PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung A100 Ct + PS3 + Samsung 6 serie tv



Semper247
24-12-2008, 11:18
Hallo,

Ik ben nieuw op dit Forum, dus als eerste Hallo allemaal :)
Mijn naam is Vincent en ik woon in het altijd gezellige Ridderkerk

Ik heb thuis een Samsung (LE40A656) en uiteraard UPC.
Beeld is dus ok!
Voor de DVD's en de Blu rays (en uiteraard games) gebruik ik mijn PS3. Deze heb ik uiteraard met HDMI aangesloten op mijn TV.

Ik heb gisteren een Cinema set gekocht, de Samsung A100 Ct (mooi design dat past bij de TV)

Ik ga geen dvd's kijken met de set, maar is meer voor muziek cd's en vooral het bioscoopgevoel

M.a.w.
mijn ps3 sluit ik aan op mijn TV met HDMI. Maar hoe sluit ik de Cinema set aan?
Moet ik dit optisch doen? en hoe verbind ik de set dan met mijn PS3? wat heb ik nodig?

Groeten en alvast bedankt

Vincent

Rogier Burghout
24-12-2008, 12:36
Welkom en veel plezier hier op het forum!

Cinema set via optisch idd. De PS3 heeft een optische toslink uitgang en je moet even kijken of je HT set dat ook heeft. Of, mocht je een leuke bonus hebben gekregen, koop een mooie HD surround reciever. Heb je alles via HDMI en kan je alles afspelen.

DVDProfilersFilmgek
24-12-2008, 15:29
Hallo,

Ik ben nieuw op dit Forum, dus als eerste Hallo allemaal :)
Mijn naam is Vincent en ik woon in het altijd gezellige Ridderkerk

Ik heb thuis een Samsung (LE40A656) en uiteraard UPC.
Beeld is dus ok!
Voor de DVD's en de Blu rays (en uiteraard games) gebruik ik mijn PS3. Deze heb ik uiteraard met HDMI aangesloten op mijn TV.

Ik heb gisteren een Cinema set gekocht, de Samsung A100 Ct (mooi design dat past bij de TV)

Ik ga geen dvd's kijken met de set, maar is meer voor muziek cd's en vooral het bioscoopgevoel

M.a.w.
mijn ps3 sluit ik aan op mijn TV met HDMI. Maar hoe sluit ik de Cinema set aan?
Moet ik dit optisch doen? en hoe verbind ik de set dan met mijn PS3? wat heb ik nodig?

Groeten en alvast bedankt

Vincent




Je PS3 blijft gewoon rechtstreeks met de TV verbonden via HDMI.
Dat 2.1 Samsung setje sluitje ook rechtstreeks aan op je TV met de HDMI aansluiting.
Je PS3 verbind je met een optische kabel met de 2.1 Samsungset.
Als je geluid van je TV over je 2.1 Samsungsetje wilt, dan sluit je dat ook aan op je TV? of de UPC box? , dat kan via de TV met de rode en witte tulpplug via de TV en als je soms een UPC decoder hebt kies dan de beste audiouit mogelijkheid.

Weet niet of dat Samsungsetje een DVD een beetje knap afspeelt, maar als dat wel het geval is, dan is het aan te raden om dan de Samsung te gaan gebruiken. De PS3 is een slurper op het electranet, en ach, dat boeit niet echt als je er af en toe eens wat mee draait, maar bij veelvuldig gebruik kan je dan toch nog wat besparen al loopt dat niet in de euro's, wat wel belangrijk is, je spaart de PS3 zijn laser. Er zijn bij Kassa of ID weer berichten opgedoken over dure reparaties van de PS3, Sony rekent zo maar even 200 euro voor een reparatie aan de PS3 en daar wordt je toch niet vrolijk van.:idea: