PDA

Bekijk de volledige versie : LG RH387 DVD recorder herkent schijf niet.



tebsch
21-11-2008, 08:39
Wie kan mij helpen ???

Ik heb sinds kort een DVD recorder LG, RH387.
Het opnemen op de interne schijf gaat prima maar als ik op een DVD op wil nemen dan krijg ik de melding: Schijf wordt niet herkend. Ik gebruik een DVD+RW van Philips.
Ook een opgenomen schijf wordt niet herkend b.v. foto's op een CD.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

Een tweede vraag is: In het SetUp menu zou je bij disc Initialisatie een menu moeten krijgen en in de handleiding staat dan: U kunt een DVD initialiseren door te drukken op ENTER terwijl (Start) geselecteerd is. Wat bedoeld men met start? Het menu (Disc Initialisatie) wordt geopend.

Wie kan mij uitleggen hoe dat moet ??

michelle1505
22-12-2008, 09:00
Hoihoi, Wat betreft het niet herkennen van je schijf, dat weet ik niet, misschien dat het te maken heeft met + en - schijfjes maar dat initaliseren, ik weet niet als ik een leeg nieuw dvdtje erin stop dat vraagt hij automatisch of hij gestart moet worden (vreemde manier van vragen of hij geinitialiseerd moet worden), als je dan ja zegt dan initialiseerd hij hem gewoon.

marina1948
31-01-2009, 09:34
Hallo waarschijnlijk zit ik op de totaal verkeerde pagina, maar ik wil graag een vraag stellen en kan niet vinden waar ik dat moet doen. ik heb mij nu net lid gemaakt van het forum het heeft te maken met de LG, RH387 en het afstellen of verbinden naar mijn tv en samsung SMT - 1100T twintuner
kan iemand mij helpen
vr gr marina

DVDProfilersFilmgek
01-02-2009, 10:14
Hallo waarschijnlijk zit ik op de totaal verkeerde pagina, maar ik wil graag een vraag stellen en kan niet vinden waar ik dat moet doen. ik heb mij nu net lid gemaakt van het forum het heeft te maken met de LG, RH387 en het afstellen of verbinden naar mijn tv en samsung SMT - 1100T twintuner
kan iemand mij helpen
vr gr marina

Je had zelf een Topic kunnen openen, dan vind je het makkelijker en vind men je vraag ook beter, maar dat terzijde.

Je vraagstelling is wazig, kan nu niet echt ontdekken wat je wil weten.

Maar als je de LG en de twintuner wil aansluiten moet dat toch vrij simpel zijn, er zitten gebruiksaanwijzingen bij die apparaten.

Oke komt ie:

Scartkabel van de Twintuner naar een scartINgang van de LG. (wel de goede uitgang van de Samsung twintuner kiezen, er is 1 uitgang voor de TV en er is 1 uitgang voor de recorder)
Scartkabel van de Samsung Twintuner naar de TV.
Scartkabel van de LG-recorder scartUITgang naar de TV.

Als het goed is, dan heb je op de Samsung twintuner achterop een klein kabeltje extra aangesloten, dat is het kabeltje dat het antennesignaal doorlust naar de 2e tuner.

TV kijken:
gaat als het goed is nog steeds op de manier zoals je al gewend was, TV op de juiste scartingang en zappen met de twintuner om te kijken naar een TV zender.

DVD of opgenomen programma kijken:
Je zet je TV op de scartingang waarop je LG recorder is aangesloten, door het starten van de LG moet je nu beeld krijgen van de LG op je TV.

Opnemen:
Ik zou dat eerst maar eens handmatig gaan proberen, als het je lukt, dan kun je met de gebruiksaanwijzingen op schoot gaan kijken hoe je de handel moet programmeren, in dit geval zowel de 2e tuner in de Samsung als ook de recorder. Om op te kunnen nemen moet de 2e tuner geprogrammeerd worden, en dien je de recorder te laten opnemen van de scartingang waarop de samsung twintuner is aangesloten. Moet lukken met een beetje stoeien:wink:

Nu maar hopen dat je TV over 2 scaringangen beschikt, je hebt helaas daar geen informatie over gegeven. Sterkte, en als je nog vragen hebt, gewoon stellen, maar dan graag wel een beetje gericht en niet zo'n algemene vraag!

Paul Boon
28-01-2011, 09:54
Na het inladen van een gebrande DVD verschijnen de meldingen “Schijf wordt niet herkend, controleer de schijf” en “DVD”, waarna de schijf wordt uitgeworpen.

