PDA

Bekijk de volledige versie : Het grote afval topic!



Stephan Nobelen
02-01-2009, 13:55
, misschien tijd voor een "afvalthread" :idea: :?:

Grtz Roger.

Zelf heb ik in november besloten om drastisch te gaan afvallen. Je voornemen om af te gaan vallen is onzin vind ik, je moet direct ermee aan de gang en er volledig achter staan!

Vanaf november kom ik ook bij de diëtist, ik begon met een gewicht van 102 kilo en een lengte van 1,77m. Het doel is om voor 1 augustus in totaal 25 kilo kwijt te zijn. In de periode van begin november t/m nu ben ik bijna 10kg kwijtgeraakt. Voornamelijk door heel erg op te passen met wat je eet. "Dubbele boterhammen" maken (1x beleg voor twee sneden brood. Snacks op zaterdagavond vervangen door een tosti en je niet teveel zelf verbieden, want dan houd je het niet vol.
Vanaf eind december ben ik ook lid geworden van een fitness/healthcenter. Hier ga ik proberen om 2x per week 3 kwartier cardio training te doen in combinatie met zwemmen en 1x per week lichte krachtraining te doen in combinatie met zwemmen. Zo hoop ik die restrerende 15 kilo ook kwijt te raken.

Elkaar tips, motivaties geven is natuurlijk hartstikke fijn dus laat maar horen (y)

Dennis Kuijper
02-01-2009, 14:09
Kan ik hier me vuilniszak kwijt (6) ;)

Zonder gekheid, ben vorig jaar 13 kilo kwijt geraakt en vind het prima zo moet ik zeggen.

Coen P.
02-01-2009, 14:38
Ik ben in mijn ogen een paar kilo te zwaar. Laatst woog ik 84.5 (1.83). Wil nu weer onder de 80 gaan wegen, liefst 78.5 oid.

Ben gestopt met regelmatig bier drinken, nu max 1 biertje per avond en vooral letten op wat ik eet. Geen tussendoortjes en de komende tijd heb ik ff geen chips ed in huis, want als de zak open gaat gaat hij meteen op :) :(

Met dit weer heb ik niet echt zin om te sporten (tennis) dus hou ik het op roeien op de net aangeschafte roeimachine (y)

Succes allen!

Dennis Oosterhuis
02-01-2009, 17:51
want als de zak open gaat gaat hij meteen op
Klinkt bekend... :)

Zoals ik al eerder meldde mag er bij mij nog wel een kilo of 10-12 af, na de 5 tot nu toe.

Mijn tips: Na acht uur 's avonds niets meer eten (heel belangrijk!), veel water drinken (ook heel belangrijk!) en driemaal daags op vaste tijden variërend eten.

Dennis Kuijper
02-01-2009, 18:21
Klinkt bekend... :)

Dan maar mini-bags kopen. ;)

mercapto
02-01-2009, 18:49
Ik heb een verkoudheid opgelopen met oud&nieuw, dat helpt ook perfect, voel me kiplekker, maar dan zonder de kip...en de lekker.

Melzz
02-01-2009, 19:03
Ben gestopt met regelmatig bier drinken, nu max 1 biertje per avond

Da's dus lastig....eenmaal de smaak te pakken....dan volgen er snel meer dan 1. Ben wel iets geminderd qua bierconsumptie op een avond....komt door het Canonbier...haha. Bijna 11 procent dus dan ga je vanzelf wat minder drinken....:-P

Alexander D
02-01-2009, 19:40
Bier vervangen door wijn.....

mercapto
02-01-2009, 20:39
Genoeg opties voor groot afval :

http://www.elf.nl/lub/contenu.nsf/VS_ALL/A0A0AB128C779831C125700C003EEDE2/$file/NL_ELF_containers.jpg

Marcel v/d H.
03-01-2009, 10:31
Ik ben het afgelopen jaar al heel wat kilo-tjes verloren en dat wil ik ook dit jaar nog even voortzetten, ben in elk geval flink op de goede weg. Bij was het ook wel echt noodzakelijk aangezien ik echt veel te zwaar was, een dik half jaar geleden was ik nog rond de 115 kilo en inmiddels 91. Wil er eigenlijk nog wel 10 kilo vanaf hebben en dat gaat ook wel lukken.

Dat verhaal van die zak chips gaat ook zeker voor mij op. Als ik een zak chips voor me heb liggen dan blijf ik er van eten, maar ligt er niks dan mis ik het ook niet. Heb zelf dan ook (bijna) nooit meer iets te snoepen in huis, alleen fruit e.d. als tussendoortje. En nog een goede tip, nooit boodschappen doen als je honger hebt, dan kom je vaak met de verkeerde dingen thuis. Eerder heb ik wel eens een poging gedaan om middels een dieet af te vallen (heb zelfs dat boekje van ene Sonja hier nog wel ergens liggen), maar dat beviel erg slecht. Resultaat was er vaak eerst wel even, maar daarna viel ik weer in oude gewoontes en kwam het er dubbel zo snel weer aan. Je moet toch echt een knop omzetten. Ben echt op mijn eten gaan letten, en dan nog niet eens zozeer op de hoeveelheid, je hoeft echt geen honger te hebben. Maar neem dan 's avonds wat meer groente i.p.v. aardappels, verder ook echt drie keer per dag eten (sloeg zelf mijn ontbijt nog wel eens over).

