PDA

Bekijk de volledige versie : LOTR - weten jullie het nog.



martin
24-06-2002, 19:15
LOTR in DTS

Lord Of The Rings. Wie wacht er niet op? 8 augustus is het dan eindelijk zover. Dan komt er een twee disc versie met op de tweede disc vele extra's.
Later, in november, komt er een 4 disc versie. Deze is in meerdere opzichten afwijkend van de 2 disc versie.
- De film is 30 min. langer en dus verdeeld over 2 discs.
- Het geluid is in DTS!
- Er staan andere extra's op dan op de 2 disc versie.
Als je dus de 1e versie koopt, en je wil toch nog meer, dan kun je ook de tweede versie kopen. Je hebt dan geen dubbele extra's. De tweede versie voegt dus iets toe aan de eerste versie. Aan jou dus de keuze. Je kunt ook even wachten want er komt ook een speciale gift box met daarin alle 6 de discs!

Bron: DVD-Bizz

gaan we alles kopen, of moeten we wachten tot op de laatste Six-pack.

Sander Dubbeldam
24-06-2002, 19:21
ik ga voor de 4 disc set.

martin
24-06-2002, 19:24
ik ga voor de 4 disc set.

Moet je wel weer wachten tot november.

Optie kan zijn, eerst huren, en dan maar wachten op de juiste koop DVD. DTS versie van LOTR is toch wel intressant.

Sander Dubbeldam
24-06-2002, 19:25
Moet je wel weer wachten tot november.

Optie kan zijn, eerst huren, en dan maar wachten op de juiste koop DVD. DTS versie van LOTR is toch wel intressant.

My point exactly. ik ga eerst huren en dan kopen. 3 maanden wachten lukt wel hoor :o :( :D :rolleyes:

Soesanto Bosari
24-06-2002, 19:39
Ik ga hem in augustus kopen en dan hier voor een goede prijs te koop aanbieden in november.:)

martin
24-06-2002, 19:53
Ik ga hem in augustus kopen en dan hier voor een goede prijs te koop aanbieden in november.:)

Nou alleen als MM hem dumpt voor onder de €20 dan koop ik hem wel.

Arriën
24-06-2002, 20:10
Ik koop hem in augustus, wil de film graag in 1 stuk op dvd hebben, niet opgesplitst op 2.

Ronald Dassen
24-06-2002, 20:47
Ik denk ook wel dat ik hem in Augustus al koop.....DTS lijkt me wel geweldig, maar ach, DD 5.1 is toch ook al goed, en ook ik vind het fijn als de film in zijn geheel op één schijfje staat :)

Marco
24-06-2002, 21:05
Ik ga voor de R1 box set in November, totdat die tijd kan ik het wel volhouden met een huurDVD van LOTR.

Pepijn Wildbret
24-06-2002, 21:14
Ik ga voor de R1 box set in November

vanwaar de regio 1 versie? Heeft deze nog meer voordelen / extra's dan de regio 2, 4-disc set ?

Marco
24-06-2002, 22:23
vanwaar de regio 1 versie? Heeft deze nog meer voordelen / extra's dan de regio 2, 4-disc set ? Vanwege National Geographic Beyond the Movie. Dus het zijn er geen 4, maar 5 box set. Weliswaar wordt National Geographic Beyond the Movie gewoon in een aparte doosje geleverd bij de box. De andere 4 DVD's zitten natuurlijk in dat 'boek'.
Enne, heb ook wat korting gehad (telt ook mee) En het mooiste is, al zou ik de douane achter me krijgen (wat geheid gaat gebeuren) dan ben ik nog goedkoper uit dan de UK 4 disc versie (die het zonder National Geographic Beyond the Movie moet doen).

Lex v/d Moolen
24-06-2002, 22:27
Kon dit nou niet in de andere LOTR thread ? Of loop ik nou weer te zeuren. Ik had van Martin toch wel beter verwacht

ferry8
24-06-2002, 22:54
wordt zeker door RCV uitgebracht ......?

Marco
24-06-2002, 22:56
wordt zeker door RCV uitgebracht ......? Nee, door A-Film.

sender
25-06-2002, 16:51
gaan we alles kopen, of moeten we wachten tot op de laatste Six-pack.
Ik koop waarschijnlijk de 2-disc versie in augustus én de 4-disc versie in november (vanwege verschillende extra's en omdat je dan de keuze hebt tussen "DTS en disc-wissel" en "DD zonder disc-wissel"). Ik vind die gift box niet zo interessant, omdat ik niet geinteresseerd ben in die beeldjes en kaarten en als ik die disc van National Geographics nog wil hebben dan koop ik 'm wel los als ik alle andere extra's heb gezien. ;) Bovendien zal ie wel niet goedkoop zijn...

Roland
25-06-2002, 17:03
The Two Towers Teaser:

http://www.elbakin.com/ressources/deux_tours_teaser.mov

sender
25-06-2002, 17:04
The Two Towers Teaser:

http://www.elbakin.com/ressources/deux_tours_teaser.mov
Erg leuk, maar waarom in deze thread?

martin
25-06-2002, 18:26
Kon dit nou niet in de andere LOTR thread ? Of loop ik nou weer te zeuren. Ik had van Martin toch wel beter verwacht

Hoi Lex. er zijn inderdaad wel meer lotr topics maar niet met dit specifiek onderwerp dat er 3 soorten uitgavens uitkomen.
om verwarring tevoorkomen. Het is allemaal al zo verwarrend ;)

Ik hoop eigenlijk niet dat dit de trent gaat worden net zoals met Pearl harbor. E.D.

