PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Verhoeven



Ludo Keeris
22-12-2008, 11:27
Hieronder volgt het interview met Verhoeven.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Verhoeven zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

Oudlid_X5
22-12-2008, 18:46
Bekeken en gelezen.

Coen P.
22-12-2008, 18:50
wow! Lang verhaal Immanuel! Zal morgen ff alles goed doorlezen (y)

Coen P.
22-12-2008, 18:51
Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Ik sta er open voor. Wil zeker eens een potje knikkeren met een Coen of met Mellz een goud gele rakker drinken. Maar ik heb ik al in de gaten dat niet iedereen daar gesteld op is. Vooral met een figuur als ik. In het echte leven ben ik trouwens nog erger. Dus pas maar op!


hoewel ik het niet altijd met je eens bent, ben ik het hier wel mee eens. Leuk idee, komt er echt nog wel eens van hoor!

Oudlid_X5
22-12-2008, 18:52
[/size][/font]

hoewel ik het niet altijd met je eens bent, ben ik het hier wel mee eens. Leuk idee, komt er echt nog wel eens van hoor!

MOOIZO! :razz:



wow! Lang verhaal Immanuel! Zal morgen ff alles goed doorlezen (y)

Ik wou het zo eerlijk mogelijk invullen. :oops:

Oudlid_X5
22-12-2008, 19:22
Ik zie trouwens al dat iemand aan mijn stuk heeft liggen klote.



Reden: Lettertype gewijzigd i.v.m. leesbaarheid


Het is mijn stuk dus ik bepaal welk lettertype! :-x

Wim S.
22-12-2008, 20:04
Erg leuk interview om te lezen en zekers niet teleurgesteld. Ik neem aan dat je er wel even mee bezig bent geweest. Ik had al zo'n beetje de gehele middag werk met mijn korte en nuchtere antwoorden! :)

Ik had je trouwens ouder verwacht, gezien sommige van je filmkeuzes, op die leeftijd had ik helaas alleen maar oog voor blockbusters en horror en nu moet ik heel veel inhalen wat nooit gaat lukken. Ook bizar hoe'n grote kijkachterstand je hebt, ik vond mijn 100 films al veel, maar 700 films :shock:

Wizz-Art
22-12-2008, 21:55
Zoals reeds gemeld na het lezen van je eerste draft smaakte dat voorproefje goed, leuk interview nichtje, zojuist weer gelezen en duidelijk je best op gedaan. Natuurlijk wist ik al een hele hoop van je, kan ook niet missen heh na bijna 4,5 jaar.. (y)

mercapto
22-12-2008, 22:02
Ik heb krom gelegen. (6)


Wat is de zin van de dood?


Het einde van de proloog of het einde van de epiloog, afhangende van je geloofsovertuiging of de vrijheid van het niet hebben daarvan.

Lex v/d Moolen
22-12-2008, 22:30
Flinke lap tekst, maar wel interessant om te lezen.

mercapto
22-12-2008, 22:33
Uhm...


Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
Geen vraag, gewoon nieuwsgierig naar een interview van verhoeven, vooral omdat ik zijn stukjes lees op het forum en hij altijd wel een uitgesproken mening heeft over de desbetreffende film waar ik mij zelf soms ook wel in kan vinden.

Ik hoop dat je niet teleurgesteld bent in het interview.

Aan wie ?

Patrick van den Hul
23-12-2008, 06:35
Uhm...



Aan wie ?

Dat is de 'vraag' die door de vorige geïnterviewde (Wim S.) aan Verhoeven gesteld is.

EmDee
23-12-2008, 07:04
Of ik het met plezier heb afgelegd? Ja toch wel. Een aantal vragen heb ik weer voorzien met typisch humor van mijn kant. Dat waarschijnlijk niet iedereen zal appriceren.Hier in ieder geval iemand wel, heerlijk om te lezen zo.

