PDA

Bekijk de volledige versie : Welke receiver van Sony?



Butch
25-10-2008, 19:06
Ik ben van plan binnenkort een receiver van Sony aan te gaan schaffen, maar twijfel nog over welk model het nou gaat worden. Allereerst had ik gedacht aan de STR DA1200ES. Deze versterker heeft blijkbaar een nadeel en dat is dat er geen audio signaal doorgevoerd wordt via HDMI. Tevens geen ondersteuning voor HD geluid?? Wil hem ook gaan gebruiken als gewone stereo versterker, dus goede geluidskwaliteit is ook een eis die ik stel aan deze versterker. Voorlopig ga ik hem gebruiken met twee luidsprekers, nl B&W DM7's. In de toekomst ga ik het uitbreiden.

Dan twijfel ik nog over de STR DA3200ES. Hoger in prijs, maar deze laat geloof ik wel audio door via HMDI. Ook ondersteuning voor HD geluid?

Als laatste de STR DA3300ES. Geen idee wat de verschillen zijn tussen de DA3200ES en de DA3300ES.

Op de versterker wil ik een Playstation 3, DVD recorder en Teac CD speler aansluiten.

Is het verder ook mogelijk om op een van deze receivers naast twee front luidsprekers ook twee back luidsprekers op te stellen. Dus gewoon twee voor en twee achter zonder sub-woofer en centerspeaker? Naast deze opstelling wil ik ook kunnen schakelen tussen meerdere kanalen en 2-kanalen, stereo dus.

Kan iemand mij hier goed advies in geven welke receiver nou het beste is? In ieder geval moet het wel een Sony worden.

Alexander D
25-10-2008, 19:10
Waarom moet het een Sony worden?

Butch
25-10-2008, 19:15
Waarom moet het een Sony worden?

Gezien de goede reviews en prijs/kwaliteit verhouding. Ben ook wel een fan van Sony (y)

Alexander D
25-10-2008, 19:16
Gezien de goede reviews en prijs/kwaliteit verhouding. Ben ook wel een fan van Sony (y)

Toch zou ik me breder orienteren. Sony staat momenteel niet heel sterk met de receivers.

Butch
25-10-2008, 19:21
Toch zou ik me breder orienteren. Sony staat momenteel niet heel sterk met de receivers.


Toch wel vreemd. Op internet las ik toch wel veel goede reviews over de Sony STR DA1200ES. Hij is zelfs door Sony nog langer in productie gebleven.

Welk merk adviseer jij mij dan? Tot 700 euro.

Alexander D
25-10-2008, 19:33
Onkyo, Marantz, Denon, Yamaha....

Ga vooral eens luisteren ipv lezen. (y)

Edgar Smit
25-10-2008, 21:31
Onkyo, Marantz, Denon, Yamaha....

Ga vooral eens luisteren ipv lezen. (y)Idd, 700 euro is geen kattenpis en daar zijn hele mooie receivers voor te krijgen. Gezien je combo met B&W zou Onkyo of Yamah denk ik het beste matchen qua sound, misschien Denon maar Marantz zal waarschijnlijk wat wollig gaan klinken, althans, voor mijn gevoel. Ga eens luisteren, neem een CD mee die je goed kent en vraag of je de verschillende merken receivers kunt beluisteren, maak er gewoon een afspraak voor bij een goede audiodealer.

Butch
25-10-2008, 21:51
Idd, 700 euro is geen kattenpis en daar zijn hele mooie receivers voor te krijgen. Gezien je combo met B&W zou Onkyo of Yamah denk ik het beste matchen qua sound, misschien Denon maar Marantz zal waarschijnlijk wat wollig gaan klinken, althans, voor mijn gevoel. Ga eens luisteren, neem een CD mee die je goed kent en vraag of je de verschillende merken receivers kunt beluisteren, maak er gewoon een afspraak voor bij een goede audiodealer.

De Sony DA3200 of DA3300 is dus niet jullie favoriet begrijp ik uit de reacties.

Wat ik wel prettig vond aan de DA1220ES, is dat deze dmv een knop direkt om te schakelen was naar 2 kanaals. Ik ben wat betreft receivers echt nog een absolute leek.

Heb ook even gekeken op de site van Denon. De Denon AVR1909 ligt net binnen mijn budget. In tegenstelling tot de Sony DA1200ES ondersteund de Denon wel Dolby TrueHD. Tja, nu ga ik toch wel twijfelen.

Butch
26-10-2008, 00:30
Zijn er trouwens ook receivers die een gesimuleerd surround effect geven op de koptelefoon?

Alexander D
26-10-2008, 08:59
Zijn er trouwens ook receivers die een gesimuleerd surround effect geven op de koptelefoon?

Volgens mij ligt dat meer aan de koptelefoon dan aan de receiver maar ik heb niks met die dingen dus kan geen uitsluitsel geven.

Butch
26-10-2008, 12:06
Heeft iemand ervaring met de Onkyo SR TX606? Klinkt deze versterker ook goed als gewone stereo versterker? Las wel iets over deze versterker dat Onkyo bespaard heeft met analoge 7.1 uitgangen?? :confused: Wat een jungle zeg!

Wat betreft surrond effect op de koptelefoon. Dat ligt niet aan de koptelefoon. Er bestaan systemen waarbij er een gesimuleerd surround effect wordt weergegeven op een gewone stereo koptelefoon. Vraag mij dus ook af of dit ook mogelijk is met receivers. De Onkyo schijnt virtual surround te hebben.

Alexander D
26-10-2008, 17:31
Heeft iemand ervaring met de Onkyo SR TX606? Klinkt deze versterker ook goed als gewone stereo versterker? Las wel iets over deze versterker dat Onkyo bespaard heeft met analoge 7.1 uitgangen?? :confused: Wat een jungle zeg!

Wat betreft surrond effect op de koptelefoon. Dat ligt niet aan de koptelefoon. Er bestaan systemen waarbij er een gesimuleerd surround effect wordt weergegeven op een gewone stereo koptelefoon. Vraag mij dus ook af of dit ook mogelijk is met receivers. De Onkyo schijnt virtual surround te hebben.

De 606 is een hele mooie machiene voor het geld maar er zijn nog genoeg alternatieven en met je budget zou je een stapje hoger kunnen kijken.

Voor wat betreft stereo zijn al deze receivers natuurlijk niet optimaal maar of jij het voldoende vind of niet hangt helemaal af van je eigen wensen.

Butch
27-10-2008, 19:12
De 606 is een hele mooie machiene voor het geld maar er zijn nog genoeg alternatieven en met je budget zou je een stapje hoger kunnen kijken.

Voor wat betreft stereo zijn al deze receivers natuurlijk niet optimaal maar of jij het voldoende vind of niet hangt helemaal af van je eigen wensen.

Nou las ik ergens op internet dat de Onkyo 606 icm een PS3 een hele vervelende brom (buzzing sound) gaf bij een gemiddeld en hoger volume. Ook las ik dat een receiver met Dolby TrueHD niet eens perse nodig is met een PS3. De PS3 kun je blijkbaar op een bepaalde manier instellen. Ingewikkeld allemaal.

Alexander D
27-10-2008, 21:19
En als je maar genoeg blijft lezen en niet gaat luisteren kun je over elke receiver genoeg minpunten vinden om snel een andere hobby te kiezen....

PorscheHD
28-10-2008, 09:06
Ik heb de 605 en dat is nagenoeg dezelfde, dat van de PS3 heb ik geen last van verder perfect apparaat voor zijn geld! Dus ja als je dat buget wil uitgeven is er weinig meer dat zoveel kan.