Lex v/d Moolen
25-06-2002, 18:31
Hoi Lex. er zijn inderdaad wel meer lotr topics maar niet met dit specifiek onderwerp dat er 3 soorten uitgavens uitkomen.
om verwarring tevoorkomen. Het is allemaal al zo verwarrend ;)

Ik hoop eigenlijk niet dat dit de trent gaat worden net zoals met Pearl harbor. E.D. Ik kan moeilijk zeggen lees al die threads door, maar deze discussies over die drie uitgaven zijn daar ook tot in den treure besproken. Je hebt gelijk dat het een onoverzichtelijk zooitje wordt met al die releases. En dat lijkt nu een beetje mode worden. Dat noemen ze nou het uitmelken van consumenten:(

flatliner
27-06-2002, 13:57
Ik heb nog een cadeaubon van 25,- en op m'n BP freebies kaart staat nu zo'n 14,-
Dus ga ik in augustus bij de FRS de eerste release voor niks halen en de 4 disc versie koop ik dan wel later....
Mooi spul die Freebies als je een auto van de zaak rijdt en zo'n 200 km per dag...

Ron

Brutus
27-06-2002, 14:45
Mooi spul die Freebies als je een auto van de zaak rijdt en zo'n 200 km per dag...

Ron

Beetje off-topic, maar gelijk heb je Ron :D (hoewel 'slechts' 160 km/dag)
Zo kocht ik vorig jaar mijn DVD-speler (Lenco) bij de Kijkshop met fl. 90,- korting :)

Brutus

reneo
28-06-2002, 15:48
en zeker weten dat bij de verhuur versie weer alle extra's eraf gesloopt worden!!! GVD... ze denken dat ze anders dat ze minder verkopen... aggut... zou het?!?

Gabriël de Rop
28-06-2002, 16:09
Dus:
de 4-disc edition die in november uitkomt heeft 30 min. meer materiaal en DTS, maar de film is verspreid over 2 dvd's ??.

Sander Dubbeldam
28-06-2002, 16:12
Dus:
de 4-disc edition die in november uitkomt heeft 30 min. meer materiaal en DTS, maar de film is verspreid over 2 dvd's ??.

Dat heb jij helemaal goed gezien :D
kunnen we dan aanemen dat ze een hele hoge beeld&geluidskwaliteit gaan neerzetten dan?

en er word alleen maar een widescreen versie uitgebracht.

martin
28-06-2002, 16:42
Pfffff

Juli
Augustus
September
Oktober
November.

5 hele maanden wachten.:mad:

Jeroen Verleun
28-06-2002, 16:52
De 4 disc set, heeft ie op 2 discs de 30 min langere film en op die andere 2 allemaal extra's óf heeft ie op 2 discs de de 30 min langere film, op 1 disc de normale versie en op de andere disc alle extra's???

Sander Dubbeldam
28-06-2002, 17:03
lees het hier (http://www.dvd-home.nl) maar gewoon :o

Christiaan Sauer
28-06-2002, 17:33
Ik ga zowieso de 4 disc versie kopen, en als de prijs van de eerste niet al te duur is, ga ik deze ook kopen. Maar dan alleen als ze daar niet belachelijk veel voor vragen.

Christiaan Sauer
28-06-2002, 17:35
Vanwege National Geographic Beyond the Movie.


Dus als ik het goed begrijp heeft de 4 disc versie NIET de National Geograpic Beyond the Movie disc erbij zitten? Dat zou jammer zijn, moet ik em maar los kopen.

jpaapen
28-06-2002, 18:00
Is die 6-disc set ook Regio2 en waar kan ik lezen welke soorten sets er bestaan van lotr R2

Lex v/d Moolen
28-06-2002, 18:21
Is die 6-disc set ook Regio2 en waar kan ik lezen welke soorten sets er bestaan van lotr R2 Als je zoekt in dit forum kom je er wel achter, maar goed ik ben in een goede bui en zet hem hieronder even neer. Ik weet trouwens niet hoe men komt aan nieuws van een 6-disc versie, volgens de uitgever is er alleen een 4-disc en een 5-disc collectors giftset

zie

http://www.lordoftherings.net/index_flat_hv_presell.html

Merlijn
28-06-2002, 19:19
Ga ook voor de 4 versie, maar durrt wel lang hoor

Rochan
28-06-2002, 19:39
Als je zoekt in dit forum kom je er wel achter, maar goed ik ben in een goede bui en zet hem hieronder even neer. Ik weet trouwens niet hoe men komt aan nieuws van een 6-disc versie, volgens de uitgever is er alleen een 4-disc en een 5-disc collectors giftset

zie

http://www.lordoftherings.net/index_flat_hv_presell.html

Lex en Jpaapen, op dvd-home hebben ze het ook over een 6 disc versie. Dit is de 4 disc en 2 disc versie samen:rolleyes:

Marco
28-06-2002, 19:44
volgens de uitgever is er alleen een 4-disc en een 5-disc collectors giftset De 5 disc collectors giftset geld alleen voor R1 en voor R4 (Australië) niet voor ons (R2 gebied).

