PDA

Bekijk de volledige versie : Blu-Ray speler met Surroundset!!



m.van den brink
24-12-2008, 18:08
Ik ben van plan om een blu-ray speler aan te schaffen.Ik heb nu nog een dvd speler met Surroundset, maar die kan ik alleen maar aansluiten op die ene dvd speler.Dus als ik een blu-ray speler wil gaan kopen, moet ik ook een Surroundset erbij kopen! Ik ben van plan om de Panasonic BD 50 ( of 55 ) te kopen.Weet iemand wat voor een Surroundset ik hier het beste bij kan kopen?

Alexander D
24-12-2008, 22:53
Die vraag is nogal algemeen.....

Info over budget, ruimte, gebruik, wensen enz. zijn ook prettig.

m.van den brink
25-12-2008, 11:11
Weet niet of dit mogelijk is, maar wil ongeveer 800/900 euro uitgeven! Het is voor in de huiskamer, die is niet groot! Zit ongeveer 2 meter van de tv af. Heb een klein beeldscherm van 66 cm ( HD ready ).Hopelijk heb je hier wat aan!

Gerco Stuivenberg
28-12-2008, 13:04
Weet niet of dit mogelijk is, maar wil ongeveer 800/900 euro uitgeven! Het is voor in de huiskamer, die is niet groot! Zit ongeveer 2 meter van de tv af. Heb een klein beeldscherm van 66 cm ( HD ready ).Hopelijk heb je hier wat aan!
Die info hebben we zeker wat aan.

Een HD Ready scherm van 66 cm heeft kwa beeld niet veel meerwaarde bij BD in vergelijking met beeld van DVD via HDMI. Het zal dus waarschijnlijk meer gaan om de verbeteringen van de geluidsweergave. Om je goed te kunnen helpen zou ik graag nog het volgende willen weten:

Welk (soort) audio-systeem je nu gebruikt.
Welke (aansluit-)mogelijkheden dit systeem heeft.
Hoe jij de geluidsweergave van jouw huidige systeem ervaart.
Wat jouw wensen zijn m.b.t. weergave van meer-kanaals geluid.

m.van den brink
04-01-2009, 16:52
Vraag 1: Een Finlux dvd speler met surroundset (is niet te gebruiken op andere apparatuur!! )
Vraag 2: Geen!!
Vraag 3: Redelijk
Vraag 4: Hoeft niet het beste te wezen ( zal wel te duur zijn ), maar als het maar 7.1 geluid is!

Gerco Stuivenberg
05-01-2009, 20:25
Je kunt kiezen voor een pakket-systeem, een HTiB systeem of om zelf een set samen te stellen.

Een pakket systeem bestaat uit onderdelen die ook los te koop zijn en bij een HTiB systeem is dit niet het geval. De meeste HTiB systemen hebben 5 luidsprekers en een sub en zijn niet uit te breiden naar 7.1. Een uitzondering op deze regel is dit systeem van Samsung:
http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/detail.do?group=mp3audiovideo&type=hometheater&subtype=hometheatersystems&model_cd=HT-BD2
Deze is echter wel duurder dan de 5.1 variant daarvan. :(

Bij pakket-systemen begin je vaak beginnen als 5.1 en daarna kun je deze wel uitbreiden naar 7.1. Een voorbeeld dat wel al 7.1 is, is deze van Onkyo:
Onkyo HT-S9100THX (http://www.onkyo.nl/)

Wanneer je zelf een set wilt samenstellen, kun je beter eerst zelf gaan kijken en luisteren. ;)

Cor H.
06-01-2009, 18:21
Ik begrijp de meerwaarde voor 7.1 niet helemaal. Je kijkt naar een relatief klein scherm en hebt tot nog toe enkel een basic 5.1 setje gehad.

Als je een kwalitatief goede 5.1 set koopt (wel of geen blu-ray) ga je mijlen erop vooruit.

Ben je van plan om de nabije toekomst nog je tv te upgraden?

m.van den brink
25-01-2009, 13:15
Ik ben van plan om de Panasonic BD35 of BD55 te kopen! Welk ( niet te duur ) 5.1 surroundset kan ik hier op aan sluiten?

DVDProfilersFilmgek
25-01-2009, 14:08
Ik ben van plan om de Panasonic BD35 of BD55 te kopen! Welk ( niet te duur ) 5.1 surroundset kan ik hier op aan sluiten?

