PDA

Bekijk de volledige versie : Movies of the 70s, 80s, 90s



Patrick van den Hul
06-11-2008, 09:05
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51K7VJ83YCL._SL500_AA240_.jpghttp://ecx.images-amazon.com/images/I/51JUpvt0wsL._SL500_AA240_.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51BTXFPGMHL._SL500_AA240_.jpg

Deze boeken bespreken elk ongeveer decennia aan de hand van de beste en belangrijkste films die er toen gemaakt zijn. De nadruk ligt op uitgebreide besprekingen en niet zoveel mogelijk. Er staat er zo'n 30 in per boek.

Het zijn leuke bladerboeken met veel mooie foto's erin. Inhoudelijk is het vooral trivia en wat lichte analyse, niets diepgaands dus, maar leest wel lekker weg. Bovendien kun je er de nodige inspiratie uit opdoen voor je wishlist. Zeker aan te raden dus!

Iemand die deze ook gelezen heeft en er iets over wil zeggen?

Wizz-Art
06-11-2008, 13:50
Ik heb naast bovenstaande 3 wel in hele andere uitvoeringen (waarschijnlijk 1e oplage en uitgebreider + groter formaat!? Movies of the .. ) ook nog 50's en 60's van deze reeks.

Elk decenia beslaat zo'n 100 films.

Inhoudelijk geven de boeken een mooi sfeerbeeld van de films d.m.v. foto's en goed geschreven stukjes die ook aangeven waarom deze betreffende films zijn gekozen voor dat decenia, de historische waarde en de impact op cinema. Ik heb de 90's en 80's reeks tot dusver helemaal gelezen omdat ik daarvan ruim 90% van de besproken films heb gezien. Mijn mening is overwegend positief, zelfs voor iemand die al jaren met film bezig is en de besproken films kent geeft het nog redelijk nieuwe, interessante en boeiende inzichten om je nog verder te verdiepen in je favoriete films.

Melzz
06-11-2008, 16:45
Ik vind persoonlijk de boeken niet zo interessant. Leuk om door te bladeren want er staan voornamelijk foto's in. Op imdb haal ik nog meer informatie mbt de besproken films want de teksten bij de films zijn zeeeeeeeeer minimaal. Als je echt wat over de besproken films wilt weten zou ik een ander boek kiezen. Wil je een leuk bladerboek voor de salontafel dan zijn ze uitermate geschikt.

ofnoavail
06-11-2008, 16:55
Ik heb alle drie de bovenstaande boeken/ Het zijn echt Taschen salontafelboeken. Het meest interessant om de foto's, de stukken tekst zijn ook nogal hoogdravend en alleen in de paginanummering wordt er geen literair verantwoord taalgebruik gevoerd. Als je echt slim wil lijken op een feestje citeer je een stuk over een film uit een van deze boeken.... pfff.
Ik heb ze ook alle 3 gelezen, omdat ik veel films gezien heb is het leuk om te lezen wat de auteur er van vind en hoe hij vind dat ze te typeren zijn... maar nogal zware kost dus.

Eindconclusie:
leuk om te hebben en lekker door te bladeren, niet heel interessant om te lezen , maar doet het qua taalgebruik goed op feestjes (zeker na enkele biertjes)

Mr. Humphries
06-11-2008, 16:56
Kheb ze ook alledrie. Leuk doorblader boek voor in de trein of auto.

Oudlid_X5
07-11-2008, 12:11
Om het een doorblader boek te noemen vind ik het persoonlijk te groot en te zwaar voor. En al helemaal niet geschikt voor in de trein. Ik zie me al met zo'n tien kilo zitten in de trein...

Daarbij zijn het boeiende stukken voor een filmleek en fanaat. Alleen mis ik wat boeken zoals die van de jaren ''50, ''60 en ''90. Dus als iemand er vanaf moet hoor ik dat graag!

Aloys
07-11-2008, 17:27
Ik heb de versie over de jaren 80, vind het inderdaad leuk om door te bladeren en om een wishlist te maken. Wel vind ik het jammer dat er wel erg makkelijk spoilers worden weggegeven. Daarom lees ik ook alleen over de films die ik heb gezien.

Stephan Nobelen
10-11-2008, 11:39
Ik heb de versie over de jaren 80, vind het inderdaad leuk om door te bladeren en om een wishlist te maken. Wel vind ik het jammer dat er wel erg makkelijk spoilers worden weggegeven. Daarom lees ik ook alleen over de films die ik heb gezien.

Ik vind het ook leuke boeken, heb de versie 70 80 en 90. Ben het met je eens over de spoilers!

Oudlid_X5
10-11-2008, 13:32
Is dat niet in elk filmboek?

Stephan Nobelen
10-11-2008, 18:39
Is dat niet in elk filmboek?

Daar zit wat in, maar bij deze reeks worden soms hele verhaallijnen en einden verklapt, dat gaat natuurlijk wat ver.

bluraydvdcollector
26-12-2010, 14:31
mocht iemand interesse hebben in het jaren 90 boek wat in de eerste post staat, kun je het van me overnemen