Lex v/d Moolen
28-06-2002, 19:59
De 5 disc collectors giftset geld alleen voor R1 en voor R4 (Australië) niet voor ons (R2 gebied). Dit is volgens mij een UK site en dan zouden ze het niet hebben over R2 ? Volgens mij zijn in dit geval alle versies hetzelfde.

Lex v/d Moolen
28-06-2002, 20:00
Lex en Jpaapen, op dvd-home hebben ze het ook over een 6 disc versie. Dit is de 4 disc en 2 disc versie samen:rolleyes: Dus dan heb je twee keer de film ? Een keer de bioscoopversie en een keer de directors cut ? Wat heeft dat voor nut ?

Marco
28-06-2002, 20:04
Dit is volgens mij een UK site en dan zouden ze het niet hebben over R2 ? Volgens mij zijn in dit geval alle versies hetzelfde. Nee, die site heeft niks met de U.K. te maken. Nogmaals die 5e DVD is de National Geograpic Beyond the Movie DVD. Die is in het R2 gebied alleen los verkrijgbaar.

Marco
28-06-2002, 20:05
Dus dan heb je twee keer de film ? Een keer de bioscoopversie en een keer de directors cut ? Wat heeft dat voor nut ? Niet alleen heb je 2 verschillende versies van de film. De extra's zijn ook verschillend. Dat is bevestigd door A-Film. Dus voor de fans heeft het wel degelijk nut.

Lex v/d Moolen
28-06-2002, 20:08
Nee, die site heeft niks met de U.K. te maken. Nogmaals die 5e DVD is de National Geograpic Beyond the Movie DVD. Die is in het R2 gebied alleen los verkrijgbaar. Ik heb die inderdaad al bij de FRS zien liggen, maar wou wachten op de boxset. Dan koop ik hem er maar los bij

Richard Hogaarts
29-06-2002, 08:09
Ik ben alleen van plan de 4 disc te kopen, heb die ook al gepreordered bij Play.

Heel misschien koop ik de 2 disc, mits de 30 min. extra geseamless branched worden op de 4 disc, anders koop ik de 2 disc niet.

En of het nut heeft of 2 versies te hebben....tja...je kan zo wel het onderscheid maken tussen bios versie en Director's versie.

Dit is beter dan wat meneer Lucas van plan is, alleen de SE van 4,5 en 6 uitbrengen en niet de originele. Maar dat is offtopic.

John
29-06-2002, 17:47
Nou alleen als MM hem dumpt voor onder de €20 dan koop ik hem wel.

ik denk het wel, want volgens mij gaat ie overal 23,99 kosten.....

Luther Hartog
29-06-2002, 17:50
Nou alleen als MM hem dumpt voor onder de €20 dan koop ik hem wel. Ik koop hem gewoon als ik hem zie, waarschijnlijk wordt ie niet echt te duur en als je het forum in de gaten houdt kom je toch meestal wel bij de goedkoopste winkel uit

John
29-06-2002, 17:56
krijg nou wat:
ik zie op the LOTR site dat de man die Gandalf speelt ook in Apt Pupil speelt, welke ik in mijn bezit heb, maar niet opgemerkt heb dat ie dat was.........

martin
29-06-2002, 18:17
Vinden jullie het een goeie trent/zet dat er van 1 film meerdere DVD versies uitkomen ????

Voormij zou het een goeie zaak zijn als alle versies op de zelfde dag uitkomen en dat je zelf kan beslissen welke je neem. Nu is het zo dat je bijna verplicht bent om diverse versie tekopen.

Marco
29-06-2002, 19:06
Voor mij zou het een goeie zaak zijn als alle versies op de zelfde dag uitkomen en dat je zelf kan beslissen welke je neem. Nu is het zo dat je bijna verplicht bent om diverse versie tekopen. Mee eens. Het gebeurt maar zelden. Zelfs met Prul Harbor want de DC versie komt pas in Juli uit. Anyway naar het schijnt zal Monsters Inc. verschillende versies op/in dezelfde dag/week/maand(/jaar) te worden uitgebracht. Het is wel mogelijk :)

John
29-06-2002, 21:42
Vinden jullie het een goeie trent/zet dat er van 1 film meerdere DVD versies uitkomen ????

Voormij zou het een goeie zaak zijn als alle versies op de zelfde dag uitkomen en dat je zelf kan beslissen welke je neem. Nu is het zo dat je bijna verplicht bent om diverse versie tekopen.

tja, je moet ook met de hersenen van de maatschappijen denken:
GELD GELD GELD!!!!




leuke quote trouwens - mijn schoonvader zegt altijd: het grootste genot is de onthouding van het genot..... :)

Wesley
29-06-2002, 23:34
ik ga eerst voor die 2 disc versie, en als ie egt zo goed is als iedereen zegt, neem ik MISSCHIEN de 4 disc ook erbij... jezus... zijn ze nou helemaal gek geworden?! 1001 verschillende versies op de markt gooien... hebbe ze nou nog nie genoeg money?! :mad:

Richard Hogaarts
01-07-2002, 15:51
Lees net op lordoftherings.net bij de 4-disc versie dat ze het hebben over de nation geographics dvd



The following contents will be presented in packaging illustrated by famed artist, Alan Lee:

*4-disc Platinum Series™ Special Extended DVD Edition of The Lord of Rings: The Fellowship of the Ring
*New version of National Geographic DVD, Beyond the Movie: The Lord of the Rings, with additional footage and photo gallery
*Collectible Argonath polystone figures created by Sideshow Weta
*Exclusive Decipher trading cards

Dus je zou zeggen dat die National Geographics DVD er wel bijzit.
Wat of wie spreekt hier elkaar tegen of bied een stevige oplossing ???

sender
01-07-2002, 18:24
Wat of wie spreekt hier elkaar tegen of bied een stevige oplossing ???
Die gasten van lordoftherings.net zullen wel gelijk hebben. Dat klopt in elk geval, hoewel het me niet helemaal duidelijk is wat de verschillen zullen zijn tussen de versies van verschillende regio's. Weet iemand dat? (R1, R2, R4?)