Je zult toch echt even uit de kast moeten komen.... niet te duur is een begrip waar je alle kanten mee heen kunt! Tevens dien je aan te geven of je dan ook de nieuwe audioformaten wilt horen of dat je genoegen neemt met de core, die op zich bij een niet te dure ;-) set al uitstekent voldoet.

m.van den brink
26-01-2009, 19:57
Met 5.1 surround ben ik wel tevreden.Voor ongeveer 300/400 euro( alleen de surroundset dan! )

DVDProfilersFilmgek
27-01-2009, 17:20
Met 5.1 surround ben ik wel tevreden.Voor ongeveer 300/400 euro( alleen de surroundset dan! )

Pana 35 en deze set:

http://www.extradvd.nl/html/logitech.htm

hier even lezen:

http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/z-5500/263151/

en dan hier kopen? :

http://www.pixmania.nl/nl/nl/59184/art/logitech/z-5500-5-1-luidsprekers.html?srcid=104&Partenaire=Kieskeurig&CodePromo=oui

Veel plezier met je nieuwe set(y)

m.van den brink
21-02-2009, 15:12
Kun je misschien een lijst geven welke 5.1 luidsprekers op de Blu-Ray speler Pansaonic BD35 passen ( dus MET hdmi! )

DVDProfilersFilmgek
21-02-2009, 17:37
Kun je misschien een lijst geven welke 5.1 luidsprekers op de Blu-Ray speler Pansaonic BD35 passen ( dus MET hdmi! )

De enige set, nou ja enige, Teufel heeft ook zoiets, is de Z5500, en daar zitten al decoders en een versterker in.

Een speakerset met HDMI:confused:

Je hebt minimaal dan een receiver nodig met HDMI en dan niet een switcher, want dat is ook de achterdeur uit, maar 1 die wat doet met het HDMI signaal.

Reken voor de receiver 400 euro en voor een setje 5.1 zo vanaf 140 tot oneindig.

Receivers met HDMI waar je wat aan hebt:

http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/9F474D324FD5BF7FC12574750047C91E_big.jpg

Onkyo 606 ca €400,--

of deze:

http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/54F5595C5FA5AF90C12574340046041C_big.jpg
Yamaha 663 ca €420

Met bijvoorbeeld deze speakers:

http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/A00ABF40C574C58EC1256ED60048EA5E_big.jpg

JBL 200.5 ca €140,--

m.van den brink
22-02-2009, 17:05
De Z5500 kun je probleemloos aansluiten op de Panasonic BD35? Niet dat ik hem straks bestel, en dat het niet aangesloten kan worden!!

DVDProfilersFilmgek
22-02-2009, 20:40
De Z5500 kun je probleemloos aansluiten op de Panasonic BD35? Niet dat ik hem straks bestel, en dat het niet aangesloten kan worden!!

Maak je geen zorgen, de Z5500 kun je gerust bestellen, hij geeft je voor de 230 euro een beregoed geluid en speelt de core van van de HD audio formaten af. HDMI gaat naar je TV en een optische kabel naar de Z5500.

Mocht je vragen hebben, gewoon stellen, en je bent echt niet de enige die zijn home cinema set van geluid laat voorzien door de Z5500(y)

Ik blijf je helpen, zodat je het ook echt aan de praat krijgt.

m.van den brink
06-03-2009, 15:43
Heb hem net ontvangen,maar krijg hem niet aan de praat! Er zit een kabel bij met aan de 2 uiteinden 3 stekkers ( geel, zwart en groen! ).Heb ze geprobeerd in de Blu-ray speler van Panasonic te steken, maar ze passen niet! Is er nog een andere mogelijkheid? En op de Blu-Ray speler zit maar eén HDMI aansluiting ( heb ik aangesloten op tv ), dus wat jij zei van een HDMI kabel van Blu-Ray naar tv kan dan niet! Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor!

DVDProfilersFilmgek
06-03-2009, 17:46
Heb hem net ontvangen,maar krijg hem niet aan de praat! Er zit een kabel bij met aan de 2 uiteinden 3 stekkers ( geel, zwart en groen! ).Heb ze geprobeerd in de Blu-ray speler van Panasonic te steken, maar ze passen niet! Is er nog een andere mogelijkheid? En op de Blu-Ray speler zit maar eén HDMI aansluiting ( heb ik aangesloten op tv ), dus wat jij zei van een HDMI kabel van Blu-Ray naar tv kan dan niet! Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor!

Kalm kalm kalm, no panic...

Beloofd is beloofd, ik ga je helpen.

Die HDMI kabel gaat gewoon naar je TV.

Je verhaal is een beetje paniekerig, je vergeet te vermelden bij welk apparaat die geel,zwart en groene kabel zit, bij de Z5500 zitten een hele berg kabeltjes, van de Pana weet ik niet welke erbij zitten. Je vergeet zelfs te vermelden welk apparaat je net hebt ontvangen:confused:

Nu vermoed ik dat je met de genoemde kleuren de Z5500 bedoeld, die kleuren(al zie ik ze iets anders) zijn een PC aansluiting, het zijn mini-jacks, aansluitingen die bijvoorbeeld ook wel gebruikt worden bij MP3 spelers om een hoofdtelefoon op aan te sluiten. Bij de Z5500 worden ze gebruikt om de analoge 5.1 audio tussen een PC en de Z5500 te versturen. Met een paar verloopstukjes kun je ook simpel de analoge audio signalen van elk apparaat dat een analoge 5.1 uitgang heeft hiermee met de Z5500 verbinden, maar in jouw geval is dat niet nodig.

