PDA

Bekijk de volledige versie : Wild Bunch, The (DC) [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
22-11-2008, 11:14
Wild Bunch, The (DC)

Harde western van Sam Peckinpah, nu te bewonderen in High Definition.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3660)

Nyarlathotep
22-11-2008, 12:17
Nog nooit gezien deze film... Ik heb dan ook te weinig westerns in mijn collectie, en de komst van een Blu-ray speler begin volgend jaar gaat dat veranderen.
Ik hoop ook stiekum op een BR box van b.v. Serio Leone...

Lex v/d Moolen
22-11-2008, 12:51
Geweldige western deze, komt er ook wel in.

misterfun
22-11-2008, 18:35
Wel jammer van de slechte audio track dan. Niet een wereldse vooruitgang dus. qua kleuren wel natuurlijk.

barend
23-11-2008, 10:22
Had 'm al staan, nog niet gezien, ben blij dat het beeld zo goed blijkt; Butch Cassidy & The Sundance kind vind ik erg teleurstellend.
Jullie merken, hier spreekt een koiboi & western fan!
Als je 'm bij Proxis bestelt zit er zo'n briefje in voor een gratis vierde disc, nog eentje scoren en dan heb ik er drie...

HUYG
23-11-2008, 18:36
Rauwe western, een topper binnen het genre.

Roy Langeveld
25-11-2008, 11:09
Laatst voor het eerst gezien (wel op gewone dvd trouwens), ben op zich geen westernfan, maar dit is gewoon een briljante film, los van het vakje waarin hij thuishoort. Stevig acteerwerk, een degelijk scenario, en actiescenes/montage van grote klasse.

De vergelijking met Tarantino- en John Woo-films vind ik niet eens vergezocht, net als in QT's en JW's films zijn niet de good guys maar de traditionele 'slechteriken' de hoofdpersonen. En zij zijn ook maar mensen die niet anders kunnen of willen, zo blijkt.

En wat geweld betreft, we zijn tegenwoordig alweer wat meer gewend. Ik denk dat veel kijkers zich destijds opwonden over het feit dat er in deze film niet alleen goeien en slechten werden neergeschoten, maar ook onschuldige omstanders. Maar dat is juist wel weer zo realistisch.
9,0/10

navarone
23-01-2009, 21:37
Een van de betere westerns. Toch maar op Blu-ray gekocht hoewel er niet zoveel verandering in zit ten opzichte van de dvd. Die was kwalitatief al erg goed. Komt in de bioscoop iets beter tot zijn recht ( Eind jaren 60 enkele keren kunnen bewonderen op het grote scherm).

Pascal Barroso
24-01-2009, 16:18
Nooit gezien deze maar naar aanleiding van de verhalen hier en ook de positieve recensie hier en bv. op highdefdigest heb ik em meteen besteld via de take 3 get 4 actie.

Richard B.
28-01-2009, 23:54
Ik vond deze in HD ietsje tegenvallen. Natuurlijk is er wel verbetering te zien, maar niet zoveel als ik had verwacht. Misschien dat het ook wel wat te maken heeft met de stijl van filmen.

De film is steengoed, en da's dan ook de beste reden om hem aan te schaffen. Maar de ultieme HD-release van een western is het niet. Die eer zou ik zelf geven aan Warners release van The Searchers.