Isis
01-07-2002, 20:16
Ik wil wachten tot november; zo'n goede film moet ik met DTS geluid hebben!!!
En nog 5 maanden wachten?! Dat betekent wel mooi dat we er al 6 maanden op hebben zitten...(positief he?!;) )

Maarre....ik was toch wel 'n klein beetje teleurgesteld dat ik niet in je top 5 van dvd.nl dames sta, Luther!!!:( :D Ook daar kom ik wel doorheen!!!:)

Haay1971
02-07-2002, 13:34
Ik ga voor de 4-disc set in November. De voornaamste reden voor mij is dat de film 30 minuten extra beeldmateriaal heeft. Extra beelden van The Shire, extra beelden in Rivendell met Aragorn, de Gift-giving scene met Galadriel.... Dat zijn stukjes die ik in de bioscoop miste en ik ben erg blij dat die op de november uitgave WEL zitten.

Geen twijfel mogelijk!

(En DTS is dan leuk meegenomen :)

Hanna
02-07-2002, 13:43
absoluut de versie van augustus:

-korter wachten
-film aan één stuk door
- goedkoper waarschijnlijk
- na drie discs heb ik toch geen zin om óók nog eens disc vier te gaan bekijken met making off's.. daar word je moe van hoor..:p

zéker het feit dat de dvd dan in twee stukken gescheurd wordt, want zo noem ik het!!! dan is álle lol er toch vanaf??? sorry, maar ik snap niet dat mensen dát willen hebben, ook al zitten de voordelen van bv het geluid erbij!!!

Luther Hartog
02-07-2002, 13:47
Maarre....ik was toch wel 'n klein beetje teleurgesteld dat ik niet in je top 5 van dvd.nl dames sta, Luther!!!:( :D Ook daar kom ik wel doorheen!!!:) Tja, ik hoor niet meer zo vaak van je vandaar, anders weet je dat je erin had gestaan. Ik denk dat ik maar beter een top 10 kan maken:)

Maar ik ga dus voor beide versies, de augustus-release en de november release.

martin
02-07-2002, 17:34
zéker het feit dat de dvd dan in twee stukken gescheurd wordt, want zo noem ik het!!! dan is álle lol er toch vanaf??? sorry, maar ik snap niet dat mensen dát willen hebben.

Tussen die 2 delen kan je dan mooi een plas pauze inlassen, en even je glas bijvullen.

Lex v/d Moolen
02-07-2002, 17:38
Tussen die 2 delen kan je dan mooi een plas pauze inlassen, en even je glas bijvullen. Ik vind het ook niet irriterend om even een dvd te wisselen. Ik koop overigens ook beide versies.

Rochan
02-07-2002, 17:42
Tussen die 2 delen kan je dan mooi een plas pauze inlassen, en even je glas bijvullen.

Bij zo'n lange film is wel fijn een pauze ertusssen:D :D

En zoals ik al eerder heb vermeld, ik koop ook beide uitgaves:cool:

Frank
02-07-2002, 17:49
Ik ben benieuwd op welk moment en hoe ze de film in twee delen hebben gesplitst. Met een mooie entr'acte van Howard Shore misschien?

John
02-07-2002, 17:51
Ik vind het ook niet irriterend om even een dvd te wisselen. Ik koop overigens ook beide versies.

ik ben bang dat dat bij mij ook gaat gebeuren....

Lex v/d Moolen
02-07-2002, 17:52
Ik ben benieuwd op welk moment en hoe ze de film in twee delen hebben gesplitst. Met een mooie entr'acte van Howard Shore misschien? Ik denk in Moria, als het ff pikdonker is, mooi moment. En dan hoop ik op iets van Gandalf, dat is toch de main man

Arriën
02-07-2002, 18:38
Ik ga dus de 2-dvd versie kopen, en mijn broer de 4-dvd versie, kan ik die andere extra's ook mooi zien!

Mich
02-07-2002, 19:29
Tja die van 8 augustus heb ik al besteld voor 22.99 EUR en die van november die koop ik evengoed ...
Maar inderdaad ... hopelijk doen ze dit niet al te vaak
Een koe mag je melken maar ik ben geen koe ...

PJ van der Holst
02-07-2002, 19:52
Ik gok dat de break op het punt zit dat het genootschap vertrekt uit Rivendell. Dat is mooi zo'n tussenstop.

Dan heb je het eerste deel (de reis naar Rivendell) gehad en dan gaan de reisgenoten naar Mordor!

