PDA

Bekijk de volledige versie : Animatrix, The [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
29-10-2008, 11:34
Animatrix, The

Ook de anime animaties van The Matrix zien er perfect uit in High Definition.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3612)

rvvnr1
29-10-2008, 18:00
"Deze Blu-ray Disc uitgave biedt dezelfde extra’s als de eerdere HD DVD uitgave."
Welke HD DVD uitgave?? ;)

CrimsoNl
15-11-2008, 21:06
Animatrix, The

Ook de anime animaties van The Matrix zien er perfect uit in High Definition.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3612)

Dat ik het artikel, waar hier naar verwezen wordt, heb gelezen is nu juist een beetje het probleem wat mij betreft. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen... De animatie films op deze blu-ray zijn in twee groepen te verdelen, namelijk: CGI en "gewone" Animatie (al dan niet ook mbv computers tot stand gekomen). De CGI ("Last flight of the Osiris") was "wazig", of liever gezegd onscherp, waardoor ik bijna een upscaled dvd idee kreeg. De "gewone" animatie "filmpjes" waren zo scherp als ze konden zijn, wat niet meer betekend dan dat er regelmatig duidelijk "kartel-randjes" van de beperkte resolutie van het basismateriaal te zien waren. Deze "direct to dvd" productie is dan ook duidelijk nooit voor full HD bedoeld, misschien voor 720p maar niet meer dan dat. En ondanks dat het om een verbetering gaat ten opzichte van de dvd versie was ik hierdoor toch behoorlijk teleurgesteld. Ook vraag ik me ook af of de reviewer (van het stukje waar de link naar verwijst) de film wel in zijn geheel heeft gekeken (5 van de 5 voor beeldkwaliteit!?). Ik zit ongeveer 2 meter van een 40 inch scherm en bovenstaande "tekortkomingen" waren duidelijk te zien, niet zoals bijvoorbeeld bij een film als "Paprika" of "Tekkonkikreet" die er rete strak uit zien full HD (pardon my french). Maar goed, ik herhaal: De beeldkwaliteit was zo goed als hij kon zijn; Maar als ik een film met mijn video8 camera maak en er een perfecte transfer naar full HD van maak verwacht ik niet dat hij 5 sterren krijgt omdat de beeldkwaliteit niet beter had kunnen zijn.