PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz SR 6003 of toch de SR 6300?



Dhvangel
31-12-2008, 12:41
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum maar heb al wel gezien dat hier mensen met kennis van zaken zitten. Vandaar mijn vraag:

ik heb sinds een week een Sony KDL 40Z4500 (Full HD, 200 hz). Daaraan gekoppeld een Sony Blu-Ray (BDP S550, via HDMI aangesloten op de tv).

Ik heb digitale tv/internet/telefonie van ZIGGO en zodoende een Samsung DCB-P850R decoder/recorder aangesloten op mijn tv.

So far so good. Maar....Ik heb een 'oude' Marantz SR6300 reciever en wil, je raadt het al, een thuisbioscoop gaan maken. Ik heb nog geen speaker-set. Genoemde Marantz heeft géén HDMI-aansluitingen en mist ten opzichte van, bijv., de Marantz SR6003 (in spetember van dit jaar uitgekomen) de functies Dolby Pro Logic IIx, Dolby True HD en DTS HD.

Kan ik nu met de 'oude' Marantz en een goede speakerset toch een volwaardige thuisbioscoop maken? Of raden jullie een nieuwere reciever (met o.a. HDMI en genoemde functies er wel op) aan?

Ben benieuwd naar de reacties!

Frank

johanhoitink
01-01-2009, 15:15
hoi frank,

je blu ray heeft multi analoog out en de decoders vooor hd geluid aan boord.
Ook heeft je marantz die je nu hebt analoog multi in (dan wel 6.1).

Er vanuit gaande dat je niet persee 7.1 wil maar 6.1 op hd kwaliteit goed vind
zit jij voorlopig goed met wat je nu hebt hoor.

Tuurlijk is nieuwe dingen kopen mooi en biedt dat soms wat nieuwigheden, maar in dit geval kun je dat geld beter bewaren voor tijden dat er weer meer verandert is of er iets van je is stuk gegaan.

nu ben je beland op het foto topic dus plaats even een foto serie van je thuis bioscoop en welkom bij de club!

gr johan

statusquo
01-01-2009, 16:23
ik heb ook de sr6300 staan.
zowel analoog als digitaal aangesloten

analoog klinkt goed maar via de optische ingang klink het beter
bij analoog is er veel minder bas
via digitaal klinkt het veel beter dan met gewone dvd

gr Dick

Dhvangel
01-01-2009, 17:25
hoi frank,

je blu ray heeft multi analoog out en de decoders vooor hd geluid aan boord.
Ook heeft je marantz die je nu hebt analoog multi in (dan wel 6.1).

Er vanuit gaande dat je niet persee 7.1 wil maar 6.1 op hd kwaliteit goed vind
zit jij voorlopig goed met wat je nu hebt hoor.

Tuurlijk is nieuwe dingen kopen mooi en biedt dat soms wat nieuwigheden, maar in dit geval kun je dat geld beter bewaren voor tijden dat er weer meer verandert is of er iets van je is stuk gegaan.

nu ben je beland op het foto topic dus plaats even een foto serie van je thuis bioscoop en welkom bij de club!

gr johan


Bedankt ! Begrijp dat ik met de Marantz SR6300 een goede opstelling kan maken. Zogauw ik e.e.a heb staan maak ik een foto.