Daar het apparaat nog in garantie is, heb ik het voor onderzoek samen met de "niet herkende schijf teruggestuurd. Het apparaat werd teruggestuurd met de melding: "De door u gebruikte bestandsindeling, MPG, wordt niet ondersteund door het apparaat; gebruik DIVX of XVID i.p.v. MPG". De niet herkende schijf is eeen VERBATIM DVD-R 4.7 GB. Het betreft een diavoorstelling aangemaakt en gebrand met het programma NERO 9, laatste update. Er werd in dit programma gekozen voor "Indeling : MPEG-2" en voor "Profiel : Compatibel met DVD Video". Geen enkele fout werd gemeld tijdens de aanmaak van de schijf. De schijf is volledig nieuw, zuiver en krasvrij. Andere dia voorstellingen, aangemaakt met hetzelfde programma en met dezelfde instellingen en gebrand op dezelfde schijven worden wel herkend. Hier wordt verschijnt juist vóór het afspelen de melding“DIVX”.

De “ niet herkende” schijf wordt wel herkend en feilloos afgespeeld op toestellen van het merk:
- PIONEER type DV-380-k
- SONY PLAYSTATION 3
- PHILIPS type DVDR 3300H

Wie kan mij hierbij helpen?

countbasie
29-04-2012, 11:29
Goedemiddag,
ik heb problemen met het aansluiten van de LG HDD/DVD recorder RH387HP.
ik heb geen kabelaansluiting maar een schotelantenne dus mijn signaal krijg ik binnen via de decoder van mijn schotel.
ik krijg geen kanalen op mijn hdd recorder.
alles is volgens de schema's in de handleiding aangesloten.
wat doe ik verkeerd?
hoop op reacties

peptalk
29-04-2012, 12:27
Goedemiddag,
ik heb problemen met het aansluiten van de LG HDD/DVD recorder RH387HP.
ik heb geen kabelaansluiting maar een schotelantenne dus mijn signaal krijg ik binnen via de decoder van mijn schotel.
ik krijg geen kanalen op mijn hdd recorder.
alles is volgens de schema's in de handleiding aangesloten.
wat doe ik verkeerd?
hoop op reacties

Volgens de handleiding pagina 12:

Betaal TV/Canal Plus Decoder Aansluiten
U kunt Betaal TV/Canal Plus programma’s bekijken en opnemen indien u een
decoder (niet geleverd) aansluit op dit toestel. Koppel de hoofdkabel van het
toestel los bij het aansluiten van de decoder. U hoeft het toestel niet in te
schakelen om de signalen van de aangesloten tuner op uw TV te bekijken.
Om Betaal TV/Canal Plus programma’s
te bekijken of op te nemen,
stelt u de optie [AV2 Aansluiting] in
op [Decoder] (zie pagina 16) en
stelt u de [CANAL] optie van het
programma in op [Aan] in het
Instellingenmenu (pagina 14).
Als u de hoofdkabel van het toestel
loskoppelt, kunt u niet kijken naar
de signalen

en pagina 14:

U kunt de instellingen van het geprogrammeerde kanaal wijzigen door de optie
[Programma Bewerken] te selecteren aan de linkerkant van het kanaal
bewerken scherm.
[PR]: Geeft de geselecteerde kanaalpositie weer.
[Seek]: Zoekt automatisch naar een kanaal. Stopt hetzoeken zodra het
toestel afstemt op een kanaal.
[Ch.] Wijzigt het kanaalnummer.
[MFT] Fijn afstemmen op het kanaal voor een helder beeld.
[CANAL]: Instellen van de kanalen voor de decoder.
U heeft deze instelling nodig voor het kijken naar of opnemen van Betaal
TV/Canal Plus programma’s.
[NICAM]: Instellen van de kanalen voor NICAM uitzendingen.
[OK]: Bevestigen van de instellingen en terugkeren naar het kanaallijst menu.

en pagina 16:

AV2 Aansluiting – U kunt een decoder of ander toestel aansluiten op de
AV2(DECODER) ingang op het achter paneel.
[Decoder]: Selecteer dit indien u een PAY-TV of Canal Plus decoder aansluit
op de AV2(DECODER) ingang van het toestel.
[Overig]: Selecteer dit indien u een VCR of gelijkwaardig opnametoestel

en pagina 27:

Opnemen van externe invoer
U kunt opnemen van een externe component, zoals een camcorder of VCR,
aangesloten op een van de externe ingangen van de recorder.
Elke druk op de AV/INGANG wijzigt de invoerbron zoals hieronder beschreven.
Zorg dat de component waarvan u wilt opnemen goed aangesloten is op het
toestel voordat u gaat opnemen van een externe bron.
 Tuner: Ingebouwde tuner
 AV1: AV1 scart contactpunt op achterpaneel
 AV2: AV2 DECODER scart contactpunt op achterpaneel
 AV3: AV IN 3 (VIDEO, AUDIO (L/R)) geplaatst

De recorder heeft geen satelliet tuner, dus je kunt alleen opnemen als de satelliet decoder aan staat op het juiste kanaal.