PDA

Bekijk de volledige versie : thuis bioscoop inrichten



babya
12-12-2008, 22:23
hallo ik ben nieuw op dit forum evern voorstellen arie
ik ben begonnen een home theater te bouwen de kamer die ik ga gebruiken is
480 x 360 cm ( geen last van buren ivm geluidsoverlast) ik wil een vrij groot scherm
evt spanscherm gaan gebruiken hoe groot ? ik ben in bezit van jm lab electra
geluidsset 2 x 927 voor 2 x 906 met standaard 1 centerspeaker 900 en een subwoofer
als dvd speler heb ik gekocht de yamaha b ds 2900 bleu ray welke versterker zou ik
hierbij het beste kunnen kopen ik wil wel naar 7.1 evt dan nog welke beamer ik wil
het wel aardig professioneel maken dus v niet het goedkoopste maar ook niet het
duurste wat raden jullie mij aan en evt wat als bekabeling ik ben nog een leek op dit
gebied wat betreft hometheater de ruimte word wel geheel geisoleerd om een zo goed
mogelijke akoestiek te krijgen;
welk scherm , welke afm zou ik kunnen gebruiken afstand van scherm tot zetel zal
ongeveer 3 a 350 cm zijn
welke beamer ?
welke receiver ik heb iets gelezen over de denon avr 2808 op internet maar is dit
evt de goede keus
in afwachting van een goede raad verblijf ik arie

Marc T.
13-12-2008, 22:04
hallo ik ben nieuw op dit forum evern voorstellen arie
ik ben begonnen een home theater te bouwen de kamer die ik ga gebruiken is
480 x 360 cm ( geen last van buren ivm geluidsoverlast) ik wil een vrij groot scherm
evt spanscherm gaan gebruiken hoe groot ? ik ben in bezit van jm lab electra
geluidsset 2 x 927 voor 2 x 906 met standaard 1 centerspeaker 900 en een subwoofer
als dvd speler heb ik gekocht de yamaha b ds 2900 bleu ray welke versterker zou ik
hierbij het beste kunnen kopen ik wil wel naar 7.1 evt dan nog welke beamer ik wil
het wel aardig professioneel maken dus v niet het goedkoopste maar ook niet het
duurste wat raden jullie mij aan en evt wat als bekabeling ik ben nog een leek op dit
gebied wat betreft hometheater de ruimte word wel geheel geisoleerd om een zo goed
mogelijke akoestiek te krijgen;
welk scherm , welke afm zou ik kunnen gebruiken afstand van scherm tot zetel zal
ongeveer 3 a 350 cm zijn
welke beamer ?
welke receiver ik heb iets gelezen over de denon avr 2808 op internet maar is dit
evt de goede keus
in afwachting van een goede raad verblijf ik arie

Beste Arie,

Omdat deze reactie ongetwijfeld gaat komen neem ik alvast het initiatief.

Herschrijf je topic met leestekens. Het is namelijk niet zo goed te begrijpen wat je nu eigenlijk wilt als je zo schrijft.

Hakker
14-12-2008, 14:54
advies 1 ga eens wat winkels in en ga luisteren en kijken naar wat je wilt. Op het moment is het meer van Ik wil een auto kopen en welke moet ik nu hebben.

Het is leuk dat je eraan wilt beginnen maar ga echt eens winkels in waar je naar sets kan luisteren en naar beamers kan gaan kijken. het gaat erom wat bij jou past. Dit is van toepassing op zowel beeld als geluid. Ik zie bv heel snel het ruitjes probleem van lcd beamers waar ik weinig last heb van het rainbow effect van DLP beamers. voor audio is het verschil waarschijnlijk nog wel groter.

mathijsjanzen
17-12-2008, 19:19
hallo ik ben nieuw op dit forum evern voorstellen arie
ik ben begonnen een home theater te bouwen de kamer die ik ga gebruiken is
480 x 360 cm ( geen last van buren ivm geluidsoverlast) ik wil een vrij groot scherm
evt spanscherm gaan gebruiken hoe groot ? ik ben in bezit van jm lab electra
geluidsset 2 x 927 voor 2 x 906 met standaard 1 centerspeaker 900 en een subwoofer
als dvd speler heb ik gekocht de yamaha b ds 2900 bleu ray welke versterker zou ik
hierbij het beste kunnen kopen ik wil wel naar 7.1 evt dan nog welke beamer ik wil
het wel aardig professioneel maken dus v niet het goedkoopste maar ook niet het
duurste wat raden jullie mij aan en evt wat als bekabeling ik ben nog een leek op dit
gebied wat betreft hometheater de ruimte word wel geheel geisoleerd om een zo goed
mogelijke akoestiek te krijgen;
welk scherm , welke afm zou ik kunnen gebruiken afstand van scherm tot zetel zal
ongeveer 3 a 350 cm zijn
welke beamer ?
welke receiver ik heb iets gelezen over de denon avr 2808 op internet maar is dit
evt de goede keus
in afwachting van een goede raad verblijf ik arie

dude, leestekens?