PDA

Bekijk de volledige versie : Shrek R2 details ??



Alexander de Mol
09-09-2001, 20:31
Iemand al iets gehoord van de specificaties van Shrek voor wat betreft een regio 2 uitgave?
De specs van de regio 1 DVD van Shrek (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=484), welke 2 november verschijnt, zijn indrukwekkend.

Een beetje off-topic (OT) maar zeker leuk voor de liefhebbers: een trailer (http://www.movie-list.com/i/iceage.shtml) van de nog te verschijnen Ice Age

Alexander

Alex van den Berg
10-09-2001, 02:28
Een beetje off-topic (OT) maar zeker leuk voor de liefhebbers: een trailer (http://www.movie-list.com/i/iceage.shtml) van de nog te verschijnen Ice Age

LOL :D
Laat even weten wanneer je wat meer weet... Thanx :)

dvd_freak1965
11-09-2001, 18:23
Iemand al iets gehoord van de specificaties van Shrek voor wat betreft een regio 2 uitgave?
De specs van de regio 1 DVD van Shrek (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=484), welke 2 november verschijnt, zijn indrukwekkend.

Een beetje off-topic (OT) maar zeker leuk voor de liefhebbers: een trailer (http://www.movie-list.com/i/iceage.shtml) van de nog te verschijnen Ice Age

Alexander

ik heb de film nog niet gezien, maar volgens mij is dit een toppertje, en ook zonder al te veel extra's dus een goede koop :)

wie van jullie koopt er dan alleen een dvd als er veel extra's bij zitten ? ik koop dvd's omdat ik dan een (meestal) betere beeldkwaliteid heb, en (nog belangrijker) de film niet meer hoef terug te spoelen.:D

BrianB
15-09-2001, 15:24
Ik heb de film gezien in de bioscoop, hij was gaaf, veel meer volwassen humor dan een Disney tekenfilm, ik hoop dat ie zo rond kerst uitkomt, dan heb ik gelijk een goed kado, maar weet iemand wanneer die eigenlijk in Nederland uitkomt?

B-Molson
17-09-2001, 23:02
de release voor de R1 versie staat nog op 2 november, dus ruim op tijd voor de kerst :D

Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben, SUPER !! zeker met al die extra's zal ik hem meteen kopen, ik heb hem nl ook al 2x in de bios gezien.. Ik weet niet of hij ook in het NL gesproken uitkomt (?) maar neem gewoon de engels gesproken als dat zo is.. met de stemmen en humor van Eddie Murphy en Mike Myers en Cameron Diaz kan je avond gewoon NIET meer stuk...

Elke gulden die je er voor neerlegt STUK VOOR STUK waard.. (zelfs al zouden er geen extra's bij zitten, kan je nagaan)

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

starbuck
18-09-2001, 09:52
sluit mij volledig bij de positieve verhalen rond shrek aan, ik heb de film nu 2 keer gezien en kan niet wachten tot ik hem in mijn dvd collectie heb.

Als de beeldkwaliteit op dvd die van "dinosaur" evenaart dan is shrek een absolute must have, ongeacht de extra's.

BrianB
21-09-2001, 19:47
Hoi, ik had twee vraagjes: 1 Wanneer komt hij in Nederland uit en
2 Wat wordt de prijs dan?

dat was het.

Alexander de Mol
22-09-2001, 00:50
Tot op heden is er helaas nog niets bekend over de details van Shrek regio 2. Dat geldt dus ook voor de adviesprijs.
Verwacht 'm ergens aan het eind van het eerste kwartaal 2002.

Alexander de Mol
24-09-2001, 01:14
Gelukkig kan ik binnen enkele dagen terugkomen op mijn eerder gedane uitspraak.
Volgens DVD-home (http://www.dvd-home.nl) zou Shrek al in december in Nederland uit moeten komen. Het is natuurlijk een prachtig kerstkado. Universal Benelux zal daar best bij gebaat zijn!

[b]In het nieuwsbericht van DVD-home (http://www.dvd-home.nl) staat o.a.:
In Nederland staat de film gepland voor begin december. Bij DVD-Home is het echter niet duidelijk op dat de huurdatum of de verkoopdatum is. Wij hopen echter wel dat Universal dezelfde versie uitbrengt als de US of dan in ieder geval de widescreen DTS versie!Ik hoop met ze mee! ;)

Alex van den Berg
24-09-2001, 02:30
Volgens de database van DVD-Profiler komt de duitse versie op 3 december uit...

mdouden
24-09-2001, 13:01
Shrek komt 9 dec. uit in AUD.
zal daar zo'n 40 piek gaan ksoten. 2 Disc set

Alexander de Mol
24-09-2001, 16:38
Shrek komt 9 dec. uit in AUD.
zal daar zo'n 40 piek gaan ksoten. 2 Disc set Waar komt Shrek uit op 9 december ?? :confused:

In deze thread gaat het om de regio 2 versie dus...liefst voorzien van NL subtitles en/of NL audiospoor, maar kan ook een engelse of duitse versie betreffen.

mdouden
24-09-2001, 17:03
dit zal in Australie zijn. Weet nog niet of hij een nederlandse subtitel zal hebben. Dat is nog even afwachten.

