PDA

Bekijk de volledige versie : Om te beginnen...



Helspie
28-12-2008, 22:58
Jaja, weer zo iemand die iets wil aanschaffen maar door het bos de bomen niet meer ziet.
Wil dus mijn vraag eens bij m'n noorderburen stellen...

We hebben van mijn schoonouders (soms vallen die ook goed mee!) een LCD tv gekregen, zijnde een Panasonic TX-32LZD80, welke een full-HD is. Weinig op aan te merken, leuk toestel, komen van LG van 50cm van 10 jaar oud.
Daarboven beschikken we ook over een HD digicorder van Telenet, langs welke we "digitale" tv kunnen verkrijgen en enkele HD kanalen ontvangen en films in HD kunnen opvragen.

Om nu van al dat HD geweld vol uit te kunnen genieten had ik me graag een home-cinema geïnstalleerd.

Ik wil dit echter gestaag opbouwen, tenzij ik voor een kleine 500€ daadwerkelijk een goede set kan verkrijgen...

In mijn jeugdjaren heb ik een stereo amplifier van Marrantz gehad, met speakers van B&W. Deze waren FENOMENAAL om op m'n kamertje naar muziek te luisteren... Tot zover mijn audio kennis/ervaring.

Wat zoek ik nu met m'n toekomstige installatie uit te spoken?

Films kijken (uiteraard!), muziek van m'n iMac afspelen (via air-port verbinding) en verder mag het er mooi uitzien.

Mijn 3 voornaamste problemen :
-Ik heb 2 schatten van dochters wiens nachtrust ik niet wens te ontnemen. Kwalitatief geluid gaat boven hard spelen!
-Ik woon in een rijhuis, en wens m'n buren te vriend te houden. (wil ze nu ook niet elke avond uitnodigen...)
-Budget is beperkt en uitbreiding zal voor de toekomst zijn... High end is niet het doel, eerder kwaliteit/prijs is belangrijk (goed koop, niet goedkoop!)

Dus waar let ik best op? Is stereo ook interessant met HD? Is 2.1 of 3.1 een optie met alle receivers om te starten?
Prijzen in ND zijn vaak merkelijk lager dan in BE, waar zit het addertje?

Ik had persoonlijk gedacht om in Panasonic misschien mijn gading te vinden. Of is die Viera-link overroepen? Iemand ervaring met Sherwood receivers? (die vond ik vroeger wel mooi/goed) Zijn de komende solden periode koopjes te doen?

Kortom, alle hulp is welkom!

Helspie
29-12-2008, 17:37
Vandaag in Saturn geweest in Wilrijk...

Heb daar set zien staan met AV-receiver van Harman cardon met daarbij een set 5.1 JBL speakers met actieve sub. prijs : 699€. (ben jammer genoeg de types vergeten op te schrijven...)

Is dit een degelijke start-"kit"?

Roy de Jong
30-12-2008, 09:33
Hoi Helspie, welkom op het forum!

Bij aanschaf van een goede surroudset is jou persoonlijke mening erg belangrijk.
Ga eens wat winkels af en laat de verkopers hun geld maar eens verdienen door jou te laten luisteren naar de verschillende merken en types.

Als je wat moois hebt gezien is het erg interresant om de typenummers even op te schrijven en hier te laten weten, dan kan er hier goed advies gegeven worden en kunnen onze medeforummers er lustig op los discusieren en jou voorzien van de nodige info en eventueel alternatieven aanbevelen. (y)

DVDProfilersFilmgek
30-12-2008, 12:52
Vandaag in Saturn geweest in Wilrijk...

Heb daar set zien staan met AV-receiver van Harman cardon met daarbij een set 5.1 JBL speakers met actieve sub. prijs : 699€. (ben jammer genoeg de types vergeten op te schrijven...)

Is dit een degelijke start-"kit"?

Out of date, te duur voor wat je ervoor krijgt en niet meer van deze tijd.

Dit is wat je zoekt:

http://www.besthomecinema.nl/hts9100-thx-p-645.html

plaatje:

http://www.besthomecinema.nl/images/introimages/thxset2.jpg
Deze bovenstaande Onkyo set is helemaal van deze tijd en kent ondertussen al weer een aantal zeer tevreden gebruikers die hun ervaring nog steeds beloofd hebben met ons te delen maar te druk zijn met het genieten van deze set. Set kan ook de nieuwe HD audio decoderen en verwerken en heeft veel aansluitmogelijkheden.


Dit is niet wat je zou moeten nemen:

http://www.besthomecinema.nl/images/introimages/bhcset.jpg

Spelers van H&K hebben helaas een niet al te beste naam en de set is niet in staat om de nieuwe HD audio te decoderen.

De Onkyo set is zonder speler, maar je kunt er tenminste 1 naar je eigen smaak bij nemen.

Helspie
30-12-2008, 18:03
@DVDProfilersFilmgek : Die Harmann Kardon set is precies die ze daar aanbieden. Maar dan nog 100€ duurder...

Vandaag eens bij een serieuze zaak mijn oor te luisteren gelegd.

Heb daar vooral de RX-V661 van Yamaha beluistert. Lijkt me op eerste zicht goed toestel en nog betaalbaar. Heb 'm beluisterd in combinatie met Kef speakers, de XQ serie als ik me niet vergis... Super geluid (met m'n CD van Tori Amos).

Maar die speakers zitten ruim boven het budget...

Hoe staan jullie trouwens tegenover 2de hands speakers? (zoals van B&W of zo?)

Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?

tin
31-12-2008, 07:47
hoi ,

het verschil tussen de 2 sets is 5.1 en de ander 7.1 [er zijn er natuurlijk nog veel meer].
Kan je de Onkyo set ook met 5 speakers aansluiten ?
Ik heb geen plaats voor 7 speakers.

Ik zelf zat ook te denken aan een Yamaha maar dan 1 type hoger RX-V663 hier te koop op internet voor € 437 alleen moet ik hier wel nog speakers bij kopen.
Ik heb nu 2 front en een center van Eltax [ bevallen goed ] en die zou ik het liefst willen uitbreiden maar kan geen gegevens meer vinden.........jammer :cry:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1510867#post1510867
op bovenstaande link staan 2 foto's misschien weet jij DVDProfilersFilmgek iets ?

Tin 8)

DVDProfilersFilmgek
31-12-2008, 11:11
@DVDProfilersFilmgek : Die Harmann Kardon set is precies die ze daar aanbieden. Maar dan nog 100€ duurder...

Vandaag eens bij een serieuze zaak mijn oor te luisteren gelegd.

Heb daar vooral de RX-V661 van Yamaha beluistert. Lijkt me op eerste zicht goed toestel en nog betaalbaar. Heb 'm beluisterd in combinatie met Kef speakers, de XQ serie als ik me niet vergis... Super geluid (met m'n CD van Tori Amos).

Maar die speakers zitten ruim boven het budget...

Hoe staan jullie trouwens tegenover 2de hands speakers? (zoals van B&W of zo?)

Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?

Het budget.... ook bij mij wel eens een probleem:mrgreen:

De één wil alles absoluut nieuw en een ander durft wel gebruikte speakers aan, Heb zelf sinds kort een paar niet nieuwe front speakers aangeschaft van een model dat al een tijdje niet meer gemaakt wordt maar waar ik wel fijne herinneringen aan had, ze passen ook nog eens perfect bij mijn andere speakers omdat ze uit dezelfde serie komen, in mijn geval dus een geweldige goede oplossing! De nadelen van een kortere resttijd moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden, speakers gaan, mits netjes behandeld, heel lang mee, maar hebben niet het eeuwige leven. Het moet de klank zijn die je bekoort, niet alleen de prijs en het uiterlijk moet eigenlijk al helemaal niet meetellen, de basis waarop je speaker koopt dient in weze de klank te zijn, als het oog ook wat krijgt is dat alleen maar meegenomen.


Een setje gebruikte B&W's in goede staat voor een nette prijs, mmmm... dat zou ik wel durven, je dient jezelf er echter wel van te overtuigen dat ze ook echt goed zijn en de prijs redelijk is, niet altijd even gemakkelijk te vinden dus.

>>>>>Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?<<<<<

Mmmm, het belangrijkste waarin je het zou moeten merken is het geluid, om dat te kunnen heb je een paar gezonde en goed werkende oren nodig en een paar knappe speakers. Wat is dan het technische verschil tussen beide.... om het heel simpel te houden de - bitrate - oftewel het geluid wordt met veel meer detail en dynamiek uitgestuurd. Bij DD 5.1 staat het geluid op een DVD er in een gunstig geval op met 448 Kbps en dan kun je heel mooi geluid krijgen. Bij de Core van True HD krijg je al weer een bitrate van 640 Kbps en daar kan ik nu al heel aardig bij genieten, je hoort al verschil met de 448Kbps. Bij het "echte" True HD krijg je een wisselende bitrate, deze zou in theorie op kunnen lopen totwel 18Mbps (ca 18000Kbps). Hoe meer detail hoe meer bitjes, simpel gesteld geldt dat ook voor DTS-Master HD Audio, veel hogere bitrate voor een mooier en gedetailleerder geluid. ( er zijn meerdere kanalen en nog eea die van belang zijn, hier kun je er nog meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_TrueHD )

BTW.... je hoeft natuurlijk niet alles in 1x aan te schaffen, het mooie van los spul is dat je je installatie ook stapje voor stapje kunt uitbreiden en daar de tijd voor kunt nemen om dan ook iets echt goeds aan te schaffen:idea:

Prettige jaarwisseling

DVDProfilersFilmgek
31-12-2008, 11:18
hoi ,

het verschil tussen de 2 sets is 5.1 en de ander 7.1 [er zijn er natuurlijk nog veel meer].
Kan je de Onkyo set ook met 5 speakers aansluiten ?
Ik heb geen plaats voor 7 speakers.

