PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen met Samsung BD-P 1400



KunDun
26-12-2008, 00:30
Hallo,

Ik heb een samsung bd-p 1400 blu-ray speler, en de eerste blu-ray's werkten perfect.
Alleen kan ik de laatste tijd geen (nieuwe) Blu-ray meer bekijken zonder dat ik problemen heb. Het begint met dat hij zegt dat de disc niet kan worden gelezen.
Het enige wat dan helpt, is een oudere blu-ray afspelen voor ongeveer 5 minuten,
Dan de nieuwe disc erin en dan doet hij het wel, heel vreemd.

Waar ik last van blijf houden is dat hij volstrekt willekeurig in de films opeens een beeld freeze geeft, of dat opeens het beeld lijkt te worden ge-fastforward, spoel ik dan terug dan doet hij dat 9 van de tien keer niet weer op hetzelfde stuk.

Zelf denk ik aan een Firmware isssue wellicht, alleen geeft mijn speler aan dat ik al reeds de nieuwste firmware geinstalleerd heb. toch vreemd aangezien samsung voorheen iedere maand met een nieuwe firmware uitkwam, en ik nu nog zit met een firmware van Juni : s/w:080616.01_xef region:b/02 .

Zat net op de samsung site te kijken en zie dat er wel degelijk een nieuwe firmware uit is, erg vreemd dat mijn speler aangeeft al de meest recente te hebben (Via upgrade in Menu) Voorheen nooit problemen gehad met updaten via menu op de speler.

Nyarlathotep
26-12-2008, 09:32
Gezien de willekeur van jouw probleem lijkt mij dit een gevalletje garantie (kan dat nog?). Het kan zijn dat de laserkop niet meer zo soepel over dat railtje kan bewegen, of dat de laserkop vuil is.
Heb je al een reinigingsdisc geprobeerd?

KunDun
26-12-2008, 16:20
Weet niet of er nog garantie op zit want heb de speler al een hele tijd.
Ook twijfel ik of het de lens kan zijn aangezien de speler bij het afspelen van dvd's dit probleem niet heeft.