PDA

Bekijk de volledige versie : Bass Verminderen voor de Buren



Hellboy
28-12-2008, 19:36
[OUDE TOPIC] Welke soort boxen op een Onkyo TX-SR605

Een goedenavond allemaal,

Ik had even een paar kleine vraagjes. Me hoofdvraag is als volgt: Ik ben er eindelijk overuit. Ik wil toch nu echt een goede versterker gaan halen en heb mijn oog laten vallen op een Onkyo TX-SR605. Alleen ik heb geen idee welke boxen ik erbij zou moeten halen. De onkyo zelf kost me al een rib uit me lijf, maar ik wil wel graag genieten van ome blu-ray! :D

Kort maar krachtig samengevat: Welke boxen heb ik nodig en dat voor mooi prijsje? De boxen moeten zowiezo DTS-HD Audio Master aan. Zal wel lekker duur worden maar goed. Je moet er wat voor over hebben :)

Nog een klein ander vraagje: Ik wil graag me ps3 dan aan die versterker vast hangen. Wat voor kabeltjes heb ik nog meer nodig om me ps3 te verbinden met de versterker?

Alvast erg bedankt voor de moeite!

joostpolletje
28-12-2008, 21:19
Speakers.. ;)
Wat je moet doen is een budget vaststellen en dan met dit budget naar een goede speciaalzaak gaan om eens wat te gaan luisteren binnen de range. Dit is de enige manier om een match te vinden met jouw Onkyo.

DTS HD is niet gebonden aan een bepaalde speaker. Via een HDMI kabel naar de receiver en deze als switch gebruiken. Andere een optische kabel.

Hellboy
29-12-2008, 20:59
Maakt het nog uit welke optische kabel ik neem? Hiermee doel ik op de prijs catogerie en merk kabel :)

joostpolletje
30-12-2008, 12:01
Bekende verhaal dit.
Kijk maar eens op dit en op het HT forum in het kabeltjes topic..

DVDProfilersFilmgek
01-01-2009, 19:21
Een goedenavond allemaal,

Ik had even een paar kleine vraagjes. Me hoofdvraag is als volgt: Ik ben er eindelijk overuit. Ik wil toch nu echt een goede versterker gaan halen en heb mijn oog laten vallen op een Onkyo TX-SR605. Alleen ik heb geen idee welke boxen ik erbij zou moeten halen. De onkyo zelf kost me al een rib uit me lijf, maar ik wil wel graag genieten van ome blu-ray! :D

Kort maar krachtig samengevat: Welke boxen heb ik nodig en dat voor mooi prijsje? De boxen moeten zowiezo DTS-HD Audio Master aan. Zal wel lekker duur worden maar goed. Je moet er wat voor over hebben :)

Nog een klein ander vraagje: Ik wil graag me ps3 dan aan die versterker vast hangen. Wat voor kabeltjes heb ik nog meer nodig om me ps3 te verbinden met de versterker?

Alvast erg bedankt voor de moeite!


Mmmm, Onkyo 605 is een oud model, de 606 is zijn opvolger.

PS3 verbind je met een HDMI kabel en dat hoeft echt niet meer te kosten dan 10 euro.

De versterker verbind je weer met HDMI naar je TV.

Wil je gewoon leuk alles in 1x goed voor elkaar hebben, koop dan zoiets als dit:

http://www.besthomecinema.nl/images/introimages/thxset2.jpg

Heb je alles in 1x en je kunt je PS3 er ook met HDMI aanhangen.

Hellboy
01-01-2009, 21:31
Allebei bedankt voor jullie reactie's :)

En Dvdprofilergek: Ik zit toch zeer te twijfelen nu of ik die set moet gaan halen. Hij ziet er zeer mooi uit namelijk. Kost iets meer als ik gehoopt had maar dan heb je volgens mij wel wat in huis staan :)

DVDProfilersFilmgek
02-01-2009, 10:47
Allebei bedankt voor jullie reactie's :)

En Dvdprofilergek: Ik zit toch zeer te twijfelen nu of ik die set moet gaan halen. Hij ziet er zeer mooi uit namelijk. Kost iets meer als ik gehoopt had maar dan heb je volgens mij wel wat in huis staan :)

Zoals je al zei:

>>>>>De boxen moeten zowiezo DTS-HD Audio Master aan. Zal wel lekker duur worden maar goed. Je moet er wat voor over hebben :smile: <<<<<

Ja, je moet er wat voor over hebben, maar als je voor net dat iets meer wat goeds hebt waar je vele jaren van kunt genieten, dan heb je inderdaad ook iets waar je werkelijk plezier aan hebt, beter goed dan halfbakken.(y)

Marcellow
08-01-2009, 20:20
Ik heb eventueel een mooie mission set voor je in de aanbieding (en woon ook in Haarlem, kun je komen kijken/ luisteren)

zie mijn signature voor de typenummers

filmpie
10-01-2009, 17:46
Allebei bedankt voor jullie reactie's :)

En Dvdprofilergek: Ik zit toch zeer te twijfelen nu of ik die set moet gaan halen. Hij ziet er zeer mooi uit namelijk. Kost iets meer als ik gehoopt had maar dan heb je volgens mij wel wat in huis staan :)
Ach sommigen hebben speakers die per stuk al 2x zo duur zijn. Het is maar net hoe "gek" je het wilt. Er zijn al genoeg die een paar honderd euro al te gek vinden.

