PDA

Bekijk de volledige versie : alphacrypt classic??



Wim S.
09-12-2008, 13:16
Ik lees steeds dingen over een alphacrypt classic die je in je tv kan steken, maar wat heb je allemaal nodig wil dit goed werken.

Ik heb een Philips 42pfl9703 met een dvb-t ingang voor zo'n alphacrypt classic kaart/module. En ik heb een upc kabel abbonement. Ook heb ik thuis nog wat kpn smartcards thuisliggen niet geactiveerd maar kan ik daar ook iets mee.

Ik denk dat je aan mijn bericht te lezen geen idee heb hoe dit werkt maar wil het graag weten du kom op met die info.

Mr_Parker
09-12-2008, 14:38
Welke 9703 heb je precies?
Is het de 9703D of de 9703H.

De D versie beschikt uitsluitend over een DVB-T tuner naast de analoge tuner en zou daarmee alleen naast de analoge kabel overweg kunnen met digitenne. Zonder smartkaart en CAM gaat het daarbij om Ned1, 2, 3 en (aannemende dat je in Friesland woont) omroep Friesland. Bij gebruik van de juiste CAM in combinatie met een smartcard van KPN, en aannemende dat je in het dekkingsgebied woont, zou je vervolgens ook diverse andere zenders kunnen ontvangen die door KPN onder de naam Digitenne worden aangeboden, uiteraard tegen betaling.
In dit geval zou je een Conax kan nodig hebben die men oa via KPN kan krijgen. Tevens heb je een antenne nodig hebben, dit zou afhankelijk van de signaal sterkte van DVB-T bij jou een binnenshuis of buitenshuis antenne moeten zijn.
Of een Alpha crypt kan hier ook voor gebruikt kan worden durf ik niet te zeggen, zo ja zal het echter wel een dure oplossing zijn. Voor een alphacrypt cam worden namelijk meerdere licentie afdrachten voldaan terwijl dit voor de specifieke kpn cam slechts 1 licentie is.

Op het moment dat je een H model hebt beschikt je tv ook over een DVB-C tuner, dit is een digitale tuner voor de kabel. UPC biedt enkele zenders ongecodeerd aan via de kabel. Door je tv in instellen op land instelling Zweden, Noorwegen of Finland, zou je die paar zenders die UPC ongecodeerd doorgeeft kunnen ontvangen op je tv. Bij andere land instellingen is de werking van de DVB-C tuner uitgeschakeld. Welke zenders UPC precies ongecodeerd doorgeeft kan ik niet zegen. Het gaat hier echter maar om een paar zenders, hand vol of zo. Helaas zal een Alphacrypt voor jou hier niets uithalen omdat UPC een geheel eigen opzet hanteert die niet mbv een dergelijke cam t "misleiden" (om het zo maar even te noemen) is. Digitale tv van UPC is vooralsnog dus uitsluitend mbv hun decoders te bekijken.

Wim S.
10-12-2008, 11:12
Ik weet inmiddels al genoeg, ik denk dat ik het goedkoopst ben met een UPC totaalpakket.