Ik zelf zat ook te denken aan een Yamaha maar dan 1 type hoger RX-V663 hier te koop op internet voor € 437 alleen moet ik hier wel nog speakers bij kopen.
Ik heb nu 2 front en een center van Eltax [ bevallen goed ] en die zou ik het liefst willen uitbreiden maar kan geen gegevens meer vinden.........jammer :cry:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1510867#post1510867
op bovenstaande link staan 2 foto's misschien weet jij DVDProfilersFilmgek iets ?

Tin 8)

Ik kom later op de dag wel weer even op het forum, en wil dan wel even met je meedenken..... nu wordt de hond heel vervelend en sleept me zowat naar buiten....boodschappen etc etc:mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
31-12-2008, 18:01
hoi ,

het verschil tussen de 2 sets is 5.1 en de ander 7.1 [er zijn er natuurlijk nog veel meer].
Kan je de Onkyo set ook met 5 speakers aansluiten ?
Ik heb geen plaats voor 7 speakers.

Ik zelf zat ook te denken aan een Yamaha maar dan 1 type hoger RX-V663 hier te koop op internet voor € 437 alleen moet ik hier wel nog speakers bij kopen.
Ik heb nu 2 front en een center van Eltax [ bevallen goed ] en die zou ik het liefst willen uitbreiden maar kan geen gegevens meer vinden.........jammer :cry:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1510867#post1510867
op bovenstaande link staan 2 foto's misschien weet jij DVDProfilersFilmgek iets ?

Tin 8)

Ik had de link al eens opgemerkt, kan alleen niet altijd de tijd vinden om alle post door te nemen, heb ook regelmatig PM's en de dag heeft helaas maar 24 uur en er staan hier ook nog een stapel films die ik nog niet heb gezien:mrgreen:

Roger heeft je al aardig op weg geholpen met betrekking tot de TV, we delen beide toch wel een voorkeur voor een beetje knap formaat scherm..... BTW, IBood had vandaag ook weer zo'n lekker aanbod, een 46 inch Samsung voor nog geen 900 euro:

Samsung 46 inch LE46A558 Full HD Televisie met 3 x HDMI



Merk: Samsung
Type: LE46A558
Kleur: Black Gloss
Full HD
Resolutie: 1920 x 1080 pixel
50 Hz
Dynamisch contrast: 30.000:1
Wide Color Enhancer 2 / DNIe / Movie Plus / 24p Real Movie / SRS Trusurround
Muziek vermogen: 2 x 10 Watt
Meer Informatie » (http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs.php)€ 1499,95
Prijs: € 899,95

Leuke aanbieding..... 1700 min 900 euro maakt dat je dan nog 800 euro over hebt voor de Onkyo set, dat is echt een aanrader voor dat geld, je hebt dan een evenwichtige en alleskunnende set die helemaal van deze tijd is, heeft ook nog eens een krachtige sub en heel goede reviews, jammer dat sommigen hun ervaringen met deze set nog niet hebben gedeeld.

Die set hoef je overigens niet met 7.1 op te stellen, je kan hem ook als 5.1 opstellen, dat is geen probleem.

Je schreef dat je nog geen Sub hebt en een allergaartje aan speakers hebt, niet echt fijne speakers om de nieuwe audioformaten mee af te willen spelen, ik zou daar dan ook niet meer in willen investeren als ik jouw was, BTW er zullen toch op je Eltax speakers heus wel ergens stickers of een andere manier zijn om te achterhalen welk model ze zijn, dit staat meestal wel op de achterzijde bij de aansluitingen.

Je lijstje is een goede, ipv van de Yamaha kun je ook de Onkyo set overwegen, veel waar voor een uiterst nette prijs. (je houd in jouw geval ook nog eens 2 reserve speakers over:wink: en er zit een krachtige actieve sub bij!) of de Onkyo 606 en dan zelf de moeilijke taak om daar weer speakers en een sub bij uit te zoeken. Je huidige speakers lijken mij niet geschikt voor de weergave van de HD audio formaten. Dan houd je in mijn voorbeeld 100 euro over voor een knappe BR speler, met Panasonic doe in mijn ogen een hele goede keuze, het zijn iig de betere spelers, als je de set neemt of een receiver met HD decoders, dan heb je aan de BDP35 een perfecte speler, deze kwam ook nog eens heel goed uit diverse testen...... je zult alleen even moeten wachten totdat die 100 euro wat dikker is geworden en je zolang even behelpen met je oude DVD speler, je kunt dan ondertussen als je die set hebt genomen wel al genieten van een zeer evenwichtig 5.1 DD geluid(y)

Leuk om met je mee te denken, laat gerust even weten wat je van de gedachten spinsels vind en wat jouw gedachten spinsels zijn..... geloof me, er zijn hier op dit forum al heel veel bezoekers helemaal tot hun wenken bediend en aan een perfect passend advies geholpen:bier:

Helspie
31-12-2008, 23:17
Heb de indruk dat het hier meer Tin's topic wordt, maar goed...

Ik heb vandaag enkele jamo's beluisterd, 2de hands, en die leken me wel mee te vallen. Ze waren echter aangesloten op een sony-receiver.

Heb ondertussen m'n budget toch beetje ruimer kunnen maken, 7à800€.

Mijn voorkeur gaat nu toch meer uit naar de yamaha RX-V663. Ook de Onkyo TX-SR606 wil ik nog van naderbij bekijken. Tips blijven welkom.
Dit lijken me de beste receivers om mee van start te gaan, zit ik toch wel enkele jaren goed mee denk ik.

Komend weekend ga ik bij een dealer van Wharfdale kijken, vind ik persoonlijk mooie speakers en al goede reviews over gelezen.

Nog iemand tips voor goed prijs/kwaliteit speakersets?

DVDProfilersFilmgek
01-01-2009, 13:04
Heb de indruk dat het hier meer Tin's topic wordt, maar goed...

Ik heb vandaag enkele jamo's beluisterd, 2de hands, en die leken me wel mee te vallen. Ze waren echter aangesloten op een sony-receiver.

Heb ondertussen m'n budget toch beetje ruimer kunnen maken, 7à800€.

Mijn voorkeur gaat nu toch meer uit naar de yamaha RX-V663. Ook de Onkyo TX-SR606 wil ik nog van naderbij bekijken. Tips blijven welkom.
Dit lijken me de beste receivers om mee van start te gaan, zit ik toch wel enkele jaren goed mee denk ik.

Komend weekend ga ik bij een dealer van Wharfdale kijken, vind ik persoonlijk mooie speakers en al goede reviews over gelezen.

Nog iemand tips voor goed prijs/kwaliteit speakersets?

Voor 400 euro is er wel aan een goede receiver te komen, met de Onkyo of de Yamaha zit je iig wel een paar jaar goed.

Voor 400 euro zul je niet gauw aan een goede complete speakerset kunnen komen, ook niet gebruikt. Dat maakt juist die Onkyo set zo interessant, heel veel voor heel weinig.

Je kunt in jouw geval natuurlijk ook alles stapje voor stapje opbouwen, voor 400 euro kun je wel een paar redelijke frontspeakers kopen. Bedenk wel dat je je achterspeakers uit dezelfde serie moet zien aan te schaffen, dit om het klankbeeld evenwichtig en op elkaar afgestemd te houden. De sub kan wel van een ander merk zijn, deze bepaald/ heeft geen invloed op het klankbeeld van het geheel. Een beetje knappe sub heb je zo vanaf de 600 euro. Alles los aanschaffen is heel mooi, je kan dan precies nemen wat jezelf het mooiste vind klinken, het is heel wat duurder als je het tenminste echt goed wil doen. Bespaar niet op je speakers, ze kunnen lang meegaan en zijn het waard om wat geld voor uit te geven.(y)

tin
01-01-2009, 16:11
Sorry :oops: Helpsie maar ik ben erg nieuwsgierig naar de mening van DVDProfilersFilmgek en omdat hij en jij het over de zelfde type recievers hebben waar ik in geinterreseerd ben dacht ik dat het wel aansloot op jou vraag.
Ik trek me weer terug naar mijn eigen geopende draadje.

Bedankt DVDProfilersFilmgek voor je advies en ik denk inderdaad voor de Onkyo te gaan...............ziet er goed uit (y)

TIN 8-)

DVDProfilersFilmgek
01-01-2009, 17:28
Sorry :oops: Helpsie maar ik ben erg nieuwsgierig naar de mening van DVDProfilersFilmgek en omdat hij en jij het over de zelfde type recievers hebben waar ik in geinterreseerd ben dacht ik dat het wel aansloot op jou vraag.
Ik trek me weer terug naar mijn eigen geopende draadje.

