PDA

Bekijk de volledige versie : THE POLICE: 'Certifiable' (DVD / Blu-ray + Audio-CD's)



Sylver
15-11-2008, 00:57
THE POLICE: 'Certifiable'



Na meer dan vijfentwintig jaar stilte ligt er weer iets nieuws van The Police in de rekken: The Police Certifiable, een live CD en DVD van hun recente wereldtournee.

De tour was een complete verrassing. Overal ter wereld werden de fans wakker uit de nachtmerrie die in 1986 was begonnen. The Police trok toen de studio in om een nieuwe CD te maken, maar geraakte nooit verder dan een makke remake van hun hit Don’t stand so close to me. De rest van de plaat werd een best of –niets meer, niets minder– en kort nadien splitte de band.

Het was wachten tot februari 2007, bij de uitreiking van de Grammy's, voor de band weer eens samen optrad. Sting en co verkondigden toen meteen dat ze opnieuw rond de wereld gingen toeren. Algauw bleek dat ze de situatie heel goed hadden ingeschat: de vraag naar tickets was enorm. Alle concerten waren in een mum van tijd uitverkocht en veel fans konden geen kaarten bemachtigen.

The Police kwam twee keer naar België: een keer naar Antwerpen en een keer naar TW Classic. Bij dat tweede optreden was het al duidelijk dat er een live album in de lucht hing: Radio 1 wou het concert op Werchter capteren, maar kreeg geen toestemming om het concert live uit te zenden.

Het verwachte nieuwe live album is er nu dus gekomen, en het is een mooi document geworden: geen verzameling songs die overal ter wereld zijn opgenomen, maar een integrale opname van het concert in Buenos Aires.

Gelukkig was dat concert er een van het kaliber van dat op TW Classic, en niet van dat in Antwerpen, waar de groep de juiste energie miste en Sting tot overmaat van ramp met stemproblemen te kampen kreeg.


In de Argentijnse hoofdstad was The Police in vorm en voelde de band zich oppermachtig, gesteund door zo'n 80.000 knotsgekke Argentijnen. De Ioho’s en Cha’s werden telkens massaal meegebruld.

Muzikaal valt er weinig aan te merken op de prestatie van Sting, Stewart Copeland en Andy Summers. Alleen is het geluid van The Police na vijfentwintig jaar sterk veranderd. Copeland laat horen dat hij nog altijd één van de beste drummers ter wereld is, maar hij is niet meer de wilde mustang die door de andere twee in bedwang moet worden gehouden. (Eén van de redenen waarom Sting The Police in '86 opblies, was zijn verwijt dat Stewart zijn ritme niet kon houden.) Sting kan nu veel makkelijker zijn basnoten onder Copelands slagen prikken. Hij krijgt zelfs ruimte om jazzloopjes te spelen – iets wat hij dankzij zijn solocarrière goed onder de knie heeft gekregen. De enige die onder de nieuwe situatie lijdt, is Andy Summers. Hij moet met zijn gitaarspel nu veel grotere ruimtes inkleuren en er is niemand die hem daarbij helpt, want The Police speelde de hele toer zonder extra blazers of backings. Dat breekt Summers zuur op. Sommige solo's raken kant noch wal en de nummers van Outlandos d'Amour, die vroeger dubbel zo snel werden gespeeld, probeert hij nu met een stevige distortion punch te geven, wat hem niet lukt.

Dat maakt het jammer dat The Police ervoor heeft gekozen om opnieuw de oude hits te spelen. Met dit nieuwe geluid zou het veel interessanter zijn geweest om een nieuw studio-album te maken. Sting, Summers en Copeland hebben zoveel kwaliteiten en opnieuw zoveel zin in The Police dat dat wel eens een kanjer van een plaat had kunnen worden.

Alleen denkt iedereen nu echt dat dit de allerlaatste keer was dat we The Police samen hebben gezien. In 1986 dachten we dat ook. Hopelijk vergissen we ons dit keer opnieuw.

Bron: www.radio1.be (http://www.radio1.be)



THE POLICE: CERTIFIABLE:
EXCLUSIVE RECORDINGS FROM THE POLICE REUNION TOUR
NEW LIVE DVD & CD SET TO BE RELEASED THIS NOVEMBER


SANTA MONICA, CA September 4, 2008 - Thirty years after they first stormed the music scene, legendary rock band The Police, bassist/vocalist Sting, drummer Stewart Copeland and guitarist Andy Summers, embarked on a reunion tour on May 28, 2007. This highly successful world tour visited five continents, played to nearly 3.7 million fans and garnered numerous accolades from Billboard, Pollstar, as well as The People's Choice award for Favorite Reunion Tour. It also went down in history as the third highest grossing tour of all-time. Now, following their much heralded 14-month reunion tour, The Police commemorate the culmination of the tour with a special release.
On November 11, The Police will release a 4-disc set (2 CD's and 2 DVD's) entitled "The Police: Certifiable," which contains the band's entire concert from Buenos Aires, Argentina. In the US, this special piece - along with Blu-Ray version and three-LP, premium 180-gram vinyl set with MP3 file key - will be released exclusively through Best Buy where pre-orders are already available. In the rest of the world, the album and DVD will be released via all retail outlets starting November 10. The United Kingdom release date for the DVD and Blu-Ray formats is November 24.
A massive European media launch of the Blu-Ray format, in association with Sony, DTS and the Blu-Ray Association, will take place prior to the European release and will be attended by Stewart Copeland of The Police.
"The Police: Certifiable" is produced and directed by the award-winning Graying & Balding, Inc. team of Ann Kim and Jim Gable, whose film credits include the Rolling Stones, Sting, Keith Urban and Chris Botti.
In the U.S. specifically, the STANDARD set will contain 2-DVD's and 2-CD's that include the following:
DVD with a 109-minute wide-screen concert presented in Dolby Surround and Stereo
DVD with 50-minute bonus feature, "Better Than Therapy, " directed by Jordan Copeland detailing The Police's historic reunion with exclusive behind-the-scenes interviews from the band and road crew, plus 2 photo galleries of The Police on tour; one shot by guitarist and photographer Andy Summers and one by photographer Danny Clinch.
2 CD's with The Police's new live album from Riverplate Stadium in Buenos Aires, Argentina, including all of the band's classics such as "Message in a Bottle," "Walking on the Moon" and "Every Breath You Take."
The Blu-Ray format will contain:
The 109-minute 1080 HD (High Definition) concert presented in Surround and Stereo, in Dolby True HD and Dolby Digital
The special 50-minute bonus feature, "Better Than Therapy" in HD, and the Summers and Clinch photo galleries in HD.

