PDA

Bekijk de volledige versie : KDL40V3000 en CAM kaart



draayer
06-12-2008, 15:20
Ik heb sinds enkele maanden een Sony KDL40V3000 full HD LCD televisie. Onbewust heb ik een tv gekocht met een ingebouwde DVB-C ontvanger, wat heel gunstig heeft uitgepakt. Hier in Harderwijk bieden ze namelijk digitale tv aan via de kabel (Harderwijk heeft nog een eigen kabelmaatschappij (http://www.caihwk.nl/), ggen UPC/Casema/etc). Dus bij instellen van de tv werden gelijk de digitale zenders van het basispakket ingesteld. Nu kijk ik dus heerlijk digitaal naar uiterst scherp beeld.

Echter, nu biedt de CAI Harderwijk ook pluspakketten aan tegen betaling. Uiteraard krijg je dan een smartcard om de betaalde kanalen te bekijken. Mijn vraag is nu: Ik wil graag een pluspakket, hoe kan ik die bekijken op mijn tv zonder een externe decoder aan te sluiten? (tv kijken met 1 afstandsbediening is voor mij een must) Ik heb de vraag al voorgelegd aan de CAI Harderwijk, en zij opperden dat het mogelijk was door een CAM kaart achterin de tv te stoppen, uiteraard niet door hun ondersteund (ze ondersteunen alleen de door hun uitgegeven decoders).

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen welke CAM kaart ik dan zou moeten hebben, en waar ik die zou kunnen aanschaffen...

Alvast bedankt voor de moeite!

-Jaap-
07-12-2008, 21:52
Hiervoor heb je de Alphacrypt CAM nodig.
Meer info: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/alphacrypt/index.shtml

le-nnart
08-12-2008, 16:21
van Sony heb je speciale digitenne pakketjes, je heb namelijk ook een antenne en een power insert nodig. En die CAM kaart.

Mr_Parker
09-12-2008, 09:02
De digitenne pakketjes zijn voor, raar maar waar Digitenne.

Digitenne is DVB-T en niet DVB-C, dat waar de topic starter gebruik van wil gaan maken..
Voor DVB-C heb je dus geen antenne nodig, maar gewoon de coax kabel van je kabelboer.
Daarnaast is de CAM van digitenne voor het conax coderings systeem. Er vanuit gaande dat CAI harderwijk gebruik maakt van het Ziggo netwerk, bij mijn weten levert UPC geen digitale tv aan "onafhankelijke gemeentelijke kabelpartijen", en dan heeft hij een Irdeto 2 CAM nodig.
Ziggo blokkeert echter de werking van de officiƫle standaard Irdeto 2 CAM. Mascom, fabrikant van de Alphacrypt heeft echter een kleine afwijking in hun CAM, welke gewoon met volledige licentie van Irdeto (en anderen) gemaakt wordt, waardoor deze wel werkt met het Ziggo signaal.
Waarschijnlijk heeft Harderwijk wel met Ziggo de afspraak dat zij bepalen hoe het digitale pakket in elkaar steekt, en dus dat de basis zenders vrij zijn, waardoor daarmee geen problemen omtrent wel / niet ondersteunde decoders speelt.

(Ik ga van Ziggo uit als onderliggende techniek daar Ziggo, zover ik begrepen heb, de licentie houder is van het Irdeto systeem in Nederland. De "kleinere / onafhankelijke kabelaars voor zover ik het tot nog toe ben tegen gekomen op internet nemen dan ook doorgaans digitale tv af bij Ziggo en bieden dit dan onde hun eigen naam, en voorwaarden, aan bij hun klanten / inwoners. Een lokale tv speciaal zaak zal je waarschijnlijk hier wat meer over kunnen melden. Ook zou je het kunnen nakijken aan de hand van de normaal gebruikte decoders. Op het moment dat deze gelijk zijn aan die van Ziggo, www.ziggo.nl, dan bevestigt dit het ook nog eens.)