PDA

Bekijk de volledige versie : zelf MP3-cd maken. Hoe doe ik dat?



AlexandervanDongen
28-06-2002, 12:42
Ik weet dat veel dvd-spelers waaronder de mijne een functie heeft om mp3's die op een cd staan af te kunnen spelen. Nou heb ik al eens zelf wat mp3's gewoon op een cd gebrand maar dit herkende mijn dvd-speler niet! Kan iemand mij vertellen wat de truc is om dit te doen? Moet je het in bepaalde mappen zetten ofzo.

Bij voorbaat dank!

Alexander van Dongen

System 3rror
28-06-2002, 13:14
In princiepe hoef je niet speciale mappen op je cd te maken. Sommige spelers kunnen namelijk niet in de mappen zelf kijken!

Welke DVD speler heb je?

AlexandervanDongen
28-06-2002, 13:28
Een Cyberhome AD-N 212. Ik heb al eens een gratis mp3-cdtje (met shitmuziek) erop afgedraaid, maar wil nu natuurlijk eigen muziek afspelen.

Gr,

Alexander

System 3rror
28-06-2002, 13:51
Humz, normalitair gesproken zou je eigen cd'tje het ook moeten doen. Ik heb geen ervaring met deze DVD speler, dus zou het je niet kunnen vertellen verder.

Succes!

System 3rror
28-06-2002, 14:02
Weet je trouwens zeker dat het wel kan? Ik heb even op internet gezocht, maar kan niet vinden dat de Cyberhome AD-N 212 ook MP3 kan afspelen?!

Sander Dubbeldam
28-06-2002, 16:00
Gebruiksaanwijzing misschien lezen? :D

AlexandervanDongen
28-06-2002, 16:47
Ik heb de gebruiksaanwijzing erop nageslagen Sander, maar nergens mp3! Ik heb em een jaar geleden bij mediamarkt gekocht waar er op het kaartje naast de speler netjes "mp3" vermeld stond. Ik probeerde dus de mp3-cd uit met 50 mp3 tracks erop en dat deed ie gewoon. :confused: Ik weet het, er gebeuren rare dingen in de wereld,

Gr, Alexander

Sander Dubbeldam
28-06-2002, 16:55
dit zoiezo gevonden is wel ander typen cyberhome maar dat maakt denk ik niet zoveel uit.
http://forum.cyberhome-help.de/viewtopic.php?t=286

kijk ff meer op dat forum voor nog meer vragen. misschien staat het antwoord er wel tussen! succes!

aan de andere kant zoals ik de handleiding lees zie ik niets wat erop wijst dat je mp3 kan afdraaien.

Thijssie
28-06-2002, 18:36
Waarschijnlijk draait jouw dvd speler geen mp3's. Want de manier die je beschreef om mp3's op een cd te zetten is de goede manier.
In nero een nieuwe cdrom maken en de mp3tjes er naar toe slepen en dan branden. Dan moet je speler het doen, zo niet dan ondesteund hij het niet.

Hooked72
04-07-2002, 09:41
Ik gebruik itunes van apple voor mijn MP3 CDtjes. Werkt Prima.

rob_2002
05-07-2002, 12:01
Waar je nog op moet letten bij bepaalde DVD spelers is dat je geen rara tekens gebruikt in je MP3's. Ook de lengte van de benamingen van de mp3 en directories kunnen problemen opleveren.

Probeer eens een gewone CD-rom te branden met een paar MP3's in de root en één directory waarvan de directory naam maar uit 8 tekens bestaat. Ook even voor de test een mp3 naam van 8 tekens bedenken.
Ook even geen MP3pro bestanden gebruiken.
Zorg dat je één sessie schrijft, een aantal DVD spelers kan alleen de eerste sessie van een CDR of CDRW lezen.


Misschien kun je zo een paar zaken uit sluiten. Oja om te testen of je een goed CDR type gebruikt kun je eerst een gewone audio CD branden. Lukt deze dan op dit zelfde type CDR een CD-rom maken met MP3 bestanden.

Succes !

Matt D
06-07-2002, 10:34
probeer ook eens een ander merk van cd rom uit om je mp3s op te schrijven