PDA

Bekijk de volledige versie : mijn bioscoopje: mix van oud en nieuw



johanhoitink
09-12-2008, 17:21
Ja het is ook mijn woonkamer, maar toch wel wat HT "Must haves".
Bijvoorbeeld de zwarte muur voledig rondom blikveld.
Op mooie afstand/hoek rearspeakers.

LCD TV:
Philips42PES0001D/10
Speler:
Panasonic DMP-BD55
Receiver:
Sony STR DE 697 (oudje)
Speakers:
Jamo front, center, active sub en rear (destijds budget keus, maar best tevreden)
Gameconsole:
Wii
Kabel-Decoder:
Philips HD-DVR (UPC)

( beeld blu-ray en Kabel/HD-DVR beiden via hdmi naar tv, geluid via 6 analoge kabels naar multi-in op receiver, wii via component naar tv)

Bettina
09-12-2008, 17:24
(y)Ziet er goed uit

Seth__Gekko
10-12-2008, 07:48
Gezellig, lekker donker!

Edgar Smit
10-12-2008, 08:47
niets mis mee hoor, zolang je er zelf tevreden mee bent moet je je ook niet gek laten maken (y).

johanhoitink
10-12-2008, 11:09
nu even overdag op de foto voor details:
Dit beetje zon is er alleen voor 10 uur sochtends,
lekker voor het opstaan en geen last bij film kijken.

Heb de kabel van de tv naar de "hub" met zwart doekje verhult.
Rear opgehangen met vrij goedkope beugels van de conrad.
Ikea meubel heb ik bij in elkaar zetten 2 extra midden staanders weggelaten
anders paste apparatuur er niet tussen.
Het stoffen frontje van de center moet ik eens zwarter zien te maken met badje kledingverf of zo.

Albert Kostwinder
10-12-2008, 11:44
Leuk, gezellig en zeer sfeervol. (y)

Voor een tv opstelling ziet het er serieus top uit!. Mijn complimenten!! 8)

Ben bang dat je ooit ook een dedicated ruimte zult hebben.. (6)

johanhoitink
11-12-2008, 15:49
Vandaag heb ik met textiel verf (dylon) het frontje van de Center speaker proberen zwart te krijgen.
Het resultaat valt tegen! Miscchien is ie een tintje donkerder, maar overdag is die duidelijk lichter (paarser) dan de rest en de muur.

iemand tips?

Edgar Smit
11-12-2008, 16:17
Vandaag heb ik met textiel verf (dylon) het frontje van de Center speaker proberen zwart te krijgen.
Het resultaat valt tegen! Miscchien is ie een tintje donkerder, maar overdag is die duidelijk lichter (paarser) dan de rest en de muur.

iemand tips?spuiten met een spuitbus verf?
wel oppassen dat je hem niet dichtspuit, dus echt nevelen.

johanhoitink
12-12-2008, 12:19
ga denk ik inkt proberen,
want de kleding verf spoelde gewoon net zo hard weer uit omdat kunstvezels ze niet vasthouden. Maar inkt laat ik gewoon opdrogen en hoef je niet te spoelen.
als ik m maar niet verpest.

Edgar Smit
12-12-2008, 15:43
ga denk ik inkt proberen,
want de kleding verf spoelde gewoon net zo hard weer uit omdat kunstvezels ze niet vasthouden. Maar inkt laat ik gewoon opdrogen en hoef je niet te spoelen.
als ik m maar niet verpest.volgens mij ben je best handig, bij Halfords (of een andere uitgebreidde autozaak) heb je rollen met hoedenplank stof om je speakers daarin uit het zicht te houden, die zijn er ook in zwart, volgens mij is dat makkelijker. Spuitbusje lijm erbij en voila het is zwart.

johanhoitink
12-12-2008, 18:25
ga ik zeker even bekijken. thanx

1101
12-12-2008, 18:29
Geinig kamertje, maar dat ontbijt kan nog wel wat extra inspiratie gebruiken. :)

Sitnalta
09-03-2009, 08:52
Ziet er zeker goed uit zo die zwarte muur en zwarte apparatuur.

Ik wil zelf ook de Essence tv gaan halen, maar vind in sommige winkels het beeld nogal blokkerig bij snelle bewegingen soort ghosting is dit met instellingen weg te krijgen?

johanhoitink
09-03-2009, 09:44
dan staan waarschijnlijk allerlij beeldverbeteraars aan die soms maar beter uit kunnen staan.
Ze hebben echt wel hun nut, maar bij bijv bewegende natuur (camera pan van links naar rechts),
weet hij bijv tussen titels die in beeld staan niet wat hij daar als tussenloggend beeld moet verzinnen en worden het soort van kleine blokjes.
Gemiddeld gaat dit prima en ook zonder die software is het al een prachtig plaatje. Bij films staan ze sowoeso uit bij mij.

Sitnalta
09-03-2009, 10:23
Ik had bij de Saturn in tilburg een blue-ray van hancock gezien en die scene waar hij door de lucht vliegt was echt een drama. Maar met de instellingen uitgeschakeld is dit dus op te lossen? Mooi dan ga ik hem van het weekend bestellen. Bedankt voor je reactie.

johanhoitink
09-03-2009, 10:36
Ik heb er toen 1999 euro voor betaald met even zoeken op internet.

edit: was toen overal (en bij sommige zaken nu nog steeds) 2500 euro.

Sitnalta
09-03-2009, 10:46
Jaah op kieskeurig zie ik hem bij verschillende winkels al tegen de 1600€ en dat vind ik echt niet veel voor een tv als deze. ;)