PDA

Bekijk de volledige versie : Op zoek naar een projector?



Eric van Ballegoie
27-06-2002, 10:01
Beste mensen,

Binnenkort willen wij een vergelijkende test van projectoren tot 5000 Euro gaan doen. Mijn vraag aan mensen die zich orienteren op een projector is deze:

Tussen welke modellen twijfel je en welke projectoren zou je (dus) graag terugzien in onze vergelijkingstest?

Laat het weten, jullie input wordt zeer gewaardeerd!

bmateijsen
27-06-2002, 10:06
Lijkt me leuk... maar willen jullie dan ook 2dehands CRT's behandelen. Ik zit namelijk te twijfelen tussen een Barco 808s of een 9 inch Barco. (evt. ander merk, misschien Sony)

DLP en LCD vind ik minder interessant... regenboogeffecten en zwarttinten vind ik niet super, dus is voor mij een CRT een betere optie!

Groet Bjorn

Jaak
27-06-2002, 10:33
Een projector die ik graag door jullie getest zou zien is de Panasonic PTAE100.
Niet alleen is deze projector zeer gunstig geprijsd (ong. 2500€)
maar is dit tevens ook een echte 16/9 projector, iets wat vooralsnog vrij uitzonderlijk is in deze prijsklasse.

Jaak

bmateijsen
27-06-2002, 10:36
oh ja... als jullie dan DLP's gaan reviewen neem dan ook gelijk de Piano Plus mee. Dit schijnt een leuke dlp te zijn, voor weinig.

Groet Bjorn

Eric van Ballegoie
27-06-2002, 10:48
Tweedehands CRT's gaan we niet doen, de kwaliteit daarbij hangt te erg af van het merk/type en vooral de conditie van de buizen. Uiteraard zal CRT wel belicht worden.

De Plus Piano wil ik graag meenemen, weet iemand wie dit apparaat importeert? Cinemagica heeft zover ik weet afgezien van het importeren van deze projector.

bmateijsen
27-06-2002, 10:55
Tja.. geen idee.. volgens mij is er maar 1 zaak in Nederland die Piano importeert, misschien is dit op hun site te vinden?

CRT, tja dat snap ik dat 2dehands moeilijk is... het zou niet goed zijn als mensen er blind 1 zouden kopen en de fosfor naar de maan zou zijn.

Ga je je eigen CRT nog eens reviewen, Eric?? Oh ja.. misschien niet helemaal on-topic.. maar hoe bevalt de HTPC?? Heb je niet "last" van de kwaliteit van het geluid? en zou je dus niet liever een stand-alone speler met PSM-1 willen hebben?

Groet Bjorn

ATon
27-06-2002, 11:00
Ik zou graag een vergelijkingstest zien van de volgende projectoren.

Infocus ScreenPlay Ls-110 (€ 5.500)
Epson EMP-TW100 (€ 5.500)
Piano Plus HE-3100 (€ 3.000)
Panasonic PTAE100 ( € 2.500)

De Piano Plus wordt geimporteerd in Nederland door Allec (http://www.allec.nl) uit Den Helder

Er komt ook een nieuwe Piano Plus uit de HE-3200, maar wellicht komt jullie test hiervoor iets te vroeg.

Bovenstaande projectoren zijn allemaal specifiek bedoeld voor HomeCinema, 16:9 en bevatten specifieke Video Proccessing (Silicon Image of Faroudja)

Wanneer denken jullie de test uit te voeren, en nog belangrijker waar en wanneer zullen de resultaten te zien zijn?

P.S.
De Infocus Screenplay wordt ook verkocht als Avance DeepImage of BoxLight Cinema 12SF

PM
27-06-2002, 11:03
De Plus Piano wil ik graag meenemen, weet iemand wie dit apparaat importeer? Cinemagica heeft zover ik weet afgezien van het importeren van deze projector.

Yep... Allec ( http://www.allec.com ) is tot nu toe volgens mij de enige nederlandse importeur (ITC hometheater en Cinemagica zijn in ieder geval geen importeur)

bmateijsen
27-06-2002, 12:05
Oh en een 3m bijvoorbeeld de 7730B.

3m schijnt zeer goede kwaliteit/ prijs verhoudingen te hebben.

Groet Bjorn

PM
27-06-2002, 12:26
Inderdaad de Epson zou je ook zeker moeten bekijken als het mogelijk is!

Charley Baak
27-06-2002, 15:32
Kleine aanvulling:

Canon Multimedia LV-S1 projector (€ 2750,--)
Toshiba TLP-560 (€ 3600,--)

Eric van Ballegoie
27-06-2002, 18:45
Hmmm Allec... Dat is nouw niet echt een betrouwbare zaak. Ik heb nog een niet betaalde factuur uit januari 2001 voor hen liggen. Als dat de importeur voor Nederland is dan houd ik mijn hart vast voor alle mensen die een Piano kopen.

PM
28-06-2002, 10:31
Hmmm Allec... Dat is nouw niet echt een betrouwbare zaak. Ik heb nog een niet betaalde factuur uit januari 2001 voor hen liggen. Als dat de importeur voor Nederland is dan houd ik mijn hart vast voor alle mensen die een Piano kopen.

Ik heb er ook verscheidene 'mindere verhalen' over gehoord. Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, alle service verloopt rechtstreeks via PLUS.
Zo is er op htforum iemand met een geplofte lamp, binnen de korste keren zeer netjes opgelost door PLUS.

Brutus
01-07-2002, 08:37
De Eizo FlexScan IP420U (gezien voor EUR 3.736)

Ik weet niet of-ie aan HT-specs voldoet, hij is aangeschaft voor multi-purpose doeleinden (presentaties, films, tv, enz).
De belangrijkste gegevens:

XGA (1024 x 768)
1.100 ANSI-lumens
Line Doubler for brilliant video signals
Video systems: NTXC, PAL, SECAM, DVD, HDTV
Projection size: 102 - 762 cm

Ik heb deze projector een keer mogen lenen (en ga dat binnenkort zeker weer doen :)). Ik heb toen snel een zolderkamer met een wit verduisteringsrolgordijn (verhouding kwam toevallig heel dicht in de buurt van 2,35:1 :D) gebruikt om films te kijken. DVD speler aangesloten op projector en surround audio, Gladiator erin, en genieten!! Daarna nog enkele films gekeken (o.a. Crouching Tiger, Hidden Dragon) en het bleef feest! Projectiebreedte van ca 2m80 :cool: vroeg wel een behoorlijke afstand tussen het scherm en de projector (ca 5m).

Ik vond het beeld prima, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik zag wel mogelijkheden tot verbetering, maar ben dus niet echt bezig geweest met het optimaal afstellen.

Greetz, Brutus