Bedankt DVDProfilersFilmgek voor je advies en ik denk inderdaad voor de Onkyo te gaan...............ziet er goed uit (y)

TIN 8-)

Jullie zitten beiden in ongeveer dezelfde situatie en met ongeveer hetzelfde budget.....

Ik denk dat je goede keuze doet met die set, er zijn al een aantal zeer tevreden gebruikers, helaas hebben zij hun ervaringen niet met ons gedeeld, ik ben daar nog steeds zeer benieuwd naar.

In mijn antwoord aan Helpsie blijkt dat als je voor zelf samenstellen gaat, je al gauw heel wat meer geld kwijt kan zijn. Een beetje receiver kost zo rond de 400 euro en dan ben je een spekkoper, een beetje knappe sub doet 600 euro, een paar knappe fronts kosten je minimaal zo rond de 400 een center doet ook snel 200 en een setje achterspeakers van hetzelfde model serie doen ook zo rond de 300, dit als je alles een beetje knap wilt hebben, ik heb het dan nog steeds wel over goed spul, maar het is dan wel allemaal goed zoeken voor die prijs om iets beter dan de basis te krijgen. In dit voorbeeld zit je al dik op de 2000 euro voor alleen de audiokant van je homecinema.

De complete set van Onkyo is werkelijk een goede set met goede beoordelingen die je voor je geld het beste geeft voor wat er momenteel zoal te koop is, prijs kwaliteit verhouding is ongelooflijk, het is dat ik al een zeer goede set heb en voor de slaapkamer tevreden ben met de Z5500, anders zou ik hem warempel bijna nog zelf voor erbij aanschaffen.(y)

Helspie
01-01-2009, 19:11
Ik heb nu wel al voor mezelf uitgemaakt dat zo'n setjes mijn ding echt niet zijn...

Kan een beetje verwaand zijn, maar vind het beetje stom om nu 500-700€ uit te geven aan iets waar niet echt 'toekomst' in zit.

Dan begin ik liever met een goede basis, zijnde receiver en bouw m'n speakers dan wel langzaam op.
Ik ben ook nog niet echt zeker van het cinema-geluid... Stereo alleszins, maar wil de mogelijkheid tot wel behouden.

Mijn keuze ivm speakers ligt ook helemaal niet vast, en heb de indruk dat de meeste reeksen van bv. Wharfedale, Jamo, Kef, Dali, enz... wel blijvers zijn, zodoende dat je ze op een aantal jaren kan verzamelen. Misschien dat ik wel met een budgetsetje begin van deze merken... of een tweedehands koopje.

Wat de receiver betreft : denk dat het Yamaha zal worden. Ik ga morgen m'n licht nog eens opsteken in Antwerpen, misschien dat ik nog wel iets oppik van merken.
Als er iemand tips heeft over waar ik in Antwerpen moet wezen! Ga alleszins al eens kijken in de katelijnevest...

@Tin : bedoelde het niet slecht hoor!;-) Ben zoiezo wel geïntresseerd in jou ervaringen en keuzes, kan ik alleen maar iets van opsteken, nietwaar?

DVDProfilersFilmgek
01-01-2009, 20:56
Ik heb nu wel al voor mezelf uitgemaakt dat zo'n setjes mijn ding echt niet zijn...

Kan een beetje verwaand zijn, maar vind het beetje stom om nu 500-700€ uit te geven aan iets waar niet echt 'toekomst' in zit.

Dan begin ik liever met een goede basis, zijnde receiver en bouw m'n speakers dan wel langzaam op.
Ik ben ook nog niet echt zeker van het cinema-geluid... Stereo alleszins, maar wil de mogelijkheid tot wel behouden.

Mijn keuze ivm speakers ligt ook helemaal niet vast, en heb de indruk dat de meeste reeksen van bv. Wharfedale, Jamo, Kef, Dali, enz... wel blijvers zijn, zodoende dat je ze op een aantal jaren kan verzamelen. Misschien dat ik wel met een budgetsetje begin van deze merken... of een tweedehands koopje.

Wat de receiver betreft : denk dat het Yamaha zal worden. Ik ga morgen m'n licht nog eens opsteken in Antwerpen, misschien dat ik nog wel iets oppik van merken.
Als er iemand tips heeft over waar ik in Antwerpen moet wezen! Ga alleszins al eens kijken in de katelijnevest...

@Tin : bedoelde het niet slecht hoor!;-) Ben zoiezo wel geïntresseerd in jou ervaringen en keuzes, kan ik alleen maar iets van opsteken, nietwaar?

Verwaand is een groot woord, maar ik denk wel dat je een vergissing maakt.:mrgreen:

Dat setje van onkyo is niet zomaar een setje, en zekert niet te vergelijken met die bagger bende die sommige mensen aanschaffen als alles in 1 setjes. Het Onkyo setje heeft een goede THX receiver die waarschijnlijk niet voor de Yamaha van jouw keuze zal onderdoen:!:

Je opmerking dat je geen 500 tot 700 euro wilt uitgeven aan een set die geen toekomst heeft is in mijn ogen geheel misplaatst, de set is juist geheel up to date en kan alle nieuwe HD audio signalen decoderen en weergeven, ook zijn de speakers van dien aard dat zij THX gecertificeerd zijn, al zegt dat niets over de geluidskwaliteit (mijn Z5500 is ook THX ;) ) Met de set kun je heel leuk beginnen, je hebt gelijk al een beregoed geluid en je kan dan later echt goede speakers gaan kopen en die op de reciever van de set aansluiten, tegen de tijd dat je overal de speakers bij elkaar hebt gespaard kun je een andere receiver gaan aanschaffen, je kunt dan ook nog eens leuk de speakers van deze set verkopen, het zijn iig volwaardige speakers en er zit een zware actieve sub bij:!: De set schijnt ook in stereo helemaal niet verkeerd te zijn. Zou eens gaan luisteren en dan even het prijskaartje in je achterhoofd houden:bier:

Vergis je niet in dat setje, ik weet niet wat het idee van Onkyo achter dit setje is, maar in mijn ogen heeft de concurrentie hier absoluut geen antwoord op en zullen zij meer en meer marktaandeel verliezen aan Onkyo. Onkyo is op het gebied van de nieuwe HD audio formaten in mijn ogen leading en heeft de meeste ervaring en was 1 van de eerste die er mee op de markt kwam.

BTW

Ik ken je Jamo's niet, die E850, maar 200 a 300 euro is teveel betaald, ga maar eens googlen. Voor 300 euro koop je ook een nieuwe set Jamo frontspeakers. Als je het goed wil doen koop je ze ook voor achter speakers, alles van 1 soort en model(y)

Alle respect voor je, vind het leuk om weer een liefhebber tegen te komen die met geduld een super set wil gaan opbouwen. Dat wordt een dure hobby;-) , zekers als je de smaak te pakken krijgt en je beter getrainde oren krijgt die het verschil horen tussen de diverse kwaliteiten, dure oortjes, het begin van een verslavende hobby. Geloof me, met de Onkyo set heb je een beregoede startbasis. Van die Basis kun je echt hele goede speakers gaan zoeken en de boel gaan opbouwen(y)

Met een PM bereik je soms wel eens dat je een test uit een blad krijgt of zo....;-) wel even je email adres opgeven dan:!:

Helspie
01-01-2009, 22:56
Nogmaals bedankt voor je openhartige en eerlijke comments...

Kan iemand me vertellen waar ik deze set kan beluisteren in omgeving Antwerpen?

Heb eerlijk gezegd ook wel wat mindere reviews gelezen, ging dan vooral over de kwaliteit van de speakers...

Ben ondertussen weer enkele goede reviews tegenkomen ivm de Denon AVR-1909...

't wordt er niet makkelijker op!

Helspie
02-01-2009, 14:25
Is blijkbaar een promotie die enkel in Nederland geld, want in België niet te vinden.
Zou er op zich niets op tegen hebben om ze in Nederland te halen, maar wat dan met garantie enzo meer...


Vanmorgen enkele winkels in Antwerpen bezocht en toch weer enkele leuke dingen gezien.

Vooral de Wharfedales heb ik gehoord, de diamond 9.6 in combinatie met de 9.2... Super mooi geluid in combinatie met een onkyo versterker.

Wil ze nu nog wel eens horen op een Yamaha... of misschien toch de Onkyo overwegen?

Wat die speakers betreft, nog een vraagje.

Kan ik met een 7.1, 2 kanalen overhouden om te bi-ampen in een 5.1 opstelling?
concreet, kan ik dan het hoog en midden van en diamond 9.6 apart aansturen?

Helspie
03-01-2009, 19:20
Vandaag nog eens wat gaan rondkijken...

Ga m'n keuze moeten maken tussen 2 modellen denk ik :

Yamaha RX V-863 : Veel vermogen en voorzien van alles.

Denon AVR-1909 : minder vermogen dan de Yamaha, maar misschien kwalitatief beter?
Layout van het toestel staat me wel meer aan... ook iets goedkoper.

Misschien iemand van jullie nog opmerkingen of ervaringen?

Frank K.
03-01-2009, 19:50
Waarom juist deze 2 merken?

Was ik maar met die onkyo set begonnen. lijkt me een goeie deal voor die prijs.

Helspie
03-01-2009, 20:07
De marantz SR5003 komt ook nog in aanmerking...

Dus keuze uit 3!

