PDA

Bekijk de volledige versie : Muziek van DVD naar CD. Hoe?



Tossie
28-06-2002, 13:51
Hallo,

In de diverse threads heb ik weleens iets gelezen over het rippen van de muziek van een DVD naar CD.

Is er iemand die, uit eigen ervaring, een site weet waar dit op een makkelijke en goede manier uitgelegd wordt?

Robert.

Pedro
28-06-2002, 20:10
Allereerst moet je de AC3 audiofiles naar harddisk rippen met b.v. smartripper, kies voor streamprocessing. Op deze site staat het gebruik van smartripper beschreven en daar kan je deze ook downloaden:
http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=guides&prj=gui_ac3rip2

Vervolgens kan je de AC3 files omzetten naar Dolby 5.1 of "gewoon" stereo met Besure, kijk voor een beschrijving van Besure maar eens op deze site:
http://www.doom9.org/BeSure.html
Alle benodigde software voor Besure vindt je hier:
http://www.doom9.org/software2.htm#audio

Surcode CDPro DTS heb je niet nodig, tenzij je natuurlijk een DTS CD wilt maken maar het programma is nogal prijzig:mad:

Het kost even tijd maar dan heb je wel wat!:o

Mark S
28-06-2002, 21:25
In de verte hoor ik een licht gerammel van een naderend slotje.....
:D

Pedro
28-06-2002, 21:33
Waarom zou hier een slotje op moeten, :confused:
ik neem aan dat Tossie de DVD ook bezit en de software is allemaal freeware naar mijn weten.

Ik zou niet weten wat hier illegaal aan zou zijn (als dit tenminste de reden is waarom hier een slotje op zou moeten) mits je uiteraard de originele DVD ook bezit.

Tossie
29-06-2002, 00:09
Waarom zou hier een slotje op moeten, :confused:
ik neem aan dat Tossie de DVD ook bezit en de software is allemaal freeware naar mijn weten.

Ik zou niet weten wat hier illegaal aan zou zijn (als dit tenminste de reden is waarom hier een slotje op zou moeten) mits je uiteraard de originele DVD ook bezit.

Helemaal correct. Ik wil gewoon graag van mijn muziek DVD's ook een gewone CD versie hebben. Is toch niets illegaals aan?

Jaded
29-06-2002, 00:10
Helemaal correct. Ik wil gewoon graag van mijn muziek DVD's ook een gewone CD versie hebben. Is toch niets illegaals aan? Was er niet zoiets dat je zo'n dingen niet 'uit elkaar' mag halen?
Dat die in zijn volledige vorm moeten blijven, spraak en beeld tesamen?

Tossie
29-06-2002, 00:13
Was er niet zoiets dat je zo'n dingen niet 'uit elkaar' mag halen?
Dat die in zijn volledige vorm moeten blijven, spraak en beeld tesamen?

Ook al is dat zo. Toch nog geen reden om er hier over te spreken hoe dat eventueel wel kan?
Laten we niet roomser dan de Paus worden.

Nathan Strik
29-06-2002, 00:14
Laten we zeggen dat dit op het randje is...

Jaded
29-06-2002, 00:14
Ook al is dat zo. Toch nog geen reden om er hier over te spreken hoe dat eventueel wel kan?
Laten we niet roomser dan de Paus worden.
Van mij mag je de meest illegale praktijken hier uit de doeken doen.
Ik wou het gewoon even opmerken ...

Tossie
29-06-2002, 00:16
Laten we zeggen dat dit op het randje is...

Hoezo?

Nathan Strik
29-06-2002, 00:39
Hoezo? Zodra je alleen die muziek voor eigen gebruik ript (zoals hier wordt bedoelt) is het ok.
Als je dit weer gaat kopiëren en doorverkopen, dán ben je illegaal bezig.

Alex Bel-Gy-Bel
29-06-2002, 08:03
Nu we toch over illegaal bezig zijn. Iemand zijn post quoten is dat wel legaal zonder toestemming te vragen aan de poster?:D :confused:

Mike Philippens
29-06-2002, 08:57
Nu we toch over illegaal bezig zijn. Iemand zijn post quoten is dat wel legaal zonder toestemming te vragen aan de poster?:D :confused:
Ik heb Mr.Hammerstein c.s. er al op gezet :D

Mark S
29-06-2002, 10:16
Iemand zijn post quoten is dat wel legaal.. Zolang je de bronvermelding er bij zet :D