Daarnaast natuurlijk ook veel sporten. Ik zat al op voetbal, maar dat ging vanwege mijn overgewicht ook niet al te best. Had vaak last van rugklachten en moest het in sprintjes afleggen tegen kerels van tegen de zestig. Ik ben toen begonnen met hardlopen, eerst echt maar 5 minuten en dan iedere dag een beetje opbouwen. Dat de hele zomer lang en begin dit seizoen herkenden mijn voetbalmaten me niet meer terug. Iedereen had juist door de vakantie een slechte conditie en ik was een van de weinige spelers in goede conditie. Momenteel sport ik zeker drie keer in de week, vaak een combi van buiten hardlopen, fitness en voetbal.

Bettina
03-01-2009, 11:59
ik ben in eind vorig jaar bijna 3 kilo kwijt geraakt. (sonja Bakker)
Nu ben ik weer aangekomen.
Maandag maar weer beginnen met Sonja bakker.

:(

3 kilo klinkt weinig maar het is relatief, ik ben niet eens echt te zwaar, maar alles wat ik aankom moet ik allemaal meeslepen.
Mijn, het is op advies van de dokter dat ik niet aan moet komen.

Daan de G.
03-01-2009, 12:08
Ik ga vanaf volgende week weer 3 keer per week keihard trainen, krachttraining schijnt de beste methode te zijn en dat kan ik beamen. Je vet om te zetten in spierweefsel, dus dan zie je er ook nog goed uit ook ;) Ik was tot November uitstekend bezig, toen 2 maanden niks meer gedaan door een zware knie blessure.

Daarnaast minder bier drinken, wil het door de weeks sowieso niet meer gaan doen! En op zaterdag ook minderen. Bij het voetbal maximaal nog 2 biertjes oid.en geen zwaar bier meer drinken( Wat een kwelling :()

Niet meer eten na 8 uur is een goede tip, dankje Dennis!

Stephan Nobelen
04-01-2009, 02:14
Bah ben toennet nog naar de macdonalds geweest met m'n vrienden. Toch nog een bigmac gegeten..gelukkig geen menu, maar toch!

Straks dan maar een keertje extra gaan sporten.

Stephan Nobelen
06-01-2009, 18:49
Zojuist terug van de Diëtist, en ben blij dat de feestdagen me niet flink weer in gewicht hebben laten bijkomen. Er was zelfs sprake van weer gewichtsverlies.
Van 94 naar 92,2 kg.
Nu in combinatie met sporten hoop ik uiteindelijk mijn doel te bereiken op 1 augustus. Dan hoop ik ca 75 kg te wegen.

Marcel v/d H.
06-01-2009, 20:03
En ben tijdens de kerstvakantie ook iets afgevallen zelfs, moet niet gekker worden!

Stephan Nobelen
06-01-2009, 22:22
heeft iemand hier trouwens ervaringen met Stacker 4 Ephedra vrij?

Op internet lees je enorm veel verschillende meningen erover. Zelf zou ik het overwegen om het te gebruiken in combinatie met mijn huidige gezonde eetpatroon en 3x per week sporten en 4x per week half uur fietsen. Dus een soort hulpmiddel bij vet verbranden.

Of is het zelfs dan absoluut af te raden?

Hugo R
07-01-2009, 11:00
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat als het met goed eten en sporten ook lukt die optie vele malen beter is.

Dennis Oosterhuis
07-01-2009, 11:08
Ik zou zelf nooit zoiets gebruiken. Ben ooit al eens op eigen kracht, met mijn eigen eetschema e.d., 15 kilo afgevallen, dus ik weet dat ik het zelf kan. :)

Daan de G.
07-01-2009, 11:17
Nice Dennis!

Ik heb al 4 dagen geen biertje gedronken, 2 keer gesport en niet na 8en wat gegeten. Daarnaast alleen fruit, bruine boterhammen en mamma's avondeten. Hopelijk hou ik dit nog lang vol ;)

Mr_Parker
07-01-2009, 11:46
Ik heb heel lang ongeveer 90 kilo gewogen, totdat dit op eens ongemerkt langzaam op kroop tot over de 115 Kg. Al voordat ik dat woog, zelfs nog voor mijn 90 Kg, had ik al last van oa zuuropstotingen. 2 jaar geleden vond ik het welletjes, na 115 kilo niet meer gewogen ik schat dat het max 118 Kg geweest zal zijn.

Ik heb toen voor mij zelf besloten om mijn eet patroon om te gooien, het klassieke "eet de helft" zeg maar. Beweging is niet veel meer of minder geworden, nam altijd al de trap ipv roltrap of lift, af en toe op de fiets naar het werk etc maar niet intensief sporten.
Na een jaar was het ongeveer 95 Kg, nu na 2 jaar stabiel 83 Kg. Liefst zou er nog een paar kilo af moeten, maar met mijn 1,88m is 83 ook niet verkeerd.

