PDA

Bekijk de volledige versie : Polar Express, The (presented in 3D) [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
28-11-2008, 15:04
Polar Express, The (presented in 3D)

Bijzondere driedimensionale HD kijkervaring bij deze met computer geanimeerde kerstmagie.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3676)

freaky
28-11-2008, 15:05
Kun je zo'n brillekes eigelijk ergens apart kopen ?

Roger Weerts
28-11-2008, 15:48
Polar Express, The (presented in 3D)

Bijzondere driedimensionale HD kijkervaring bij deze met computer geanimeerde kerstmagie.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3676)

Krijg deze van Warner Bros kado middels de "Take 3 - Get 4" Actie :-P

De gewone bioscoop versie zit er op disc 2 ook bij, dus een bult kun je eigenlijk niet vallen.

Grt Roger.

Frank
28-11-2008, 15:49
Aan screenshot 6 te zien staan beide versies op één disc.

nmbs
28-11-2008, 16:01
Heb hem hier liggen, is maar 1 Blu-ray.

Roger Weerts
28-11-2008, 17:32
Heb hem hier liggen, is maar 1 Blu-ray.

Bron: Bol.com ( verschillende versies ??? )

Beschrijving

Inclusief vier 3D brilletjes!3-D versie en originele bioscoopversie. Allemaal instappen - in 3-D! Het maakt niet uit of je elke vrije dag geniet van The Polar Express of voor de eerste keer meereist, maak je gereed voor een spannend nieuw avontuur: Kijken in drie dimensies [Disc 1] - van razendsnel bergen op en af rijden en balanceren op kilometers hoge bruggen tot genieten van warme chocolademelk die wordt opgediend door de beste zingende obers ter wereld en aankomen op de Noordpool op kerstavond. Beleef een bijzondere nieuwe dimensie van plezier! Tom Hanks speelt in deze door Robert Zemeckis geregisseerde kerstklassieker, gefilmd met de schitterende performance capture techniek waardoor elk moment magisch wordt.
En er is nog meer: een versie in twee dimensies [Disc 2] waar je van kunt genieten zonder je 3-D bril. Twee keer zoveel avontuur, heel veel plezier - allemaal instappen!
Geluid:: o.a. (5.1 Dolby Digital) Engels, Nederlands, Frans
Ondertiteling: o.a. Nederlands, Frans
Extra's: Theatrical Trailer
Additional Song aka Smokey and Steamer Del. Scene
True Inspirations: An Author's Adventure
Josh Groban at the Greek Theater (Music Video)
Behind the Scenes of "Believe"
THQ Game Demo
Meet the Snow Angels

Marc T.
28-11-2008, 19:30
Gewoon om het uit te testen (want we weten allemaal dat 3-d of 4-d of whatever de toekomst is/word ;) ) ga ik deze halen :D

le-nnart
28-11-2008, 22:36
via warner krijg ik deze binnenkort.

Alleen zie je dat brilleke continue in beeld ??? rechtsboven op de screens.

En ben nu wel benieuwd of het 1 of 2 disc is...

Arnold van Oostrum
28-11-2008, 23:08
via warner krijg ik deze binnenkort.

Alleen zie je dat brilleke continue in beeld ??? rechtsboven op de screens.

En ben nu wel benieuwd of het 1 of 2 disc is...
Dat brilletje is op de screenshots toegevoegd om aan te geven dat het 3D plaatjes zijn waarvoor je een rood/cyaan bril nodig hebt om ze goed te zien. Dat staat niet zo op het scherm hoor.
En de uitgave is 1-disc.

nlamste3
29-11-2008, 02:24
Ga er gemakshalve eventjes vanuit dat het 1 disc is, aangezien de reviewer de Blu-Ray in zijn bezit heeft ;-)

Maar zijn het dan beide wel HD versies? Of is die 3D versie niet HD, want hoe past een en ander dan op een schijfje? Vroef me hetzelfde eigenlijk af bij The Mist. Die zwart wit versie of die ook HD is.

Anyway, ik vond het in eerste instantie op dvd geen topper, maar het 3D doet mij toch weer twijfelen of het de moeite waard is om deze aan te schaffen.

-Jaap-
29-11-2008, 13:28
Dual-layer!
De oude uitgave was single-layer!
Beide versies zijn 1080p/24.