Waarom deze merken? Deze kan ik kopen via Fnac. De prijzen waar ze in Nederland mee goochelen maken ze hier in België niet waar. Via m'n ledenkaart kan ik ze op krediet (0%) aankopen wat me iets meer ruimte geeft om speakers bij te kopen.
Ben nogal een voorzichtige, dus zit niets in met verplaatsing naar Nederland, maar wat met garantie enzo meer?!?!

DVDProfilersFilmgek
03-01-2009, 22:36
De marantz SR5003 komt ook nog in aanmerking...

Dus keuze uit 3!

Waarom deze merken? Deze kan ik kopen via Fnac. De prijzen waar ze in Nederland mee goochelen maken ze hier in België niet waar. Via m'n ledenkaart kan ik ze op krediet (0%) aankopen wat me iets meer ruimte geeft om speakers bij te kopen.
Ben nogal een voorzichtige, dus zit niets in met verplaatsing naar Nederland, maar wat met garantie enzo meer?!?!

Voorzichtigheid is altijd goed.....maar kom, Nederland ligt toch naast de deur, zover is dat niet en er is ook nog een postbode. Tevens ga je voor apparatuur waar maar zelden wat aan kapot gaat tijdens de garantieperiode, wat dat aangaat zou ik dus niet zo bang zijn.

Je kunt er altijd een leuk dagje uit van maken, de benzine kost nu ook geen vermogen meer, je kan dus eigenlijk heen en weer voor een koopje(y)

Mocht je al wel het eea willen, en al plannen hebben, maak dan goede afspraken met de winkels die je wilt bezoeken, zonder jezelf gelijk vast te leggen.:idea:

Helspie
03-01-2009, 23:10
Voor de speakers ga ik alleszins een tripje overwegen naar jullie kant!

Maar heb ook nog wat waardebonnen (van kerstmis, je kent dat wel) dus zal de speakers zo wel aankopen...

Maar ik ben nogal 'gecharmeerd' door de wharfedale Diamonds, vooral de 9.6 in Wallnut!

Maar speakers kiezen is nog moeilijker dan de receiver denk ik...

Mijn woonkamer is 6m lang, 4m breed.

Zou mijn TX32LZD80 tegen de muur willen hangen, daaronder de versterker plaatsen samen met een blue ray en mijn Digicorder HD.
Deze zou ik langs beide zijden willen flankeren door een set vloerspeakers.

In een later stadium uiteraard woofer, center en surroundspeakers...

Nu zou ik mijn zetel op een 3 tal meter van de TV willen zetten (32" is nu ook niet zo groot hé). Echter is m'n kamer niet afgesloten, heb een open keuken aan m'n woonkamer. Kan dit invloed hebben op akoestiek? Zijn de 9.6 (of andere zuilspeakers) te groot voor deze opstelling?

DVDProfilersFilmgek
04-01-2009, 10:00
Voor de speakers ga ik alleszins een tripje overwegen naar jullie kant!

Maar ik ben nogal 'gecharmeerd' door de wharfedale Diamonds, vooral de 9.6 in Wallnut!

Maar speakers kiezen is nog moeilijker dan de receiver denk ik...

In een later stadium uiteraard woofer, center en surroundspeakers...

Nu zou ik mijn zetel op een 3 tal meter van de TV willen zetten (32" is nu ook niet zo groot hé). Echter is m'n kamer niet afgesloten, heb een open keuken aan m'n woonkamer. Kan dit invloed hebben op akoestiek? Zijn de 9.6 (of andere zuilspeakers) te groot voor deze opstelling?

Inderdaad, speakers kiezen is moeilijker dan een receiver kiezen.

Heel kort door de bocht.... momenteel 3 merken met wat ervaring op het gebied van de nieuwe HD audio formaten:

Onkyo, Yamaha en Denon.

Opgegeven in volgorde van prijs kwaliteitsverhouding. (denk dat je bij Onkyo momenteel het meeste waar krijgt voor je geld- Yamaha in de middenmoot en van Denon weten we dat hij niet de goedkoopste is, maar wel goede waar geeft voor zijn geld)

Van bovenstaande 3 merken moet je dus een lijstje maken met jouw voorkeuren op het gebied van aansluitingen, vermogen, mogelijkheden, klank(voorzover dat dat te bepalen is), prijs en bedieningsgemak. Je zult dan vanzelf een keuze overhouden.

Speakers zijn een stuk moeilijker, er zijn niet alleen veel meer merken, je hebt ook nog eens verschillende modellen, klanken, prijzen, vermogens, weerstand etc etc etc.... Het zou niet het oog moeten zijn dat de doorslag geeft, het is de klank die het moet bepalen of een speaker dat is wat je zoekt.

Lees hier ook maar even:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57387&highlight=Wharfedale+Diamond

Heb nog wel ergens een testje dacht ik van de Diamonds. :roll:

Je woonkamer kan zeker invloed hebben op de akoestiek, dat ligt echt niet alleen aan de openkeuken, maar ook het soort vloerbedekking, de wanden en wat daar eventueel aanhangt, het soort gordijnen dat je hebt etc etc , ook de plaatsing van speakers hebben invloed..... eigenlijk teveel om op te noemen, daarom kun je bij een goede winkel meestal een set mee naar huis krijgen om te kijken of ze ook in de persoonlijke situatie bevallen..... daarom zijn zulke winkels dan ook duurder dan de dozenschuivers.

Je TV is inderdaad aan de erg kleine kant, niet helemaal van deze tijd meer, maar dat is een persoonlijke keuze geweest, al heb ik het idee dat vooral onervaren starters(met de beruchte aanhang) en ouderen een te klein toestel nemen. Het HD tijdperk vraagt en nodigt gewoon uit voor een wat ruimer bemeten scherm. Momenteel zijn de 42 inch modellen al aardig populair en is 32inch meer geschikt voor de ouderlijke slaapkamer. Je hebt natuurlijk wel weer 1 voordeel, naast zo'n kleine TV houd je wel weer meer ruimte over om er een paar knappe speakers naast te zetten(y)

Helspie
04-01-2009, 10:10
I

Heel kort door de bocht.... momenteel 3 merken met wat ervaring op het gebied van de nieuwe HD audio formaten:

Onkyo, Yamaha en Denon.

Opgegeven in volgorde van prijs kwaliteitsverhouding. (denk dat je bij Onkyo momenteel het meeste waar krijgt voor je geld- Yamaha in de middenmoot en van Denon weten we dat hij niet de goedkoopste is, maar wel goede waar geeft voor zijn geld)

Van bovenstaande 3 merken moet je dus een lijstje maken met jouw voorkeuren op het gebied van aansluitingen, vermogen, mogelijkheden, klank(voorzover dat dat te bepalen is), prijs en bedieningsgemak. Je zult dan vanzelf een keuze overhouden.



Daar mag je dus ondertussen ook de Marantz SR5003 bijrekenen... Heb 'm gisteravond gezien bij een buur van me... Heel mooi, maar hij had budgetspeakers eraan hangen, dus echt beoordelen was moeilijk...


En wat de TV betreft: was niet mijn keuze... Tot voor 2 weken keken we nog naar een toestel van LG, 55cm en 10 jaar oud. Tot m'n schoonouders het nodig vonden om ons een LCD cadeau te doen.
Ik apprecieer het enorm dat ze dat doen, maar zat ook met dubbel gevoel, omdat ik TV keuze zeer persoonlijk vind. Ik was al een tijdje opzoek naar een plasma (42"-46") en ze wisten dat ook. Zelf hebben ze een 50" plasma gekocht!
Maar goed, om te starten is het wel ok. Volgend jaar misschien kijken voor groter toestel, dan verhuist deze naar de kinderkamer (y).

DVDProfilersFilmgek
04-01-2009, 11:22
Daar mag je dus ondertussen ook de Marantz SR5003 bijrekenen... Heb 'm gisteravond gezien bij een buur van me... Heel mooi, maar hij had budgetspeakers eraan hangen, dus echt beoordelen was moeilijk...


En wat de TV betreft: was niet mijn keuze... Tot voor 2 weken keken we nog naar een toestel van LG, 55cm en 10 jaar oud. Tot m'n schoonouders het nodig vonden om ons een LCD cadeau te doen.
Ik apprecieer het enorm dat ze dat doen, maar zat ook met dubbel gevoel, omdat ik TV keuze zeer persoonlijk vind. Ik was al een tijdje opzoek naar een plasma (42"-46") en ze wisten dat ook. Zelf hebben ze een 50" plasma gekocht!
Maar goed, om te starten is het wel ok. Volgend jaar misschien kijken voor groter toestel, dan verhuist deze naar de kinderkamer (y).

[/URL]

Dat dubbele gevoel kan ik enigzins begrijpen, een TV opgedrongen krijgen zonder dat het overlegt is, en dan ook nog eens geheel anders dan gewenst zou mij, ook al is het gekregen, tot iets andere bewoordingen hebben gebracht. Als je iemand wat geeft op dat gebied, geef dan wat goeds of geef het geheel niet, maar dat is mijn mening. Oke, de aanhang heeft beslist, niet altijd even fijn als je voor voldongen feiten wordt geplaatst.