En slapen jullie wel samen in een kom? ;)

Seus
23-12-2008, 07:53
Leuk interview, Verhoeven. Het filmhuis is toch gevestigd in het Glaspaleis, of vergis ik mij hier in?. Hier zitten sinds de verbouwing ook mijn voormalige collega''s van de Openbare Bibliotheek Heerlen. Hoe is het om met het filmhuis in het Glaspaleis te zitten?

Persoonlijke vraag. Voel jij je nu een Limburger ondanks dat je niet hier geboren bent, of heb jij hier totaal niets mee :-P ? En ben jij dus gewoon een wereldburger, europeaan of nederlander :-P ?

Je bewonderig m.b.t. Braveheart deel ik met je (y).

Herman ter Lingen
23-12-2008, 08:17
Goed geschreven; prachtige humor(y)

Daan de G.
23-12-2008, 08:41
Leuk, lang stuk om te lezen (y) We zijn van hetzelfde "bouwjaar" en kan me in een paar stukken helemaal vinden, al kan jij alles een stuk beter verwoorden ;)

Edgar Smit
23-12-2008, 08:53
Goed geschreven; prachtige humor(y)Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Stephan Nobelen
23-12-2008, 10:07
Leuk interview!

Had je al op msn gesproken etc, maar kom er nu pas achter dat je voornaam Immanuel is :)

Oudlid_X5
23-12-2008, 12:44
Ten eerste bedankt voor al die lovende berichten. Had van te voren gedacht dat mijn humor niet helemaal zou begrepen worden. Heb dan ook maar behoorlijk wat weg gelaten. Wizz-art weet denk ik waar ik het over heb.

@Wim ik kreeg al begin December te horen dat ik een interview mocht houden. Toen heb ik eerst eens gedacht hoe ga ik het brengen. Ten tweede wou ik een ander interview houden dan voorgaande interviewers. Misschien hebben mensen het gezien maar ik ben bijvoorbeeld zo vrij geweest om doodleuk wat vragen erbij te duwen en nog mis ik er een paar. :-P Ben er zeker een weekje mee bezig geweest.

Hoewel ik nog jong ben kijk ik geregeld wel wat oude films. De meeste vallen tegen maar soms word ik positief verrast. Zelf prefeer ik liever de hedendaagse Cinema.

@Mercapto, ben blij dat je er toch om kon lachen. :mrgreen:



Verhoeven next ? Yay!
Als hij maar geen grapjes gaat maken, in z'n humor heb ik nog het minst vertrouwen ;)
Nah, wil wel wat meer over Verhoeven weten :)

@Emdee, alleen in de winter.

@Seus, inderdaad vijfde etage. Hoewel het een kleine zaal is maakt het voor mij wel persoonlijker. Daarbij spreek je de mensen geregeld en hoor je de commentaar op de films of de lovende kritieken. Zoals bij Julia. Een film die ik zelf nooit zou programmeren maar kreeg naar de viewing alleen maar lovende berichten. Wanneer kan ik jou verwelkomen in het filmhuis?

Verder ben ik gewoon een wereldburger. Spreek verder ook geen woord Limburgs, vreselijk dialect vind ik dat. En ik versta het ook totaal niet.

Seus
23-12-2008, 14:01
Spreek verder ook geen woord Limburgs, vreselijk dialect vind ik dat. En ik versta het ook totaal niet.

Verhoeven, als Limburger in hart en nieren moet ik toch op bovenstaand citaat van je reageren :sad::confused: . Dat je het Limburgs dialect niet vestaat en niet spreekt ok, dit kan de beste overkomen :-P (dus ook jij) . Maar met de opmerking dat je het dialect een vreselijke taal vind heb ik wel moeite mee (alhoewel, kan heel goed relativeren hoor :wink: (6) ).