Edgar Smit
18-01-2009, 14:01
Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben, ik zou zeker eens gaan luisteren naar Q-acoustics, een relatief jong en nieuw merk, maar ik heb de reeks beluisterd en voor wat beteft prijs-kwaliteitsverhouding zijn ze echt zeer goed te noemen. Ze zijn er al vanaf €99,- per stuk, dan heb je een kleien boekenplankspeaker die met gemak een stuk duurdere wegspeelt.

Ter info, ik heb de 1050i tov de KEF Reference gehoord en voor mij persoonlijk kwam de 1050I er echt beter uit. Beide op dezelfde Onkyo in dezelfde ruimte en echt geschakeld tussen die 2 dus een goed vergelijk.Leuk en sappig detail is dat de Q-accoustics 1050i €349 per stuk zijn en de KEF Reference €1699,-!

apojapo
18-01-2009, 16:52
Mmmm, Onkyo 605 is een oud model, de 606 is zijn opvolger.

PS3 verbind je met een HDMI kabel en dat hoeft echt niet meer te kosten dan 10 euro.

De versterker verbind je weer met HDMI naar je TV.

Wil je gewoon leuk alles in 1x goed voor elkaar hebben, koop dan zoiets als dit:

http://www.besthomecinema.nl/images/introimages/thxset2.jpg

Heb je alles in 1x en je kunt je PS3 er ook met HDMI aanhangen.

Heb je misschien een link naar dat thx systeem?

DVDProfilersFilmgek
19-01-2009, 18:53
Heb je misschien een link naar dat thx systeem?

http://www.kieskeurig.nl/receiver/merk/onkyo_ht-s9100thx/295626/

http://www.onkyo.nl/ klikken op packages onder de speakers kiezen voor de :
HT-S9100THX


Je google de google is toch niet stuk? :mrgreen:

Hellboy
25-02-2009, 15:08
Even een kleine update... inmiddels heb ik een onkyo set aangeschafd. Alleen het is niet de set geworden die men hier mij vertelde.

Ik heb gekozen voor ( hij scheelde me uiteindelijk 300 euro ) de onkyo HTX - 22HD

Nu wil dit beestje best blazen en daar hebben mijn buren ook soms last van want de bass die uit dit ding komt is aardig laag en ik kan in geen velden of wegen bekennen waar ik in dit ding het kan veranderen.. Hoe kan ik dit verhelpen zonder me bass te hoeve verlagen qua volume? Moet er iets onder liggen? Heb er nu piepschuim onderliggen maar dat werkt ook niet echt helaas

http://www.cybertheater.com/wp-content/uploads/2008/04/onkyo-htx-22hd-surround-system.jpg

Albert Kostwinder
25-02-2009, 15:32
Ben bang dat het volume verlagen de enige remedie is zonder te verbouwen...:)

Hellboy
03-03-2009, 21:32
Damm... Das een beetje jammer, maar ja... moet maar :)

Bedankt iig!

johanhoitink
04-03-2009, 07:18
menig receiver heeft een stand vaak genaamd "midnight" o.i.d.
waar een deel van de frequenties die het ergst door de muren dragen wordt weggefiltert.
Zit dat daar niet op? of kun je zon oud beestje van iemand krijgen voor weinig of niets en die er tussen hangen? succes!

Nyarlathotep
06-03-2009, 09:27
Kan je er niet van die rubberen puntige pootjes onder zetten?? Die dingen hebben een naam, maar dat is mij even ontschoten... Met die dingen worden de lage frequenties niet direct in je vloer gepompt :D

Edgar Smit
06-03-2009, 09:32
Probeer dit:
koop 4 wasmachinerubbers en een betontegel waar je sub op past.
zet de wasmachinedempers op de grond, leg daarop de betontegel en zet daarop je sub.
Nu zullen er veel minder trillingen doorgegeven worden (y).

Gideon Markus
06-03-2009, 09:32
Kan je er niet van die rubberen puntige pootjes onder zetten?? Die dingen hebben een naam, maar dat is mij even ontschoten... Met die dingen worden de lage frequenties niet direct in je vloer gepompt :D

Spikes ?

Albert Kostwinder
06-03-2009, 09:44
Met alle respect,

Goede kabels
Grote tegel er onder leggen
spikes
rubber
enz.

help enkel om een stabieler geluid te krijgen.

Bass van 16hz bij 100db wordt daar echt niet minder van.