Nathan Strik
24-09-2001, 17:24
Ik denk dat er een goede kans is dat het NL ondertitels heeft. Aangezien het Dreamworks is en die doen dat wel vaker dacht ik.



dit zal in Australie zijn. Weet nog niet of hij een nederlandse subtitel zal hebben. Dat is nog even afwachten.

Alexander de Mol
24-09-2001, 17:25
Volgens Ezy-DVD (http://www.ezydvd.com.au) verschijnt Shrek in Australie op 7 november (dit is ook de datum volgens http://www.michaeldvd.com.au)
Op de laatste site wordt, naast de in Australie standaard regio 4 codering, ook gesproken van een regio 2 codering.
Alleen lijkt het er op dat er geen NL tintje aan deze release komt:
Audio - English Dolby Digital 5.1
Subtitles - English for the Hearing Impaired

mdouden
24-09-2001, 17:57
bedoelde ook NOV. ipv DEC
Foutje van mij..
Op veel titels die aangekondigd worden straan nog niet alle spec.
Zo had ik Proof Of life al een tijdje in Pre-order staan., Daar stond in eerste instantie ook geen NL ondertitels bij...
Toen hij gereleased was weer wel.
Dus de kans zit er toch wel in ..
Zeker als hij ook al regio 2 gecodeert is

B-Molson
24-09-2001, 18:00
ik heb bij Ezydvd geinformeerd naar de subs die er bij gaan zitten, daar hadden ze nog geen informatie over... de site dus in de gaten blijven houden, ik blijf vol goede moed... maar mochten er nou geen NL subs bij zitten, zal het me nog een worst wezen.. ga niet ruim 30 gulden meer betalen alleen voor die immer slechte nederlandse vertaling aan de onderkant :D

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

mdouden
24-09-2001, 18:02
ZO IS HET!!! ;)

Nathan Strik
24-09-2001, 18:47
Inderdaad, eindelijk verstandige mensen.

Alexander de Mol
24-09-2001, 18:49
ga niet ruim 30 gulden meer betalen alleen voor die immer slechte nederlandse vertaling aan de onderkant.Tenzij je met kinderen te maken hebt en het dus ook prettig is om een NL-talige geluidstrack erbij te hebben.... :)

Nathan Strik
24-09-2001, 19:10
Tip: Voed je kinderen 2-talig op!!! Scheelt een hoop geld. :D :D :D

Alexander de Mol
24-09-2001, 19:15
*:DROFL:D* Bedankt voor de tip! Ik zal het er met mijn vriendin over hebben...!

Marco
27-09-2001, 02:41
Dit onderstaande stukje (extra's) van het persbericht vandaan.
En 3 maal raden wat er NIET bij zit :(

Following is a detailed list of materials on the Shrek DVD:

Animated Menus featuring brand new animation created by Shrek's directors and animators
Widescreen version of Shrek
Shrek in the Swamp Karaoke Dance Party: Exclusive never-before seen animated scene that continues the story featuring all of the characters from Shrek
The Tech of Shrek: Amazing Behind-The-Scenes featurette that shows you how the characters and movie were brought to life - from the early stages of creating the skeletal system of the characters to the complex layers of muscles, skin and hair to the development of fluids and fire that makes this movie unprecedented in the world of filmmaking.
Shrek's U-Dub It Revoice Studio (English Only): Exclusive never-before-used technology that enables viewers to voice their favorite character
Hilarious Character interviews "Meet The Press" with Shrek, Fiona, Lord Farquaad and Donkey
Production Notes
Dolby Digital English 5.1
Cast and Crew Bios
A Filmmaker's Commentary that provides insider information on the making of this groundbreaking animation hit.
International Dubbing Featurette: Learn how Shrek was dubbed into languages around the world
Set top games: Trivia Game ,Decorate the Gingerbread Man ,Character Morph (allows kids to mix and match the character's body parts)
Scene Index: View some of the funniest and coolest scenes

Alex van den Berg
27-09-2001, 02:49
3 maal raden

1. Airmiles ?
2. De zwart-wit versie ?
3. Thaise ondertiteling ?

:)

Marco
27-09-2001, 10:57
1. Airmiles ?
2. De zwart-wit versie ?
3. Thaise ondertiteling ?