Het belangrijkste is om je patroon van eten en evt. bewegen blijvend te veranderen. Een keertje een uitspatting tussen door is absoluut niet slecht, maar elke dag wel.
Probleem van veel diëten á la Sonja is dat de meesten na het bereiken van hun gewenste gewicht weer terug vallen in de oude gewoonte in de aanname dat het dan stabiel laag blijft, "het was immers toch ook stabiel toen ik meer woog". Door blijvend het patroon te veranderen blijft het dus stabiel laag.
In het begin zal het best hard gaan met de kilo's, dit gaat echter steeds langzamer totdat je het stabiele punt bereikt hebt,na plus 1,5 jaar of zo. Ben je tevreden over dat gewicht dan ben je klaar en blijf je zo verder gaan. Zo niet dan zul je toch nog meer moeten aanpassen, blijvend wel te verstaan!

Een methode is inderdaad, althans bij mij werkte het, om simpelweg niet te veel in huis te hebben. Koekjes koop ik per stuk verpakt, zo heb ik ze wel "ruim" op voorraad voor als er onverwachts bezoek komt maar heb ik niet de drang om ze allemaal op te eten voordat ze niet meer smaken omdat de verpakking open is. Het zelfde geldt voor chips. Een zak moet inderdaad op als hij eenmaal open is. Ik koop dan ook zo nu en dan een verzamel zak kleintjes. Hier neem ik er per 2 weken 3 van of zo, in het weekend. Zodra ik er een op heb gooi ik het zakje pas weg als ik naar bed ga, zo probeer ik me zelf middels "schuld gevoel" te weerhouden van een 2de.
De 2 tot soms wel 3 glazen fris per dag bij voornamelijk het warm eten heb ik veel al vervangen door water. Nu gaat er per 2 weken 1 fles fris of zo door heen.
Alcohol is denk ik zo 2 tot 3 eenheden per week. Dit kan een biertje zijn maar ook 1 whiskey of wijn. De voornaamste dik maker hierbij is de alcohol. Hierdoor maakt het niet zo veel uit of je dus een glas wijn of een glas bier neemt. Dat beetje extra wat het bier buiten de alcohol doet vangt de wijn op door het iets hogere percentage icm kleinere hoeveelheid in standaard glas.

Helaas is het echter nog steeds niet gedaan met mijn zuur opstoten, sterker nog het is de laatste tijd weer erger geworden. Sinds begin vorig jaar opnieuw aan de maagzuur remmers (recept), voordat ik toegenomen was had ik zo ook al een tijd gehad maar gestopt omdat ik niet iedere dag pillen wilde slikken en het toch al weer wat beter ging. 2 maanden terug is de dosis na medisch onderzoek verdubbelt. Zometeen mag ik overigens voor de resultaten van een vervolg onderzoek naar het ziekenhuis...

Marcel v/d H.
07-01-2009, 11:48
Ben gister ook weer keihard wezen fitnessen, ga zelfs al niet meer met tegenzin heen! :) Vrijdag weer en zaterdag een zaalvoetbaltoernooi, dan is de week wel weer sportief genoeg.

Stephan Nobelen
07-01-2009, 12:08
Vandaag weer standaard mijn half uurtje gefietst naar school. Morgen doe ik drie kwartier cardio fitness (Loopband, crosstrainer, roei apparaat) en daarna nog 20 baantjes zwemmen. Vrijdag begin ik met lichte krachttraining om de spieren te trainen. Ook dan sluit ik af met wat (minder intensief) zwemmen. Eerder op de dag heb ik dan weer een half uurtje gefietst naar school.

Dit houd ik wel vol, ergens ben ik gewoon trots op mezelf. Op tijd van een paar maanden ben ik van een luie vreetzak totaal veranderd. Ik heb 500% meer beweging en mijn eetpatroon is vele malen beter. Daarom ben ik vol vertrouwen dat mijn doel bereikt gaat worden.

Krijg wel twijfels over de stackers. Het zou natuurlijk een prima hulpmiddel zijn om extra calorieen te verbranden, maar de meningen zijn zo ongelooflijk verdeeld.

Mr_Parker
07-01-2009, 12:12
Van dat soort wetenschappelijk middelen heb ik niet zo'n hoge pet op.
Van een deel van deze middelen willen ze de verkoop eigenlijk het liefst verbieden maar dat schijnt soms wat lastig te zijn.
Zo schijnt van sommige stoffen het effect wat onduidelijk te zijn, en onduidelijk is niet "ernstig" genoeg om het te kunnen verdiepen.

Bjorn S.
07-01-2009, 15:32
Ik ben zelf 16 kilo kwijt geraakt afgelopen jaar, van 96 naar 80.
Een beetje van mezelf en een beetje van Sonja Bakker ;-)
Alleen met de feestdagen 3-4 kilo aangekomen, dus die moeten er maar snel af.

Het laatste half jaar gewoon op "eigen-kracht" stabiel gebleven, dus ben er best tevreden mee. Zou graag nog een paar kilotjes er af willen, maar ga volgende week weer beginnen met sport, dus moet me wel lukken...

Khonnor
10-01-2009, 22:24
Ik wil ook weer 10 kilo afvallen, het liefst. 5 is ook goed.
Ik weeg nu 74 kilo en ben 1m79.