Echt, je geluidsniveau aanpassen is de enige remedie. Anders zul je een zwevende konstruktie in je kamer moeten maken om echt effectief te zijn....:)

Edgar Smit
06-03-2009, 09:46
Met alle respect,

Goede kabels
Grote tegel er onder leggen
spikes
rubber
enz.

help enkel om een stabieler geluid te krijgen.

Bass van 16hz bij 100db wordt daar echt niet minder van.

Echt, je geluidsniveau aanpassen is de enige remedie. Anders zul je een zwevende konstruktie in je kamer moeten maken om echt effectief te zijn....:)Het ligt eraan waar de buren precies last van hebben, als het het volume is heb je gelijk, als het puur de trillingen zijn helpt mijn tip.

Albert Kostwinder
06-03-2009, 10:59
Het ligt eraan waar de buren precies last van hebben, als het het volume is heb je gelijk, als het puur de trillingen zijn helpt mijn tip.

Edgar, ik heb alles echt al geprobeert. We zijn zelfs met onze vorige buren bezig geweest, telefoon in de hand, om alles af te stellen, tweaken enz. Geloof me, het is een utopie wat je zegt. Je kunt bas stabieler maken, maar bas blijft gewoon irritant voor de buren of dit nu met rateltje of zonder rateltje is....je kunt niet de impact minder maken terwijl je toch luid wil spelen...lukt nu niet, morgen niet, nooit niet...

Edgar Smit
06-03-2009, 11:55
Edgar, ik heb alles echt al geprobeert. We zijn zelfs met onze vorige buren bezig geweest, telefoon in de hand, om alles af te stellen, tweaken enz. Geloof me, het is een utopie wat je zegt. Je kunt bas stabieler maken, maar bas blijft gewoon irritant voor de buren of dit nu met rateltje of zonder rateltje is....je kunt niet de impact minder maken terwijl je toch luid wil spelen...lukt nu niet, morgen niet, nooit niet...Ik snap wel wat je bedoelt maar je hebt het puur over druk/volume nu. Ik ken ook iemand die woont in een appartementencomplex met houten vloeren en daar heltp zo;'n trucje echt goed. Maar als je het volume flink opschroeft blijft het uiteraard altijd onmogelijk en jou kennende zal dat volume behoorlijk zijn (6).

Claudio Santulli
06-03-2009, 11:55
Midnight functie is een goede optie!
Echter geld deze alleen bij Dolby formaten!

Bas is geen geluid maar eerder vibraties!
Om dit te reduceren zul je contact tussen de sub en bijv. vloer moeten vermijden.
Spikes zijn dan de beste oplossing.
Echter zoals Albert terecht al zegt, wordt de bas daar vooral strakker van.
Plaasting van de Sub is per definitie ook essentieel, maar bij hogere volumes zal dat ook weinig zoden aan de dijk zetten.

Ben ook bang dat volume de enigste echte remedie is.

Ik ben bassist, dus ben door de jaren aardig bezig geweest het optimale uit mijn bassamp te halen.
Isolatie en zwevende contruckties is de enigste manier om het geluid in de oefenruimte te houden, en zelfs dan....!

Maar de basamp geeft uiteraard wel ongelimiteerde basfrequenties!


Verder ben ik ook Cnet deze review (http://reviews.cnet.co.uk/accessories/0,39100115,49299637,00.htm)tegengekomen.
Vooral deze opmerking viel op:


Sound quality is excellent overall. We tested the 2.1 system, rather than the full 5.1 setup. Even so, dialogue in movies was clear and never swamped by the movie effects. Bass was tight and powerful too, which makes action movies a treat to watch -- just make sure you set up the power levels first, or you might find the bass too overwhelming.


Je moet het dus kunnen instellen!

Edgar Smit
06-03-2009, 11:59
Je kunt natuurlijk ook heel veel mona toetjes eten en dan daarmee de kamer isoleren : http://www.youtube.com/watch?v=4rlYywEslDw (6)

Claudio Santulli
06-03-2009, 12:06
Dat had ik met eierendoosjes, maar daar raakte mijn vrouw zo over vermoed van! (6)

Albert Kostwinder
06-03-2009, 12:25
Dat had ik met eierendoosjes, maar daar raakte mijn vrouw zo over vermoed van! (6)

Precies. Zij willen emancipatie, dus moet ze ook de eierdoosjes ophangen!! :roll: :mrgreen:

Claudio Santulli
06-03-2009, 12:27
Ja en het ging mij om de lege doosjes.
En je weet wat er gebeurt na zoveel rauwe eieren! (6) (6)

Albert Kostwinder
06-03-2009, 12:38
je hele keuken stinkt er nog uren van na inderdaad.........:mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
06-03-2009, 17:06
je hele keuken stinkt er nog uren van na inderdaad.........:mrgreen:

en onder de lakens ruikt het ook niet fris.....vooral die zachte...:-(

Ja volume, dat is met alles, hoe meer, hoe beter het te merken is:mrgreen: