PDA

Bekijk de volledige versie : Mist, The [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
06-11-2008, 11:53
Mist, The

High Definition uitgave van de film van Frank Darabont.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3628)

Albert Kostwinder
10-11-2008, 12:16
Dit weekend de bd bekeken.

Tja, wat moet je er van zeggen???.

Toen de aftiteling liep zat ik er voor mijn gevoel pas lekker in. De film had dan ook wel een half uur door mogen gaan. Jammer toch weer telkens dat Kings verfilmingen nimmer eng zijn. De wezens zien er vrij tam en nep uit. Waarschijnlijk ook de reden van het softe beeld, om al het cqi een beetje uit te wassen en wat gelijk te trekken met de live action. Tja, ik en jij zien het meteen (en de makers toch ook!?) dat het nep is....waarom dan toch telkens weer het bij cgi houden?. Klaarblijkelijk kiest men liever voor lagere kosten dan gewoon weer enge poppen a la Oz te maken?....tja, het is een keuze.....;)

Het geluid kon mij tijdens de film zeker in het begin niet overtuigen. Alles hangt veel te veel aan de voorkant. Enkel in 1 a 2 scene's werd het surround gevoel pas echt goed benut en werd het ook meteen veel leuker. Kan mij niet voorstellen dat de geluidsman hier tevreden over was. Mijn hemel, ga borden wassen of zo...

Aan het eind van de film wordt de sub pas echt op zijn donder gegeven en dan nog het merendeel door de muziek. Need i say more....

Tja, je hebt er best wel 2 leuke uurtjes mee hoor en helemaal als hij nieuw is. De sfeer is goed en het acteren valt best mee. Maar dit is niet bepaald een film die elk half jaar aan je gaat knagen omdat je hem weer moet zien.

Gewoon erg jammer dat men maar zelden Kings werk echt goed geslaagd en echt eng naar het doek weet te brengen. :)

Brian2
27-01-2009, 23:15
Even een vraagje over de extra's. Zijn ze echt allemaal in zo'n kader? Op de Amerikaanse versie staan alle extra's er in Full HD op, dus waarom hier niet?

Edit: Zelfde trouwens met 30 Days of Night. Amerikaanse release, alles in Full HD; onze release, alles in een kader. Waarom DFW??

Frank
28-01-2009, 09:05
Diverse releases van DFW bevatten de extra's in een kader. Waarom weet ik niet, ik vind het in ieder geval geen gezicht.

Brian2
28-01-2009, 18:28
Antwoord van DFW:


Voor Nederlandse markt is het helaas onbetaalbaar om de extra's ook in full HD te vertonen, vandaar dat we dit niet zo kunnen leveren.
In Amerika is de markt hele malen groter en vandaar dat het daar makkelijk bekostigd kan worden.

Arnold van Oostrum
28-01-2009, 19:42
Diverse releases van DFW bevatten de extra's in een kader. Waarom weet ik niet, ik vind het in ieder geval geen gezicht.
Vanaf de nieuwe releases, startende met The Bank Job, worden de extra's weer gewoon full screen weergeven.

Nyarlathotep
28-01-2009, 20:56
Antwoord van DFW:


Voor Nederlandse markt is het helaas onbetaalbaar om de extra's ook in full HD te vertonen, vandaar dat we dit niet zo kunnen leveren.
In Amerika is de markt hele malen groter en vandaar dat het daar makkelijk bekostigd kan worden.

Hier begrijp ik nou echt helemaal niets van. Het materiaal is er toch al? Gewoon op een schijf persen met de regio B codering en klaar!
Moet toch goedkoper zijn... Bij dvd had je wellicht nog de NTSC > PAL conversie.

Brian2
28-01-2009, 21:44
Hier begrijp ik nou echt helemaal niets van. Het materiaal is er toch al? Gewoon op een schijf persen met de regio B codering en klaar!
Moet toch goedkoper zijn... Bij dvd had je wellicht nog de NTSC > PAL conversie.

Waarschijnlijk kost een HD versie meer dan een SD versie?

Franklin1975
09-10-2010, 20:46
Vandaag deze bluray gekocht voor 10 euro. Zeer goede prijs, omdat ik dit zeker geen slechte film vind. Als basisscholier heb ik het boek meermaals gelezen en was dus ook benieuwd naar deze verfilming toen deze uitkwam. Het einde van de film kan ik mij uit het boek niet herinneren, maar de sexscene uit het boek mis ik dan weer in de film, al heeft de film dat weer niet specifiek nodig.

Heb vandaag even een stukje naar de zwartwit-versie zitten kijken. Volgens mij is er gewoon een zwartwit-filter gebruikt zoals je ook thuis kleirenfoto's zwartwit kan maken. Is toch niet helemaal hetzelfde als in zwartwit filmen. Maar eerst de film in zwartwit kijken voor een eerlijker commentaar ;-)