Ik ben gestopt met vlees eten en eet alleen nog vis. Zo min mogelijke lekkere dingen. Nu nog leren niets te eten na 8 uur (wanneer ik vaak pas honger krijg). Ik drink voornamelijk ijsthee en met het koude weer eens per dag warme chocolademelk. Alleen op vrijdag drink ik maximaal 4 wijntjes.

In maart wil ik ook weer gaan sporten, wil alleen niet alleen, dus probeer al wat vrienden over te halen.

Hugo R
11-01-2009, 17:35
Is 10 kilo niet erg veel om af te vallen met jouw lengte/gewicht?

Coen P.
12-01-2009, 10:47
81.0, bijna 3.5 kg kwijt! Nog 1.1 te gaan tot mijn streefgewicht (y)
- minder snoepen
- minder alcohol
- minder tussendoortjes

Coen P.
12-01-2009, 10:49
Ik wil ook weer 10 kilo afvallen, het liefst. 5 is ook goed.
Ik weeg nu 74 kilo en ben 1m79.

Ik ben gestopt met vlees eten en eet alleen nog vis. Zo min mogelijke lekkere dingen. Nu nog leren niets te eten na 8 uur (wanneer ik vaak pas honger krijg). Ik drink voornamelijk ijsthee en met het koude weer eens per dag warme chocolademelk. Alleen op vrijdag drink ik maximaal 4 wijntjes.

In maart wil ik ook weer gaan sporten, wil alleen niet alleen, dus probeer al wat vrienden over te halen.

pff, 10 kilo is erg fors hoor! Jouw BMI is gewoon op orde...je kan voor jezelf afvallen om je prettiger te voelen, maar verder is er niets aan de hand hoor!

Dennis Oosterhuis
12-01-2009, 11:34
81.0, bijna 3.5 kg kwijt! Nog 1.1 te gaan tot mijn streefgewicht (y)
- minder snoepen
- minder alcohol
- minder tussendoortjes
Goed zo, Coen! Nog even doorzetten, want het laatste beetje is altijd het zwaarst... (y)

Khonnor
12-01-2009, 15:23
Nou, ik heb altijd rond de 65 gewogen, en weeg nu boven de 70 met een klein buikje, waar ik me gewoon niet prettig bij voel. Veel tijd om te sporten heb ik niet. Dus een beetje afvallen, minder eten, minder vlees vooral, fietsen ipv bus en ik loop veel.

Hopelijk rond de zomer dan weer 65 kilo! :)

Wim S.
12-01-2009, 15:36
Ik ben dit jaar ook begonnen om het wat rustiger aan te doen met het eten, vooral met de kerst was ik nogal wat aangekomen. Mijn gewicht was altijd al zo'n 83 kilo (1m82) maar zo'n 2 weken geleden weegde ik al zo'n 88 kilo (door al het kersteten en oliebollen). Inmiddels doe ik het dus al 2 weken rustig aan, geen chips, borrelnootjes meer en ik begin er al aan te wennen. Ik zit nu weer op 83 kilo en probeer er nog een paar kilo's af te krijgen. 75 t/m 78 wordt mijn streefgewicht. Ben 5 kilo afgevallen in anderhalve week maar komt denk ik ook door de medicijnen die ik slik voor de te hoge bloeddruk die maar niet wil dalen. Dus iedereen wens ik hier veel succes met afvallen want dat valt niet altijd mee....

Coen P.
10-02-2009, 13:06
Nog steeds geen tussendoortjes, amper alcohol door de week en regelmatig sporten:

vanochtend: 80.0 kg, dus 100 g. van mijn streefgewicht verwijderd!

DanielC.
10-02-2009, 13:25
Jaja, bij mij vliegen de kilotjes er tegenwoordig ook af. Vroeger was ik altijd zo'n slanke den, daar was de laatste jaren verandering in gekomen. Ik was misschien niet moddervet, maar 103 KG (lengte 2 meter) is toch veel te veel! Inmiddels gezonder eten, doordeweeks (muv donderdagavond) geen bier meer, en 2 of 3 keer in de week sporten. Inmiddels 96 kilo, en daar gaat nog wel wat vanaf. Ik denk dat 85kg een mooi gewicht is.

Dennis Oosterhuis
10-02-2009, 14:31
Dennis is deze week ook serieus begonnen met de grote afvalrace. Alle tussendoortjes laat ik staan, vanaf morgen ben ik ook minstens twee, liefst drie keer per week in de fitnesszaal te vinden en elke dag gaat er minstens één anderhalve literfles water doorheen.

Seth__Gekko
10-02-2009, 14:33
Ik ben ook weer begonnen met het zo goed als stoppen met snoepen, en elke dag weer op de X-trainer.

DanielC.
10-02-2009, 15:23
Dennis is deze week ook serieus begonnen met de grote afvalrace. Alle tussendoortjes laat ik staan, vanaf morgen ben ik ook minstens twee, liefst drie keer per week in de fitnesszaal te vinden en elke dag gaat er minstens één anderhalve literfles water doorheen.

