PDA

Bekijk de volledige versie : Peters Thuisbioscoop



fantillusion
06-12-2008, 10:10
Hallo zal me eerst even voorstellen ik ben peter en ben totaal nieuw in het wereldje van thuisbioscopen. Heb altijd een normale beeldbuis televisie gehad van JVC met een standaard 5.1 dolbysetje van JVC. Sinds eind november ben ik in het bezit van een flatscreen LCD televisie om precies te zijn de Sony Bravia KDL-46V4000 waar ik zeer en zeer tevreden mee ben.

Aangezien ik al in het bezit was van een Sony Playstation 3 heb ik het maar meteen goed aangepakt en een goede HDMI kabel ervoor gekocht en wat ik toen zag met het kijken van films was werkelijk waar adembenemend sindsdien ben ik verslaafd geworden aan film kijken.Nu ga ik in januari 2009 een nieuwe dolbyset aanschaffen als Home Theatre Receiver zal ik de Sony STR-DA5400ES waarschijnlijk aanschaffen weet het nog niet 100% zeker omdat ik nog niet echt reviews erover heb kunnen lezen.

Ik zal een 7.1 opstelling gaan maken in mijn huiskamer, ik weet dat nog niet veel films 7.1 zijn maar ik kijk altijd met een knipoog naar de toekomst. Als speakers ben ik er nog niet helemaal uit zit te twijfelen tussen de Wharfedale Diamond 9 serie of de Kef Q series.Aangezien ik een beetje bioscoop idee in mijn woonkamer wil creëren qua kleuren ben ik in een tekenprogramma ff aan het werkgeslagen en zo moet het ongeveer eruit komen te zien.


http://i249.photobucket.com/albums/gg203/petertjuh-dh/voorbeeld.jpg

Het rode gedeelte waar de tv aan komt te hangen wordt een houten zuil die rood gemaakt wordt de zuil zelfs zal led verlichting aan de achterkant krijgen zodat je een mooie gloed op de muur erachter krijgt en uiteraard wordt de zuil helemaal geïsoleerd.

De afmetingen van me woonkamer zijn 570 x 620 maar zal uiteraard niet de gehele kamer gebruiken voor mijn thuisbioscoop. de bios oppervlakte zal ongeveer 570 in de lengte worden en ongeveer 350 breed. De vloer zelf zal bekleed worden met zwart/antraciet vloerbedekking en de rest van de aankleding zal wit, grijs en rood worden maar daar hoeven geen verdere details over geschreven worden.

Vanaf januari 2009 zal ik hier regelmatig foto’s posten met daarbij de bezigheden.

Albert Kostwinder
06-12-2008, 10:30
Leuk! en altijd weer goed om te zien dat er meer ht gekken zijn die bereid zijn het huis op stelten te zetten voor hun hobby............(6)

Maar is die rode zuil achter je tv niet too much??
Ik weet namelijk uit ervaring dat zwart veel rustiger kijkt.. :)

Lex v/d Moolen
06-12-2008, 10:44
Ik zou niet rustig kunnen kijken met al dat felle rood. misschien met uitzondering van 2001 :)

fantillusion
06-12-2008, 10:44
Het is id verslavend als je ziet wat je op de markt er allemaal voor heb. Mijn muren worden al groten deels zwart en mijn vloerbedekking is ook goed donker dus ik zal dan een donkere kamer krijgen.

De zuil op de foto is iets te rood gemaakt lijkt meer een lak kleur maar hij wordt wat donkerder. Ik heb bij een kennis deze kleuren combinatie gezien en het steekt erg mooi.

Greetz
Peter

fantillusion
06-12-2008, 12:03
Heb toch even de tip van Albert Kostwinder opgevolgt en er een zwarte zuil van gemaakt. denk ook dat ik daarvoor nu ga want op het voorbeeld ziet het er al wat rustiger uit. Zit me alleen af te vragen nu of dat meubel zwart moet blijven of dat die juist rood moet.


http://i249.photobucket.com/albums/gg203/petertjuh-dh/voorbeeld2-1.jpg

Albert Kostwinder
06-12-2008, 12:23
Het ideaal is dat het net lijkt alsof er enkel een scherm voor je staat. Dus veelal alles zwart of grijs / anthraciet, maar aangezien je niet in een dedicated ruimte zit en je ook nog door 1 deur moet met je vrouw / vriendin zul je een compromis moeten sluiten denk ik... Gewoon voor donkerrood ipv brandweer rood gaan ter compensatie... :)