Peter Koelewijn
02-07-2002, 20:21
begin met de 8 augustus uitgave, als de film goed is koop ik ook de 4 disk set in november (door omstandigheden de film niet in de bioscoop gezien)

Lex v/d Moolen
02-07-2002, 22:38
Ik gok dat de break op het punt zit dat het genootschap vertrekt uit Rivendell. Dat is mooi zo'n tussenstop.

Dan heb je het eerste deel (de reis naar Rivendell) gehad en dan gaan de reisgenoten naar Mordor! Ja, Moria zit wel erg ver uit het midden. Het zou ook heel goed kunnen dat het na de springvloed van de Bruinen komt, net voor Rivendell. Hier eindigt namelijk ook het eerste boek van The Fellowship.

Rossi
02-07-2002, 22:59
Mijn verstand zegt: Netjes wachten op de 4 disc versie in november....maar ik ben bang...erg bang....dat ik het niet kan laten om 8 augustus naar de winkel te rennen... :D

Lex v/d Moolen
03-07-2002, 16:54
Mijn verstand zegt: Netjes wachten op de 4 disc versie in november....maar ik ben bang...erg bang....dat ik het niet kan laten om 8 augustus naar de winkel te rennen... :D Er zijn hier veel mensen op dit forum met dit 'probleem'
Like me:rolleyes: :D

Frank
04-07-2002, 17:56
Zoals ik ook al op een andere thread meldde op dit forum komt er geen 6-disc versie!!! De informatie die DVD-Home ons gaf was niet correct. Zie hun website voor de rectificatie.

RobW
04-07-2002, 19:17
Ik koop ze allebei, zeker omdat je nu bij Ven? al een gratis DVD meekrijgt van LOTR!!

De voornaamste reden is dat het totaal andere extra's zijn, de film op de augustus-release mag wel weg, wil alleen ook die extra's hebben.

De Nat.Geo komt toch ook in NL met een box, heb ik straks 8 dvd's van een film

martin
05-07-2002, 09:13
Zoals ik ook al op een andere thread meldde op dit forum komt er geen 6-disc versie!!! De informatie die DVD-Home ons gaf was niet correct. Zie hun website voor de rectificatie.


Let op: De eerder vermelde 6 disc versie is foutief doorgegeven en komt er dus niet!
Onderstaand de juiste versies:
Augustus: 2 disc versie
November 4 disc versie met DTS
November/december: giftbox met de 4 disc versie en 2 Argonath boeksteunen.

Bron: DVD-Bizz

arno
05-07-2002, 13:15
Toch nog vraagje,

zit op de 4-dvd versie behalve DTS ook nog DD5.1? (mijn huidige set kan geen DTS aan)

RobW
05-07-2002, 13:22
Ja, ook nog eens. en 4 audiocommentaren.

Weet iemand eigenlijk hoe de hoes van de 4-disc eruitziet, dus als je hem openmaakt. De buitenkant ken ik al. En hoe zien de menu's eruit'? We weten nog niet veel van de 4-disc.

Dane
05-07-2002, 13:29
Toch nog vraagje,

zit op de 4-dvd versie behalve DTS ook nog DD5.1? (mijn huidige set kan geen DTS aan)

Vast wel, elke DTS dvd(behalve superbit dan) heeft naast DTS ook een dd 5.1 track, maar ff over de LOTR dvd's, de 2 disc, heeft dus de bioscoopversie van de film op de ene disc en een aantal urr extra's op disc 2, maar de 4 disc, correct me if i'm wrong, maar op de eerste 2 disc staat de "director's cut" film, op de 3e disc een aantal uren extra's en op de 4e disc staat toch de documantaire over lotr, die je nu ook los kan kopen, van national geographic volgens mij.

Maar ik ga voor de 4-disc versie, maar kan het waarschijnlijk toch niet laten om de 2-disc versie ook te kopen, zoals velen dus...

Elwood.

Lex v/d Moolen
05-07-2002, 16:50
Maar ik ga voor de 4-disc versie, maar kan het waarschijnlijk toch niet laten om de 2-disc versie ook te kopen, zoals velen dus...Ik heb net de 2-disc gereserveerd bij de V&D, de making of krijg je nu al mee:D

RobW
05-07-2002, 17:32
maar de 4 disc, correct me if i'm wrong, maar op de eerste 2 disc staat de "director's cut" film, op de 3e disc een aantal uren extra's en op de 4e disc staat toch de documantaire over lotr, die je nu ook los kan kopen, van national geographic volgens mij.



Elwood.

Je hebt het fout. Er staan andere extra's op, en niet de docu van National Geographic. Die krijg je er wel bij als je de gift-box koopt. Er staat heel veel op de 2e extra disc, hieronder een overzicht van de 2 disc's met extra's van de officiele site.

DISCS 3-4: The Appendices

Two discs with hours of original content including multiple documentaries and design/photo galleries with thousands of images to give viewers an in-depth behind-the-scenes look at The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring:

DISC 3 - "From Book to Vision"

Adapting the book into a screenplay & planning the film
Designing and building Middle-earth
Storyboards to pre-visualization
Weta Workshop visit - An up-close look at the weapons, armor, creatures and miniatures from the film
Atlas of Middle-earth: Tracing the journey of the Fellowship
An interactive map of New Zealand highlighting the location scouting process
Galleries of art and slideshows with commentaries by the artists
Guided tour of the wardrobe department
Footage from early meetings, moving storyboards and pre-visualization reels
And much more!