Jammer voor je Open Mind. Antwoorden waren helemaal fout.
Wat dacht je van een ene DTS (ring a bell?) track.

lestat
27-09-2001, 13:47
Als er 1 film DTS verdiend( op The phantom menace na dan) Dan is het Shrek. Meesterlijke film. 1 van de leukste die ik dit jaar gezien heb. Ik hoop heel erg dat er op de nederlandse editie een DTS versie staat( zoals op chicken Run) en heeeel veel extra's. Om op een vorige vraag terug te komen. Ik koop een film op dvd allereerst omdat het de beste versie is ( qua beeld en geluid) maar de extra's zijn voor mij ook erg belangrijk. Het liefst zou ik alleen maar speciale edities op dvd zien, zoals superman, gladiator , se7en of terminator II. Ow...over superman gesproken, er is nu een britse import boxversie uit( superman I en II) met nederlandse ondertiteling. 130,- bij de free recordshop. Erg de moeite waard omdat dit de enige twee supermanfilms zijn die het kijken waard zijn. Vooral Superman I is bijzonder mooi uitgevoerd op dvd.
mzzl
lestat

Alex van den Berg
27-09-2001, 15:49
Wat dacht je van een ene DTS (ring a bell?) track.
Daar kwam ik dus als eerste op, maar ik had geen zin om mee te doen aan die 'onzinnige' discussie, zolang er nog steeds luisterpanels zijn die DD-448 beter dan DTS-754 beoordelen. :D

Mijn beroep is geluidstechnicus, dus ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de kwaliteit vooral afhankelijk is van de aandacht die aan de audio-mastering is besteed... Niet van het medium waarop het uiteindelijk hoorbaar wordt.

Marco
27-09-2001, 19:24
Bovenstaande verhaal is logisch en prima uitgelegd. Maar dat eindeloze 'onzinnige' discussie over het verschil tussen DD-448 en DTS-754 bedoel ik niet. Overgens maak ik zelf wel uit wat beter klinkt (DTS of DD) en niet een ander. Cijfers zeggen me niks, mijn oren zijn mijn eigen meetinstrumenten en daarop beoordeel ik mijn bevindingen t.o.v. DTS en DD.

Wat ik eigenlijk wil zeggen m.b.t. (misbare) DTS track is dat het in regio 2 landen nog steeds een luxe is om te hebben. DTS als extra? Liever zie (hoor!) ik het als standaard naast DD.
(En begin nou niet over regio 1, nee die regio heeft ook niet alles. Maar wel meer DTS.)

Waarom? Je hebt toch niets voor niets een decoders/verstekers die DD en DTS aankunnen. Tegenwoordig kom je DD en DTS standaard op dergelijke apparatuur tegen, zelf onder de fl 1000,-. Lijkt mij zonde om niet DTS te kunnen gebruiken, omdat je het niet kan benutten. Maar goed das mijn mening.

Alex van den Berg
27-09-2001, 19:58
Misschien was ik niet helemaal volledig...

We vergeten vaak dat de DD trackmix meestal niet opnieuw onder handen wordt genomen wanneer er een nieuwe versie op de markt komt die ook DTS bevat.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat 80-90% van de luisteraars het verschil tussen de 2 systemen niet hoort, wanneer er voor beiden gebruik wordt gemaakt van dezelfde master...
Daarmee bedoel ik dus wanneer ook de DD-mix opnieuw samengesteld en gecomprimeerd wordt bij de uitgave van een DTS versie.

Marco
28-09-2001, 00:22
We vergeten vaak dat de DD trackmix meestal niet opnieuw onder handen wordt genomen wanneer er een nieuwe versie op de markt komt die ook DTS bevat.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat 80-90% van de luisteraars het verschil tussen de 2 systemen niet hoort, wanneer er voor beiden gebruik wordt gemaakt van dezelfde master...
Daarmee bedoel ik dus wanneer ook de DD-mix opnieuw samengesteld en gecomprimeerd wordt bij de uitgave van een DTS versie.
Dank voor je uitstekende uitleg.

Maar ik ben een beetje eigenwijs. Ik wil gewoon Shrek hebben met DTS en DD. En die koop ik ook......regio 1. Jammer voor regio 2 en 4. Een gemiste kans vind ik.

