PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Wim S.



Jordy van Buel
12-12-2008, 09:03
Hieronder volgt het interview met Wim S.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Wim S. zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

Wim S.
12-12-2008, 16:20
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?

- Wat is je geboortedatum?



Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?



- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?



- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?



- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?



Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?


- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?



- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?



- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?



- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?



- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?


- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?




Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?


- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?



- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?



- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?



- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?



- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?


- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?



- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?



- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?



- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

The Exorcist 3, een redelijke film.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

Ik kijk het liefst film in het weekend in mijn eigen kleine bioscoop-kamertje waar plaats is voor 2 maar ik kijk het meest alleen een film. Het licht uit en ik gebruik dikke rode gordijnen waardoor het mooi donker wordt.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

Dat de dvd of blu-ray midden in de film vast loopt, maar maak ik dan gelukkig ook bijna nooit mee.

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

Dat weet ik niet precies, ik begon met het verzamelen met videobanden en ben toen gestaag overgestapt naar dvd.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

The Mummy was mijn eerste dvd, ik vond het toen geweldig en een verademing qua beeld en geluid tegenover de videoband.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

Ik denk dat ik zo'n 1500 dvd's heb, de laatste tijd koop ik wat minder dvd's vanwege de grote kijkachterstand en de komst van Blu-ray disc's, die ik nu vaker koop dan een dvd.

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

Ja, zo'n 100 films op dvd & blu-ray samen, moet ik nog zien.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

In het begin waren de verpakking en bv giftsets erg belangrijk voor me. Inmiddels ben ik dat wat ontgroeid en ga nu meer voor kwaliteit van de disc en dat bespaart me weer een hoop geld. Ik had op een gegeven moment een ruimtegebrek door giftsets nu heb ik liever een hoes die weinig ruimte inneemt. Artwork vind ik dan wel weer heel belangrijk.

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

Ik heb niet echt een specificieke waardevolle dvd maar de dvd van Cinema Paradise LCE vindt ik wel erg mooi . De film is geweldig en verdient zo'n uitgave.

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

Daar ben ik al mee bezig, heb op het moment al zo'n 90 Blu-ray disc's.

- Heb je een Home Theater setup thuis?

Ja en daar kan ik ook niet meer zonder.

- Welke merken zitten daarin?


- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

Mischien later nog eens een nieuwere type Blu-ray speler, verder niets.

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?



-- Ben je al High Definition proof?

Vanaf 16 december helemaal, dus. Mijn huidige LCD tv is wel HD-ready maar niet Full HD.

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
.

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

Registratiedatum: 05-08-2001

- Hoe ben je hier terecht gekomen?

Waarschijnlijk omdat ik via google zocht naar een dvdwinkel en toevallig stuite op deze website en nu ben ik hier niet meer weg te slaan.

- Wat heb je geleerd van deze site?

Veel over film & de technische aspecten van dvd en blu-ray.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

De topic, welke film heb je net gekeken, ik vind het leuk om te lezen wat andere leden van een bepaalde film vinden. Zelfs al zijn het soms wel beknopte reviews w.o. ook mijn eigen reviews onder vallen, maar het is wel leuk om te doen en te lezen.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

Nee, ik denk dat ik op mijn manier er de tijd niet voor zou kunnen vinden.

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?

Bijna elke dag, wel.

- Ben je verslaafd aan deze site?

nee of toch wel, ik zit nog in een ontkennigsfase.

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

Nee, maar het is wel even jammer.

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

Nee, niet echt een behoefte aan.

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?

Leuk, maar ik had moeite om bij sommige vragen maar 1 antwoord te geven, wel heb ik dat geprobeerd zo goed mogelijk te doen.

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?

Verhoeven

- Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?

Geen vraag, gewoon nieuwsgierig naar een interview van verhoeven, vooral omdat ik zijn stukjes lees op het forum en hij altijd wel een uitgesproken mening heeft over de desbetreffende film waar ik mij zelf soms ook wel in kan vinden.

Edgar Smit
12-12-2008, 16:27
leuk interview weer, het blijft leuk om deze te lezen (y).

Patrick van den Hul
12-12-2008, 17:46
Inderdaad weer leuk om te lezen, naarmate er steeds meer interviews komen is het vooral leuk om te zien hoe iedereen weer unieke antwoorden geeft op bepaalde vragen.

Nog een kleine correctie trouwens: Je benoemt een heel rijtje Ridley Scott films (geweldige regisseur inderdaad, kan je zijn nieuwste film Body of Lies ook van harte aanraden!), met opeens The Assasination of Jesse James ertussen, die is echter niet van Scott maar van Andrew Dominik.

Coen P.
12-12-2008, 17:57
oh oh, Verhoeven is next :mrgreen:

Wim S.
12-12-2008, 20:32
Inderdaad weer leuk om te lezen, naarmate er steeds meer interviews komen is het vooral leuk om te zien hoe iedereen weer unieke antwoorden geeft op bepaalde vragen.

Nog een kleine correctie trouwens: Je benoemt een heel rijtje Ridley Scott films (geweldige regisseur inderdaad, kan je zijn nieuwste film Body of Lies ook van harte aanraden!), met opeens The Assasination of Jesse James ertussen, die is echter niet van Scott maar van Andrew Dominik.

