hem nu weer op DVD aan te schaffen.

Bettina
26-10-2008, 20:44
Sleeping Beauty / Doornroosje

Het Disney sprookje in magische High Defintion beeld- en geluidskwaliteit.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3603)


Dit zou vanwege de beperkte duur van de verkrijgbaarheid wel eens m'n eerste Blu-ray kunnen gaan worden. Ik heb hem al 2x op DVD dus het zou zonde zijn om hem nu weer op DVD aan te schaffen.

Krijg je vast geen spijt van!

Frank
27-10-2008, 05:33
Vast niet. Ik heb de blu-ray gisterenavond bekeken en de beeldkwaliteit zag er fenomenaal uit.

music_maniac1965
04-11-2008, 08:04
gaaf, ik ga hem vanavond meteen kijken, heb er zin in. had hem al van het weekeinde gehaald, maar hij zat in een box met nog meer disney films. sleeping beauty heb ik nog nooit op vhs/dvd gehad, dus behalve van vroeger in de bioscoop, heb ik hem nog nooit thuis gezien.

Marc T.
01-12-2008, 01:14
Waarom is deze Blu-Ray eigenlijk 30 euro terwijl andere kaskrakers nog geen 20 euro zijn?

Moet er nu nog steeds zoveel geld worden verdiend aan dit spul?

Wil hem graag hebben maar vind het wel veel geld.

Frank
01-12-2008, 05:16
De blu-ray's van Disney zijn bijna altijd duur. En het ligt er ook aan waar je 'm koopt. De Media Markt in Eindhoven verkoopt 'm bijvoorbeeld voor € 20,-.

roelof
02-12-2008, 18:16
Welke van deze 3 heeft NL ondertitels en spraak?

http://www.cdwow.nl/search?query=sleeping+beauty&category=bluray
(http://www.dvd.nl/forum/newreply.php?do=postreply&t=64017)

rogue
02-12-2008, 18:37
Welke van deze 3 heeft NL ondertitels en spraak?

http://www.cdwow.nl/search?query=sleeping+beauty&category=bluray
(http://www.dvd.nl/forum/newreply.php?do=postreply&t=64017)
Dan kun je beter contact opnemen met CD-wow zelf denk ik ;)...

roelof
02-12-2008, 19:10
:oops: Handig, ik drop de vraag bij de recensies.

crocs
04-12-2008, 17:35
Welke van deze 3 heeft NL ondertitels en spraak?

http://www.cdwow.nl/search?query=sleeping+beauty&category=bluray

Je moet de UK versie hebben. Deze heb ik besteld via Play.
Want de UK versie bij Play is goedkoper dan de MediaMarkt.
2) De UK versie is NL ondertiteld en NL gesproken
3) Bij de UK versie zit ook nog eens een DVD erbij. Daarop staat ook de film. Deze is ook NL ondertiteld en NL gesproken.

Kijkend naar de site van cdwow. De bovenste komt uit Australië.
De onderste komen uit de U.K. Maar waarom die in prijs verschillen. :confused:

Richard B.
01-02-2009, 22:41
Deze staat hoog in m'n lijstje van Disney's en vandaar dat de BD-versie een grote aanwinst is. (y)

De oude R1 2-disc hou ik nog wel in m'n collectie trouwens. Dat was al een hele mooie uitgave, en ik weet niet zeker of alle extra's van die editie ook op deze versie terecht gekomen zijn.

Da's dan de eerste keer dat ik een film in 3 verschillende aspect ratio's in m'n collectie heb (1.33:1, 2.35:1 en 2.55:1). :)

BrianB
01-02-2009, 23:00
Hiervoor had ik alleen de oude Nederlandse versie. In 1.33:1 en niet geremastered. Het was niet om aan te zien, en de film was mede daardoor geen favoriete Disney van me. Nu ik eindelijk de Blu-Ray gezien heb, is dat oordeel compleet omgeslagen. De film ziet er prachtig uit, en hoort op een groot scherm gezien te worden, in een zo hoog mogelijke kwaliteit. De BD ziet er werkelijk fantastisch uit, en is een hoge standaard voor de komende Disney Classics. Pinocchio ziet er als ik de trailers mag geloven alvast erg goed uit.

Richard B.
01-02-2009, 23:31
De vorige Nederlandse DVD-uitgave was echt een grof schandaal. Er zijn voor de Nederlandse markt helaas wel meer Disney classics verminkt, maar bij Sleeping Beauty vond ik dat extra grof omdat de film meer dan elke andere Disney gemaakt is om in breedbeeld getoond te worden.

Bladerunner
15-02-2013, 19:29
Wie is bereid mij deze titel te verkopen??