PDA

Bekijk de volledige versie : Welke tvgids?



imp
09-12-2008, 15:25
Leek me wel een leuk topic: Welke tvgids gebruiken jullie?
Heb je een abonnement op een Tros Kompas, Veronica, VPRO, enz? Of gebruik je de krant of internet, of helemaal niks en kijk je geen TV?

Vroeger bij mijn ouders altijd de VPRO gids, een prettige gids van een omroep waar ik vroeger veel naar keek, maar soms een tikkeltje saai. Echter mijn grootste bezwaar was dat ze niet volledig waren op filmgebied, niet alle films werden besproken en men leek een hekel te hebben aan typisch Hollywood-spul.
Twaalf jaar geleden op mezelf gaan wonen en na een paar keer de TV-krant (vervelende gids, want 2-wekelijks) overgestapt op Veronica. Dit was, op filmgebied, precies wat ik zocht: uitgebreid filmoverzicht en recencies van bioscoopfilms.
De laatste tijd word ik de gids echter een beetje zat: vorige week werden bijna alle besproken bioscoopfilms en DVD's beoordeeld met drie sterren (zelfs High School Musical 3 :roll:) en het dieptepunt een interview met de sterren van High School Musical 3 :evil:.
Maar ja welke gids dan?

Patrick van den Hul
09-12-2008, 16:44
Ik kijk nooit films op TV. Ik kan niet tegen de hoeveelheid reclames en de beeldkwaliteit is natuurlijk minder dan op DVD, zeker als je geen digitale TV hebt zoals ik. Daarnaast heb ik 90% van wat op TV komt al gezien en/of in de collectie. Bovendien, mijn kijkachterstand is immer aanwezig en groot genoeg, daarnaast valt er genoeg te herkijken en is er nog regelmatig bioscoopbezoek.

Ook kijk ik niet vaak TV-programma's dus een papieren gids biedt niet echt toegevoegde waarde. Daar komt nog eens bij dat ze doorgaans van bedenkelijk laag niveau zijn, qua items rondom de programmering. Zeker de filmrecensies van bijv. Veronica Gids :lol:

Ik gebruik deze voor de NL tv:
http://www.nu.nl/tvgids/

Vooral handig om in één oogopslag te kunnen zien wat er binnen een bepaald tijdsvak op alle zenders is en of het al is begonnen.

Verder gebruik is deze voor US tv-series:
http://www.tvrage.com/mytvrage.php?page=myschedule

Gratis registratie (heb ook nog nooit spam ontvangen van hen, zelfs geen nieuwsbrief) en dan voer je de shows in die je volgt, waarna het schema voor je wordt aangemaakt.

Jordy van Buel
09-12-2008, 17:00
Wij hebben echt al zo lang ik me kan heugen de Avro bode, prima tv gids die ook op het gebied van filmrecensies het meestal wel bij het rechte eind heeft. Daarnaast gebruik ik uiteraard steeds meer tvgids.nl én is het zo dat ik in de afgelopen jaren steeds minder tv ben gaan kijken (ook door de komst van uitzendiggemist.nl etc.)

Patrick van den Hul
09-12-2008, 17:06
TVgids.nl gebruikte ik eerst ook, maar het is vooral de overzichtelijkheid van de nu.nl gids die me aanspreekt.

Lex v/d Moolen
09-12-2008, 17:07
Ik gebruik meestal http://gids.omroep.nl/

Dennis Oosterhuis
09-12-2008, 18:33
Voor de enkele keer dat ik wil zien wanneer iets op TV komt, kijk ik op tvgids.nl...

Wim S.
10-12-2008, 11:28
Ik gebruik de guide die op mijn dvdspeler zit aangezien ik bijna nooit tv kijk. Die guide is gewoon per dag maar als ik iets wil zien neem ik het meestal op via de guide.

Don van Straalen
10-12-2008, 12:56
Wij hebben thuis de Veronica, wel vermakelijk.

Maak ik kijk nooit tv

Oudlid_X5
10-12-2008, 13:05
Mikro Gids puur om de films en documentaires.

Stephan Nobelen
12-12-2008, 12:41
Meestal alleen rond de kerstdagen dat we de Mikro Gids hebben, maar anders niet tenzij je een of andere gids ergens bij krijgt.

Meestal check ik even op internet.

Peter Porrio
12-12-2008, 14:44
Wij hebben de Veronica Gids. Inderdaad wel vermakelijk, maar kijken te weinig in de gids. M'n vriendin en ik gebruiken voornamelijk de Guide functie van de digitale TV om te zien wat er op TV gaat komen.

Weer een typisch gevalletje van "moeten we nog opzeggen".

