PDA

Bekijk de volledige versie : Advies: digitale themakanalen opnemen en ook DVDs afspelen van een externe USB HD



dvwul
18-11-2008, 19:35
Op voorhand: ik ben nieuw op dit forum. Heb -tevergeefs- wat rondgeneusd hier
op zoek naar een antwoord op het volgende probleem.

Situatie nu:
Plasma, met losse tuner (Pioneer) en een losse DVD-speler/HD-recorder.
tevens een Samsung decoder, single tuner.

Ik kan alle wel alle digitale themakanalen bekijken, maar kan ze níet opnemen:
kan alleen analoog opnemen. Handel is door 'de winkel' geinstalleerd.

Wat ik graag wil:
- óók de digitale themakanalen opnemen
- een apparaat (wat voor?) waaraan ik een externe losse HD via een USB kan aansluiten
- de films (allemaal DVD's, dus DVD-structuur) zouden dan op TV moeten verschijnen en ik moet dan een film kunnen selecteren/afspelen
(nu brand ik ze nog en moet ik ze afspelen via de DVD/HD-recorder, omslachtig)

- de bedoeling is dat op de losse externe HD ook HD-films komen en die moeten dus ook afspeelbaar zijn

Vraag:
Kan dit en.. wat heb ik hiervoor nodig ?
Wat zijn de beste apparaten?

Ik heb zitten kijken naar:
Cisco 8455DVB HD PVR (3 tuners)
of
Humax Duovisio PVR-9200C 2 tuners
misschien in combinatie met
Conceptronic CFULLHDMA (vanwege de externe HD?)

Maar misschien kán wat ik wil helemaal niet.

Ik weet het niet enne....
(ben een leek op dit gebied :( )

Advies is van harte welkom!

thanks!
=

Remo van Vuuren
23-11-2008, 19:15
Ik ga er even vanuit dat je met DVD-films films bedoelt die je zelf gemaakt hebt of waarvan je het origineel hebt.

Het enige waar ik je mee kan helpen is een advies voor een harde schijf met mediamogelijkheden.
Ik heb een maand geleden de Mvix MX780HD (http://www.mvixusa.com/#index_main/ht) gekocht bij de Mediamarkt (€220). Hiervoor heb je een HD van 500GB (die je zelf kunt vervangen door een grotere). Alles wordt afgespeeld van AVI tot FullHD (1080p) WMV-bestanden tot MP3's tot originele dvd-structuren. De aansluitingen zijn ook meer dan compleet; coaxiaal en optisch uit, component, HDMI, scart, cinch én twee usb ingangen voor externe usb apparaten op aan te sluiten. Voorzien van Wifi voor draadloos streamen vanaf een andere pc of voor internet radio en tv. Upgraden van nieuwe firmware is een fluitje van een cent.

Zie hier (http://www.mvixusa.com/#products_main/ht/0) voor de specs. De nieuwste firmware ondersteunt ook mkv-formaat.

Ik ben er bijzonder tevreden over! (y)

dvwul
25-11-2008, 19:10
Dank voor je reactie! Ik zal dit nader onderzoeken.
Het lijkt me een prima ding.

Nogmaals enorm bedankt voor de tip!

grtn
==