Alex van den Berg
28-09-2001, 00:48
Een gemiste kans vind ik
Ik ben het wel enigszins met je eens hoor... Als ik b.v. de DTS-track van U-571 hoor, dan springen bij mij ook spontaan de tranen in de oren van gelukzaligheid... :D

lestat
28-09-2001, 13:42
Ik ben het absoluut oneens met de stelling dat een "leek" het verschil niet hoort tussen DTS of DD, zelfs als er gebruik is gemaakt van dezelfde master. Ik heb gisteren de DTS versie van terminator II gedraaid en geloof me dat de buren op de loop gingen. DTS is een stuk voller van geluid en benadert de bioscoopervaring het beste. Ik wil je daar als geluidstechicus niet op tegenspreken, maar tot nu toe vind ik de enige niet DTS track, die bioscoop-niveau haalt die van "saving Private Ryan" De rest haalt het niet bij mijn DTS dvd's. Ik ga ook liever mijn eigen gehoor na, in plaats van techno-babble.
mzzl
lestat

Arnold van Oostrum
22-10-2001, 11:36
Op het Engelstalige R2-project gelezen dat Dreamworks er bewust voor heeft gekozen Shrek als een enkele disc in Europa uit te brengen. Daardoor was er geen ruimte voor een DTS track, tenminste als men zoveel mogelijk extra's op de DVD wou laten.
De reden voor de keuze om hier een 1-disc versie uit te brengen (en niet een 2-disc) is dat men zich richt op wat men noemt de 'family market' en niet op de 'collector's market'. En het feit is dat de verschillende doelgroepen verschillende prijzen over hebben voor het produkt.

Wil je meer weten, lees dan dit Engelstalige stukje (http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=7&articleId=2897).

Dennis
22-10-2001, 21:20
Als ik een DVD koopt gaat dit in eerste instantie om de film met daarbij het geluid. Hoe beter het geluid hoe intenser de beleving. Al die extra's zijn op zich wel leuk maar als ik moet kiezen tussen weinig extra's met DTS geluid of veel extra's met alleen DD dan kies ik voor het eerste. En zo als Arnold schreef over de prijs van het produkt ben ik van mening dat dit wel mee zal vallen de 2 DVD uitgave van star wars kost ook maar 54,95.

lestat
23-10-2001, 14:23
1 van de beste films van het jaar en wij krijgen zo'n kind-vriendelijke editie. Dat terwijl de film juist volwassenen massaal de bioscoop heeft ingetrokken. Shrek verdiend gewoon een dubbele collectors edition MET DTS geluid....grrrrr. Zullen ze het nou nooit leren hier in nederland. Met Sneeuwwitje kwamen we er ook al zo beroerd vanaf. Ow, Star wars voor 54,95?? waar de fok heb je dat betaald? Hij ligt overal voor 74,95. ( wel een keigoede DVD overigens)
mzzl
lestat

Dennis
23-10-2001, 14:49
Even antwoord op je vraag waar ik die star wars voor 54,95 heb gehaald. Ik heb hem gehaald bij media markt in Rotterdam.

rudeboy_01
23-10-2001, 14:56
Volgens de uitstekende engelse site http://www.r2-dvd.org/ komt de Europese Shrek dvd uit op een enkele dvd. Zij hebben de enkele engelse dvd van Shrek al gezien en de redenen voor de enkele dvd wordt ook in het artikel aangegeven. This sucks en is voor mij weer een reden om een animatie dvd te moeten importeren.

Hopende dat dit geholpen heeft .... rudeboy out :mad:

Alexander de Mol
28-10-2001, 11:16
... De reden voor de keuze om hier een 1-disc versie uit te brengen (en niet een 2-disc) is dat men zich richt op wat men noemt de 'family market' en niet op de 'collector's market'.Of dit een gelukkige keuze blijkt is nog maar de vraag!
Er zijn genoeg 'collectors' die ondanks dat ze een 2-disc zijn, en daardoor wellicht iets duurder (hoeft niet; kijk maar naar Chicken Run, Any Given Sunday), genoeg gekocht worden. Zèlfs door de 'family market'....!

