PDA

Bekijk de volledige versie : Sterke prijsverlagingen voor Blu-ray spelers in de VS



DaMan
28-10-2008, 18:05
Was 'n Blu-ray speler eerder dit jaar nog voor zo'n 400 dollar in Amerika verkrijgbaar, inmiddels ligt de prijs al onder de 230 dollar. Volgens sommige experts is het einde van de prijsdaling nog niet in zicht.

Blu-ray player prices slashed (http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/blu-ray-player-prices-slashed.html)

nmbs
28-10-2008, 18:37
Nu hopen dat de schijfjes ook allemaal onder de 20 euro gaan. Oudere films liefst naar de 10-15 euro.

Alexander D
28-10-2008, 19:17
Vrij logische gebeurtenis. :confused:

PascalE
28-10-2008, 21:21
Iemand enig idee wanneer we dat hier kunnen verwachen? :P

Vogeltje29
29-10-2008, 08:14
Misschien in 2009 een einde van Blu-ray in zicht?:confused:
We wachten gewoon even af wat de effecten zijn!

*TIMMIE*
29-10-2008, 08:25
Misschien in 2009 een einde van Blu-ray in zicht?:confused:
We wachten gewoon even af wat de effecten zijn!

Dramaqueen

Hier zijn ook al spelers te krijgen onder de 300e. Overigens lijkt het mij ook logisch dat (oudere) spelers steeds goedkoper worden. DVD-spelers en LCD/Plasma zijn immers ook niet meer zo duur als bij de introductie. Staat ook niet bij om welke types het gaat, die zo goedkoop zijn.

Stephan Nobelen
29-10-2008, 08:28
Ik weet dat de dvd-spelers ook opeens flink in prijs gingen dalen...en dan heb ik het nog niet over de 25 euro dvd spelers van de laatste jaren.

Vogeltje29
29-10-2008, 09:31
Dramaqueen

Hier zijn ook al spelers te krijgen onder de 300e. Overigens lijkt het mij ook logisch dat (oudere) spelers steeds goedkoper worden. DVD-spelers en LCD/Plasma zijn immers ook niet meer zo duur als bij de introductie. Staat ook niet bij om welke types het gaat, die zo goedkoop zijn.

Ja ik ben een beetje Dramaqueen en overdreven.Toch is het zo dat de spelers na een tijdje weer in de prijzen worden verlaagd omdat niets alles duur kan blijven.

Jordy van Buel
29-10-2008, 09:32
Ja ik ben een beetje Dramaqueen en overdreven.Toch is het zo dat de spelers na een tijdje weer in de prijzen worden verlaagd omdat niets alles duur kan blijven.

Klopt, maar dat wil toch niet zeggen dat Blu-ray in 2009 zal verdwijnen. Een beetje realistisch blijven :)

barend
29-10-2008, 10:07
Misschien in 2009 een einde van Blu-ray in zicht?:confused:
We wachten gewoon even af wat de effecten zijn!

Zelfs Warner heeft al gezegd dat ze voor BD een lifespan van 5 jaar verwachten, en dat ze dan alweer opgevolgd worden door "iets anders"...
Ze zullen wel streaming video bedoelen of zo, maar op het gevaar af voor ouderwets te worden versleten: daar heb ik geen trek in...ook pay-per-view lijkt me niks.
Moet dan voor blu ray wel een supersnelle verbinding zijn, met mijn armzalige 500kbit Xs4all instapadsl (16,50 p/m...) wordt dat niks...
Dus voorlopig blijf ik maar gewoon BD films kopen, zeker de grote classics: als sf gek heb ik zeer genoten van het prachtige beeld van Close Encounters en 2001 Space Odyssey!

barend
29-10-2008, 10:15
Volgens mij maakt de beeldkwaliteit sec weinig uit of je nou een dure of minder dure speler koopt (er hoeft tenslotte niet gescaled te worden).
Het is wel handig om het beeld via een scaler te laten lopen, dan kun je traploos zoomen om de zwarte balken te verwijderen...
Alleen voor wie zoals ik afhankelijk is van de analoge geluidsuitgangen zullen er verschillen zijn.
Maar ik ben niet overtuigd dat b.v. de Marantz van 2000 piek nou zóveel beter zal klinken dan mijn Panasonic BD50...zelfs de Marantz DV9600 multispeler imponeerde me niet met z'n wat vettige SACD geluid.
Voor DVD is een BD speler onder de 500 niet perfekt, zeker het gedecodeerde geluid niet.
Ik wacht met spanning waar Oppo mee komt!

(Sorry voor het afdwalen)

Jeroen D
29-10-2008, 10:25
Nu hopen dat de schijfjes ook allemaal onder de 20 euro gaan. Oudere films liefst naar de 10-15 euro.

Dit moet toch echt wel gebeuren wil het nog wat worden met BR. Dat de prijs van de spelers zakt is logisch natuurlijk maar een speler is maar een 1-malige aanschaf. De prijzen van de schijfjes zelf is veel belangrijker.

Ik heb er nog steeds een hard hoofd in of BR het wel zal redden. Helemaal met die recessie, als die er gaat komen tenminste.

nmbs
29-10-2008, 11:39
Dit moet toch echt wel gebeuren wil het nog wat worden met BR. Dat de prijs van de spelers zakt is logisch natuurlijk maar een speler is maar een 1-malige aanschaf. De prijzen van de schijfjes zelf is veel belangrijker.