Njah, een tussendoortje gaat er bij mij nog wel in. Maar ipv. een muffin of een mars neem ik een muslireep (die B'tween met cocos zijn heerlijk) of een peer/appel/appelsien! Cola enz. drink ik vrijwel niet. Op m'n werk altijd water en thuis koffie/thee/water/crystal clear en soms een biertje. Bier is zo lekker, waarom moet ik daar nu mee gaan minderen. :-x

Dennis Oosterhuis
10-02-2009, 15:30
Njah, een tussendoortje gaat er bij mij nog wel in. Maar ipv. een muffin of een mars neem ik een muslireep (die B'tween met cocos zijn heerlijk) of een peer/appel/appelsien! Cola enz. drink ik vrijwel niet. Op m'n werk altijd water en thuis koffie/thee/water/crystal clear en soms een biertje. Bier is zo lekker, waarom moet ik daar nu mee gaan minderen. :-x
Het woordje 'voorlopig' had er nog tussen gemoeten. De eerste paar weken neem ik geen tussendoortjes, daarna met mate. Want een keer zondigen is echt niet erg... :wink:

Wim S.
10-02-2009, 15:55
Inderdaad ik ben een tijdje gestopt met tussendoortjes maar inmiddels zo nu en dan een tussendoortje is er bij mij ook al ingeslopen maar hou het gelukkig in toom. Inmiddels weer zo'n 2 kilo afgevallen ik zit nu op 81 kilo en blijf daar ook wat steken. Maar jah ik sport dan ook niet dus denk dat het nu niet meer zo hard zal gaan.

Khonnor
10-02-2009, 16:00
Goed werk mensen!

Sinds 1 januari drink ik geen koffie meer en eet ik geen vlees meer.
Na 20:00 uur eet ik ook niet meer, iets dat ik altijd deed.
Alleen op vrijdag extra alcohol. Maar ook dat is misschien een glas of vier.
Verder drink ik eigenlijk alleen maar ijsthee (ik weet dat daar veel suiker in zit, maar ik neem ongeveer vier koppen per dag). Ik eet verder vleesvervangende producten (zoals Vales, echt heel lekker) en veel zalm/vis.

Ik voel me er in ieder geval heel erg goed bij, vooral bij het niet meer eten van vlees. Ik ben jaren veganist geweest (ik woog 48 kilo), uiteindelijk in een dronken bui toch weer vlees gaan eten en wilde altijd weer ermee stoppen.

Ik ben nog niet veel afgevallen, omdat ik nog steeds goed veel eet (doch gezonder qua vetten en dergelijke), maar inmiddels zo'n drie kilo kwijt.

Ik ben sowieso geen snoepers, maar als tussendoortje neem ik soms chocolade/granenkoekjes die echt lekker zijn en goed voor de lijn, als ik de verpakking moet geloven. Ik ontbijt met Kellogs Active cornflakes.

Fietsen wil ik echt meer gaan doen, maar daar moet het toch echt ietsjes beter weer voor zijn...

En nu ga ik maar weer eens een visje klaarmaken...;)

Marcel v/d H.
10-02-2009, 16:02
Ben nog steeds wel goed bezig, al val ik niet meer zo hard af momenteel. Ben ook van plan om behoorlijk met de koffie te gaan minderen.

Stephan Nobelen
10-02-2009, 16:12
vorige week voor het laatst gewogen, toen was 2 kg kwijt en woog 90 kg.
Doe nog steeds de 3x per week sporten en naar school fietsen. Alleen afgelopen weekenden wat meer bier gedronken dan normaal, daarom is 't allemaal niet zo hard meer gegaan met afvallen. Heb wel nog altijd keurig mijn eetpatroon gehouden. Nu komt wel de carnaval hier eraan, wil niet teveel vet eten, maar ik ga me niets verbieden qua bier.

Streven wordt om 2 kg per maand te verliezen.

Marcel v/d H.
10-02-2009, 17:31
Ik wil nog een kilo of 8 kwijtraken, de teller staat nu op 27. Ga nu even trainen :)

Seth__Gekko
11-02-2009, 14:33
Ik wil nog een kilo of 8 kwijtraken, de teller staat nu op 27. Ga nu even trainen :)Dat gaat hard Marcel, dan weeg je dalijk nog maar 21 kilo.

Coen P.
11-02-2009, 14:35
Ben nog steeds wel goed bezig, al val ik niet meer zo hard af momenteel. Ben ook van plan om behoorlijk met de koffie te gaan minderen.

Koffie is toch niet slecht voor de kilo's?

Woog zelf overigens 79.6 vandaag (y)

Wim S.
11-02-2009, 14:36
Dat gaat hard Marcel, dan weeg je dalijk nog maar 21 kilo.

The Incredible Shrinking Man.....

Alexander D
11-02-2009, 14:38
Ik wil nog een kilo of 8 kwijtraken, de teller staat nu op 27. Ga nu even trainen :)


Dat gaat hard Marcel, dan weeg je dalijk nog maar 21 kilo.


Ja, want 27 min 8 is 21......(y) :-P

Edgar Smit
11-02-2009, 14:42
Ben nu ruim 2 weken bezig met weer sporten minstens 4 maal per week naar de sportschool voor cardio en krachttraining, kilo's let ik niet op, lijnen wel. Buik is gewoon veel te groot geworden afgelopen 3 jaar.

Seth__Gekko
11-02-2009, 14:51
Edgar heeft het inderdaad helemaal correct, kilo's zijn niet belangrijk, alleen de omvang telt!