Frank
29-11-2008, 15:35
Inclusief vier 3D brilletjes!3-D versie en originele bioscoopversie. Allemaal instappen - in 3-D! Het maakt niet uit of je elke vrije dag geniet van The Polar Express of voor de eerste keer meereist, maak je gereed voor een spannend nieuw avontuur: Kijken in drie dimensies [Disc 1] - van razendsnel bergen op en af rijden en balanceren op kilometers hoge bruggen tot genieten van warme chocolademelk die wordt opgediend door de beste zingende obers ter wereld en aankomen op de Noordpool op kerstavond. Beleef een bijzondere nieuwe dimensie van plezier! Tom Hanks speelt in deze door Robert Zemeckis geregisseerde kerstklassieker, gefilmd met de schitterende performance capture techniek waardoor elk moment magisch wordt.
En er is nog meer: een versie in twee dimensies [Disc 2] waar je van kunt genieten zonder je 3-D bril. Twee keer zoveel avontuur, heel veel plezier - allemaal instappen!

Bovenstaande tekst betreft de DVD-uitgave. Bol.com heeft de verkeerde tekst bij de blu-ray staan.

Matte
29-11-2008, 19:06
Ik heb vandaag de Blu-Ray uitgave van deze film gekocht en onmiddellijk de 3D versie bekeken. Ik was wel wat telleurgesteld in het beeld van de 3D. Ik heb nochthans de film in het donker bekeken en de helderheid van m'n tv verhoogd. Maar als resultaat krijg ik dat de gehele film in het rood is en ik nauwelijks andere kleuren zie. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is, of hoe ik dat kan oplossen door misschien andere 3D brillen te kopen?

-Jaap-
29-11-2008, 19:38
Het is belangrijk dat de kleuren van je TV kloppen, omdat je bril eigenlijk een kleurenfilter is.
Arnold heeft een ISF gekalibreerde TV, de kleuren van het beeld komen dan welereen met die van je bril, dus de beste filterering = meer dieptewerking.

Als ik vragen mag, zie jij met beide ogen even goed?

Matte
29-11-2008, 19:54
Ja ik zie met beide ogen even goed, en normaal zouden de kleuren van mijn tv moeten kloppen. Ik heb daarjuist nog even de film getest en intussen de helderheid van m'n tv verhoogd en verlaagt maar als resultaat krijg ik praktisch altijd hetzelfde.

-Jaap-
29-11-2008, 19:58
't Is hierbij erg belangrijk dat je grayscale klopt, maar dit kan je niet zonder analyzer instellen.
Je kan wat wel rommelen met en Hue en Chroma, misschien helpt dat wat?

Matte
29-11-2008, 20:29
Eerlijk gezegd ken ik bijzonder weinig over tv's enzo, dus ik denk dat ik het beter zo laat. Maar toch erg bedankt voor je hulp!!

TJ Weissel
29-11-2008, 21:55
Jammer dat er voor het anaglyph systeem gekozen is, krijg altijd zware koppijn van deze manier van kijken...

-Jaap-
29-11-2008, 21:59
Hoe had het dan gemoeten met de huidige thuistechnieken?
Het enige wat ik kan bedenken is het colorcode anaglyph systeem, wat beter werkt.
Polorisatie/shutterglasses gaat zonder extra apparatuur niet lukken.

TJ Weissel
30-11-2008, 11:12
Daarom laat ik de 3D versie aan mij voorbij gaan ...

Arnold van Oostrum
30-11-2008, 11:21
Ik heb vandaag de Blu-Ray uitgave van deze film gekocht en onmiddellijk de 3D versie bekeken. Ik was wel wat telleurgesteld in het beeld van de 3D. Ik heb nochthans de film in het donker bekeken en de helderheid van m'n tv verhoogd. Maar als resultaat krijg ik dat de gehele film in het rood is en ik nauwelijks andere kleuren zie. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is, of hoe ik dat kan oplossen door misschien andere 3D brillen te kopen?
Moeilijk om van een afstand te helpen. Toch moet er iets fout gaan als je alleen maar een rood beeld hebt. Of je ziet het beeld vooral met je linkeroog (waar het rode glaasje voor zit) of je kleurinstellingen van je tv scherm kloppen niet. Dat laatste lijkt me dan toch het meest waarschijnlijke. Stuur me via PM de gegevens van je TV (merk, model) met je gekozen instellingen. Kan ik proberen je te helpen.

TJ Weissel
30-11-2008, 11:23
Kan natuurlijk ook aan de ogen liggen... dat is denk ik het grootste probleem ook van 3D techniek, beide ogen moeten even sterk zijn om het effect te ervaren. Bij mij helaas niet zo, hence: hoofdpijn.

Zou kunnen dat Matte beter ziet met z'n linkeroog dan met z'n rechteroog en dit zou tevens kunnen verklaren waarom hij meer rood ziet.

Patrick van den Hul
30-11-2008, 11:25
Even iets anders:
Is het nu echt de moeite om deze film aan te schaffen vanwege het 3D-effect of is het uiteindelijk toch niet meer dan een gimmick?

Arnold van Oostrum
30-11-2008, 11:39
Ik geloof in het 3D kijken. Ik heb Journey to the Centre of the Earth in de bioscoop in 3D gezien en dat was (afgezien van de film zelf) een leuke ervaring.
Ook Polar Express is heel mooi in 3D, de kwaliteit van de diepte in het beeld (zonder overdreven 3D effecten) heeft me positief verrast. En nog sterker kwam daarbij de wens voor een nog groter plasmascherm naar boven (hiervoor is een projector eigenlijk nog beter).

Het systeem met het brilletje is wat knullig. Je moet je lichtomstandigheden aanpassen, de instelling van je TV hoeft niet persé. Het beeld is minder kleurrijk dan de 2D versie.
Het brilletje is goedkoop en zit niet echt lekker en gaat dus na enige tijd wat irriteren. Dus het idee is goed, maar met deze systematiek is het nog geen groot plezier (zoals TJ ook al aangeeft).

Ik heb op de IFA in Berlijn 3D schermen gezien waar je geen bril voor nodig hebt. Iets dergelijks gaat het op termijn zeker worden.

Patrick van den Hul
30-11-2008, 14:00
Klinkt goed, deze ga ik eens bestellen binnenkort, ik ben namelijk zeker nieuwsgierig geworden!

Rob van Gestel
30-11-2008, 22:36
Mwah, ik was enigszins teleurgesteld,en heb de film na 4 minuten overgeschakeld naar 2d en het brilletje afgezet.
Zoals eerder hier verteld weinig kleur, een irritant brilletje, met het brilletje op en het licht gedimd kon ik de druktoetsen van mijn afstandbediening niet goed lezen.

De film is erg mooi, maar dat 3d effect moet je niet meer zien als grappig dat het erop zit.
Verder, als je de brilletjes hebt los gemaakt moet je een beetje proppen om het doosje nog dicht te maken.

music_maniac1965
01-12-2008, 22:33
ik snap niet dat ze het beeld en de brillen niet zo doen als in die 4D theaters. ik heb in een pretpark (ben even vergeten welke) een soort van avontuurfilmpje (gerenderde graphics, net zoals met polar express) gezien, waarbij ze voor de extra demensie ook nog eens water in je gezicht spoten (kleine spatjes) en lucht langs je benen laten blazen toen in de scene er muizen langs je benen zouden moeten lopen. de bril had bruine glazen aan beide kanten, en de kleuren van de film waren door die bril een stuk beter dan dat systeem dat polar express gebruikt. ik vraag mij af waarom ze dat systeem met de bruinen glazen niet proberen. lijkt mij veel scherper en voller van kleur.

johanhoitink
03-12-2008, 19:22
ik heb hem ook gekocht en bij mij kloppen de 3d kleuren ook niet goed en is dus niet met plezier een film lang naar te kijken. vond het best even grappig te zien dat dit thuis best iets werkt, maar vooral de rode kleur is bij mij waarschijnlijk te afwijkend van de filterkleur van het brilletje.

Maar de gewone 2d versie is erg mooi wat beeld en geluid betreft.

John Tak
03-12-2008, 19:50
ik snap niet dat ze het beeld en de brillen niet zo doen als in die 4D theaters. ik heb in een pretpark (ben even vergeten welke) een soort van avontuurfilmpje (gerenderde graphics, net zoals met polar express) gezien, waarbij ze voor de extra demensie ook nog eens water in je gezicht spoten (kleine spatjes) en lucht langs je benen laten blazen toen in de scene er muizen langs je benen zouden moeten lopen. de bril had bruine glazen aan beide kanten, en de kleuren van de film waren door die bril een stuk beter dan dat systeem dat polar express gebruikt. ik vraag mij af waarom ze dat systeem met de bruinen glazen niet proberen. lijkt mij veel scherper en voller van kleur.
Heel simpel, omdat dat een systeem is dat op je normale huis-tuin-en-keuken-tv niet werkt. Het systeem dat jij noemt, wat je ook in de Efteling ziet (Panda Droom) en in bioscopen met 3D-projectie, gebruikt twee beelden die met een verschillende polarisatie over elkaar heen worden geprojecteerd, waarna dat bruine brilletje, waar jij het over hebt, (met twee verschillend gepolariseerde glazen) de juiste beelden filtert en er een keurig kleurrijk 3D-beeld op je netvlies wordt getoverd.