Ik heb er nog steeds een hard hoofd in of BR het wel zal redden. Helemaal met die recessie, als die er gaat komen tenminste.

Inderdaad, die schijfjes moeten dringend omlaag gaan anders laat de consument het formaat gewoon links liggen. DVD is nog altijd in vele gevallen meer dan 50% goedkoper en voor een gewoon huisgezin is DVD nét zo goed als Blu-ray.

jack020
29-10-2008, 12:09
Kom regelmatig bij MM Amsterdsam, heeft sinds kort een uitgebreide BR afdeling, maar...
Ik zie bijna nooit iemand een schijfje afrekenen bij de kassa.
De bakken puilen uit.
Over de prijsverlaging van de players:
2 weken geleden werden de Samsung 1400 en 1500 voor € 199.00 aangeboden.
De 1500 kost nu weer € 299.00.

RJI
29-10-2008, 12:36
Inderdaad, die schijfjes moeten dringend omlaag gaan anders laat de consument het formaat gewoon links liggen. DVD is nog altijd in vele gevallen meer dan 50% goedkoper en voor een gewoon huisgezin is DVD nét zo goed als Blu-ray.

En zeker nu er zo'n goede upscalende dvd-spelers zijn, zijn mensen minder geneigd om meer te betalen voor wat zij toch niet zien.

rogue
29-10-2008, 14:56
Toch is het zo dat de spelers na een tijdje weer in de prijzen worden verlaagd omdat niets alles duur kan blijven.
Kijk hier (http://www.spreekwoorden.nl/D/deur) bij nummer 3 (y).....


Het is wel handig om het beeld via een scaler te laten lopen, dan kun je traploos zoomen om de zwarte balken te verwijderen...
Je geeft zoveel geld uit aan BR, en dan ga je dit doen.....dat snap ik niet :confused:.

Edgar Smit
29-10-2008, 15:04
Kijk hier (http://www.spreekwoorden.nl/D/deur) bij nummer 3 (y).....


Je geeft zoveel geld uit aan BR, en dan ga je dit doen.....dat snap ik niet :confused:.beide punten (y) .
Je koopt een FullHDTV van flinke grootte, een mooie BR speler, goede kabels en dan nog maar een scaler om in te zoomen.............:confused: :confused:

rogue
29-10-2008, 15:15
beide punten (y) .
Je koopt een FullHDTV van flinke grootte, een mooie BR speler, goede kabels en dan nog maar een scaler om in te zoomen.............:confused: :confused:
Ja, want je wilt die 'lelijke zwarte balken' toch niet :mrgreen:.....

E@gle
29-10-2008, 15:19
De geleidelijke verlaging van de prijzen is een volkomen natuurlijk marktproces wat je met alle nieuwe tecnologie ziet, men mikt eerst op de innovators, de mensen die bereid zijn om de volle mep te betalen, als dat segment afgeroomd is verlaagt men de prijzen om zo de volgende laag consumenten te bedienen. Dat proces gaat zo verder tot je in de dump-fase zit, wanneer een oud product vervangen gaat worden door een nieuw. Hetzelfde zal dus gebeuren bij Blu-Ray, ongeacht de levensduur van het product.

Vogeltje29
29-10-2008, 16:12
Er is wel een grotere kans dat Blu-ray net als Laserdisc zullen verdwijnen.Dat kans acht ik heel groot.Misschien zit ik wel ernaast.

Frenkel
29-10-2008, 16:40
Er is wel een grotere kans dat Blu-ray net als Laserdisc zullen verdwijnen.Dat kans acht ik heel groot.Misschien zit ik wel ernaast.

Voor Nederland en België misschien wel,en voor mij part mag het zo gaan.

Ik haal mijn schijfjes dan wel uit de US en UK, net als de Laserdisc destijds.
In de VS is BD al behoorlijk in de markt verweven, en gaan er van populaire titels honderdduizende over de toonbank.
Zo zijn er van de BD Ironman al meer dan een Miljoen verkocht, wat een aandeel is van 12% in de optische schijfjes markt (BD+DVD) en ik verwacht dat tegen eind 2009 dit soort boxoffice titels een aandeel zullen hebben van 25%

nmbs
29-10-2008, 17:57
Bwa, verdwijnen hoeven ze voor mij niet, gewoon de prijs laten zakken (y)

Stephan Nobelen
30-10-2008, 20:38
Niets verdwijnen!! Heb net zo'n speler gekocht, dat zou toch echt de consument besodemieteren zijn!

Peter van santbrink
30-10-2008, 22:43
Niets verdwijnen!! Heb net zo'n speler gekocht, dat zou toch echt de consument besodemieteren zijn!

industrie heeft schijt aan de consumenten, kijk naar HD-dvd; Toshiba komt eindelijk met hun "top modellen" (EP30, EP35) en een maand later is HD-dvd overleden

heb zelf vorige maand PS3 gekocht,hoewel er betere BR spelers te krijgen zijn, maar PS3 is een multi mediaspeler en mocht BR niet doorbreken of door een andere techniek voorbij worden gestreefd, heb ik in ieder geval een speler die meer kan dan alleen BR schijfjes afspelen