DVD Times (http://www.dvdtimes.co.uk) heeft inmiddels de engelse R2 versie aan een review (http://www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=Review&id=312&story=2265) onderworpen en
concludeert, and I quote:
[b]"Shrek is probably my favourite film of the year so far - so that gets a easy and big thumbs up, the DVD however is sadly lacking when compared to the Region 1 release. The lack of extras is one thing, but the lack of a DTS soundtrack is another, the Region 1 disc also features a full-screen transfer of the film and retails for a unbelievably cheap .95."Blijkbaar is het dus best mogelijk om een goedkope 'collector' te fabriceren met alle mogelijke extras en een DTS track....dus de marktstrategie van Dreamworks in Europa snijd m.i. geen hout!

lestat
30-10-2001, 13:19
Je hebt absoluut gelijk. Ik vind het ook waardeloos dat wij zo ondergewaardeerd worden hier in nederland. wij verdienen ook een dubbele shrek disc met DTS. Als ze dit soort dingen gaan doen( een betere regio versie uitvoeren van een topfilm) dan vragen ze er toch om dat mensen die gaan kopen en preferen boven de regio 2 versie. Bij deze mijn protest jegens al die maatschappijen zoals disney en dreamworks die ons opzadelen met een mindere versie van een toffe film.
lestat

frosty
15-11-2001, 17:18
heb de r2 (uk) versie zien liggen bij de frs

Rolf Roggema
20-11-2001, 11:41
Dit houden we in de gaten word mijns inziens weer een must have.

Alexander de Mol
20-11-2001, 21:01
Shrek februari 2002 in Nederland op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=175)

Raskel
20-11-2001, 21:32
Ik heb de r2 (uk) versie in DD en ik moet zeggen dat het geluid echt subliem is! Geef mij maar een goede DD track dan een slechte DTS track! The mumy r4 heeft bijvoorbeeld dus echt een slechte DTS track tov de DD track, maar goed, daar kan lang en breed over gediscusieerd worden. Desalnieteplus prefereer ik een DTS track ;)

music_maniac1965
06-12-2001, 00:33
ik heb de film nog niet gezien, maar volgens mij is dit een toppertje, en ook zonder al te veel extra's dus een goede koop :)
<knip>

ik heb hem ondertussen al gezien (op divx formaat) en wil hem nog steeds graag hebben. jammer genoeg weet ik nog niet precies wanneer ie uitkomt :(

paul knieriem
06-12-2001, 00:40
Zie [url]www.dvd-basen.dk

mradem
08-12-2001, 18:05
Ik heb hem vandaag in de winkel gezien.

music_maniac1965
08-12-2001, 18:09
Ik heb hem vandaag in de winkel gezien.

dat is wel beter ! maar welke winkel, en om welke regio code gaat het dan ? ik kan alleen maar regio 2 afspelen. en ik wil wel de nederlandse versie, omdat ik ook "oom" ben van 2 jongens en 2 meiden. dus die willen vast ook kijken.

maar bedankt dat je het vermeld hebt :-)

music_maniac1965
08-12-2001, 18:10
dat is wel beter ! maar welke winkel, en om welke regio code gaat het dan ? ik kan alleen maar regio 2 afspelen. en ik wil wel de nederlandse versie, omdat ik ook "oom" ben van 2 jongens en 2 meiden. dus die willen vast ook kijken.

maar bedankt dat je het vermeld hebt :-)
ik bedoel dus de europese versie met nederlandse ondertiteling en spraak. dus ook de engelse spraak :-)

mradem
08-12-2001, 18:27
Bij de Free record Shop. en deze was regio 2.

music_maniac1965
08-12-2001, 18:29
Bij de Free record Shop. en deze was regio 2.
GAAF !, hartelijk dank, ik ga dus op de fiets naar mijn werk maandag (zodat ik dan na werk meteen ff naar frs kan :-)

hartelijk dank.

starbuck
08-12-2001, 18:58
Bij de Free record Shop. en deze was regio 2.

lag bij ons ook in de Free regio 2 uit U.K. dus zonder nederlandse ondertitels en zonder nederlandse spraak.

Nathan Strik
09-12-2001, 01:11
Hallo, een kennis van me heeft de Regio 2 UK versie van Shrek, maar hij kan de Revoice Studio niet vinden tussen de DVD-ROM features.
Ik heb zelf de Regio 1, dus ik kan hem helaas niet helpen.

Is hier iemand met de Regio 2 UK versie die even kan uitleggen hoe het zit?

Joris Springer
11-12-2001, 14:58
Revoice Studio zit er niet bij bij de versie die ze bij Fame verkopen en die is regio2.
Hij kost daar 88.95, ietsje te duur dus nog, zonder nederlandse stemmen erbij en ik geloof ook geen ondertiteling.

Nathan Strik
11-12-2001, 16:51
Revoice Studio zit er niet bij bij de versie die ze bij Fame verkopen en die is regio2.
WEL DUS!!! :)
Hij staat onder "Games" en dus niet onder DVD-ROM zoals bij de Regio 1 versie...
Oh well, het zal wel weer zijn redenen hebben... :confused:

Joris Springer
11-12-2001, 17:03
Vet!!!!
je hebt gelijk, net bekeken, vet lachen man.
Thanks for the tip