Edgar Smit
11-02-2009, 14:52
Edgar heeft het inderdaad helemaal correct, kilo's zijn niet belangrijk, alleen de omvang telt!ik heb altijd gelijk (y)

Seth__Gekko
11-02-2009, 14:53
:unsure:

Ik wil ook wel een paar centimetertjes kwijt.

Alexander D
11-02-2009, 15:01
:unsure:

Ik wil ook wel een paar centimetertjes kwijt.

Ik niet, ik ben blij met m'n 28cm.....

Marcel v/d H.
11-02-2009, 15:10
Ja, want 27 min 8 is 21......(y) :-P

Lol.. :)

Esteban
11-02-2009, 15:44
Zelf ben ik er ook aan begonnen op 6 januari. Er heeft 'n week tussen gezeten dat 't maar niet wou lukken, maar daarbuiten gerekend verlies ik per week gemiddeld ongeveer 1 kilo. En daar ben ik tevreden mee. Het hoeft ook niet élke week zo'n gigantisch verlies te zijn. En ik pin me er vooral niet té vast op, want dat heeft geen zin.

Ik doe overigens niets speciaals en eet alles wat ik wil. Natuurlijk moet ik niet volop gesuikerde Cola gaan drinken, maar eens een stukje chocolade? Waarom niet. Alleen moet je de hoeveelheid serieus aanpassen en vooral op vastere tijdstippen gaan eten. Als dat eens écht niet wil lukken op een dag, verdeel ik bijvoorbeeld één maaltijd in twee en speel ik ze gewoon in kleinere porties binnen met enige tijd tussen. Eén magische regel waarvan ik merk dat het zeker geen onzin is, niets meer eten na 20u. En het werkt. Op deze manier ben ik 3 jaar geleden al eens 12 kilo kwijt geraakt in slechts 3 á 4 maanden tijd en zat ik weer op 't gewenste gewicht.

mijn 'verslag' tot nu toe,

einde week 1 = - 0,8 Kg
einde week 2 = - 1,9 Kg
einde week 3 = - 1,0 Kg
einde week 4 = + 0,3 Kg ( de week dat 't niet wou lukken dus )
einde week 5 = - 0,8 Kg

Als het op deze manier vooruit blijft gaan, zal ik nog ongeveer 7 á 8 wegen te gaan hebben. En als dat nu eens twee weken langer is, dan is dat ook zo. :) Het is niet dat ik een nonchalante houding heb daaromtrent, maar een "En je moet nu 1.00 kg verloren zijn! Komaan, doe het! Je kan het! Komaan!"-houding werkt niet bij mij. Veel te doorzichtig, zo'n peptalk. ;)

Veel geluk en moed aan allen in dit topic die hun beste beentje aan't voor zetten zijn.(y)

Dennis Oosterhuis
11-02-2009, 15:53
Wilde ik vanochtend op de weegschaal staan om mijn 'begin' gewicht te meten, is de batterij leeg... :rolleyes: :?

Bas Hokke
11-02-2009, 16:21
Ik ben 4 jaar geleden gestopt met roken en toen dus aangekomen. Ik ben 1m96 en heb maximaal 118kg gewogen. Ben sinds vorige zomer gestopt met bier drinken en drink elke dag 2liter water. Nu weeg ik 110kg. Mijn volgende doel is de 90kg. Ik kan geen sport doen vanwege mijn linker knie. Dus joggen en andere rennende sporten zijn voor mij uitgesloten. Ik doe wel veel aan fitness (4x per week) en ga daar vrijdag ook beginnen met fietsen en conditie training.

Ow wat ook wel wil helpen om af te vallen is voor de maaltijd een glas water drinken.

Edgar Smit
11-02-2009, 16:25
Ik ben 4 jaar geleden gestopt met roken en toen dus aangekomen. Ik ben 1m96 en heb maximaal 118kg gewogen. Ben sinds vorige zomer gestopt met bier drinken en drink elke dag 2liter water. Nu weeg ik 110kg. Mijn volgende doel is de 90kg. Ik kan geen sport doen vanwege mijn linker knie. Dus joggen en andere rennende sporten zijn voor mij uitgesloten. Ik doe wel veel aan fitness (4x per week) en ga daar vrijdag ook beginnen met fietsen en conditie training.

Ow wat ook wel wil helpen om af te vallen is voor de maaltijd een glas water drinken.lukt zo'n stairwalker wel?

Bas Reuver
11-02-2009, 16:26
Wat ik me altijd afvraag is hoe mensen het doel vast stellen. Gaan jullie uit van een bepaald BMI? Ik heb begrepen dat mensen met een BMI van 22 het minste kans hebben om ziek te worden. Dus dat wordt gezien als "ideaal".

DanielC.
11-02-2009, 16:46
85, dat klinkt wel oké. 80 ben ik weer zo'n vedergewicht, dat is ook niet de bedoeling.

Bas Hokke
11-02-2009, 17:12
lukt zo'n stairwalker wel?

Nee, dat hou ik ook geen 5 minuten vol met die knie. Er staat wel zo'n ding wat erop lijkt. vraag me niet hoe dat heet, maar die gebruik ik wel.