Hij is zekers wel o.a. door Ridley Scott geproduceerd en inderdaad directed en screenplay bij Dominik.

Wim S.
12-12-2008, 20:40
leuk interview weer, het blijft leuk om deze te lezen (y).

Inderdaad al die interviews zijn leuk om te lezen.


oh oh, Verhoeven is next :mrgreen:

Ik dacht wel dat ik er meerdere mensen een plezier ermee zou doen, w.o. mijzelf dus :)

Oudlid_X5
12-12-2008, 21:09
Geen vraag, gewoon nieuwsgierig naar een interview van verhoeven, vooral omdat ik zijn stukjes lees op het forum en hij altijd wel een uitgesproken mening heeft over de desbetreffende film waar ik mij zelf soms ook wel in kan vinden.

Ben wel totaal perplex. Had nooit verwacht dat iemand me zou kiezen. :shock:

-Jaap-
12-12-2008, 21:38
Gefeliciteerd dan maar!(y)
Ik hoop dat je in het interview veel aandacht aan het operateursvak besteedt.

Wim S.
12-12-2008, 21:39
Ben wel totaal perplex. Had nooit verwacht dat iemand me zou kiezen. :shock:

Datzelfde had ik ook, ik las de interviews wel maar had dus ook nooit verwacht dat ik zou worden gevraagd. Dat maakt het alleen maar mooi.:cool:

Coen P.
12-12-2008, 21:57
Ik dacht wel dat ik er meerdere mensen een plezier ermee zou doen, w.o. mijzelf dus :)

Plezier...mwah, Verhoeven en zijn stukjes zijn voor mij meer een auto-ongeluk. Een ramp, maar stiekem ga ik toch altijd ff kijken! :-o

Jordy van Buel
12-12-2008, 23:16
Leuk interview Wim! (y) Grave of the Fireflies is echt een geweldig emotionele film inderdaad. Begrijp ik goed dat je pas op je 17e voor het eerst naar een bios bent geweest?

mercapto
13-12-2008, 00:47
En ik ben sinds m'n 17e niet meer geweest ;)
Helemaal nu manieren thuis ook niet meer op #1 staan bij de ouders. Eerst maar leren hoe de magnetron werkt en dat de oppas geen mama heet. (y)

Maar uhm, leuk interview Wim :)
Harkema klinkt als een flinke metropool ;)
Verhoeven next ? Yay!
Als hij maar geen grapjes gaat maken, in z'n humor heb ik nog het minst vertrouwen ;)
Nah, wil wel wat meer over Verhoeven weten :)

Wim S.
13-12-2008, 08:58
Leuk interview Wim! (y) Grave of the Fireflies is echt een geweldig emotionele film inderdaad. Begrijp ik goed dat je pas op je 17e voor het eerst naar een bios bent geweest?

Klopt, Kwam ook wel omdat de bioscoop in Drachten zat en toen ik een brommer kreeg op mijn 17e, ging ik pas voor het eerst met nog wat andere vrienden naar de bioscoop in Drachten.


Harkema klinkt als een flinke metropool :wink:

Echt wel.

Oudlid_X5
13-12-2008, 11:31
Datzelfde had ik ook, ik las de interviews wel maar had dus ook nooit verwacht dat ik zou worden gevraagd. Dat maakt het alleen maar mooi.:cool:

Zal er dan maar ook extra me best op doen. (y)

Dat wordt weer de nodige dosis humor...

Lex v/d Moolen
13-12-2008, 13:37
Had deze bijna gemist, maar, leuk interview ! :)
Eén van de eerste aanmelders zie ik.

Claudio Santulli
14-12-2008, 14:46
Ja grappig z'n interview!

Ik ga er maar eens een klaar zetten, je weet maar nooit!

Stephan Nobelen
14-12-2008, 19:13
Leuk interview!

Gladiator is inderdaad magnifiek !

DanielC.
20-12-2008, 23:33
Leuk interview. Je komt op me over als een nuchtere kerel. Dat is grappig (op een positieve manier).

Straks een interview van Verhoeven, ik ben benieuwd!

mercapto
20-12-2008, 23:48
Altijd lachen, nuchtere kerels...:mrgreen: :confused:

DanielC.
21-12-2008, 10:31
Fijn dat je het met me eens bent.

Wim S.
21-12-2008, 11:07
Leuk interview. Je komt op me over als een nuchtere kerel. Dat is grappig (op een positieve manier).

Straks een interview van Verhoeven, ik ben benieuwd!

Ik snap niet precies wat je bedoeld met een nuchtere kerel, maar je bedoelt het goed, volgens mij :-P :confused:

Melzz
24-12-2008, 11:05
Ha die Wim....altijd leuk om je stukjes te lezen op het forum. Ze komen erg vaak overeen met mijn smaak...met name mbt horror en cult!

Jammer dat je Mulholland Drive niet kan bekoren. Weet nog de eerste keer dat ik Lost Highway keek met vrienden.....we snapten er geen reet van..haha. Later kon ik het veel beter waarderen. Wat vind je van andere films van Lynch?

Wim S.
24-12-2008, 11:50
Over het algemeen zijn de films van Lynch niet mijn favoriete, alhoewel ik bv The Elephant Man & Blue Velvet wel weer geweldig vind. Aan volgens mij nog zijn nieuwste film Inland Empire heb ik me nog niet gewaagd.