PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: TheGodfather



Jordy van Buel
17-11-2008, 08:38
Hieronder volgt het interview met TheGodfather

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat TheGodfather zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

TheGodfather
17-11-2008, 22:10
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Timo. Ik weet dat de naam uit Finland komt maar volgens mij heeft ie geen speciale betekenis

- Wat is je geboortedatum?
22-09-1982
- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Hoensbroek. Heb hier altijd gewoond. Het was vroeger, tot een jaar of 20 (ongeveer) geleden een zelfstandige gemeente maar tegenwoordig maakt het deel uit van Heerlen, een stad met rond de 100.000 inwoners
- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Vrijgezel
- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Ben sinds 2005 werkzaam in het ziekenhuis in Heerlen, in de transport dienst. We verzorgen alles wat met intern transport te maken heeft in het ziekenhuis. Zorgen voor de bedden, het eten, magazijn goederen en alles wat daarbij komt kijken. Heb in 2001 een MBO studie facilitaire dienstverlening niveau 4 afgerond.
- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
M`n 2 andere grote passies zijn muziek en sport, en dan met name voetbal.

Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Dat was volgens mij al heel vroeg, ik kom uit een gezien waar heel veel films werden en worden gekeken. Wanneer dat precies was weet ik niet meer
- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
De eerste echte herinnering van film is dat ik met m`n broers en m`n moeder kaartjes had gewonnen voor Pinkeltje: De Film. Heb de film niet afgezien omdat ik halverwege in slaap viel.
- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
Volgens mij toen de dvd`s een beetje betaalbaar werden, een jaar of 6 geleden. Toen ging ik echt films verzamelen en steeds vaker naar de bioscoop. Vanaf toen werd het echt m`n passie.
- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
Als kunst. Sommige films zijn natuurlijk puur entertainment maar over het algemeen is film voor mij kunst.
- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Erg belangrijk. zou me tegenwoordig geen leven zonder film kunnen voorstellen.
- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Aan de ene kant is het geweldig wat tegenwoordig gedaan kan worden met CGI en computer animatie. Aan de andere kant verlang ik best eens terug naar de tijd dat dat nog niet mogelijjk was en zou best willen dat er meer films zonder effecten werden gemaakt.
- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Nee.

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
The Godfather. De trilogie in z`n geheel. Waarom? die films hebben alles wat ik een film zoek: geweldig verhaal, prachtige soundtrack en briljant acteerwerk. Heerlijk
- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Dat zijn er wel meerdere: film noir, actie, animatie, comedy. Er is niet een speciaal genre waar m`n voorkeur naar uit gaat.
- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Dat zijn er een paar: Humphrey Bogart, Al Pacino, Robert De Niro. Favoriete actrice is Meryl Streep.
- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
M`n twee favoriete regisseurs zijn Martin Scorsese en Jean-Luc Godard. Hun beste films zijn Raging Bull en Le Mépris
- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Martin Scorsese en Clint Eastwood. Waarom? omdat het in mijn ogen legendarische figuren in de film industrie zijn. Lijkt me indrukwekkend hun eens te ontmoeten,
- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Het derde deel van Beverly Hills Cop. vind `m erg cool, net als de andere 2 delen. En dat terwijl iedereen altijd zegt dat ie zo slecht is.
- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
The Shawshank Redemption. Het is een goede film maar ik vind het lichtelijk overdreven dat ie zo vaak als één van de beste films allertijden wordt beschouwd.
- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
De scene in 21 Grams waarin Naomi Watts krijgt te horen dat haar man en kinderen overleden zijn. Dat is zo ontzettend goed geacteerd, het lijkt echt net echt. kippenvel!
- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
Dat zijn er wel meerdere. De soundtracks van John Williams vind ik altijd erg goed.
- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
Kiss Me Deadly. vond het een geweldige film noir.
- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Het liefst in de bioscoop maar dan moet natuurllijk het publiek zich wel rustig houden. Daarom ga ik ook het liefst in Belgie naar de film
- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Onrustig publiek dus. Praten, bellen, veel lawaai maken. De bekende dingen.

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Zie de vraag hieronder.
- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
De eerste keer dat ik een dvd zag was toen m`n oudste broer ons er één liet zien. Dat was de dvd van Spider-Man. We (m`n oudere en jongere broer en m`n ouders) hebben met z`n allen met open mond zitten kijken. Dat was zo ontzettend scherp tegenover de VHS die we gewend waren. Vanaf toen waren we om.
- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Dat verschilt maar het zijn er wel veel. Ik denk dat ik tegen de 950 titels zit.
- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
Heb zeker een kijkachterstand maar weet niet precies hoeveel. Dat houd ik niet bij.
- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
Ik zoek altijd op internet uit wat de beste versie is. Daarbij kijk ik naar de beeldkwaliteit, de extra`s. Eigenlijk dus wat in totaal de beste uitvoering is.
- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
Waarschijnlijk mijn Japanse versie van Roman Holiday en de 5 disc Director`s Cut koffer van Blade Runner. Zijn beide prachtige uitgaves die tot in de puntjes verzorgd zijn
- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
Dat ligt er maar net aan wanneer het goed betaal wordt. De schijfjes zijn me nu nog te duur. Wanneer er goede aanbiedingen zijn koop ik ze wel maar verder blijf ik gewoon voorlopig nog bij dvd.