Edgar Smit
23-12-2008, 15:26
Limburgers, dat zijn toch verbannen Belgen? (6)

Stephan Nobelen
23-12-2008, 16:51
Limburgers, dat zijn toch verbannen Belgen? (6)

Haha, wat een grapjas, uit de randstad zeker? (y)

EmDee
23-12-2008, 18:02
Andersom toch?
BELG = Ben Eerst Limburger Geweest

mercapto
23-12-2008, 18:45
Dat is de 'vraag' die door de vorige geïnterviewde (Wim S.) aan Verhoeven gesteld is.

Oeps, lees met m'n neus zien ik nu. Las over de vraag "Who's next ?" heen.

Melzz
23-12-2008, 19:51
Leuk interview....en mooi om te lezen dat je nog wat aan mn tips hebt gehad.....kijk....daar doe je t voor...haha...;)

Toegevoegde vraag:

Wanneer ga je nou eindelijk eens regiovrij?? Opent deuren....I tell ya!!

Sneaker
23-12-2008, 21:21
Leuk interview.

1492: Conquest of Paradise herinner ik me nog wel van vele jaren geleden. De film niet meer, maar de muziek van Vangelis nog steeds. Heerlijke muziek.

Stephan Nobelen
24-12-2008, 00:01
Wanneer ga je nou eindelijk eens regiovrij?? Opent deuren....I tell ya!!

Eerst die huidige kijkachterstand eens wegkijken :)

Oudlid_X5
24-12-2008, 13:19
Ik heb een (draagbare) regiovrije dvdspeler onlangs in Italië gekocht. (y)

Edgar Smit
24-12-2008, 13:42
Hieronder volgt het interview met Verhoeven.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Wim S. zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.Bovenstaande is blijkbaar nog niemand opgevallen behalve mij, maar past stiekem wel een beetje bij het interview.

Bettina
29-12-2008, 09:58
blokker heeft regio vrije spelers voor 30 euro

ik heb er pas nog 1 gekocht voor vrienden :)

Smooth-J
29-12-2008, 10:12
(y) heel mooi interview. Heb me vermaakt.
Ooit interesse om een dvd.nl meeting bij te wonen? Lijkt me zeer interessant. Alleen hebben we de vorige keer geknikkert met bowlingballen.

Oudlid_X5
29-12-2008, 11:48
Ik heb een spuughekel aan bowlen dus dan zou ik mee moeten voor het plezier.

Coen P.
29-12-2008, 13:02
We bowlen niet altijd Immanuel!

Bovendien, ik als grote winnaar van de bowlavond, vond het zeer geslaagd (y)

Oudlid_X5
29-12-2008, 15:05
Wat vond je nu eigenlijk van me interview, Coen?! :evil:

Coen P.
29-12-2008, 20:25
Leuk leesvoer, al deel ik je mening over een aantal dingen niet (waaronder Passion of the Christ en My Own Private Idaho)

Dennis Oosterhuis
01-01-2009, 19:50
We bowlen niet altijd Immanuel!

Bovendien, ik als grote winnaar van de bowlavond, vond het zeer geslaagd (y)
Pff...het is dat ik de vorm van de dag niet had... :nono: :rolleyes:



Leuk interview, Immanuel! (y)

Oudlid_X5
03-01-2009, 11:03
Waarom gaan we niet met de meeting naar de film? Komt Coen ook eens in de bioscoop. :mrgreen:

Coen P.
03-01-2009, 14:35
Waarom gaan we niet met de meeting naar de film? Komt Coen ook eens in de bioscoop. :mrgreen:

bios-coop?

Wat is dat?

:mrgreen:

Dennis Oosterhuis
03-01-2009, 15:20
bios-coop?

Wat is dat?

:mrgreen:
Bioscoop (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioscoop)... :p

Camera Obscura
04-01-2009, 21:54
blokker heeft regio vrije spelers voor 30 euro

ik heb er pas nog 1 gekocht voor vrienden :)

Zijn dat die Aristona-spelers ?

Pas nog één gekocht na de verzekering van het personeel dat 'ie regiovrij was. Bleek niet zo te zijn.