DISC 4 - "From Vision to Reality"

Bringing the characters to life
A day in the life of a hobbit
Principal photography: Stories from the set
Scale: Creating the illusion of size
Galleries of behind-the-scenes photographs and personal cast photos
Editorial and visual effects multi-angle progressions
Sound design demonstration
And much more!

Dane
05-07-2002, 17:44
Je hebt het fout. Er staan andere extra's op, en niet de docu van National Geographic. Die krijg je er wel bij als je de gift-box koopt. Er staat heel veel op de 2e extra disc, hieronder een overzicht van de 2 disc's met extra's van de officiele site.

DISCS 3-4: The Appendices

Two discs with hours of original content including multiple documentaries and design/photo galleries with thousands of images to give viewers an in-depth behind-the-scenes look at The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring:

DISC 3 - "From Book to Vision"

Adapting the book into a screenplay & planning the film
Designing and building Middle-earth
Storyboards to pre-visualization
Weta Workshop visit - An up-close look at the weapons, armor, creatures and miniatures from the film
Atlas of Middle-earth: Tracing the journey of the Fellowship
An interactive map of New Zealand highlighting the location scouting process
Galleries of art and slideshows with commentaries by the artists
Guided tour of the wardrobe department
Footage from early meetings, moving storyboards and pre-visualization reels
And much more!

DISC 4 - "From Vision to Reality"

Bringing the characters to life
A day in the life of a hobbit
Principal photography: Stories from the set
Scale: Creating the illusion of size
Galleries of behind-the-scenes photographs and personal cast photos
Editorial and visual effects multi-angle progressions
Sound design demonstration
And much more!

Ok thanx for the info, maar de giftset is toch gewoon ook de 4 disc set, maar dan alleen met 2 beeldjes erbij ofzo, ach, wat maakt t ook uit, wat er ook wel of niet bij zit ik koop t toch sowieso wel:D

(EDIT: ik las je stuk niet goed, die documantaire krijg je naast de gifset als je die koopt, ok alles is duidelijk nu, thnx)

Elwood.

RobW
05-07-2002, 18:19
If it wasn't for me.....:D

RobW
06-07-2002, 10:36
Bij de FRS krijg je er een gratis Lenyard(:confused: ) bij

Frank
06-07-2002, 11:09
Volgens de nieuwsbrief die ik vanmorgen ontving van The Movie Store verschijnen er maar 5000 exemplaren van TLOTR 5-disc versie met boekensteunen in Nederland. De prijs: 80 euro.

De 4-disc versie gaat volgens The Movie Store 50 euro kosten.

Lex v/d Moolen
06-07-2002, 12:07
Volgens de nieuwsbrief die ik vanmorgen ontving van The Movie Store verschijnen er maar 5000 exemplaren van TLOTR 5-disc versie met boekensteunen in Nederland. De prijs: 80 euro.
Ik denk als er veel vraag naar is, dat er heus wel meer zullen komen, als men er 80 euro voor wil neerleggen.

Dane
06-07-2002, 12:33
De 5 disc versie is dus gewoon de 4-disc versie met de documantaire dvd erbij of niet??, als dat zo is ga ik gewoon voor de 4 disc versie waarschijnlijk, €30 er bij op voor een docu en 2 boeken steunen....

Elwood.

RobW
06-07-2002, 13:20
Ik ga voor de gift-box, LOTR is volgens mij de beste film ooit(beste moet nog komen) en ik heb het er wel voor over om en de 8-augustus te kopen EN de gift-box. Is 100 euro bij mekaar, en dan heb ik 8 DVD's(nu al een van reservering, 2 augustus, 4-set+Nat. Geo. Docu) en twee boekensteunen, en nog die kaarten die erbij zitten.

Hilde
06-07-2002, 13:26
Ik ga eerst de 2-disk versie kopen die op 8 augustus uitkomt. Daarna zie ik wel of ik de 4-disk versie wel of niet aanschaf

Luther Hartog
06-07-2002, 23:08
Ik ga eerst de 2-disk versie kopen die op 8 augustus uitkomt. Daarna zie ik wel of ik de 4-disk versie wel of niet aanschaf Wel doen hoor, is echt de moeite waard, de DVD versies zijn totaal verschillend. De extra's zijn allemaal anders en de 4-disc set heeft de Directors Cut, als je een LOTR-fan bent moet je hem echt kopen

mark t
07-07-2002, 10:48
Harry van aint-it-cool-news heeft al een half exemplaar van de 2-dvd versie 'gekregen'. Er schijnen ook in deze versie al een paar kleine veranderingen te zijn doorgevoerd. De discussie over wel of geen auto is daarmee denk ik wel uit de wereld.;)

Hij vermoedt dat hij de tweede schijf (de extra's) nog niet heeft gekregen omdat hierop een vooruitblik naar The Two Towers staat. Maar tegelijkertijd vermeldt hij een link naar een pagina met een paar leuke spoilers, pardon SPOILERS:


http://www.theonering.net/perl/newsview/2/1025872678

Weliswaar niet allemaal nieuw, maar toch...

Tremor
07-07-2002, 11:32
Ik wacht toch op de 4 disc versie. De twee disc versie is toch gewoon de bioscoop versie zonder de 30min extra. Beetje zonde. Als ik die perse wil zien dan huur ik die wel.
De 4 CD SVCD versie klinkt met Dolby Pro Logic 2 ook lang niet verkeerd dus ik kan nog wel even wachten.

