PDA

Bekijk de volledige versie : Beeldkwaliteit Panasonic HDD recorder



Anneke
24-11-2008, 21:00
Na twee jaar met diverse reparaties aan mijn LG RH188 mocht ik mijn recorder alsnog omruilen voor een Panasonic DMR EH57. Op verschillende punten een prettig apparaat, maar een opvallend slechtere beeldkwaliteit. Bij de LG was het verschil tussen antenne rechtstreeks op de tv of via de recorder minimaal, bij de Panasonic echt heel groot. Sommigen raden me nu aan een signaalversterker aan te schaffen, wat denken jullie?
Wat me verder opvalt is dat zelfs bij het afspelen van een (goede) dvd de beeldkwaliteit heel erg matig is. Ook dat was bij de LG stukken beter.
Ik mag dan wel niet blond zijn, maar ik snap hier niets van. Eerlijk gezegd valt het me behoorlijk tegen. Zie ik iets over het hoofd, een instelling, een kabel?
Adviezen van mensen met meer verstand van dit soort zaken dan ik (bijna iedereen dus :wink:) zou ik zeer op prijs stellen!

Anneke
03-12-2008, 18:43
Stel ik mijn vraag op het verkeerde forum? Kunnen jullie me misschien een ander forum aanbevelen waar ik meer kans heb? Heb ik niet voldoende informatie gegeven?

Roger Weerts
03-12-2008, 18:57
Na twee jaar met diverse reparaties aan mijn LG RH188 mocht ik mijn recorder alsnog omruilen voor een Panasonic DMR EH57. Op verschillende punten een prettig apparaat, maar een opvallend slechtere beeldkwaliteit. Bij de LG was het verschil tussen antenne rechtstreeks op de tv of via de recorder minimaal, bij de Panasonic echt heel groot. Sommigen raden me nu aan een signaalversterker aan te schaffen, wat denken jullie?
Wat me verder opvalt is dat zelfs bij het afspelen van een (goede) dvd de beeldkwaliteit heel erg matig is. Ook dat was bij de LG stukken beter.
Ik mag dan wel niet blond zijn, maar ik snap hier niets van. Eerlijk gezegd valt het me behoorlijk tegen. Zie ik iets over het hoofd, een instelling, een kabel?
Adviezen van mensen met meer verstand van dit soort zaken dan ik (bijna iedereen dus :wink:) zou ik zeer op prijs stellen!

Hoi Anneke,

Welkom op het forum als eerste, :razz:

Omdat ik het zielig vindt dat er nog niemand heeft gereageerd, doe ik het maar ;-)

Moeilijk probleem, Je kijkt neem ik aan via de aangesloten scart aansluiting (of zelfs via HDMI) of via de doorgeluste coaxkabel ? (Bij scart of HDMI is de beeldkwaliteit zonder meer beter of het beste)
Misschien is je bedrading (vanaf het punt waar ie uit de muur komt) niet optimaal en heeft deze recorder daar meer moeite mee. Slechte aarding kan vaak een probleem vormen. Kwalitatief goede coaxkabel EN connectors zijn een must om alles optimaal te krijgen. Als je zegt dat een dvd ook niet helemaal toppie is zou ik graag weten wat er volgens jou aan mankeert. Geen toppie beeld is een groot begrip ;-)

Ook de scartkabels en dergelijke dienen van goede kwaliteit te zijn, en controleer alle kabels eens, je zou niet de eerste zijn waar een kabel wat los in de aansluiting zit.

En de instellingen kun je ook eens nalopen, en kijken of er iets verandert, er zitten vaak instellingen voor de scartaansluitingen, check de handleiding waar ze voor dienen.

Als het verschil erg groot is zou je ook nog een maandagmorgen apparaat kunnen hebben, you never know. Of probeer het apparaat eens op een ander tv. Hoe is het beeld zonder gebruikmaking van de hdd recorder ?

Groet Roger.

Ps. Een handige vriend met als hobby HT is ook aan te raden ;-)

Anneke
10-12-2008, 08:21
Ah, toch nog een reactie :grin:. Dank je Roger. Ik ga ermee aan de slag en laat het je weten!
Alvast twee antwoorden;
- ik gebruik zowel een scartkabel als een doorgeluste coaxkabel.
- het beeld is gewoon niet scherp, verder geen storing o.i.d.

banzano
11-02-2009, 02:20
Hoi Anneke, je kunt ook op onderstaande site terecht voor dergelijke vragen..:)

http://www.kieskeurig.nl/dvd-recorder/panasonic/dmr-eh57/reviews/264934/