Patrick van den Hul
05-01-2009, 07:47
Je kunt beter een speler kopen van een gerenommeerd merk en dan van tevoren checken of deze gemakkelijk regiovrij zijn te maken. Philips en Sony hebben ook zat instapmodellen met een prijs van tot 50 euro en die zijn doorgaans een stuk beter van kwaliteit van dat Blokker en Aldi spul...

Ik spree uit ervaring aangezien mijn eerste speler ook van de Blokker was en zodra er ook maar één klein krasje op de disk zat, begon het beeld al te haperen. Met dezelfde disk bij hetzelfde stuk op een andere speler geen problemen. Daarnaast speelde die R0 ook niet normaal af (dus R1 waarschijnlijk ook niet had ik hem regiovrij gemaakt!), dit zag er namelijk nogal schokkerig uit (maar dit kan ook aan mijn 4:3 TVtje van destijds hebben gelegen).

Zie hier bijvoorbeeld voor een aantal opties voor 50 euro:
http://www.kieskeurig.nl/dvd-speler/zoeken

Coen P.
05-01-2009, 08:46
Philips dvd spelers zijn ook heel makkelijk regiovrij te maken: zie www.videohelp.com (http://www.videohelp.com)

marcelb7
05-01-2009, 09:53
Fijn leesvoer, meneer Verhoeven!

Bij een aantal quotes kan ik me volledig aansluiten:

Als ik entertainment films zie heb ik soms wel het gevoel dat de kijker heel erg dom word gehouden. Alles moet voorgekauwd en in een special jasje worden geserveerd.Niet alleen bij films, ook bij muziek en televisie.


Typisch iets voor RCV. Maar ik vraag me af wat ze daarmee uitsparen?Waarschijnlijk 10 euro ofzo :mrgreen:

Bij andere uitspraken kon ik me niet vinden. Almodovar overgewaardeerd??? Ga eens gauw Hable con ella bekijken, en kom daarna maar eens terug! Schande! Schande, zeg ik je! En dan wel pretentieuze artsy-fartsy rommel als Farewell Falkenberg mooi vinden! :shock: Niet doorheen te komen. Evenals al die Bergman films, dus wat dat betreft kunnen we elkaar een hand geven.
Overigens vond ik The Fountain ook prachtig, en dat vinden de meeste mensen ook een pretentieus prul... Oh well. Opinions are like assholes. Everybody's got one.

mercapto
05-01-2009, 09:54
Ik heb al jaren een Provision van 39,- destijds bij de Blokker vandaan. Standaard regiovrij en nooit ergens last van.

Oudlid_X5
05-01-2009, 16:59
Fijn leesvoer, meneer Verhoeven!

Bij een aantal quotes kan ik me volledig aansluiten:
Niet alleen bij films, ook bij muziek en televisie.

Waarschijnlijk 10 euro ofzo :mrgreen:

Bij andere uitspraken kon ik me niet vinden. Almodovar overgewaardeerd??? Ga eens gauw Hable con ella bekijken, en kom daarna maar eens terug! Schande! Schande, zeg ik je! En dan wel pretentieuze artsy-fartsy rommel als Farewell Falkenberg mooi vinden! :shock: Niet doorheen te komen. Evenals al die Bergman films, dus wat dat betreft kunnen we elkaar een hand geven.
Overigens vond ik The Fountain ook prachtig, en dat vinden de meeste mensen ook een pretentieus prul... Oh well. Opinions are like assholes. Everybody's got one.


Heb dat ding dat heet Hable Con Ella een aantal jaren geleden gezien. Toen vond ik er geen kloot aan misschien eens in de herkijk gooien.

De enige film van Pedro die me kon bekoren was trouwens Carne trémula.

Alleen Persona van Bergman kwam ik niet doorheen. De andere drie waren goed te verteren. Volgens mij waren dat Fanny, De Grote Stilte en iets met een Glimlach in de nacht, kan dat?