Dane
09-07-2002, 11:41
Ik weet niet of jullie dit al weten, maar op de site van Van Leest staat al hoe duur de 3 verschillende versies van de LOTR dvd's gaan kosten bij hun.

2-disc : €32.99

4-disc : €54.99

4-disc Special Collecter's Edition( met 2 stenen boekensteunen) (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=121843) : €87.99!!!

Klik op de link voor de specs en een plaatjes van de laatsgenoemde versie.

Elwood.

Pepijn Wildbret
09-07-2002, 12:00
4-disc Special Collecter's Edition( met 2 stenen boekensteunen) : €87.99!!!

Het is natuurlijk een groot bedrag, maar ik vindt die SE inclusief boeksteunen toch wel ontzettend geil! (check even die foto's, sjeeezzzusss :D )

Henk Heideveld
09-07-2002, 12:00
Ik weet niet of jullie dit al weten, maar op de site van Van Leest staat al hoe duur de 3 verschillende versies van de LOTR dvd's gaan kosten bij hun.
.2-disc : €32.99
4-disc : €54.99
4-disc Special Collecter's Edition( met 2 stenen boekensteunen) (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=121843) : €87.99!!!
Elwood.
Kan nog precies 30 dagen sparen. Moet lukken!
MOET LUKKEN!!! Ik spaar me te pletter, moet ook al voor Black hawk Down sparen. En voor No man's Land die kennelijk nog steeds niet uit is (zou 16 juni hebben moeten zijn)
Bedankt Elwood.

Luther Hartog
09-07-2002, 12:25
Ik weet niet of jullie dit al weten, maar op de site van Van Leest staat al hoe duur de 3 verschillende versies van de LOTR dvd's gaan kosten bij hun.

2-disc : €32.99

4-disc : €54.99

4-disc Special Collecter's Edition( met 2 stenen boekensteunen) (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=121843) : €87.99!!!

Klik op de link voor de specs en een plaatjes van de laatsgenoemde versie.

Elwood. Wel erg duur hoor, maar het is bij Van Leest, die is altijd duur. Ik ga de 2-disc versie bij www.dvdzone2.com bestellen die is daar 26€ + een coupon van 5€ korting

Dane
09-07-2002, 12:35
Ik ben echt aan het bidden dat de dvd's ook bij de makro komen, als dat zo is gaat de 2-disc versie waarschijnlijk 23.80 kosten, dan haal ik m wel, ik ben zeer benieuwd wat de 4-disc SCE dan zal gaan kosten bij de makro, maar als 'ie niet bij de makro komt, vraag ik het gewoon als vervroegd kerstcadeau...

Elwood.

Belinda
09-07-2002, 13:08
De voornaamste reden is dat het totaal andere extra's zijn, de film op de augustus-release mag wel weg, wil alleen ook die extra's hebben.




ik houd me aanbevolen, hoef al die extra's niet maar wil wel de film!:D

Dane
09-07-2002, 13:26
ik houd me aanbevolen, hoef al die extra's niet maar wil wel de film!:D

Hey Belinda, je eerste post zie ik, welkom op het forum dan maar he!

Maar welke dvd versie van LOTR wil jij hebben dan, de 2-disc bioscoopversie, of de 4-disc extended versie?

Elwood.

Belinda
09-07-2002, 14:25
Hey Belinda, je eerste post zie ik, welkom op het forum dan maar he!

THNX!echt grappig hier, wist niet dat het bestond maar amuseer me best!





Maar welke dvd versie van LOTR wil jij hebben dan, de 2-disc bioscoopversie, of de 4-disc extended versie?

Elwood.

extended versie is natuurlijk wel leuker (denk ik, hebben we uiteraard nog niet gezien) maar ik vond de bioscoopfilm al machtig genoeg en had na 5 minuten in de bios al besloten dat hij maar bij de verzameling moest! Heb afgelopen weekend net het boek weer uitgelezen, het enige wat ik kon denken was: hoe zou dit er in de film eruit zien? en wat is het boek eigenlijk langdradig, ik wil de film!

arno
09-07-2002, 14:36
Welkom Belinda

En idd Lotr was vanaf eerste moment een aanrader voor de DVD. Na het zien van de films ben ik gelijk alle boeken gaan lezen. :)

Dane
09-07-2002, 14:38
THNX!echt grappig hier, wist niet dat het bestond maar amuseer me best!

Jaa, het is hier altijd een feest....;) :D , en als je na verloop van tijd de ouwehoerthread ondekt in General, schieten je posts ook omhoog:)


[B]extended versie is natuurlijk wel leuker (denk ik, hebben we uiteraard nog niet gezien) maar ik vond de bioscoopfilm al machtig genoeg en had na 5 minuten in de bios al besloten dat hij maar bij de verzameling moest! Heb afgelopen weekend net het boek weer uitgelezen, het enige wat ik kon denken was: hoe zou dit er in de film eruit zien? en wat is het boek eigenlijk langdradig, ik wil de film!

Ik ga de boeken ook niet meer lezen denk ik, ik wacht liever op de films...