- Heb je een Home Theater setup thuis?
Nee
- Welke merken zitten daarin?
Heb een Panasonic plasma scherm (94 cm.) maar heb geen surround systeem
- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
Een surround systeem aanschaffen dus
- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
In m`n slaapkamer
- Ben je al High Definition proof?
Nee
- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Erg. Hoe groter het scherm hoe beter

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
19-05-2004 (damn, zo lang al??)
- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Via een link op een ander forum
- Wat heb je geleerd van deze site?
Wat niet? heb hier echt ontzettend veel geleerd over film, dvd`s en alles wat er mee te maken heeft.
- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Het forum
- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Nee niet per se. Heb waarschijnlijk (ivm met werk) niet genoeg tijd om erin te steken
- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
Absoluut geld gespaard. Ben via de site terecht gekomen bij de verschillende webshops waardoor ik veel geld heb bespaard.
- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Ongeveer iedere dag.
- Ben je verslaafd aan deze site?
Nog net niet ;)
- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
Dat niet, maar vind het wel jammer als de site niet bereikbaar is.
- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Tuurlijk

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Leuk, en erg uitgebreid
- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Brakhage
- Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
"Wat zou het met je doen als je geen films meer kon kijken?"

Sneaker
18-11-2008, 00:50
Leuk interview, ik wist niet dat er een Pinkeltje film was. Heb de boeken vroeger gelezen. Overigens helemaal eens met de scene van Naomi Watts uit 21 Grams. Geweldig scene (en film) met een briljante Watts.

Marcel v/d H.
18-11-2008, 07:23
Leuk interview!

Dennis Oosterhuis
18-11-2008, 07:49
Ja, leuk interview. Kort maar krachtig gehouden en dus goed leesbaar. :wink:

Oudlid_X5
18-11-2008, 14:46
- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Tuurlijk


Hoewel we drie straten van elkaar vandaan wonen is het er nog nooit van gekomen.

Steeds kwam er iets tussen...:(

Stephan Nobelen
18-11-2008, 16:20
Leuk interview!!

Hoensbroek is erg kortbij in ieder geval! Ooit in de toekomst een dvd.nl zuid-limburg meeting :) ?

Oudlid_X5
18-11-2008, 16:54
Ik kom van Brunssum af en een meeting sta ik altijd open voor. Waar, wanneer en hoe laat Stephan?

Lex v/d Moolen
18-11-2008, 17:01
Leuk interview :)

Over BHC 3, vond je dat gedoe in dat pretpark niet vreselijk irritant ?

Seus
18-11-2008, 18:18
Hmmm, kom er langzaam achter dat er toch meerdere forumleden van/of in Zuid-Limburg wonen (y) .

Stephan Nobelen
18-11-2008, 21:39
Ik kom van Brunssum af en een meeting sta ik altijd open voor. Waar, wanneer en hoe laat Stephan?


Als we een keer eens met een groep kunnen afspreken is natuurlijk hartstikke leuk. Misschien eens in de voornemens van 2009 zetten?

Erwin de Koning
18-11-2008, 21:46
Leuk en interessant interview Timo20! Kort, duidelijk enneh... slapen in de bioscoop?

:nono:




(y)

TheGodfather
18-11-2008, 23:58
Thanks for the nice words :razz:


Leuk interview, ik wist niet dat er een Pinkeltje film was.
Jawel dus :razz: zou `m nog wel eens willen zien. Volgens mij zijn ze nu echt superslecht :mrgreen:


Leuk interview :)

Over BHC 3, vond je dat gedoe in dat pretpark niet vreselijk irritant ?
Nee eerlijk gezegd niet. Vind het wel cool. Wonderworld :lol: :lol:


Hmmm, kom er langzaam achter dat er toch meerdere forumleden van/of in Zuid-Limburg wonen (y) .
(y) goed toch. zo leer je nog eens wat :D


Leuk en interessant interview Timo20! Kort, duidelijk enneh... slapen in de bioscoop?

:nono:




(y)
:oops:. Was toen wel pas een jaar of 5, dus dan mag dat :mrgreen:

Erwin de Koning
20-11-2008, 22:51
Fok you

;)

TheGodfather
20-11-2008, 23:26
Fok you

;)
:-P:-P:cool: