PDA

Bekijk de volledige versie : Storing op TV's



Backa
10-11-2008, 12:41
Beste lezers,

Ik heb het volgende probleem:

Op al mijn TV's (3) loopt er een storing door mijn beeld. (diogonaal over mijn beeld)
Ik denk dat dit altijd al is geweest, maar sinds ik een LCD Tv heb valt dit heel erg op!
Als ik boven op mijn CRT TV goed ga kijken dan zie ik het ook!
Zelf heb ik het idee dat dit in de TV kabel zit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Het gaat hier overigens over analoge TV, ik heb 4 digitale zenders en deze zijn storing vrij.

Alvast bedankt

TJ Weissel
10-11-2008, 12:57
Niet geheel duidelijk hoe het allemaal aangesloten zit... maar heb het idee dat het om kabeltv gaat, wat vervolgens meerdere meters af moet leggen om bij 'n splitter te komen en vervolgens nog meer meters moet afleggen om bij de tv's te komen?

Mogelijk het overwegen waard om 'n Antenne versterker/splitter ertussen te plaatsen. Echter kan het ook om 'n kabelbreukje gaan, mogelijk je coax doormeten en of vervangen.

Backa
10-11-2008, 15:18
Bedank voor je reactie en sorry voor mijn onduidelijkheid !

Zal proberen om uitteleggen hoe het inelkaar steekt.

De kabel (UPC) komt binnen dit gaat op een antenne versterker hier zitten geen losse delen tussen!

Vervolgens gaan er 3 kabels weg, waarvan 2 lange (1e verdieping en zolder) en een van 2 meter (woonkamer)

Heb net het advies gekregen om de TV direct aan tesluiten op de binnekomende kabel van UPC en te kijken of de storing er dan nog is en als dit zo is te bellen met UPC.
Dus dat ga ik eerst even proberen vanavond.

Maar als er nog sugesties zijn verneem ik dit graag.
Zal het resultaat van vanavond wel laten weten.

Alvast bedankt