PDA

Bekijk de volledige versie : BK Gimini



PorscheHD
29-11-2008, 09:56
Zoals sommige weten heb ik nu een poosje een BK Gimini mooi ding vooral met muziek echt super 8) Maar nu de films, ik moet heb steeds veel zachter zetten (achter op de subwoofer) omdat hij met films veel te hard gaat en dus op zijn max zit veel te snel wat het geluid dus niet ten goede komt. Nu vroeg ik mij af hoe jullie zoiets oplossen? Doen jullie ook subwoofers zachter draaien ofzo zodra je een film kijkt en bij muziek weer harder bijvoorbeeld.

chili palmer
29-11-2008, 12:06
Vreemd verhaal wat jij verteld aangezien de gimini zowel high als low level is.

Die stel je gewoon voor HT af (DB meter) , en voor stereo op je gevoel.

PorscheHD
29-11-2008, 14:42
Hoe bedoel je dat? High level knopjes werken toch niet als ik hem niet high level aansluit?

Alexander D
29-11-2008, 16:20
Als je hem goed afstelt staat hij voor muziek en voor films goed hoor....

chili palmer
29-11-2008, 16:35
nee dan werkt dat niet, maar dan doet je sub het ook niet in de stereo modus.

dus gewoon high level aansluiten ..;)

PorscheHD
29-11-2008, 16:37
Met muziek geen probleem bedoelde ik dus muziek DVDs over stereo hebben we het hier niet.

Ik heb hem nu goed afgesteld vind ik klinkt heerlijk met verschillende muziek DVD (5.1 dus) alleen met films slaat ie vaak te ver door en moet hij dus zachter als ik dat niet wil. Dat is het probleem.

asdonk
29-11-2008, 20:41
ik zou toch een db meter adviseren, dan heb je een goed idee hoe hard de subwoofer staat ten opzichte van de andere luidsprekers
hoe ver heb je het volume op de Gemini open staan ?
verder als half open zou ik deze niet zetten en dan is het beter om de subwoofer in je bassmanagement wat verder open te zetten

PorscheHD
30-11-2008, 09:04
Nee hij staat zelf aardig ver voor de helft. 1/3 ongeveer.

chili palmer
30-11-2008, 12:38
Een db meter heb je voor 2 tientjes, afstellen en verder gewoon afblijven...

Zonder db meter wordt het toch lastig hoor.

Ik zelf gooi er wel een 1 of 2 db bij maar dan in het bassmanagement van mijn versterker.