PDA

Bekijk de volledige versie : WALL•E [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
26-11-2008, 12:28
WALL•E

Bijzondere sciencefiction animatie die in HD prachtig tot zijn recht komt.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3674)

Coen P.
26-11-2008, 13:22
Een zekere aankoop!

mark9534
26-11-2008, 13:59
Is dit een prequel op Short Circuit ??? Johnny number 5, where it all began. ;)

Vond het een mooie animatiefilm. Knap gedaan.

Bettina
26-11-2008, 14:45
De film van het jaar voor mij. De blu ray uitgave is zeer geslaagd!

Nyarlathotep
26-11-2008, 15:07
Binnenkort ook een BR speler in huis. En deze film komt er zeker bij!

De MKV versie die ik thuis heb laat ook al een prachtig plaatje zien. Eens kijken of er een mooie BR boxset rondzwerft op het internet...

shadow
26-11-2008, 16:50
Vorige week meteen gekocht. Alleen al vanwege de 'The Pixar Story' documentaire de moeite waard om te kopen. Supertitel.

TJ Weissel
26-11-2008, 17:35
'The Pixar Story' was ik al helemaal vergeten!

Blu-ray staat al 'n tijdje in de kast.. misschien vanavond even op disc 2 storten.

Werner
26-11-2008, 19:18
Eén ergernis bij de extra's, en dat is dat The Pixar Story geen Nederlandse ondertitels heeft.

Mr. Incredible
26-11-2008, 21:16
Dit zal mijn eerste aanschaf op Blu-Ray worden!

Frank
26-11-2008, 21:31
Eén ergernis bij de extra's, en dat is dat The Pixar Story geen Nederlandse ondertitels heeft.
Inderdaad. En daarnaast is het zo dat als je bij set-up de Nederlandse ondertiteling inschakelt de documentaire Nederlands gesproken is.

Melvinrijk
27-11-2008, 06:33
WALL•E is trouwens de eerste Pixar film waarin ook stukjes echte film verwerkt is.


Ik dacht dat Happy Feet eerder was met echt film...of was die film later?

Aloys
27-11-2008, 06:40
WALL•E is trouwens de eerste Pixar film waarin ook stukjes echte film verwerkt is.


Ik dacht dat Happy Feet eerder was met echt film...of was die film later?

Happy Feet is niet van Pixar ;-)

le-nnart
27-11-2008, 09:32
ik vond dat zooo mooi gedaan, zowiezo die hele film en de extra's(die ik noooit kijk).
een pracht film en de volledige 29,99 waard (jaja, domdom bij FRS gekocht)

Pulse
27-11-2008, 11:44
Inderdaad. En daarnaast is het zo dat als je bij set-up de Nederlandse ondertiteling inschakelt de documentaire Nederlands gesproken is.

Probleem van de taalbariere is daarmee toch juist opgelost??

Werner
27-11-2008, 13:35
Probleem van de taalbariere is daarmee toch juist opgelost??

De taalbarrière wel, die van de goede smaak daarentegen... :?

music_maniac1965
27-11-2008, 16:05
wat een fantastiese release is dit ! dat er een korte extra animatie film bij zat wist ik al (presto), maar burn-e is nieuw voor mij :D zoals de review van de BD al zegt is de beeldkwaliteit weer van hoog nivo ! de sfeer die de rommelige aarde weergeeft is erg goed gedaan. wall-e en zijn kakerlak vriend zijn echt eenzaam tot eve komt :D.

ik denk dat het ook een kwestie van smaak is, dat de reviewer het 2e gedeelte minder vind. in iedere disney film zit wel een moralisties ondertoontje. daar erger ik mij niet aan, omdat disney films altijd zo'n gezellige sfeer op roepen. wel moet ik zeggen dat ik het met de reviewer eens ben dat het eerste gedeelte, dat zonder dialoog verteld word, heel appart is gedaan. ik vind het echt een prestatie hoe pixar door middel van robot geluidjes, en de superbe animatie het eerste gedeelte boeiend kan houden zonder enige dialoog.

johnsmeets
28-11-2008, 22:10
nog niet alles gezien alleen de film.
Mooi beeld goed geluid(wat met tegenviel was dat de amerikaanse versie regio 1
dts hd master audio 6.1 heeft volgens blu ray.com)
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=1190
en de mijne via play.com dtshd ma 5.1
verder prima titel morgen even in de extras duiken....

-Jaap-
29-11-2008, 13:25
De jouwe heeft ook 6.1, je apparatuur ondersteund het kennelijk niet.
Jouw UK versie is exact gelijk aan de NL versie, met 6.1 dus!

johnsmeets
29-11-2008, 14:34
jaap je hebt gelijk is 6.1 beter opletten john

McReal
29-11-2008, 21:49
wall-e blu-ray heb ik zwarte balken boven en onder is dat normaal op een plasma 42 inch ??

TJ Weissel
29-11-2008, 22:04
wall-e blu-ray heb ik zwarte balken boven en onder is dat normaal op een plasma 42 inch ??