YAH87
12-12-2008, 16:34
Ik haal de goedkoopste gids van de week in de schappen, dus dat verschilt per week. :-P
Maar vaak pak ik dan de TV-krant; goedkoop, vaak leuke covers en overzichtelijk.

johanhoitink
05-01-2009, 17:35
Welke gids heeft de (in mijn geval upc-) HD kanalen erin staan?

steven van dijk
05-01-2009, 19:12
Ik heb al sinds mijn 18de de VPRO-gids, ook om de omroep te steunen, heeft baanbrekende tv gebracht en natuurlijk de mooiste progamma's zonder commerciele troep aka meuk. En hun documantaires zijn vaak steengoed of ze importeren de juiste docu's etc.
En natuurlijk zomer en wintergasten.
Ik vind de gids goed, overzichtelijk, goede fimrubriek etc. Ik wil geen andere gids dus:shock:

Bettina
06-01-2009, 09:09
geen abonnement maar meestal koop ik de Vara gids en anders de mikro gids.

BigLebowski
12-01-2009, 13:56
Ik ben zelf geabonneerd op de VPRO-gids. Ze besteden aandacht aan films en maken goede tv-programma's, dus dat steun ik graag.

Tim k
20-01-2009, 21:37
Ik heb de Veronica-gids en die lees ik altijd op het toilet. Als ik me dan weer ZIT te ergeren, dan spoel ik hem gelijk door(y)

Qua overzichtelijkheid m.b.t. de programma's ben ik gewoon tevreden.

Mattia dH
10-06-2009, 17:56
Ik stoor mij al tijden aan de gene die de recensies in de Vara gids schrijft, en al helemaal aan de toe bedeling van de sterren. Artifficial Intelligence: krijgt 2 van de 5 sterren. In mijn ogen een absolute topfilm, de enige film die mijn vader aan het huilen krijgt. Ik weet dat de meningen over AI: verdeeld zijn, maar op z'n allerminst toch 3 sterren waard denken jullie ook niet.
Wou ik even kwijt, zo zijn er trouwens wel vaker toekenning van sterren die ik onbegrijpelijk vindt. Verder een prima gids trouwens, weinig zenders dat wel maar overzichtelijk.

Roy de Jong
10-06-2009, 19:24
Ik lees zelf graag de Veronica gids (lekker voer om mee te nemen naar het toilet ;) )
Ook hier kan ik mij verschrikkelijk irriteren aan de beoordelingen van de films die op tv komen de komende week/dagen.
Deze beoordelingen zijn veel te kort door de bocht en geven totaal geen goede indruk van de film die gaat komen.
Even als de recensies.
Maar goed.... ik heb de tv-gids niet om recensies uit te lezen ;)

Iemand trouwens weleens de BD recensies gelezen in de OPM (playstation magazine)?
Deze zijn echt om te janken.... de mooiste uitgaves worden keihard de grond ingeboord.
Over BOB was toen te lezen dat deze veel te veel grain bevatten... pfff...
Schoenmaker...blijf bij je leest!

Patrick van den Hul
11-06-2009, 06:01
Haha, hilarisch, wat voor beoordeling gaven ze de blu van BOB uiteindelijk?

Roy de Jong
11-06-2009, 20:49
Geen idee, ik heb alle uitgaves die ik uitgelezen heb inmiddels al weggegooid.

Yvonne
24-09-2009, 16:30
de TVkrant lekker alles op 1 blad.

Promise
24-09-2009, 18:40
De veronica gids, toen kreeg ik de film Lord of the Ring er bij.
Voor de rest wel een fijne gids, maar om eerlijk te zijn kijk ik dan alleen maar naar de top 40 lijst!

suedje
25-09-2009, 15:19
Vorig jaar hebben we een abonnement genomen op TV film, tijdens een actie. Was erg goedkoop en won er nog een Ipod Touch mee ook (y)

Danny Wilde
17-02-2010, 23:44
Beetje sponsoring van de omroepen: ben lid van Veronica, Mikrogids en VPRO. Elke gids heeft zijn voors en tegens....

Gilex
17-02-2010, 23:51
Al jaren lid van Veronica. Ooit eens via een actie lid geworden en nooit meer opgezegd.

8mile13
19-02-2010, 12:24
Ik heb een schotel,daarom heb ik TOTAAL.TV(programma-info over meer dan 100 zenders).
Daarnaast kijk ik naar programma-info op internet:oa wwiTV(teletext van ongeveer 150 zenders) en RadioTimes(fta engelse zenders op de satelliet)

kit carson
09-08-2010, 09:45
Al jaren lid van Veronica. Ooit eens via een actie lid geworden en nooit meer opgezegd.NDR heeft UPC hier recent van de kabel gehaald ten gunste van ARTE. ARTE staat echter niet in die Veronicagids...