Mmmm, Marantz.. hier de geschiedenis van het zeer gewaarde Marantz:

[URL]http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1511 (http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1511)

Er zijn nog wel meer goede merken met goede receivers, en er zijn er in diverse prijsklassen, keus genoeg, kijk alleen uit dat je op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer ziet. H&K is ook een merk dat het wel kan, al vind ik hun instapmodellen in vergekijking met de concurrentie wat minder sterk overkomen.(om het eens vriendelijk te zeggen)

Helspie
04-01-2009, 15:30
De beslissing is gevallen.

Ben vanmiddag gaan luisteren in hasselt bij Cinedream naar de Marantz SR5003. Daarop aangesloten een B&W set met front 683 (nadien ook 684), rear 685, center HTM61 en de woofer ASW610.

In één woord : Verbluffend!

Ga me dus de Marantz SR5003 aanschaffen met de 684 als frontspeakers. De rest zal voor later zijn, als er terug iets in de portomonee steekt:-P !!

Alexander D
04-01-2009, 15:58
Leuke set, veel plezier ermee!

En natuurlijk effe foto's posten. (y)

johanhoitink
04-01-2009, 16:15
Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?
Alsof je je oorwarmers afzet en het dan niet eens koud krijgt!

Maar let wel dat het een afgemixte audiotrack is die niet persee met de zelfde zorg is gemaakt ondanks de potentie van het audio formaat.

Menig dvd had eerder een dolby en een dts track waar de dolby beter klonk.
Ondanks dat die dts track technisch beter was had de *** die de dts track mocht afmixen er minder verstand van dan die van dolby. Die mixen worden niet altijd door dezelfde man gemaakt.

DVDProfilersFilmgek
05-01-2009, 10:38
De beslissing is gevallen.

Ben vanmiddag gaan luisteren in hasselt bij Cinedream naar de Marantz SR5003. Daarop aangesloten een B&W set met front 683 (nadien ook 684), rear 685, center HTM61 en de woofer ASW610.

In één woord : Verbluffend!

Ga me dus de Marantz SR5003 aanschaffen met de 684 als frontspeakers. De rest zal voor later zijn, als er terug iets in de portomonee steekt:-P !!

Mmm, hele goede keus, maar tevens veel hoger in prijs dan het startbudget van 7 a 800 euro dat je hier stelde:shock: (je hebt de koorts te pakken;) )

Oke, alle waar naar zijn geld, je bent nu zo'n 1500 euro kwijt en daar komt dan nog eens een kleine 2000 euro bij voor je rears, sub en center. Je hebt dan een set van circa 3500 euro staan, je hebt dan wel wat goeds(y) Marantz en B&W zijn topmerken, ze zijn hun geld wel waard.

De sub ken ik, verbluffend wat er aan laag uit dat kleine gesloten kastje komt. mooi compact en toch een grote bas.

mrbb
05-01-2009, 13:37
@ DVDProfilersFilmgek,

heb je nog een goed alternatief buiten die Onkyo set? (zit namelijk met het probleem dat ik de speakers qua formaat te groot vind voor mijn huiskamer...)

Gezien je kennis ben ik benieuwd waar je op uitkomt...

DVDProfilersFilmgek
05-01-2009, 15:31
@ DVDProfilersFilmgek,

heb je nog een goed alternatief buiten die Onkyo set? (zit namelijk met het probleem dat ik de speakers qua formaat te groot vind voor mijn huiskamer...)

Gezien je kennis ben ik benieuwd waar je op uitkomt...

Te groot:confused:

Hhhaahhhaha, ik vind ze zelf heel netjes compact.

Voorbeeld mijn fronts zijn (W H D) 370x650x340 van dat setje 160x430x200
Mijn rears 280x510x265 van dat setje 200x275x170

Bij de set zit tenminste een echte sub, hij is niet klein, mijn eigen sub is maar een paar centimeter groter.

Maar goed, er zijn meer mensen die absoluut niet van speakers houden en toch wel een goed geluid willen hebben. Eigenlijk heb je voor de nieuwe HD audioformaten wel de speakers nodig die bij de onkyoset zitten, deze kunnen zelf veel weergeven en leunen niet al te zwaar op de sub zoals dat wel gebeurt bij veel/de meeste compacte systemen.

Een alternatief voor die set is er eigenlijk bijna niet voor dat geld, prijs kwaliteit daarbij niet uit het oog verliezend dan.

Zomaar een voorbeeld dan:

Onkyo 606, goede receiver die al voor 400 euro te vinden is.

Speakers is moeilijker, je wilt vooral compact en toch een redelijk geluid, er is heel veel te kiezen, deze zijn redelijk populair:

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=C1A1FD5E9DB18094C12 56F9400761D15&product%5B%5D=A291C843B304D099C1256D1D0052A2CE

Bij elkaar zit je dan op 900 euro, dit was een even snel voorbeeld, niet een echt alternatief, maar een voorbeeld van wat het zou kunnen zijn, je hebt niet echt je budget en je wensen kenbaar gemaakt, het is ook geen 7.1 systeem(wat de meesten ook niet echt erg zullen vinden).

Zo'n satelliet set is niet echt mijn ding, maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die niet de ruimte hebben of geen normale speakers willen. In mijn ogen doe je jezelf tekort met zo'n systeem, alles met volwaardige speakers is toch net even mooier, zeker met de nieuwe audio formaten.:mrgreen:

En voor alles.... ga altijd zelf even luisteren, neem de tijd om wat uit te zoeken, met een losse set kun je heel lang toe. Doe het goed of doe het niet.:bier:

Helspie
05-01-2009, 17:26
Ik heb inderdaad de koorts een beetje te pakken...
Maar m'n vader ook!

Die wou een 50" plasmascherm kopen en zo'n Yamaha speaker"balk" eronder (die kost ook al bijna 1000€!!!)

Hij is mee gaan luisteren naar die B&W's en is onmiddelijk van gedacht veranderd... Hij denkt erover soortgelijke set plaatsen en zijn 42" scherm te behouden...
We zijn nog aan't bekijken of we misschien het surround pakket moeten overwegen, die B&W 684 theatre... heb alleen geen gedacht van die setprijs...

En OK, 't kost een hoop geld, maar 10-dagen op reis kost je ook 1500€, dit heb je voor 10 jaar hé, als je er beetje zuiver op bent natuurlijk, en niet elke week een ander set aankoopt!;)

Persoonlijk zou ik eerder die 2 B&W's plaatsen dan zo'n speakersetje, de kwaliteit in Stereo en van klaarheid van geluid is niet te vergelijken hé...

DVDProfilersFilmgek
05-01-2009, 21:12
Ik heb inderdaad de koorts een beetje te pakken...
Maar m'n vader ook!

Die wou een 50" plasmascherm kopen en zo'n Yamaha speaker"balk" eronder (die kost ook al bijna 1000€!!!)

Hij is mee gaan luisteren naar die B&W's en is onmiddelijk van gedacht veranderd... Hij denkt erover soortgelijke set plaatsen en zijn 42" scherm te behouden...
We zijn nog aan't bekijken of we misschien het surround pakket moeten overwegen, die B&W 684 theatre... heb alleen geen gedacht van die setprijs...

En OK, 't kost een hoop geld, maar 10-dagen op reis kost je ook 1500€, dit heb je voor 10 jaar hé, als je er beetje zuiver op bent natuurlijk, en niet elke week een ander set aankoopt!;)

Persoonlijk zou ik eerder die 2 B&W's plaatsen dan zo'n speakersetje, de kwaliteit in Stereo en van klaarheid van geluid is niet te vergelijken hé...

Hier een stukje over de B&W theater setjes en hun prijzen in ponden.... pond is laag momenteel:idea:

http://www.avblog.nl/bowers-wilkins-vernieuwt-600-serie-luidsprekers/

Inderdaad een beetje vakantie is duurder en hier geniet je veel meer en langer van.

Tip, neem ook nooit de vrouw mee naar de winkel, zag vandaag bij de MM ook 2 van die halfzachten met hun vrouwen, het ging ongeveer zo: mevrouw had duidelijk de broek aan, het werd dus een kleine schijt TV..... ja wat is die scherp hé en oh ja....niet die ..... want daar vind ik de lijst niet mooi van, je gaat hem toch wel ophangen hé..... een 32inch Full HD werd het van rond de 800 euro dacht ik zo te zien, weggegooid geld in mijn ogen. Er stonden ook prachtige Toshiba's van 42 inch voor 100 euro minder, weliswaar geen Full HD, maar het verschil is op 3 meter al niet meer te zien. Ben maar weggelopen, kan daar niet tegen als grote kerels zich een TV laten voorschrijven door een doos zonder enig technisch inzicht:shock:

Je speakers zullen heus wel langer meegaan dan 10 jaar, zeker als je er netjes mee omgaat, vandaar dat het ook zo belangrijk is dat je die speaker neemt die ook echt bij je past. Op speakers bezuinigen is een echte zonde, maar hij wordt heel vaak begaan, bij de meesten zijn ze de sluitpost in het budget en dat is nu precies verkeert.

Je doet het goed, neem ook de juiste sub, die kleinste is het net niet, die met de 25cm woofer is een beer, zit wel rond de 600 euro, maar dat is niet echt duur.

Helspie
05-01-2009, 22:04
De pond staat inderdaad laag... maar dat merk je blijkbaar niet onmiddellijk bij de Vlaamse dealers van dit merk...

ik ga komende week in een speciaalzaak m'n oor nog eens te luisteren leggen bij enkele andere merken. Is het niet om iets beters te vinden (in het budget) dan wel om mezelf te overtuigen om de B&w's te nemen.