Farewell Falkenberg artsy-fartsy noemen. Ben je wel wakker? Of ben je verkouden? :shock:

Oudlid_X5
05-01-2009, 17:00
Ik heb een (draagbare) regiovrije dvdspeler onlangs in Italië gekocht. (y)

:shock:

Dennis Oosterhuis
05-01-2009, 17:50
Ben je nou geshockeerd door je eigen uitspraak? (6)

Oudlid_X5
05-01-2009, 18:25
Het ging zich meer om dat gezever over een regiovrije dvdspeler (hierboven) die ik al in bezit heb.

Vandaar...

Coen P.
05-01-2009, 18:37
tsk, beetje spammen om je topic het populairst te krijgen qua reacties...lukt niet, er is een grootheid die keihard op 1 staat :)

Dennis Oosterhuis
05-01-2009, 19:54
tsk, beetje spammen om je topic het populairst te krijgen qua reacties...lukt niet, er is een grootheid die keihard op 1 staat :)
Is voor velen ook geen verrassing, want jij bent de opper-spammert... (6)

Coen P.
05-01-2009, 20:33
Is voor velen ook geen verrassing, want jij bent de opper-spammert... (6)

niet!

(yes, weer een post erbij!)

marcelb7
06-01-2009, 08:45
Alleen Persona van Bergman kwam ik niet doorheen. De andere drie waren goed te verteren. Volgens mij waren dat Fanny, De Grote Stilte en iets met een Glimlach in de nacht, kan dat?
Dat zou best kunnen. Fanny & Alexander is best mooi, maar die heb ik in 3 etappes moeten kijken. Kennelijk is zijn Meesterwerk "Het zevende zegel", maar daar kwam ik niet doorheen. Als Criterionverzamelaar heb ik 'm uiteraard in de kast staan, maar die zal ik niet snel een tweede keer kijken.

Patrick van den Hul
03-02-2009, 20:51
Waarom nou weer je startpost verwijderen en om een slotje vragen voor een topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1529093#post1529093) dat zeker potentie had?
Ook niet echt netjes tegenover de mensen die al uitgebreid gereageerd hadden.

Coen P.
04-02-2009, 09:50
haha, inderdaad...erg kinderachtig...komt een beetje over op een kind dat met knikkeren een potje verliest maar snel zijn knikkers weggrist en wegrent!

Oudlid_X5
05-02-2009, 13:14
Dat komt mede door het feit dat ik het niet helemaal in woorden kan beargumenteren. Jullie hebben het over de complete arthouse hoek en dat ik nu opeens me kont draai maar dat is nietzo. Ik heb het over een kleiner, specefiek gedeelte. En daarbij opgeteld kunnen er maar een paar mensen meepraten over het euvel.

Dus niet zielig maar met een achterliggende gedachte...

Coen P.
05-02-2009, 13:36
Het is heel moeilijk een gevoel om te zetten in woorden. Maar met discussie kan je wel argumenten vormen. Een topic weghalen is dan de makkelijke weg! Vind het juist goed als mensen een kritisch topic openen!

Oudlid_X5
05-02-2009, 13:49
Op de één of andere manier lukt het me gewoon niet. Ik heb alles in me hoofd zitten maar krijg het niet fatsoenlijk op papier. Gewoon in het openbaar lukt het me wel...

Dus mochten jullie me ooit ontmoeten in het echte leven vraag er dan even naar dan kunnen we er rustig over babbelen...

Patrick van den Hul
05-02-2009, 14:05
Dat komt mede door het feit dat ik het niet helemaal in woorden kan beargumenteren. Jullie hebben het over de complete arthouse hoek en dat ik nu opeens me kont draai maar dat is nietzo. Ik heb het over een kleiner, specefiek gedeelte. En daarbij opgeteld kunnen er maar een paar mensen meepraten over het euvel.

Dus niet zielig maar met een achterliggende gedachte...

Nette reactie is dit toch? (y)
Die had je ook in dat topic kunnen plaatsen :)

Oudlid_X5
05-02-2009, 14:11
Dat kon inderdaad. Maar ik had gewoon geen topic moeten openen!