Die Pana sluit je gewoon aan met een HDMI naar je TV, en als het goed is zit er een optische uitgang op je Pana, deze verbind je met de Z5500, je dient wel een optisch kabeltje te hebben, zoniet te kopen! Aan je paniek reactie te merken heb je die niet...

Zorg voor een optisch kabeltje en wat informatie over wat je nu wel en niet hebt ontvangen, en ik help je weer verder.... die Z5500 gaat werken, beloofd is beloofd!(y)

m.van den brink
06-03-2009, 18:10
Ik heb de Panasonic BD35. Die kabel waarover ik het had zat bij de Logitech Z5500. Je had het over een optische kabel, nu heb ik gekeken op internet, maar er zijn verschillende soorten. Kun je mij misschien zeggen welke optische kabel ik nodig heb ?
Is deze kabel overal te koop, of moet ik hem via internet bestellen?

DVDProfilersFilmgek
07-03-2009, 07:45
Ik heb de Panasonic BD35. Die kabel waarover ik het had zat bij de Logitech Z5500. Je had het over een optische kabel, nu heb ik gekeken op internet, maar er zijn verschillende soorten. Kun je mij misschien zeggen welke optische kabel ik nodig heb ?
Is deze kabel overal te koop, of moet ik hem via internet bestellen?

Optische kabel, ook wel een Toslink genoemd, is bij zowat iedere dozenschuiver te koop, je kan haast niet missen, hier 2 voorbeeldjes van de kabel die je nodig hebt:

http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/toslink%20kabel%20goedkoop.jpg

5 meter lang en kost 5,99

http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/toslink%20kabel.jpg
Deze is iets luxer en kost 6,99 voor 1,5 meter


Ze zijn er in allerlei lengtes, op het internet slaag je goedkoop, laat je in de winkel niet het vel over de oren trekken.(bij BCC zijn ze bijvoorbeeld schofterig duur met hun kabels) BTW de kabel die bij de Z5500 zit noemen ze zelf: 6-kanaals direct draad

Als je de Toslink kabel hebt, dan sluit je hem aan op de pana en de Z5500, lees even de gebruiksaanwijzing van de pana en stel het menu van de pana zodanig in dat hij het geluid over de optische kabel stuurt. Met de AB van de Logitech kies je de optical door op dat knopje te drukken, een kind kan de was doen, laat maar horen of het gelukt is.(y)

m.van den brink
22-03-2009, 17:08
Het ging een paar weken goed, maar nu valt het geluid van alle boxen af en toe uit.Heb net de kabel eruigehaald, en er weer in gedaan, maar nu heb ik helemaal geen geluid!! Heb een optische kabel van 20 euro gehaald, dus die moet toch goed wezen? Of moet ik weer een ander soort kabel hebben.Die op de 2e foto staat heb ik nu!!

DVDProfilersFilmgek
22-03-2009, 21:08
Het ging een paar weken goed, maar nu valt het geluid van alle boxen af en toe uit.Heb net de kabel eruigehaald, en er weer in gedaan, maar nu heb ik helemaal geen geluid!! Heb een optische kabel van 20 euro gehaald, dus die moet toch goed wezen? Of moet ik weer een ander soort kabel hebben.Die op de 2e foto staat heb ik nu!!

De hoeveelheid geld zegt niets over de kwaliteit van een kabel. De kabel van het 2e voorbeeld kost nog geen 7 euro maar is wel goed. Nu wil het geval dat optische kabels wel wat kwetsbaarder zijn dan een electrische kabel. Optische kabels moet je bijvoorbeeld niet knikken, ook moet je ze er niet om de haveklap in en uit halen. waarschijnlijk is je kabel defect, voor 7 euro heb je weer een nieuwe, ik zou er 2 bestellen. 1 voor de breek:wink:

The Terminator
01-12-2009, 18:03
Hallo hallo

Ik heb zelf ook een tijdje geleden de Z5500 aangeschaft en ik ben er dik tevreden over echt super!!!

Alleen ik ben er ook over aan het nadenken om een blu ray speler aan te schaffen, graag wil ik dan ook de z5500 aansluiten op een bluray speler.

De z5500 kan echter geen PCM 5.1 en geen DTS HD of Dolby Digital HD aan...echter de blu ray speler kan die HD Audiotracks wel aan (lezen).

Nu is mijn vraag,,,,kan je nu dan wel DTS HD afspelen of Dolby digital HD via ma z5500 als je er een blu ray speler op aansluit die die geluidsformaten ondersteunt....??????


Zodat je wel optimaal van het geluid kan genieten in HD???

DVDProfilersFilmgek
01-12-2009, 19:13
Hallo hallo

Ik heb zelf ook een tijdje geleden de Z5500 aangeschaft en ik ben er dik tevreden over echt super!!!

Alleen ik ben er ook over aan het nadenken om een blu ray speler aan te schaffen, graag wil ik dan ook de z5500 aansluiten op een bluray speler.

De z5500 kan echter geen PCM 5.1 en geen DTS HD of Dolby Digital HD aan...echter de blu ray speler kan die HD Audiotracks wel aan (lezen).

Nu is mijn vraag,,,,kan je nu dan wel DTS HD afspelen of Dolby digital HD via ma z5500 als je er een blu ray speler op aansluit die die geluidsformaten ondersteunt....??????

Zodat je wel optimaal van het geluid kan genieten in HD???


Een paar overwegingen/gedachtengangen:

1 Alleen via HDMI wordt het volledige HD audio uitgestuurd.
2 Voor het optimaal kunnen genieten dien je ook te beschikken over een hoogwaardige speakersetup.
3 Je zou een 5.1 analoge aansluiting met de Logitech kunnen maken als de BR speler over eigen decoders en een 5.1 analoge uitgang beschikt, je zou dan "echt" HD geluid krijgen, maar geloof me je voldoet niet aan overweging 2 en analoog is het resultaat wel eens zeer teleurstellend.
4 Aanbod software echte hoogwaardige HD audio is maar klein, veel DTS HD Master is nep, door computers omhooggekrikte bitrate en seintje om je apparatuur te laten geloven dat het zo is....... er verschijnen maar een paar toppers per jaar met echt supergoed geluid.
5 Prijs/Kwaliteitsverhouding van Logitech is erg goed, maar om van echt optimaal HD geluid te kunnen genieten dient er toch wel wat dieper in de beurs gedoken te worden.

Zo, nu jouw situatie, je kan een blu ray speler digitaal verbinden met je Logitech set, optisch of coax, ligt aan de speler. Je krijgt van de speler dan de core van het HD audio signaal, dat is al een hogere bitrate dan van een DVD en er zal wel enig verschil te horen zijn als het signaal afkomstig is van 1 van die enkele toppertjes die er per worden uitgebracht. In jouw situatie zul je dan optimaal kunnen genieten van het HD audio geluid en dat met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, ja optimaal naar de gegeven omstandigheden dus. Optimaal genieten van HD geluid kan in vele prijsklassen, in de prijsklasse van de Logitech zit je optimaal(y)

Nog zomaar een overweging/gedachtengang;

Er zijn mensen die hele mooie spullen hebben en denken dat ze met betere versterkers, duurdere randapparatuur en kabels beter geluid kunnen krijgen terwijl ze vaak het belangrijkste vergeten, een goede speakerset, want daar moet het uiteindelijk uitkomen. Laten we eerlijk zijn, bij de meesten is de speakerset de sluitpost, terwijl dit eigenlijk 1 van de belangrijkste onderdelen zouden moeten zijn. Met speakers ligt het heel moeilijk en vaak is er een partner die er niet van houd en is een oplossing vaak een compromie. Optimaal is in allerlei situaties dan toch weer heel verschillend.8)

Gerco Stuivenberg
02-12-2009, 12:13
Er zijn mensen die hele mooie spullen hebben en denken dat ze met betere versterkers, duurdere randapparatuur en kabels beter geluid kunnen krijgen terwijl ze vaak het belangrijkste vergeten, een goede speakerset, want daar moet het uiteindelijk uitkomen. Laten we eerlijk zijn, bij de meesten is de speakerset de sluitpost, terwijl dit eigenlijk 1 van de belangrijkste onderdelen zouden moeten zijn. Met speakers ligt het heel moeilijk en vaak is er een partner die er niet van houd en is een oplossing vaak een compromie. Optimaal is in allerlei situaties dan toch weer heel verschillend.8)
Het is ook bekend dat in veel gevallen de receiver de sluitpost is. Deze mensen hebben dan wel een goede speakerset, maar geen goede aansturing omdat bvb het uitgangsvermogen te laag is. Daarnaast houden partners meestal wel van een goede weergave, mits deze bij de inrichting past. Ook in dit geval is de oplossing dan vaak een compromis die soms uit het verband getrokken is. Het gevolg van een uit het verband getrokken compromis is vaak ontevredenheid of een minder goede weergave. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat een set bij een inrichting past en de luidsprekers technisch en klankmatig bij de receiver/versterker(s). ;)