Jammer dat de recensies ook niet steeds sluitend zijn...

mrbb
06-01-2009, 10:56
Beste DVDProfilersFilmgek,

ik snap dat jij als echte fanatiekeling wat raar staat te kijken bij een opmerking als van mij. Maar ik heb simpel weg niet de ruimte in mijn huiskamer op dergelijke boxen te plaatsen...

Mijn wensen zijn: een goede receiver (die de laatste audio-formaten kan ondersteunen) en (redelijk) compacte speakerset. BR-speler is niet nodig daar ik gebruik maak van mijn ps3. Budget is tussen de 600-700 euro voor receiver en speakerset.

Ideeën?

DVDProfilersFilmgek
06-01-2009, 13:34
Beste DVDProfilersFilmgek,

ik snap dat jij als echte fanatiekeling wat raar staat te kijken bij een opmerking als van mij. Maar ik heb simpel weg niet de ruimte in mijn huiskamer op dergelijke boxen te plaatsen...

Mijn wensen zijn: een goede receiver (die de laatste audio-formaten kan ondersteunen) en (redelijk) compacte speakerset. BR-speler is niet nodig daar ik gebruik maak van mijn ps3. Budget is tussen de 600-700 euro voor receiver en speakerset.

Ideeën?

Fanatiekeling is een beetje een zwaar woord..... zeg maar echte liefhebber:mrgreen:

Oke, een beperkte ruimte om speakers kwijt te kunnen.... vond de speakers van de Onkyo set niet eens echt groot, maar dat komt dan waarschijnlijk omdat ik zelf wel een paar iets grotere speakertjes heb staan:)

Oei... 600 a 700 euro en je bedoeld een versterker die de nieuwe audioformaten kan decoderen, want ook een oudere receiver, zoals ik zelf heb, ondersteund die nieuwe audioformaten. Alleen is de ondersteuning beperkt tot de core van die nieuwe formaten, maar daar is best mee te leven, ik heb tenminste altijd geluid en dat klinkt ook nog eens goed ook(y)

Sony maakt bijvoorbeeld zo'n ....... (heel lelijk woord) setje dat het PCM geluid van de PS3 kan weergeven, het setje pretendeerd een HDsetje te zijn, maar er zitten barrels van speakers bij en de sub is niets meer dan een wat groter uitgevallen woofer, maar zonder eigen versterker.....

Om die nieuwe audioformaten ook echt te kunnen genieten, heb je dus wat knappere speakers nodig, in mijn ogen als "echte liefhebber" ga je dat niet redden met een setje van 300 euro.... Het leven is er 1 van het compromie...met een beperkt budget zul je dus wat water bij de wijn moeten doen en niet kunnen verlangen dat je dan het geluid zult krijgen zoals dat bijvoorbeeld wel uit dat Onkyo setje komt.

Je wilt een goede receiver met de nieuwe decoders, je hebt een krap budget, er is maar 1 receiver onder de 400 euro die doet wat je verlangt en dat is de Onkyo 606, je hebt mazzel, want in mijn ogen is het nog eens een hele goed ook, je krijgt dus waar voor je geld(y)

Blijft er 310 euro over voor een speakerset....:(

Ben serieus voor je gaan kijken en denk dat de Canton de beste papieren heeft, doch ik zou altijd zelf gaan luisteren! Mijn keus voor jou:

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=422A443E14076D18C12 56CDB004199DB&product%5B%5D=AFFCC9F417388478C1256EE4004B57FF&product%5B%5D=AD63AAA3164EB486C1257372004C2D7E

Ben benieuwd8)

DVDProfilersFilmgek
06-01-2009, 13:37
De pond staat inderdaad laag... maar dat merk je blijkbaar niet onmiddellijk bij de Vlaamse dealers van dit merk...

ik ga komende week in een speciaalzaak m'n oor nog eens te luisteren leggen bij enkele andere merken. Is het niet om iets beters te vinden (in het budget) dan wel om mezelf te overtuigen om de B&w's te nemen.

Jammer dat de recensies ook niet steeds sluitend zijn...

Zoveel oren, zoveel smaken, wat de 1 heel mooi vind, dat vind de ander weer net niet helemaal zijn ding, maar als alle recencies wel positief zijn......

Uiteindelijk dien je toch zelf te beslissen, je kunt wel kijken wat anderen er van vinden, maar dat is in weze niet belangrijk, het gaat er om wat je er zelf van vind!

Helspie
06-01-2009, 20:08
Vandaag de Monitor Audio silver beluisterd : Wauw!

't Is dus weerom moeilijker geworden.

We hebben beslist om dan toch de B&W600, Focal Chorus 700V en Monitor Audio Silver eens te vergelijken in een luistertest...
Wel met de Denon 1909 (ipv de marantz 5003), maar voor deze had ik ook al voorkeur, dus kunnen we die ook ineens beluisteren... (best wel leuke hobby hé, véééél keuze!!!!(y) )

En ondertussen zoeken we maar op het net naar nog meer info...

Helspie
09-01-2009, 19:25
Uit de keuze van speakers begin ik stilaan zeker te worden.

Zal toch gaan kiezen voor de Monitor Audio silver reeks. Heb ze vandaag in stereo vergeleken met B&W 684 en vond 'm iets beter klinken, mooiere bas en accurater hoog. Het midden misschien iets minder frapant... En de looks!!!

Hebben 'm wel op een rotel set beluistert. Onze luistersessie is beetje in het water gevallen door enkele jammerlijke communicatie storingen bij de handelaar. Maar toch degelijke uitleg gekregen...

Maar... toevallig gesprek opgevangen over de pioneer AV-versterkers bij de mensen die voor ons waren. Heeft toch m'n aandacht getrokken. Vooral vanwege de betaalbare THX en het vermogen van deze... Ga me hier toch nog beetje in verdiepen.

En zo blijven we bezig hé...

DVDProfilersFilmgek
10-01-2009, 10:30
Uit de keuze van speakers begin ik stilaan zeker te worden.

Zal toch gaan kiezen voor de Monitor Audio silver reeks. Heb ze vandaag in stereo vergeleken met B&W 684 en vond 'm iets beter klinken, mooiere bas en accurater hoog. Het midden misschien iets minder frapant... En de looks!!!

Hebben 'm wel op een rotel set beluistert. Onze luistersessie is beetje in het water gevallen door enkele jammerlijke communicatie storingen bij de handelaar. Maar toch degelijke uitleg gekregen...

Maar... toevallig gesprek opgevangen over de pioneer AV-versterkers bij de mensen die voor ons waren. Heeft toch m'n aandacht getrokken. Vooral vanwege de betaalbare THX en het vermogen van deze... Ga me hier toch nog beetje in verdiepen.

En zo blijven we bezig hé...

Vooral bezig blijven, is heel goed. Een goede set kost een vermogen, maar eens het juiste gekozen kan ertoe leiden dat je met een paar onderdelen wel heel lang kan doen. In de loop der jaren kunnen onderdelen gewisseld worden en oude onderdelen soms als reserve worden bewaard, maar een goede start is het halve werk(y)

Je weet zeker dat je nu de juiste speakers hebt gevonden? , dat kan nog veranderen, er zijn er zoveel en je hebt zoveel klanken. Las laatst ergens een tip hoe speakers te gaan luisteren..... kwam men met een hele waslijst, niet echt handig en tijdrovend met wisselen en afleidend. Je kunt het beste maar 1 of 2 goede tracks meenemen, maar dan wel tracks die een zeer goede kwaliteit hebben en waar ook werkelijk detail in zit.
Helaas zijn we maar mensen en kunnen ook niet al te veel onderscheiden. Luister per sessie(perdag/per keer) niet meer dan 4 speakers, kies daaruit de beste. Ga niet serieus luisteren naar speakers die absoluut buiten je budget vallen, is tijdverlies en leid af, al kan het wel leuk zijn. Bij een volgende sessie wederom, vergelijk met de laatste keuze indien dat mogelijk is. Probeer steeds maar 1 over te houden. Op een gegeven moment leer je ook steeds beter te luisteren en dat kan als het virus al bezit van je heeft genomen wel eens wat duurder uitpakken;-) Dat kan wel, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, je kan je set in eigen tempo en gewenste volgorde bijeen scharrelen.

Een merk waar ik ook goede reviews over lees is bijvoorbeeld Mirage, zou ik ook betrekken in je jacht op de speaker die bij je past. Teufel, een Duitse fabrikant maakt ook heel leuk spul, helaas kun je dat nergens beluisteren, wordt direct vanuit de fabriek verkocht. Haastige spoed is zelden goed, neem je tijd(y)

Helspie
11-01-2009, 07:49
Vandaag ga ik eens tot Alpha High End in Antwerpen...

Ga me er niet te veel van voorstellen, maar op de site heb ik gezien dat er toch wel wat te zien is, en elke info is winst zou ik zo zeggen...

Helspie
11-01-2009, 12:23
Ben vandaag bij Alpha geweest in Antwerpen.

Heb daar weerom een goede uitleg gekregen. Keuze viel toch weer snel op de B&W's...

