PDA

Bekijk de volledige versie : Criterion - regio 1 of 0?



Zaltman
24-06-2002, 18:55
Ik vroeg me af welke regio codering de criterion discs hebben? Ik had ooit Brazil en Robocop als regio 0 maar als ik naar online retail sites ga zoals amazon of dvdempire zeggen ze allemaal dat ze nu regio 1 zijn.

F. Philipsen
24-06-2002, 19:24
naar mijn weten zijn ze allemaal regio 1. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar vijf criterion DVD's gehaald en allemaal hebben ze 't regio 1 logo'tje achterop staan, behalve bij Brazil, daar kon ik niets vinden over de regio.

Mark_vdH
24-06-2002, 20:09
naar mijn weten zijn ze allemaal regio 1. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar vijf criterion DVD's gehaald en allemaal hebben ze 't regio 1 logo'tje achterop staan, behalve bij Brazil, daar kon ik niets vinden over de regio.
De meeste (ik schat zo'n 65%) zijn Regiovrij.
Criterion probeert ze regiovrij uit te brengen, maar als de rechthebbende dit niet wil, dan zijn ze R1. Zo was hun eerste Kurosawa-titel, Seven Samurai, oorspronkelijk ook regiovrij uitgebracht. Toen Toho er achter kwam dat de ondertitels verwijderbaar waren, moest Criterion de film alsnog R1-gecodeerd uitbrengen (en vervolgens zijn ook alle Kurosawasa/Toho films meteen R1 uitgebracht).

Traffic is wel R1, de meeste klassiekers die ik heb, zoals de Bergman-films, Eisenstein Box, Monty Python's Life Of Brian zijn wel regiovrij.

P.S. Als je regio-info van een van mijn Criterions wilt weten, mail me maar, dan check ik het voor je.

Pepijn Wildbret
24-06-2002, 21:10
Als je regio-info van een van mijn Criterions wilt weten, mail me maar, dan check ik het voor je.

Weet jij toevallig al welke regio code "the royal tenenbaums" krijgt ? Deze komt binnenkort ook als criterion editie uit.

Mark_vdH
24-06-2002, 21:48
Hij zit in de bestelling, de winkel heeft hem ook al "in stock", maar ik moet nog even wat andere dingen zien te vinden om mee te zenden (Dv-Depot vraagt USD 9.95 voor DHL verzending van 1-7 discs). Als het goed is hem ik hem voor het volgend weekend in huis......als je het dan nog niet weet, laat ik het wel even horen.

EDIT: dit is volgens mij een Buena Vista/Criterion deal, de vorige (Chasing Amy) was wel R1 gecodeerd......

Rogier Burghout
25-06-2002, 09:27
volgens mij staat op de site www.criterionco.com bij elke titel aangegeven of ze R1 of R0 zijn.

Mark_vdH
25-06-2002, 10:19
volgens mij staat op de site www.criterionco.com bij elke titel aangegeven of ze R1 of R0 zijn.
Waar staat deze info dan? Nooit gezien.

Op de onoficiele Criterion site, www.criteriondvd.com, staat deze info wel, maar is helaas niet 100% betrouwbaar (Spartacus, Do The Right Thing, The Last Wave en George Washington zijn bijvoorbeeld regiovrij in plaats van R1

Rogier Burghout
25-06-2002, 11:33
Mark, die onofficiele site die jij neomt bedoelde ik ook idd.
Hoewel onofficieel, veel van hun info en geruchten blijken vaak wel te kloppen, zoals al bij de CC anouncement van Traffic.

Mark_vdH
05-07-2002, 19:54
Weet jij toevallig al welke regio code "the royal tenenbaums" krijgt ? Deze komt binnenkort ook als criterion editie uit.

Net ontvangen en gecheckt:

Regio 1

Daniel1974
07-07-2002, 10:34
Ik heb de volgende criterions

The Rock
Last Temtation Of Christ
Notorious
Rebecca
Brazil
Spartacus
Rashomon
Seven Samurai
Traffic
8,5

Daarvan zijn alleen : Spartacus & Rebecca regiovrij. De rest is allemaal regio 1. Volgens mij (zoals ook blijkt uit Seven Samurai) verschilt het ook nog weer van titel tot titel. Kortom moeilijk een pijl op te trekken dus.

Rochan
07-07-2002, 13:34
Ik heb de volgende criterions

The Rock
Last Temtation Of Christ
Notorious
Rebecca
Brazil
Spartacus
Rashomon
Seven Samurai
Traffic
8,5

Daarvan zijn alleen : Spartacus & Rebecca regiovrij. De rest is allemaal regio 1. Volgens mij (zoals ook blijkt uit Seven Samurai) verschilt het ook nog weer van titel tot titel. Kortom moeilijk een pijl op te trekken dus.

Heb binnenkort de Royal Tennenbaums en deze is R1. Nog een vraagje hoe is de Criterion van de Beasty Boys??:confused:

Mark_vdH
07-07-2002, 16:57
Ik heb de volgende criterions

The Rock
Last Temtation Of Christ
Notorious
Rebecca
Brazil
Spartacus
Rashomon
Seven Samurai
Traffic
8,5

Daarvan zijn alleen : Spartacus & Rebecca regiovrij. De rest is allemaal regio 1. Volgens mij (zoals ook blijkt uit Seven Samurai) verschilt het ook nog weer van titel tot titel. Kortom moeilijk een pijl op te trekken dus.

The Last Temtation Of Christ,
Brazil,
Notorious,
8 1/2

zijn gewoon regiovrij.

Het verschilt volgens mij niet zozeer van titel tot titel, maar meer van studio tot studio. Het voorbeeld dat je geeft (Seven Samurai), is een goede: Alle Toho-studio films die Criterion uitbrengt zijn namelijk R1 gecodeerd (zie een vorige post in deze thread voor meer info).
Spartacus, Brazil, Do The Right Thing en The Last Temptation Of Christ zijn daarentegen van Universal en allemaal regiovrij, hetzelfde geldt voor de OOP Orion titels (The Silence Of The Lambs, Robocop & The Unbearable Lightness Of Being).

Daniel1974
07-07-2002, 17:22
Mijn speler pakt anders Notorious, Brazil & The last temptation of Christ niet

Mark_vdH
07-07-2002, 17:31
Mijn speler pakt anders Notorious, Brazil & The last temptation of Christ niet
Erg raar....erg raar.....

Ik heb ze zelf gechecked, en op het redelijk betrouwbare www.criteriondvd.com staat ook da volgende info over:

Brazil (http://www.criteriondvd.com/details.asp?spine=51)
Last Temptation Of Christ (http://www.criteriondvd.com/details.asp?spine=70)
8 1/2 (http://www.criteriondvd.com/details.asp?spine=140)

Misschien een Fuki-jukiĀ© dvd-speler ;) ??

Daniel1974
07-07-2002, 17:32
Sony Ik zal het nog een keer checken OK !!

Mark_vdH
07-07-2002, 18:28
Oeps, bij Notorious liet mijn geheugen me even in de steek, die is wel degelijk R1!
Die andere drie die ik noemde zijn wel regiovrij....