Ja want wall-e is 'n 2:35:1 (Cinemascope film). jouw tv is 1.78:1

http://content.answers.com/main/content/img/CDE/ASPECTRA.GIF

music_maniac1965
29-11-2008, 22:14
wall-e blu-ray heb ik zwarte balken boven en onder is dat normaal op een plasma 42 inch ??

het aantal inch of centimeters heeft niks met de beeldverhoudingen te maken hoor, ook op mijn 46 inch tv heb ik balken :)

heel veel films, waar ze het beeld in het orginele formaat houden hebben zulke balken. daar ben ik erb blij mee, want ik zie films graag op die manier zoals de makers het bedoeld hebben.

trouwens, bovenstaande post heeft wel een heel duidelijk foto'tje bij zijn uitleg over beeldformaat gezet :) bedankt daarvoor.

Ron-G
11-12-2008, 17:28
Afgelopen week flinke upgrade gedaan qua beeld, een nieuwe projector de JVC HD1 :cool: en een Blu Ray speler, dus full HD grootbeeld genieten....dus snel erna naar de Blu Ray boer gestapt voor mijn eerste schijfjes en onder andere deze erbij gekocht.

Maar ben de eerste hier die het gaat zeggen, maar vond het verhaal deze keer wel erg magertjes, en helaas doorspekt met het "feel good" en "moraal" van Disney, ik vond bij deze film de hand van Disney wel erg voelbaar.....het kon me helaas matig boeien, en merkte dat ik halverwege de film begon te knikkebollen, maar even wat te drinken gepakt en de film uitgezeten.......met andere worden de film kon mij totaal niet boeien, helaas helaas, andere Pixar films hebben me altijd gepakt, maar deze nee......gaat ook per direct in de verkoop.........

Beeld is zoals te verwachten van sublieme kwaliteit ondanks een scherm van 2.40 breed, is alles haar en haar scherp wat dat betreft is 1080p zwaar genieten, en wat dat betreft echt demomateriaal maar hou hem er niet voor........geluid is ook top....

Vind dit de minste van de Pixar reeks qua verhaal, qua beeld de absolute top, heb de film een 5 gegeven.

Fonzie
11-12-2008, 22:59
andere Pixar films hebben me altijd gepakt, maar deze nee......

je bent zeker niet de enige. Vond dit ook als een van de weinige mensen een dikke tegenvaller. Als je de rest bekijkt van Pixar is het allemaal zo leuk, vrolijk, amusant en genoeg te lachen. Als ik naar Wall-e kijk, zie ik een zielig robotje dat niets zegt behalve zijn naam en Evaaaaa, de mensen zijn als echte mensen weergegeven maar ook als belachelijke karikaturen die geheel buiten de stijl vallen van het realisme van de film en waar o waar is de humor (en dan bedoel ik niet een glimlachje ten gevolge van simpele slapstick). De knipogen naar 2001 lagen er ook veel te dik bovenop. Het is allemaal leuk bedacht hoor, en werkelijk schitterend gemaakt. En puur om mijn verzameling Disney's compleet te houden blijft deze erin, maar toch echt de minste.

Van beste naar slechtste vind ik:

1. Monsters Inc
2. Ratatouille
3. Finding Nemo
4. The Incredibles
5. Cars
6. A Bugs Life
7. Toy Story 1/2
8. Wall-e (sorry, jongen... ;))

Michiel H.
13-12-2008, 21:57
Ik vond het tweede gedeelte erg tegenvallen, ook al had ik er wel rekening mee gehouden met de Disney/Pixar manier van vertellen en boodschappen "opdringen", maar om hem slechter te beoordelen dan bijvoorbeeld A Bugs Life of Ratatouille... 8O Smaken, smaken, ik weet het.

Denk dat de film voor een leuke prijs wel de moeite waard is, maar het niveau van Nemo, The Incredibles en Toy Story is het voor mij ook bij lange na niet.

-Jaap-
13-12-2008, 22:04
Ik de UK BD versie hier op de plank liggen, binnenkort maar eens kijken. (Ik heb 'm al wel gezien, maar in een piepklein bioscoopzaaltje)
UK versie heeft NL subs.
We hebben geluk dat de UK versie gelijk is aan de NL versie, want de NL versie bevat alleen Eng en NL subs, alsmede Eng, NL en Vlaamse spraak.
Dus bij de UK versie hebben ze voor onze lage landen precies de goede master gekozen.

Richard B.
07-03-2009, 23:15
Knappe film. Maar inhoudelijk vond ik, net als een aantal anderen, de eerste helft (of liever gezegd het eerste half uur) boeiender als de rest. Niet dat ik dat dan niet amusant vond, maar het is wel het type actie/avonturen-verhaal wat je van Pixar verwacht. Het dialoogloze en eenzame van de eerste helft leek me nou juist een heel origineel en interessant iets om te verkennen.

Maar goed: ondanks dat was ie zeker wel vermakelijk. Ik denk dat ie uiteindelijk wel wat in de middenmoot van de rangschikking van m'n Pixar-favorieten zal komen te staan.

blraydvd
09-11-2010, 23:15
Natuurlijk weer een prachtig gemaakte animatie van de mannen van Pixar,
Het verhaal is zeker leuk met grappige momenten.
Maar het is zeker niet de nr.1 van de toppers van Pixar.

HD Beeld en Geluid zijn natuurlijk (zoals we gewend zijn van Pixar/Disney) weer prachtig dik in orde (y)


Greets Ferry, ...