Denk dat we er een beetje aan vasthangen. Maar we gaan toch maar voor de 683 kiezen, verschil met de 684 is toch wel wezenlijk, je krijgt als het ware een niveau bij! Die meerprijs van 400€ is dat wel waard denk ik... Center wordt dan ook iets duurder, maar uiteindelijk zal het wel een win-win situatie worden...

Keuze is toch ook weerom op de Marantz receiver gevallen. Vooral voor m'n vader dan.

Ik twijfel op dit ogenblik of ik nog wel voor de surround zou kiezen, en niet eerder naar het stereo gegeven zou gaan... Heb de speakers 683 op een Naim stereoversterker gehoord: was super!! Heb daar Tool gehoord zoals ik ze nog nooit gehoord heb! En aangezien ik toch voor 80% muziek beluister... toch nog stof om over na te denken...

DVDProfilersFilmgek
11-01-2009, 12:52
Ben vandaag bij Alpha geweest in Antwerpen.

Heb daar weerom een goede uitleg gekregen. Keuze viel toch weer snel op de B&W's...

Denk dat we er een beetje aan vasthangen. Maar we gaan toch maar voor de 683 kiezen, verschil met de 684 is toch wel wezenlijk, je krijgt als het ware een niveau bij! Die meerprijs van 400€ is dat wel waard denk ik... Center wordt dan ook iets duurder, maar uiteindelijk zal het wel een win-win situatie worden...

Keuze is toch ook weerom op de Marantz receiver gevallen. Vooral voor m'n vader dan.

Ik twijfel op dit ogenblik of ik nog wel voor de surround zou kiezen, en niet eerder naar het stereo gegeven zou gaan... Heb de speakers 683 op een Naim stereoversterker gehoord: was super!! Heb daar Tool gehoord zoals ik ze nog nooit gehoord heb! En aangezien ik toch voor 80% muziek beluister... toch nog stof om over na te denken...

Alle respect voor je geduld en het weloverwogen willen kiezen(y)

Zo hoort het:!:

Gerco Stuivenberg
12-01-2009, 22:01
Tip, neem ook nooit de vrouw mee naar de winkel, zag vandaag bij de MM ook 2 van die halfzachten met hun vrouwen, het ging ongeveer zo: mevrouw had duidelijk de broek aan, het werd dus een kleine schijt TV..... ja wat is die scherp hé en oh ja....niet die ..... want daar vind ik de lijst niet mooi van, je gaat hem toch wel ophangen hé..... een 32inch Full HD werd het van rond de 800 euro dacht ik zo te zien, weggegooid geld in mijn ogen. Er stonden ook prachtige Toshiba's van 42 inch voor 100 euro minder, weliswaar geen Full HD, maar het verschil is op 3 meter al niet meer te zien. Ben maar weggelopen, kan daar niet tegen als grote kerels zich een TV laten voorschrijven door een doos zonder enig technisch inzich.:shock:
Wanneer komen de 50" Full SD schermen? (6)

Helspie
14-01-2009, 17:58
Ben vandaag eens bij Hifi corner geweest in Schoten (Antwerpen). Zo'n ontvangst ben ik niet gewoon! Zo hartelijk en vriendelijk. Super uitleg en véél om te zien!

Heb me daar in een zetel geinstalleerd, een hoop uitleg gekregen, maar vooral ook veel geluisterd. Naar de Dali Ikon's... Wat een speakers!!!

Hetgeen ik daar heb gehoord was verbluffend. Op een stereo versterker van Marantz PM7003 en de Ikon 6 heb ik wondermooie dingen gehoord. Heel mooi gebalanceerd, zoals ik het graag heb.
Ben een keer of 3 gaan voelen aan de center speaker of die niet mee (vals) speelde. Wat een diepte en beleving...

Is misschien stom, maar wat 2 speakers kunnen doen me je muziekbeleving... Dit had ik nog niet eerder meegemaakt.

mrbb
16-01-2009, 16:17
Beste DVDProfilersFilmgek,

dank voor je adviezen. Las in het tijdschrift FWD home entertainment magazine dat de onkyo tx-sr606 werd uitgekozen tot beste keus samen met de Denon avr-1909. In vergelijking met de Denon zou de onkyo vanwege de capaciteit van de scaler (welke beperkt is tot 1080i) iets minder interessant maken voor het transcoderen van videosignalen naar HDMI

Ik bezit zelf de Samsung PS-42A451 welke HD-ready is. Loop ik met de onkyo qua beeld "iets" mis t.o.v. de Denon? Of maakt dat niks uit gezien mijn Plasma scherm?

Verder zit ik nog steeds een beetje te twijfelen over de formaat boxen van de onkyo HT S-9100 THX. Je gaf me het advies in dat geval de onkyo TX-sr606 te kopen in combinatie met de Canton Movie CD 102 satelliet systeem. Nu zat ik te denken, als ik mijn budget met 100 euro omhoog schroef voor satelliet systeem... Krijg ik dan aanmerkelijk beter systeem of blijft het "pielen in de marge"?

Gezien mijn mogelijk verhoging van budget zou je een ander satelliet systeem aanraden?

DVDProfilersFilmgek
16-01-2009, 17:28
Beste DVDProfilersFilmgek,

dank voor je adviezen. Las in het tijdschrift FWD home entertainment magazine dat de onkyo tx-sr606 werd uitgekozen tot beste keus samen met de Denon avr-1909. In vergelijking met de Denon zou de onkyo vanwege de capaciteit van de scaler (welke beperkt is tot 1080i) iets minder interessant maken voor het transcoderen van videosignalen naar HDMI

Ik bezit zelf de Samsung PS-42A451 welke HD-ready is. Loop ik met de onkyo qua beeld "iets" mis t.o.v. de Denon? Of maakt dat niks uit gezien mijn Plasma scherm?

Verder zit ik nog steeds een beetje te twijfelen over de formaat boxen van de onkyo HT S-9100 THX. Je gaf me het advies in dat geval de onkyo TX-sr606 te kopen in combinatie met de Canton Movie CD 102 satelliet systeem. Nu zat ik te denken, als ik mijn budget met 100 euro omhoog schroef voor satelliet systeem... Krijg ik dan aanmerkelijk beter systeem of blijft het "pielen in de marge"?

Gezien mijn mogelijk verhoging van budget zou je een ander satelliet systeem aanraden?


Mmm, met jouw opstelling heeft het geen zin om de Denon aan te schaffen, je TV is immers HD Ready en zal niet verder gaan dan 1080i input. Nog een punt ter overweging, de Denon is toch een behoorlijk tikkie duurder dan de Onkyo, zeker als je een beetje optimaal shopt. Als je bijvoorbeeld net als ik allemaal apparatuur hebt die zelf kan upscalen of reeds 1080p is, dan zal de Onkyo dit ook als zodanig doorgeven, dan is dat zogenaamde minpuntje geen minpuntje meer. (zelf kijk ik praktisch geen TV, teveel reclame, en men laat je hier zien wat men wil en geeft helemaal geen inzicht wat er zich echt in de wereld afspeelt) Om mijn TV wel waardevol in te zetten en gebruik te maken van de Full HD Mogelijkheden, is er op aangesloten een Oppo HD 981, deze DVD speler laat je DVD's in een zo goed mogelijke 1080p beeldkwaliteit zien door je DVD's mooi op te scalen. Een HD DVD speler om HD DVD's te spelen, een PS3 om Blue Rays mee te spelen en een Popcorn Hour 110 Media Tank om alles wat maar los en vast zit en in wat voor een bestandsvorm dan ook en in Full HD beschikbaar is, mee af te spelen.....mmmmm alles via HDMI en met optisch of coax digitaal verbonden met mijn receiver, want met het geluid ben ik nog tevreden omdat er te weinig echt goed referentie materiaal is die het voor mij noodzakelijk zouden maken om over te stappen naar 7.1 HD Audio...... en waarvan ik dan hooguit in 5.1 ga draaien omdat ik de noodzaak van die 2 extra speakers niet zie zitten, heb al een aardige speaker opstelling, maar het moet niet te gek worden, die idioten die dit hebben bedacht komen anders zo ook nog eens met een 9.1 opstelling en een trap/ of deur om af te dalen in je opstelling.

Dan, Onkyo of Denon.... een prijsverschil, de Onkyo zal winnen.

Oei, dan de vraag over de 5.1 satelliet set..... ik heb je zowel bij de duurdere als de goedkopere oplossing een aantal setjes genoemd. Daartussen in zat dacht ik niet eens veel dat bij mij is opgevallen, al zal het er door 1 of andere actie of stuntopruiming wel eens kunnen gebeuren, deze dien je zelf in de gaten te houden, maar het allerbelangrijkste is dat je er zelf naar gaat luisteren. Voordat je gaat luisteren is het wel fijn als je hebt leren luisteren, dat doe je door kritisch te leren luisteren, het liefst met 1 en hetzelfde goede muziekstuk/nummer dat allerlei klanken in zich heeft en van grote dynamiek en detail is voorzien, de set die naar jouw mening het beste zijn best doet om alles weer te geven en waar jij met het meeste plezier naar luistert is JOUW set. Het is leuk te weten dat in deze categorie 100 euro niet veel hoeft uit te maken met de klank waar je zelf voor gaat. Ik kan je alleen als advies geven om naar die voorbeelden uit beide voorstellen te gaan luisteren, het kan gebeuren dat je zelfs een setje uit het goedkopere voorbeeld mooier vind klinken dan een setje uit het duurdere voorbeeld.