As well as full album on VINYL, featuring:
Wide spine gatefold jacket, contains 3 pieces of heavy weight (180 gram vinyl), plus insert for downloading MP3's of the album.



Deze blu-ray / DVD was al een tijdje aangekondigd, maar ondertussen is hij dus ook verkrijgbaar! Is voor mij persoonlijk sowieso een must-buy!
Heb The Police zowel gezien in het Sportpaleis als op TW-Classic, en vooral tijdens hun laatste concert waren ze SCHITTEREND! Wat een verschil met hun doortocht in het begin van hun toernee - je zag effectief dat ze meer en meer op elkaar waren ingespeeld; de vonken vlogen er af! Ik hoop dat ze die energie hebben kunnen vastleggen op film, want ik zou wel eens terug willen meegezogen worden in het concert...

Jammer dat de blu-ray versie (zoals gewoonlijk) weeral een klein fortuin kost... :-(

joepmens
22-11-2008, 21:10
Heb deze set inmiddels en het ziet er goed uit. Mooie herinnering aan het prima concert in de Amsterdamse galmbak. Overigens vond ik daar de support act (Fiction Plane, de band van de zoon van Sting) ook enorm leuk.

Joep

Sylver
23-11-2008, 14:08
Overigens vond ik daar de support act (Fiction Plane, de band van de zoon van Sting) ook enorm leuk.
Inderdaad! Ik ben na het concert van The Police, zo'n 2 maanden nadien, nog eens afzonderlijk naar Fiction Plane gaan zien! Toen waren ze zowaar nog beter; die gasten kunnen serieus rocken!

Daan de G.
29-11-2008, 13:24
Mooie DVD die me weer heerlijk doen terug denken aan het concert van mijn leven! Zodra ik een blu ray speler heb koop ik zeker de Blu Ray versie!

The Police (L)

rrjobse
09-01-2009, 09:54
Gisteren deze via marktplaats kunnen scoren van iemand die het als kerstkado kreeg en het niet echt zijn muziek vond. Ook was hij geschrokken van de drummer. Heel even wat bekeken/beluisterd, maar erg zacht i.v.m. slapende kids. In de ArenA stond ik bijna vooraan, leuk om het nu ook wat van verderaf en nog dichterbij te zien. Moet bekennen dat ik me ook afvraag of Copeland een beroerte heeft gehad. Heb er nooit zo op gelet, maar het viel me tijdens het concert op dat ie erg goed kan drummen.

johnsmeets
21-01-2009, 18:12
net binnen via play
as good as it,s gets
schitterend concert
superbeeld en geluid

Sylver
28-02-2009, 00:31
En er komt zowaar een blu-ray van Fiction Plane uit, live opgenomen in Paradiso!
FANTASTISCH NIEUWS - dit wordt opnieuw een blinde aanschaf !!!



Power rock trio Fiction Plane is back! On March 23, the band releases its first-ever live DVD and CD package, simply entitled Paradiso, through XIII Bis Records.

Recorded on December 7, 2008 at the band's sold-out performance in Amsterdam at the renowned Paradiso, the threesome of Joe Sumner, Seton Daunt, and Pete Wilhoit were captured in top form. Known for their highly animated and energetic live performances, PARADISO is the purest representation of Fiction Plane outside of an actual live show.

PARADISO is offered in three packages. One set consists of a DTS Sound DVD of the show and two CDs featuring the entire audio performance. Special features on the DVD include the unedited version of the "It's A Lie" video (directed by Sumner's brother Jake), and a photo gallery comprised of images taken along the band's touring journey. The DVD will also be available separately, as will a limited edition Blu-Ray disc.
http://www.antimusic.com/news/09/feb/26Fiction_Plane_Live_Release.shtml

Sylver
30-10-2009, 21:15
Is deze blu-ray in 1080p of 1080i?

Op highdefdigest hebben ze het over 1080p (http://bluray.highdefdigest.com/1708/police_certifiable.html).

Op het forum van stingus zeggen ze echter dat het in 1080i is:
http://www.stingus.net/forum/threads.php?id=6374_0_15_0_C

I love the new police concert and it converts to 1080P real nice but why is a recording that is over 20 years old in 1080p (*) and a reocrding that is less that a year old in 1080i???


The reason why "Certifiable" is in 1080i is because that is how it was recorded

Zouden er misschien verschillende releases bestaan?

(*) Blu-ray van Sting - Bring On The Night

Arnold van Oostrum
30-10-2009, 23:47
Even googlen op de woorden Kalibravo en Certifiable en je weet dan dat de Blu-ray Disc 1080/60i beeld heeft (VC-1 gecodeerd).;)
(voor zover ik weet is er geen andere BD NL review).