Je eigen tv zal dat nooit kunnen omdat die techniek nou eenmaal niet wordt ondersteund.

Je kunt overigens, als je echt dat 4D-effect wilt ervaren, wel een plantenspuit naast je neer zetten en af en toe 's leuk in je gezicht spuiten. Ik heb drie katten die regelmatig onverwacht langs mijn benen rennen, werkt ook goed als tegenhanger van die muizen van je. :mrgreen:

In het Efteling theater hangen trouwens wel grote platte schermen met een volledig 3D-beeld waar je géén brilletje voor nodig hebt. Is voor de gewone man nog onbetaalbaar, (en zinloos want er is nog niks voor om af te spelen thuis) maar ik heb er in de Efteling met open mond naar staan kijken.

Pieter Kleine
09-12-2008, 22:01
ik heb hem ook gekocht en bij mij kloppen de 3d kleuren ook niet goed en is dus niet met plezier een film lang naar te kijken. vond het best even grappig te zien dat dit thuis best iets werkt, maar vooral de rode kleur is bij mij waarschijnlijk te afwijkend van de filterkleur van het brilletje.

Maar de gewone 2d versie is erg mooi wat beeld en geluid betreft.


Heb de hele film in 3d bekeken, fascinerend. Wat betreft het effect dat mensen overwegend een rode kleur zien. Denk niet dat dit aan de hardware ligt, maar wel aan de ogen van de mensen. En dit is niet grappig bedoeld. Vermoedelijk is er sprake van een linker oog wat t.o.v. het rechter oog overcompenseert, ofwel gewoonweg sterker is dan het rechter oog. Effect is dan dat de kleur rood domineert. Je kunt dit zelf eenvoudig testen door je linker en rechter ook dicht te doen en dan te zien wat voor kleuren je rechts en links hebt. In het normale leven heb je hier vermoedelijk geen last van. Meestal hebben ogen een ongelijke sterkte, alleen nu merk je het.

Milan
26-12-2009, 10:08
Ik heb 'm gisteren gekregen voor kerst en ik moet zeggen dat de 3D weergave me wat tegenvalt, zeker qua kleur. En idd, het brilletje zit niet echt lekker. Vraag me af of je met zo'n professionele 3D-bril beter resultaat hebt?

In ieder geval is de film een groot verschil met Christmas Carol 3D die ik een paar dagen geleden in de bios heb gezien.

blraydvd
01-01-2011, 15:10
Leuke film met mooi scherp gedetailleerd beeld (in 2D)

De 3D versie is mij ook best goed bevallen, ...Met veel diepte in de film.
De kleur rood op het brilletje is inderdaad een beetje donker. (donkerder als van het brilletje bij Caroline)
Eerste paar minuutjes moeten even je ogen er aan wennen, Maar daarna is het toch best wel genieten.
De kleur rood overheerste bij mij totaal niet eigenlijk :-)
Wel stukken minder kleuren op je beeldscherm als de gewone 2D versie natuurlijk.
Maar niet zo dat het het kijken in 3D niet waard is.
Ik heb de film bekenen op een Sharp 705 Full LED.
En daar doet hij het dus prima op (y)

Er is zelfs een scene in beeld waar de voorkant van de trein op je af komt,
En dat de punt van de locomotief je beeldscherm uitkomt, ...En dat is wel tof.
Dat zal bij de huidige real 3D tv's veel voorkomen in de films denk ik.
Maar dat word een toekomst plan voor mij,
Eerst maar eens kijken hoe de 3D tv's zich evolueren de komende maanden (jaren)
En pas 1 kopen als alle kinderziektes er uit zijn, En veel meer beschikbaar is om op de 3D tv af te draaien (en uiteraard wat goedkoper) Hihi.

Dus al met al is het een mooie film zowel in 2D als in 3D.
Met prachting beeld en geluid!


Greets Ferry, ...