Ik blijf erbij dat het Onkyo setje een wereldaanbieding is, zeker op het gebied van klank als ik de recensies zo moet geloven in vergelijking met veel duurdere sets, ga eens luisteren is dan ook mijn advies, pas daarna en een mening van jouw naar je luisterervaringen en wat je ervan vind kan ik tot een bijgesteld advies komen..... maar nu blijft het nog bij het oude:bier:

DVDProfilersFilmgek
16-01-2009, 17:37
Helspie.....

Jullie zijn beiden nog steeds bezig..... van elkaars startstandpunten en uitgang kunnen jullie een idee krijgen, al denk ik wel dat je al door het virus besmet op een hele goede manier bezig bent, blijf vooral geduldig, haastige spoed in dit geval is zelden goed, maar ik denk dat jullie beiden op jullie eigen manier heel goed bezig zijn..... weloverwogen een set aanschaffen die je past als je eigen maatpak.

Laat het geld niet branden, geef het verstandig en weloverwogen uit(y)

Het is net zoiets als met vrouwen, geen hand vol maar een land vol, zoveel keuze;)

tin
16-01-2009, 18:40
DVDProfilersFilmgek


Ik blijf erbij dat het Onkyo setje een wereldaanbieding is, zeker op het gebied van klank als ik de recensies zo moet geloven in vergelijking met veel duurdere sets, ga eens luisteren is dan ook mijn advies, pas daarna en een mening van jouw naar je luisterervaringen en wat je ervan vind kan ik tot een bijgesteld advies komen..... maar nu blijft het nog bij het oude:bier:

Weet jij of iemand anders waar ik dit setje kan gaan beluisteren ?
Ik ben in de buurt bij verschillende Onkyo dealers geweest maar deze hadden deze set niet :sad: .

Tin

Chris Taylor
16-01-2009, 18:49
Helspie.....

Jullie zijn beiden nog steeds bezig..... van elkaars startstandpunten en uitgang kunnen jullie een idee krijgen, al denk ik wel dat je al door het virus besmet op een hele goede manier bezig bent, blijf vooral geduldig, haastige spoed in dit geval is zelden goed, maar ik denk dat jullie beiden op jullie eigen manier heel goed bezig zijn..... weloverwogen een set aanschaffen die je past als je eigen maatpak.

Laat het geld niet branden, geef het verstandig en weloverwogen uit(y)

Het is net zoiets als met vrouwen, geen hand vol maar een land vol, zoveel keuze;)

DVDprofilersfilmgek, hier is weer zo iemand die een nieuwe set wil aanschaffen maar met wat vragen zit.

T.a.v. de HK Cinefortune 200 bk set zei je het volgende: ''Spelers van H&K hebben helaas een niet al te beste naam en de set is niet in staat om de nieuwe HD audio te decoderen.''
Waarom hebben de spelers van HK zo'n slechte naam? En kun je wat vertellen over de geluidskwaliteit van deze set? Kan nergens een review van deze set vinden. Vandaag bij de MM geweest, daar is deze set in de aanbieding voor 555. Twijfel eraan om hem aan te schaffen, maar toen las ik jouw commentaar. Daarom deze vragen.

Ten tweede die Onkyo set die je aanprijst. Die is daar niet meer te krijgen voor dat geld (bestofhomecinema.nl). Ik ben echter heel benieuwd naar deze set en ben nu een beetje op het internet aan het sneupen naar reviews etc. Vraag aan jou; welke speler zou je aanraden bij deze set? Maakt het wat uit of je een bij wijze van spreken spelertje van 50 euro er op aansluit? Blu ray hoef ik niet, want ik heb een ps3 in de kast staan.

Bedankt voor het helpen van deze nitwit.

Helspie
16-01-2009, 21:33
Inderdaad de zoektocht gaat verder... en hoe langer we zoeken, hoe meer ik kan sparen.

hoe meer ik spaar, hoe meer mogelijkheden.

meer mogelijkheden is meer keuze

meer keuze geeft een hele zoektocht... snap je 't plaatje??? :razz: (y)

DVDProfilersFilmgek
17-01-2009, 09:36
DVDProfilersFilmgek



Weet jij of iemand anders waar ik dit setje kan gaan beluisteren ?
Ik ben in de buurt bij verschillende Onkyo dealers geweest maar deze hadden deze set niet :sad: .

Tin

Ik heb ook geen idee waar er ergens een setje staat waar je naar zou kunnen luisteren, behalve dan bij enkele medeforummers:wink:

Je zou er een belletje of emailtje aan kunnen wagen:

Phone: +49 - (0) 81 42- 44 01 - 240
E-Mail: customercare@eu.onkyo.com (customercare@eu.onkyo.com)

of vragen bij:

bestHomeCinema.nl
Langestraat 58
3811 AJ Amersfoort
Tel. 033-4 612 521

Zij hadden de set namelijk in de aanbieding en zij hebben een winkel waar je na afspraak kunt luisteren(volgens de informatie op de website althans)

DVDProfilersFilmgek
17-01-2009, 09:58
DVDprofilersfilmgek, hier is weer zo iemand die een nieuwe set wil aanschaffen maar met wat vragen zit.

T.a.v. de HK Cinefortune 200 bk set zei je het volgende: ''Spelers van H&K hebben helaas een niet al te beste naam en de set is niet in staat om de nieuwe HD audio te decoderen.''
Waarom hebben de spelers van HK zo'n slechte naam? En kun je wat vertellen over de geluidskwaliteit van deze set? Kan nergens een review van deze set vinden. Vandaag bij de MM geweest, daar is deze set in de aanbieding voor 555. Twijfel eraan om hem aan te schaffen, maar toen las ik jouw commentaar. Daarom deze vragen.

Ten tweede die Onkyo set die je aanprijst. Die is daar niet meer te krijgen voor dat geld (bestofhomecinema.nl). Ik ben echter heel benieuwd naar deze set en ben nu een beetje op het internet aan het sneupen naar reviews etc. Vraag aan jou; welke speler zou je aanraden bij deze set? Maakt het wat uit of je een bij wijze van spreken spelertje van 50 euro er op aansluit? Blu ray hoef ik niet, want ik heb een ps3 in de kast staan.

Bedankt voor het helpen van deze nitwit.

Waarom hebben H&K spelers zo'n slechte naam..... hun degelijkheid is niet je van het, en ze willen wel eens niet af spelen wat je zelf wel wil afspelen...:sad: Als je een beetje gaat googlen met H&K DVD players dan vind je wel wat sites en mensen die er opmerkingen over hebben, en wat daarbij opvalt is dat het meestal in negatieve zin is. Ook hier op het forum zijn de ervaringen niet echt positief. Nu maakt het bij die prijs voor dat setje niet zoveel uit, hij zit erbij als een soort van bonus en H&K zal er toch ook vanaf moeten(6)

Op die Onkyo set maakt het echt niet uit wat voor een speler je erop aansluit, al zou ik gaan voor een zwarte;) Bij de keuze van de DVD speler zou ik kijken of er een HDMI aansluiting opzit en of hij kan afspelen wat je belangrijk vind en of hij eventueel regiovrij is te maken op een simpele wijze.

Heb ook nog ergens een review van die Onkyo set..... een PM met een internetadres en hij is af te leveren....

DVDProfilersFilmgek
17-01-2009, 10:16
Inderdaad de zoektocht gaat verder... en hoe langer we zoeken, hoe meer ik kan sparen.

hoe meer ik spaar, hoe meer mogelijkheden.

meer mogelijkheden is meer keuze

meer keuze geeft een hele zoektocht... snap je 't plaatje??? :razz: (y)

En dat geeft weer meer tijd om lekker door te sparen....... en dat geeft weer meer....:mrgreen:

Voorlopig hoef je je niet te vervelen;)

Chris Taylor
17-01-2009, 18:43
Waarom hebben H&K spelers zo'n slechte naam..... hun degelijkheid is niet je van het, en ze willen wel eens niet af spelen wat je zelf wel wil afspelen...:sad: Als je een beetje gaat googlen met H&K DVD players dan vind je wel wat sites en mensen die er opmerkingen over hebben, en wat daarbij opvalt is dat het meestal in negatieve zin is. Ook hier op het forum zijn de ervaringen niet echt positief. Nu maakt het bij die prijs voor dat setje niet zoveel uit, hij zit erbij als een soort van bonus en H&K zal er toch ook vanaf moeten(6)

Haha okay duidelijk, het gaat dus puur om die dvd player? Is de kwaliteit van de boxen zelf wel okay dan, of zou je voor die 555 + misschien 200 euro een andere set halen als je die kans had?

DVDProfilersFilmgek
17-01-2009, 21:35
Haha okay duidelijk, het gaat dus puur om die dvd player? Is de kwaliteit van de boxen zelf wel okay dan, of zou je voor die 555 + misschien 200 euro een andere set halen als je die kans had?

Ik zou 100% zeker weten niet die set aanschaffen, de set is achterhaald, niet meer van deze tijd en kan de nieuwe audioformaten niet aan.

Ik zou ook niet gaan voor dat speakersetje, maar daar zou je zelf je oor voor te luisteren moeten leggen.;)