PDA

Bekijk de volledige versie : Wong Kar Wai



Brakhage
05-12-2008, 18:06
http://www.ouhk.edu.hk/PAU/Pressrelease/2007/071113/WongKarWai.jpg

Wong Kar Wai (geb. 1956)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een topic voor de man met de eeuwige zonnebril. Goed nieuws op het DVD front, want zijn half verloren gegane wuxia film 'Ashes of Time' uit 1994 komt eind januari op DVD uit, bij Artificial Eye (r2UK). Het betreft de Redux versie, dus de versie die hij onlangs opnieuw gemonteerd en opgepoetst heeft. Niet iedereen schijnt even blij te zijn met de veranderingen, maar het stelt ons in ieder geval in staat om deze film in volle glorie te aanschouwen, het schijnt een visueel meesterwerk te zijn. Het is de laatste Wong film die ik nog moest zien en ik wacht al jaren op dit nieuws, dus ik zie er alvast erg naar uit! Na het oersaai 'My Blueberry Nights' ben ik ook meer geinteresseerd in oud werk dan nieuw werk van Wong.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61yD7DySwWL._SS500_.jpg

DanielC.
05-12-2008, 19:22
Ik ben niet zo bekend met zijn films. Ik heb enkel in the mood for love, 2046 en chunking express gezien. Die vielen alledrie goed in de smaak bij mij. Deze film ken ik niet, maar als ik naar de hoes kijk lijkt me dit in een andere tijd te spelen dan wat ik van hem ken. Of zit ik er nu naast?

Ik heb 'm direct in pre-order gezet, ik ben wel benieuwd naar meer werk van hem, de andere films die ik van hem gezien heb rechtvaardigen die aankoop wel.

Dai
05-12-2008, 20:04
Ashes of time en Chungking express komen ook uit op Blu-ray van dezelfde distributeur Artificial Eye. Heb het gelijk besteld. My Blueberry nights is een fantastische film met het geluid uit... slechte dialoog.

Brakhage
06-12-2008, 06:24
Ik ben niet zo bekend met zijn films. Ik heb enkel in the mood for love, 2046 en chunking express gezien. Die vielen alledrie goed in de smaak bij mij. Deze film ken ik niet, maar als ik naar de hoes kijk lijkt me dit in een andere tijd te spelen dan wat ik van hem ken. Of zit ik er nu naast?
Hey, het is een wuxia zei ik toch? :wink:

DanielC.
06-12-2008, 08:37
Goed, lezen is ook niet altijd mijn sterkste kant. Nu ben ik nog meer benieuwd, want het is dan totaal anders dan wat ik tot nu toe gezien hebt.

BigLebowski
06-12-2008, 11:40
Ben ook erg benieuwd naar deze! ;-)

Oudlid_X5
06-12-2008, 12:49
Ik heb nu een aantal films van hem gezien. The Mood For love en zijn segment voor Eros vond ik uitstekend. Maar My Blueberry Nights, Fallen Angels en Chung King Express kon ik niet veel mee. Waarbij vooral de laatste twee nogal rauw overkomen. Ongepolijst zeg maar. Normaal heb ik daar geen problemen mee maar bij Kar Wai zo te zien wel. Heel vreemd. Misschien wat later in me leven herkijken.

Happy Together en 2046 heb ik hier nog liggen. Ben daar wel benieuwd naar.

Brakhage
06-12-2008, 14:39
Happy Together
Kijk deze maar niet.