PDA

Bekijk de volledige versie : dure dvdspeler veel problemen



ronald marcelis
24-11-2008, 22:27
Ik heb weinig plezier van mijn ( indertijd) dure denon dvd 2900 speler.
Regelmatig blijven dvd,s hangen en haperen.
Stop ik ze in een goedkope speler van vrienden dan is er geen enkel probleem.

Toch vreemd.
Is het een Denon kwaal? IK heb mijn speler nu voor reparatie opgestuurd en een leenspeler ook van denon een 1730 en ja hooorr... iets minder vaak, maar toch wordt mijn lust om lekker een filmpje te pakken hier ook vergald door haperingen en gekreun.

Mijn dvd,s zijn onbeschadigd en het gebeurt bijv. soms na 4 minuten en de vl dag op dezelfde passage doet ie het gewoon goed??

meer mensen ervaringen hiermee.

Zal ik maar een goedkope speler aanshaffen om van de ellende verlost te zijn?

Graag jullie reactie.

Pastichio Rocker
24-11-2008, 23:44
Koop een Pioneer of een ander degelijk merk

Ik had ook eens een goedkope speler gekocht. Een Cyberhome. 2 jaar prima gedaan, speelde alles. Maar van de een op de andere dag deed ie niks meer. Dat heb je dan wel weer met goedkope rommel.

Nyarlathotep
26-11-2008, 12:28
Het kan zijn dat de lens vies of beschadigd is.
Speelt hij audio cd´s wel goed af?

Maak anders de lens eens schoon, met zo´n speciaal kitje.

ronald marcelis
26-11-2008, 14:02
De denon 2900 kan ik afhalen van reparatie bij importeur Penhold. Benieuwd wat er aan gedaan is.
Lens is al eens eerder schoongemaakt in de winkel. Toen kon hij super audio cd niet inlezen.
maar andere schijfjes wel ??

Blijft vreemd dat ik een dvd aanvankelijk een uur storingvrij kan kijken en dan begint ie plots te hangen en weigert opnieuw op te starten.

Misschien is het de warmte?

Ik zal laten weten of het geheimzinnige raadsel opgelost is wanneer ik de speler zaterdag thuis heb.

Edgar Smit
26-11-2008, 15:54
De denon 2900 kan ik afhalen van reparatie bij importeur Penhold. Benieuwd wat er aan gedaan is.
Lens is al eens eerder schoongemaakt in de winkel. Toen kon hij super audio cd niet inlezen.
maar andere schijfjes wel ??

Blijft vreemd dat ik een dvd aanvankelijk een uur storingvrij kan kijken en dan begint ie plots te hangen en weigert opnieuw op te starten.

Misschien is het de warmte?

Ik zal laten weten of het geheimzinnige raadsel opgelost is wanneer ik de speler zaterdag thuis heb.warmte zou best eens kunnen....
ben benieuwd naar de uitkomst want het is wel vervelend.

DVDProfilersFilmgek
26-11-2008, 18:16
De denon 2900 kan ik afhalen van reparatie bij importeur Penhold. Benieuwd wat er aan gedaan is.
Lens is al eens eerder schoongemaakt in de winkel. Toen kon hij super audio cd niet inlezen.
maar andere schijfjes wel ??

Blijft vreemd dat ik een dvd aanvankelijk een uur storingvrij kan kijken en dan begint ie plots te hangen en weigert opnieuw op te starten.

Misschien is het de warmte?

Ik zal laten weten of het geheimzinnige raadsel opgelost is wanneer ik de speler zaterdag thuis heb.

Ik heb zo'n probleem ooit eens gehad met mijn eerste Revoy, die vrat altijd wel alles, maar begon na anderhalf jaar te haperen nadat hij 1 film had afgespeeld, bij de 2e film begon dan de ellende.... Ook weggebracht, de oorzaak is nooit gevonden, heb toen geld van de verzekering gehad.....

Als je weer een DVD speler wilt, denk dan eens na over een Oppo(y)

Mr.Mark R
04-12-2008, 16:27
Ik heb recentelijk de Pioneer dv696k aangeschaft, samen met mijn benQ X2000w komt werkelijk waar fantastisch mooi beeld uit! Dus misschien als je em nog via internet kan vinden is het een aanrader! Oh ja hij is nog redelijk goedkoop ik heb de mijne voor 68 euro (ex. verzend.) gekocht (y)

ronald marcelis
07-12-2008, 11:07
Ik heb de denon2900 inmiddels een week in huis.
De complete laserunit is vervangen en de software is bijgewerkt.

Ik ben erg blij met het resultaat want hij speelt als nooit tevoren. Wat een mooi beeld en (afkloppen.....ik blijf nog wat achterdochtig na al die ellende ) hele films retestrak!

Jammer dat Penhold geen nadere info geeft over precieze diagnose van de storing.
" schoongemaakt en laserunit vervangen" daar moet je t mee doen.

Zou het slijtage zijn..werkt dat zo met de laser na paar jaar spelen?
Of gewoon domme pech ( alles kan stuk gaan )

Verklaring voor feit dat goedkopere dvd spelers ( ook dvd drives in computers) moeilijke schijfjes wel afspelen zou te maken hebben met een " minder precieze uitlezing" minder foutcorrectie-toepassing. Aldus mijn dealer.

Tja wat moet je daar van zeggen.

OK bedankt voor jullie reacties en altijd benieuwd naar soortgelijke ervarings verhalen.

ChielV
20-12-2008, 10:18
Hoi Ronald,

Het verhaal van je dealer is gedeeltelijk waar. Duurdere spelers hebben minder bereik in de focusering. De lens moet het brandpunt precies tegen de laklaag van de dvd leggen zodat deze teruggekaatst kan worden. Recordables zijn iets dikker dan origenele dvd's zodat de processor meer foutmeldingen moet verwerken. Soms wordt de dvd zelfs helemaal niet gelezen. Door het verwerken van meer foutmeldingen kan de processor zelfs te warm worden. Als je recordables gebruikt adviseer ik om het merk traxdata eens te proberen.
Spelers die ineens gaan haperen heb vaak een mechanisch probleem. Door vuil of nicotine-aanslag worden de asjes waar de laser-unit over schuift wat stroever met als gevolg dat de laser-unit het spoor van de dvd moeilijker kan volgen. Schoonmaken en een beetje WD40 erop doet wonderen.
Natuurlijk kan de laser-diode ook verslijten maar die moet normaal toch 100.000 gebruiksuren hebben.