Wat ik me altijd afvraag is hoe mensen het doel vast stellen. Gaan jullie uit van een bepaald BMI? Ik heb begrepen dat mensen met een BMI van 22 het minste kans hebben om ziek te worden. Dus dat wordt gezien als "ideaal".

Ik woog vroeger 75kg wat veel te licht is voor iemand met mijn lengte. Ik woog 90kg toen ik stopte met roken. Dus dat zo kom ik aan mijn doel.

Nu deed ik vroeger ook veel aan bodybuilding en 90kg vond ik (en mijn vriendin ) er goed uitzien. Die spieren zitten er nog wel, maar nu zit er een laagje vet over. Die wil ik gewoon weg hebben ofg in ieder geval wat minder. hahaha.

Ik doe het gewoon puur voor het uiterlijk, want ik voel me happy in mijn lichaam en heb een vriendin die ik dit jaar ten huwelijk wil vragen. Dus ik heb alles wat ik wil. Het is dus niet zo dat ik MOET afvallen, maar het is meer dat ik een andere manier van eten en drinken wil. minder bier, minder chips en niets meer na 20.00 uur. Dat soort dingen

Dennis Oosterhuis
11-02-2009, 20:41
(...) en heb een vriendin die ik dit jaar ten huwelijk wil vragen.
Nu maar hopen dat ze niet meeleest... :-P

Bas Hokke
11-02-2009, 20:44
Nu maar hopen dat ze niet meeleest... :-P

(y) hahaha scherp hoor. nee die komt niet op dit forum....Op geen één forum trouwens :-P

Roger Weerts
11-02-2009, 21:00
Hey afvallers,

Nou, sinds een maand weer begonnen met 3 X per week fitness (ongeveer 1 uurtje lopen op 5,2 km/u) en 30/40 minuten met de gewichten in de weer.

Probeer het eten wat te verbeteren, maar daar kan nog heeeeeeel veel aan gebeuren in positieve zin.

In elk geval nog een hele lange weg te gaan (kilootje of 40 eraf minimaal) :sad: 55 eraf zou al meer "optimaal" zijn.

Een lichtgewicht hoef ik niet en kan ik niet worden, ben nu eenmaal verre van tenger qua postuur dus 95 kilo zou ik geweldig vinden bij mijn 1.86 Meter.

Grt Roger.

Stephan Nobelen
12-03-2009, 15:08
vorige week voor het laatst gewogen, toen was 2 kg kwijt en woog 90 kg.
Doe nog steeds de 3x per week sporten en naar school fietsen. Alleen afgelopen weekenden wat meer bier gedronken dan normaal, daarom is 't allemaal niet zo hard meer gegaan met afvallen. Heb wel nog altijd keurig mijn eetpatroon gehouden. Nu komt wel de carnaval hier eraan, wil niet teveel vet eten, maar ik ga me niets verbieden qua bier.

Streven wordt om 2 kg per maand te verliezen.

Inmiddels is de 90 verlaten en wegen zitten we op een gewicht van 86,5 kg! Nu de kilo's wat minder snel gaan, ga ik nog wat strenger op mijn eetpatroon letten. Ik ga 's morgens enkel fruit eten, 's middags een broodmaaltijd, 's avonds iets minder vlees.

Daarnaast ga ik wat vaker de fiets nemen naar het werk etc. Hopen dat het weer dan ook een beetje gaat meezitten!

Daarnaast was het vetpercentage gedaald van 26,9 naar 21,6 !

Smooth-J
12-03-2009, 21:19
Inmiddels is de 90 verlaten en wegen zitten we op een gewicht van 86,5 kg! Nu de kilo's wat minder snel gaan, ga ik nog wat strenger op mijn eetpatroon letten. Ik ga 's morgens enkel fruit eten, 's middags een broodmaaltijd, 's avonds iets minder vlees.

Daarnaast ga ik wat vaker de fiets nemen naar het werk etc. Hopen dat het weer dan ook een beetje gaat meezitten!

Daarnaast was het vetpercentage gedaald van 26,9 naar 21,6 !

Ik zou ontbijt en middag eten omdraaien. In brood zitten meer vezels en helpen de stofwisseling beter op gang. Dat betkend dat er in de ochtend al meer en beter verwerkt wordt waardoor je meer energie krijgt. Dus je "motor" van je lichaam op gang komt.

Seth__Gekko
13-03-2009, 08:27
Vorige week weer begonnen met hardlopen, minimaal 3 x per week en de andere dagen op de crosstrainer. Heerlijk hoor (als je klaar bent)

Eric B.
27-04-2009, 18:11
even dit topic uppen!

ik ben zelf ook van plan te gaan fitnessen en krachttraining te gaan doen, ik ben 1,99 m lang, althans nu wel 2 meter of iets erover, is alweer een tijdje geleden dat ik gemeten ben:-P en ik weeg 105 kg, heb 4 jaar geleden 136 kg gewogen en ben nu tevreden qua gewicht, maar ik wil gewoon een wat betere "vorm" krijgen omdat het een nogal hangt allemaal, dus aan de krachttraining en fitness:)

Coen P.
27-04-2009, 18:20
Blijf hier nog steady onder de 80 kg. Die voorspoiler krijg ik niet meer weg ben ik bang, maar voor de rest gaat het prima (y)

Smooth-J
27-04-2009, 18:25
Blijf hier nog steady onder de 80 kg. Die voorspoiler krijg ik niet meer weg ben ik bang, maar voor de rest gaat het prima (y)


Waarom zou dat niet lukken?

