PDA

Bekijk de volledige versie : Stop en resume functie Samsung Blu-Ray speler



EddyW
23-10-2008, 10:54
Sinds kort ben ik in het bezit van een Samsung Blu-Ray speler (BD-1500) en inmiddels heb ik ook een stuk of 15 Blu-Ray films aangeschaft.

Wat me nu verbaast en ik erg onhandig vind is dat de "stop" functie van de speler bij de meeste films niet meer beschikt over het "resume" gedeelte. Bij de ouderwetse DVD speler kon je namelijk door de "play" knop in te drukken de film hervatten bij het gedeelte waar je eerder was gestopt. Dat was erg handig en heel vervelend dat mijn Blu-Ray speler dit niet doet en terugvalt in het hoofdmenu. Je moet dan opnieuw zoeken naar het gedeelte waar je in de film gebleven was, erg omslachtig !

Het vreemde is dat deze klacht zich niet bij alle Blu-Ray disks voordoet, maar zoals gezegd wel bij de meeste.

Ik ben met deze klacht naar de leverancier van de speler gestapt en ook daar werkte de resume functie niet op een andere Samsung speler.

Mijn conclusie is dus dat niet de speler maar de disks de oorzaak zijn van mijn klacht en de vraag is dus of die conclusie juist is ? Of ligt het toch aan de speler, die overigens na een filmware-update nog steeds deze kuur vertoont.

Graag advies, waarvoor dank.

Bambi
23-10-2008, 12:02
Ik denk dat je conclusie juist is. In de Blu-ray standaard is een speciale vlag opgenomen die een author kan instellen per titel (dit is een stuk film of menu dat afgespeeld wordt) op een schijf om aan te geven of resume ondersteund wordt of niet.
Wanneer de author verzuimt om resumption actief te maken, werkt deze functie gewoonweg niet. De informatie hiervoor wordt dan namelijk niet in de interne registers van de speler opgeslagen.

Stephan Nobelen
23-10-2008, 14:22
Ik hoor wel veel van deze soort probleempjes bij de Samsung blu-ray spelers.

Patrick van den Hul
23-10-2008, 16:08
Even verplaatst naar het juiste subforum

tony_clifton
23-10-2008, 19:57
Ik hoor wel veel van deze soort probleempjes bij de Samsung blu-ray spelers.


Dit is geen foutje van de samsung speler de discs die niet de stop en resume functie hebben op de samsung doen dat ook niet op andere spelers heb zelf de samsung bdp1400 en een ps3 en dit is bij beide spelers met de zelfde discs.
Dit zit gewoon in de discs.
Sommige discs ondersteunen deze functie gewoon weg niet.
Maar je kan wel altijd bookmarks maken en dan kan je de disc vanaf het bookmark weer opstarten.

Werner
23-10-2008, 21:22
Ligt inderdaad niet aan de speler maar aan de discs. Bij Disney-blurays is het altijd prijs. Ik heb al wel een paar andere discs gehad waar de resume wel werkte (ik dacht een paar Warnertitels).

EddyW
24-10-2008, 16:08
Het vreemde is, dat in die gevallen waar de "resume" functie niet werkt ook de "bookmark" functie het af laat weten. Die doet het wel als ook de disk op resume reageert. Maar bedankt voor de suggestie Werner. Het probleem is uiteraard op te lossen door de pauze knop te gebruiken, maar dat schijnt inbranden in de hand te werken.

Hombre
31-10-2008, 08:17
De resume funktie heeft niets met de speler te maken, maar met de authorisatie van de disc, en met name het fijne BD-Java.

De 1500 onthoud namelijk zelfs de resume als de speler uit wordt gezet, zolang de disc er niet uit gehaald word.

Dit werkt bij Warner BD's, maar niet bij Disney en Fox, de grote BD aanhangers van het eerste uur...

EddyW
01-11-2008, 11:55
Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die zich groen en geel ergert aan deze tekortkoming. Behoorlijk slordig van de producenten om deze optie weg te laten en voor mij in ieder geval een reden om maar weer over te stappen naar de ouderwetse dvd, want ik kijk een film meestal in etappes.