Elwood.

arno
09-07-2002, 14:47
Ik zou zeker de boeken ook lezen elwood die zijn echt meesterlijk, en ook op vakantie mee tenemen...lekker onderuitgezakt lezen heet dat

(of neem jij je hometheather mee? :D )

Belinda
09-07-2002, 14:48
Welkom Belinda

En idd Lotr was vanaf eerste moment een aanrader voor de DVD. Na het zien van de films ben ik gelijk alle boeken gaan lezen. :)

vond je de boeken dan niet dodelijk traag na de film? Ik had ze 10 jaar geleden al eens gelezen, maar vond ze toen leuker dan nu na de film. heb echt stukken overgeslagen totdat ik weer wat uit de film tegen kwam

sorry off topic, kan beter gelijk maar naar een ouwehoertopic gaan, he Elwood:D

Dane
09-07-2002, 14:56
Ik zou zeker de boeken ook lezen elwood die zijn echt meesterlijk, en ook op vakantie mee tenemen...lekker onderuitgezakt lezen heet dat

(of neem jij je hometheather mee? :D )

Ik heb boek 1 ook eerst helemaal gelezen voordat ik naar de film ben gegaan hoor, maar ik zag daarna niet in waarom, ok er zijn wat dingen uit de film gelaten(waarvan er trouwens veel wel in de extended versie zitten:D) maar ik ga boek 2 niet lezen voordat ik naar de film ga, nu zijn sommige dingen tenminste nog verrassend voor me, en nadat ik de 3 films heb gezien, lees ik de boeken vast nog wel eens.

Elwood.

arno
09-07-2002, 14:56
Mwah ik lees altijd al graag...en zoals ik al zei op vakantie helemaal...lekker in de schaduw...

Maar idd de film is ongeloveloos mooi...en wou niet wachten met de rest van het verhaal totdat de films zover waren.

Dane
09-07-2002, 14:58
sorry off topic, kan beter gelijk maar naar een ouwehoertopic gaan, he Elwood:D

:D . kijk zo begint het allemaal.....;)

Elwood.

Luther Hartog
09-07-2002, 16:03
vond je de boeken dan niet dodelijk traag na de film?Hmmm...ik moet hier toch even op reageren. Het is al vaker gezegd, maar de boeken moet je absoluut niet met de film vergelijken. De film laat stukjes weg en voegt er nieuwe dingen bij. LOTR het boek is gewoon een hele andere beleving dan de film, het boek neemt je mee in een fantasiewereld, alles wordt zo in details beschreven dat is onmogelijk om in de film te beschrijven. Peter Jackson heeft er wel alles aan gedaan om de wereld zo gedetailleerd mogelijk weer te geven. Ik heb vorige week LOTR-FOTR nog een keer gezien en het is gewoon een plaatje van een film. Ik denk alleen dat LOTR-TTT nog beter gaat worden en dat dan de mensen die het einde niet snapten van deel 1, de film ook meer gaan waarderen.

RobW
09-07-2002, 17:21
Ik ben op vakantie de 8e. Daarna nog een week. Maar de 8e gaan wij thuis iemand ophalen, en dan kan ik gelijk de DVD halen bij mijn Ven?, heb hem daar gereserveerd. Zal ik mijn speler meenemen en op vakantie kijken?

Soesanto Bosari
09-07-2002, 20:02
Ik koop alles! Alles dat wordt uitgebracht op DVD.

Ik hoop eigenlijk dat er achteraf nog iets van een hobbit verfilming komt.
Er is een samenvatting verteld in FOTR, maar het verhaal is leuk. En de kinders kunnen dan ook mee, omdat het minder bloederig is.

Dane
09-07-2002, 20:32
Ik koop alles! Alles dat wordt uitgebracht op DVD.

Je kunt de normale 4-disc versie dan beter niet kopen, als je de special collector's edition ook koopt, dan heb je m 2 x, en dat is natuurlijk ook een beetje overdreven....:)

Elwood.

Lex v/d Moolen
09-07-2002, 20:57
Ik koop alles! Alles dat wordt uitgebracht op DVD.

Ik hoop eigenlijk dat er achteraf nog iets van een hobbit verfilming komt.
Er is een samenvatting verteld in FOTR, maar het verhaal is leuk. En de kinders kunnen dan ook mee, omdat het minder bloederig is. Er zijn geruchten dat PJ hier wel oren naar heeft. En geef hem ongelijk, dit verkoopt. Als hij eerst met de Hobbit was begonnen, had ie alleen het jongste publiek getrokken.

Remco de Swart
09-07-2002, 21:23
Bij de FRS krijg je er een gratis Lenyard(:confused: ) bij

Heeft iemand een idee wat een "Lenyard" is. Sinds ik die mail van de FRS heb gekregen blijf ik me maar afvragen wat dit in vredesnaam is.

Liefst ga ik voor beide versies, al wordt dat wel een dure hobby.

Charley Baak
10-07-2002, 07:53
Heeft iemand een idee wat een "Lenyard" is. Sinds ik die mail van de FRS heb gekregen blijf ik me maar afvragen wat dit in vredesnaam is.

Liefst ga ik voor beide versies, al wordt dat wel een dure hobby.

Volgens mij is een Lenyard een moeilijke naam voor zo'n ding die je om je nek hangt, om je sleutels aan te hangen

Charley Baak
11-07-2002, 07:36
Via deze link zijn alvast 20 screenshots en 13 menu's te zien van de dvd van LOTR:FOTR

http://dvd.ign.com/articles/364/364147p1.html

Zegt het voort!