Coen P.
27-04-2009, 18:29
Omdat ik geen zin heb in cardiofitness...

Smooth-J
27-04-2009, 18:32
Omdat ik geen zin heb in cardiofitness...


Hahahaha, dan houdt het inderddad op.

Dennis Oosterhuis
31-08-2009, 21:01
Moet effe kwijt dat ik, sinds ik (gedeeltelijk) ander werk heb gevonden, maar liefst 15 kilo kwijt ben door alle extra beweging die ik daarbij maak. Zo fiets ik drie keer per week (en soms nog wat vaker) 10 km heen en 10 km terug naar Zandvoort en loop ik op die werkdagen echt behoorlijk wat kilometers af.
Ben nog niet op m'n streefgewicht, nog ongeveer 5 kilo eraf, maar dit voelt wel goed zo. (y)

Marcel v/d H.
01-09-2009, 06:18
Ik zeg, goed bezig!! Ik ben de kilo's die er in de vakantie bij waren gekomen inmiddels ook weer verloren.

Edgar Smit
01-09-2009, 07:21
Ik ben inmiddels 14 kilo kwijt en mijn broeken zitten ruimer. moet nog 11 kilo kwijt.

Marcel v/d H.
01-09-2009, 07:41
Ook vet goed bezig! (y)

Edgar Smit
01-09-2009, 07:57
Ook vet goed bezig! (y)werd ook tijd hoor, 115 kg met 187cm is best veel. streefgewicht is 90kg dan ben ik tevreden, ben nogal grof gebouwd en met een borstomtrek bijna ala peter timoteef vind ik dat een heel mooi gewicht. Wel 5 keer per week 3 kilometer op de crosstrainer en wat verdere spiertraining.

Marcel v/d H.
01-09-2009, 08:25
Ik was ook 115kg en ben maar rond de 180cm, dus het was bij mij ook echt wel nodig. Inmiddels zit ik rond de 86, ben bijna op mijn streefgewicht, mogen nog een paar kilo's af.

Patrick van den Hul
01-09-2009, 08:47
Hier ongeveer 12kg sinds december. Was 84kg bij 182cm en nu ongeveer 72kg.

Mr. Blonde
01-09-2009, 09:09
wat een gewichtsverlies allemaal jongens...alleen door meer te bewegen en het eetpatroon aan te passen...of een bepaald dieet gevolgd...ikzelf mag dr ook wel 10 kwijt, maar blijf maar steeds hangen op hetzelfde getal...misschien maar stoppen met eten? :-P

Marcel v/d H.
01-09-2009, 09:13
Gewoon beetje op je eten letten en genoeg bewegen, heb er zelf eigenlijk helemaal niet zoveel moeite mee gehad. Je moet alleen even een knop omzetten.

Coen P.
01-09-2009, 09:16
Hier ongeveer 12kg sinds december. Was 84kg bij 182cm en nu ongeveer 72kg.

hoe?

Edgar Smit
01-09-2009, 09:49
Hier ongeveer 12kg sinds december. Was 84kg bij 182cm en nu ongeveer 72kg.Is dat niet wat weinig?

Marcel v/d H.
01-09-2009, 10:00
Hij ziet er ook erg slecht uit momenteel :)

Coen P.
01-09-2009, 10:55
Ik sport nu 3 tot 5 keer in de week (tennis of racefiets), let op wat ik eet maar drink nog steeds als een Bourgondier :mgreen:

Coen P.
01-09-2009, 10:56
Hij ziet er ook erg slecht uit momenteel :)

Nog slechter dan normaal?

Patrick van den Hul
01-09-2009, 11:30
Tssssss... Eigenlijk moet ik dit topic nu boycotten. Het ligt natuurlijk aan je bouw wat weinig is, ik zou er zo nog 4-5 kunnen verliezen zonder dat ik mager ben hoor. Check trouwens ook eens de BMI-wijzer.

Hoe? Niet echt gelet op eten (behalve dan koek/snoep/chips e.d. laten staan) maar gaan hardlopen. In een paar maanden opgebouwd naar een uurtje, 2 keer per week.
Nu mee gestopt want fiets 30km per dag voor woon-werk.

Overigens was het ook voor conditieopbouw. Toch wel handig als ik straks op reis trekkings e.d. wil gaan doen.

Edgar Smit
01-09-2009, 11:39
BMI wijze is leuk als indicatie maar zegt ook niet alles.
ik ben fors gebouwd en als ik de BMI index moet geloven zou ik 78 moeten wegen, dan ben ik dus graatmager, 80 woog ik een heleboel jaren geleden toen ik net 19 was. Nu ben ik bij 90 volgens de BMI te zwaar maar is alles wel goed in proportie. Door veel zwaar lichamelijk werk en vroeg heel fanatiek sporten ben ik nu eenmaal geen mager figuurtje.

Maw BMI is ook niet alles.